Πώς η Ducati Multistrada V4 RS γίνεται ακόμα πιο "διαστημική" στο μοντέλο του 2024
Η περιορισμένων αντιτύπων Ducati Multistrada V4 RS παρουσιάστηκε με μειωμένο βάρος, χάρη στη χρήση ανθρακονημάτων καθώς και τιτανίου για το υποπλαίσιο, με ειδικές ρυθμίσεις στα ηλεκτρονικά και με εντυπωσιακά γραφικά -εμπνευσμένα από το MotoGP- του Centro Stile.
Η νέα “Multi” V4 RS, που που φορά τον κινητήρα Desmosedici Stradale της Panigale V4, αποκαλύφθηκε στο τέταρτο επεισόδιο της διαδικτυακής σειράς Ducati World Premiere 2024 - και σύμφωνα με την εταιρεία της Μπολόνια, είναι η πιο σπορ, πιο εξελιγμένη Multistrada που δημιουργήθηκε ποτέ.
Χάρη στον V4 δεσμοδρομικής τεχνολογίας, η Multistrada V4 RS προσφέρει κορυφαίες επιδόσεις με τον χαρακτηριστικό ήχο του ιταλικού μοτέρ με ξηρό συμπλέκτη και τελικό Akrapovic. Η ισχύς συμπληρώνεται από την ανάρτηση της Ohlins, το αλουμινένιο μονό ψαλίδι και τις σφυρήλατες ζάντες.
Το λογότυπο RS, το οποίο γίνεται ουσιαστικό χαρακτηριστικό στοιχείο του μοντέλου, σχεδιάστηκε από το Centro Stile και εμφανίζεται στα διακοσμητικά γραφικά, στο κλειδί και στα γραφικά της οθόνης. Η λεπτή και αεροδυναμική ουρά, σχεδιασμένη αποκλειστικά για τη συγκεκριμένη μοτοσυκλέτα, ενισχύει περισσότερο τον σπορ προσανατολισμό της.
Κάθε εξάρτημα της Multistrada V4 RS, από το πακέτο ηλεκτρονικών με τεχνολογία ραντάρ έως το πολύ ελαφρύ υποπλαίσιο από τιτάνιο, επιλέχθηκε με μόνο στόχο τη δημιουργία της πιο σπορ μοτοσυκλέτας τουρισμού που έγινε ποτέ.
Η Ducati Multistrada V4 RS συνδυάζει τα αδιαμφισβήτητα χαρακτηριστικά της Multistrada, κομψότητα και δυναμισμό, με τεχνικές λύσεις που θυμίζουν τις τεχνολογίες που χρησιμοποιούνται στους αγώνες - χαρακτηριστικές των supersport μοτοσυκλετών του Borgo Panigale. Το όνομα RS έχει ακριβώς αυτή την έννοια, θυμίζοντας μια άλλη μοτοσυκλέτα στην ιστορία της Ducati: τη Monster S4 RS.
Τα διάφορα εξαρτήματα από ανθρακονήματα, όπως το μπροστινό φτερό, οι χούφτες (ειδικά σχεδιασμένες για το συγκεκριμένο μοντέλο), οι ασπίδες θερμότητας και το μπροστινό "ράμφος", δημιουργούν ένα παιχνίδι αντιθέσεων με τον Iceberg White χρωματισμό και γραφικά με αναφορές στο χρώμα της Desmosedici MotoGP.
Η λεπτή και ελαφριά ουρά από τεχνοπολυμερές ενσωματώνει τις χειρολαβές για τον συνοδηγό, ενώ το πλαίσιο στήριξης της σέλας είναι κατασκευασμένο από τιτάνιο κι έτσι επιτρέπει εξοικονόμηση βάρους 2,5 κιλών σε σύγκριση με τη βασική έκδοση. Ο αριθμός του κάθε αντιτύπου της ιταλικής “πριμαντόνας” εμφανίζεται σε μια μαύρη πλακέτα από ανοδιωμένο αλουμίνιο, διακοσμημένη με την ιταλική σημαία.
Η V4 RS είναι η μόνη μοτοσυκλέτα στην οικογένεια Multistrada που υιοθετεί τον κινητήρα Desmosedici Stradale 1.103 κ.εκ. Για να τον προσαρμόσει στα χαρακτηριστικά της Multistrada, η Ducati έκανε επεμβάσεις στον V4 ώστε να αποκτήσει ομαλότερης καμπύλη παροχής ισχύος στις χαμηλές στροφές και ταυτόχρονα, χάρη στο desmo, να είναι συναρπαστική κοντά στον κόφτη.
Ο ήχος της εξάτμισης, βαθύς χαμηλά και συναρπαστικός όπως στα Superbike κατά την επιτάχυνση σε υψηλές στροφές, επιτεύχθηκε με την υιοθέτηση του φίλτρου αέρα από την Panigale V4 R, το οποίο είναι πιο διαπερατό και πιο σπορ, και με το σύστημα εξάτμισης με τελικό Akrapovic που αναπτύχθηκε ειδικά για τη Multistrada V4 RS.
Σε αυτή τη διαμόρφωση, πιστοποιημένος κατά Euro 5+, ο κινητήρας Desmosedici Stradale αποδίδει μέγιστη ισχύ 180 ίππων, με κόφτη στις 13.500 σ.α.λ. Αυτή η τιμή επιλέχθηκε για να εγγυηθεί σπορ επιδόσεις, ενώ την ίδια στιγμή διατηρεί την ισορροπία που πάντα ξεχώριζε τη Multistrada V4 από την πρώτη της έκδοση.
Για αξιοποίηση στο έπακρο των επιδόσεων του Desmosedici στον δρόμο, πιο σπορ και με μεγαλύτερη επιτάχυνση, η τελική σχέση μειώθηκε ενώ έχουν διατηρηθεί αμετάβλητες οι ενδιάμεσες σχέσεις μετάδοσης.
Τέλος, όπως και στις Panigale V4 SP2 και Streetfighter V4 SP2, η Multistrada V4 RS διαθέτει επίσης ξηρό συμπλέκτη STM-EVO SBK από αλουμίνιο billet, με ειδική διαμόρφωση στα ελατήρια και τα γρανάζια. Το αποτέλεσμα είναι πιο ομαλή οδήγηση κατά τις φάσεις του φρεναρίσματος και των αλλαγών ταχυτήτων, συμβάλλοντας επίσης στον εμπλουτισμό του ήχου της εξάτμισης με την τυπική μεταλλική του χροιά όταν απεμπλέκεται ο συμπλέκτης.
Μεταξύ των πλεονεκτημάτων του ξηρού συμπλέκτη, επισημαίνεται η δυνατότητα αύξησης της απόδοσης με τη χρήση λιπαντικού Ducati Corse Performance Powered by Shell Advance, αποτέλεσμα της συνεργασίας μεταξύ της Ducati Corse και της Shell σε Superbike και MotoGP.
Για τη βελτίωση της θερμότητας που εκπέμπει ο κινητήρας, ο Desmosedici Stradale έχει σχεδιαστεί για να απενεργοποιεί τους πίσω κυλίνδρους όταν η μοτοσυκλέτα είναι ακινητοποιημένη, στο κιβώτιο έχει επιλεγεί η νεκρά και η θερμοκρασία κινητήρα είναι πάνω από 70°. Και πάλι με στόχο τη μεγαλύτερη άνεση, τις πιο κρύες μέρες οι αεραγωγοί που διοχετεύουν καθαρό αέρα στα πόδια του αναβάτη, μπορούν να κλείσουν. Το διάστημα συντήρησης για τον έλεγχο του διακένου των βαλβίδων στη Multistrada V4 RS είναι κάθε 30.000 χλμ.
Η Multistrada V4 RS είναι εξοπλισμένη με το προηγμένο και εξελιγμένο πακέτο ηλεκτρονικών της Multistrada V4 S, το οποίο περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων χαρακτηριστικών, τη στάνταρ τεχνολογία ραντάρ εμπρός και πίσω, η οποία επιτρέπει τη λειτουργία του Adaptive Cruise Control (ACC) και την ανίχνευση τυφλού σημείου (Blind Spot Detection - BSD).
Ο ηλεκτρονικός εξοπλισμός της Multistrada V4 RS, χάρη στις πληροφορίες που λαμβάνονται από την αδρανειακή πλατφόρμα της Bosch, αποτελείται από 4 Power Modes (Full, High, Medium, Low), καθώς και τα Ducati Traction Control (DTC), Ducati Wheelie Control (DWC) , Control Brake Engine (EBC) και Ducati Quick Shift (DQS) Up&Down.
Όλα αυτά τα συστήματα έχουν βαθμονομηθεί για τα χαρακτηριστικά και την προβλεπόμενη χρήση του μοντέλου και έχουν ενσωματωθεί σε τέσσερα Riding Modes, συγκεκριμένα τα Race, Sport, Touring, Urban.
Στη V4 RS, εισάγεται για πρώτη φορά στην οικογένεια Multistrada και το Full Power Mode (που συσχετίζεται με το Race Riding Mode, και χαρακτηρίζεται από μια καρό σημαία πάνω από το όνομα). Αυτό παρέχει μέγιστη ισχύ σε όλες τις ταχύτητες, με άμεση απόκριση από το γκάζι. Τα υπόλοιπα Power Modes έχουν βαθμονομηθεί για χρήση στη Multistrada V4. Συγκεκριμένα:
- High (συσχετίζεται από προεπιλογή με το Sport Riding Mode) προσφέρει μέγιστη ισχύ στην 4η, 5η και 6η ταχύτητα με ελαφρά μείωση της ροπής στην 1η, 2η και 3η, με άμεση απόκριση στο γκάζι.
- Medium (που συσχετίζεται από προεπιλογή με το Touring Riding Mode) προσφέρει επίσης μέγιστη ισχύ στην 4η, 5η και 6η ταχύτητα, με ελαφρά μείωση στην 1η, 2η και 3η, αλλά με πιο γλυκιά απόκριση στο γκάζι.
- Low (προεπιλογή στη λειτουργία Urban Riding Mode) με ισχύ μειωμένη στα 84 kW (114 hp) και ομαλή απόκριση στο γκάζι.
Η Multistrada V4 RS είναι επίσης εξοπλισμένη με EBC (Engine Brake Control) ρυθμιζόμενο σε τρία επίπεδα, το οποίο επιτρέπει στον αναβάτη να προσαρμόσει το φρενάρισμα του κινητήρα ανάλογα με το στυλ οδήγησης και τις συνθήκες.
Ο έντονα σπορ χαρακτήρας του ηλεκτρονικού πακέτου του V4 RS αναδεικνύεται και από τα νέα γραφικά στο ταμπλό, το οποίο παρουσιάζει έναν πίνακα ελέγχου στην κύρια οθόνη με λειτουργικότητα παρόμοια με το Infomode Track των Panigale V4 και Streetfighter V4. Αυτό το drop-down μενού εμφανίζει τα καθορισμένα επίπεδα για DTC, ABS και DWC στο επιλεγμένο riding mode. Επιπλέον, η παρέμβαση του Ducati Traction Control και του Ducati Wheelie Control αναδεικνύεται από ένα αναβοσβήσιμο του αντίστοιχου στοιχείου στο μενού και τον φωτισμό της πάνω δεξιάς γωνίας του ταμπλό.
Η TFT οθόνη 6,5", γνώριμη στη Multistrada V4 RS από ειδικά γραφικά, προσφέρει τη δυνατότητα προβολής του χάρτη πλοήγησης χάρη στο Ducati Connect, το οποίο επιτρέπει το mirroring της κινητής συσκευής. Για να υποστηρίξει αυτή τη λειτουργία, η θήκη smartphone έχει ενεργό εξαερισμό, για την ψύξη του τηλεφώνου κατά την εντατική χρήση των λειτουργιών πλοήγησης και κατά τη φόρτιση.
Το πλαίσιο της Multistrada V4 RS αναπτύσσεται γύρω από τον μπροστινό τροχό 17 ιντσών, ο οποίος εξασφαλίζει μεγάλη ακρίβεια και αναδραστικότητα στη σπορ οδήγηση. Αυτή η επιλογή οδήγησε στην επιλογή ενός μονοκόκ αλουμινένιου πλαισίου διαφορετικού από τη Multistrada V4 S και τη Rally για να υπάρχει διαφορετική κλίση της κεφαλής του τιμονιού (25,75° σε σύγκριση με 24,5°) που ορίζει τις τιμές ίχνους και μεταξονίου σε συνάρτηση με τη μεγαλύτερη σπορ παρουσία της μοτοσυκλέτας, παρόμοια με την αντίστοιχη υλοποίηση στη V4 Pikes Peak.
Οι σφυρήλατες ζάντες αλουμινίου Marchesini, 2,7 κιλά ελαφρύτερες από αυτές της V4 S, συνεισφέρουν στην πιο δυναμική συμπεριφορά της μοτοσυκλέτας. Τα ελαστικά Diablo Rosso IV Corsa, 120/70 εμπρός και 190/55 πίσω, προσφέρουν εξαιρετική πρόσφυση κατά την επιτάχυνση και κορυφαία αίσθηση επαφής με το έδαφος στο κέντρο της στροφής.
Η επιλογή των αναρτήσεων Ohlins Smart EC 2.0 στοχεύει στην εγγύηση των καλύτερων επιδόσεων σε σπορ περιβάλλον, χάρη στη χρήση ενός συστήματος «ανά περίσταση», όπως στις Panigale V4 S και Streetfighter V4 S, με τη μοτοσυκλέτα να αυτορυθμίζεται ανάλογα με το οδηγικό στυλ του αναβάτη. Το σύστημα, που χρησιμοποιείται ήδη στη Multistrada V4 Pikes Peak, έχει βαθμονομηθεί εκ νέου για να επιτευχθεί η καλύτερη ισορροπία μεταξύ άνεσης στη χαλαρή οδήγηση και υποστήριξης στη σπορ αντίστοιχα.
Ειδικότερα, στα Touring και Sport Riding Modes οι βαθμονομήσεις του δυναμικού συστήματος έχουν τροποποιηθεί για να βελτιώσουν την άνεση κατά τη χαλαρή οδήγηση και ταυτόχρονα να υποστηρίζουν τον αναβάτη όταν διασκεδάζει σε μικτό ορεινό έδαφος. Επιπλέον, για να βελτιωθεί η δυναμική οδήγησης ακόμη και υπό πλήρες φορτίο, το υδραυλικό φρενάρισμα έχει αυξηθεί όταν ο αναβάτης επιλέγει υψηλότερα επίπεδα απόσβεσης στα διάφορα Riding Modes, στα διάφορα Load Modes με αποσκευές και επιβάτες.
Το σύστημα πέδησης προέρχεται απευθείας την Panigale V4. Στο μπροστινό μέρος, το σύστημα περιλαμβάνει δίσκους διαμέτρου 330 mm και μονομπλόκ δαγκάνες Brembo Stylema, παρόμοιες με τη Multistrada V4 S, στους οποίους προστίθενται τα τακάκια της Panigale V4. Στο πίσω μέρος το σύστημα περιλαμβάνει ενιαίο δίσκο διαμέτρου 265 mm με πλευστή δαγκάνα Brembo, με χρήση παλινδρομικής κίνησης και μικρότερης αντλίας, βελτιώνοντας έτσι την ισχύ πέδησης και τη διαμόρφωση. Η διαχείριση του συστήματος γίνεται από το Bosch-Brembo 10.3ME Cornering ABS system.
Επιπλέον των στοιχείων από ανθρακονήματα και τιτάνιο, έχει υιοθετηθεί μια πιο μικρή μπαταρία για περαιτέρω μείωση του βάρους. Με αυτόν τον τρόπο εξοικονομούνται 3 κιλά σε σύγκριση με τη Multistrada V4 Pikes Peak.
Η νέα V4 RS προσφέρει πιο σπορ εργονομία από τη Multistrada V4, με ψηλότερα και πιο πίσω τοποθετημένα μαρσπιέ για αύξηση της μέγιστης γωνίας κλίσης. Το τιμόνι, άκαμπτα στερεωμένο για να βελτιώσει την αίσθηση οδήγησης, είναι χαμηλότερο, στενότερο και έχει λιγότερο τονισμένη καμπυλότητα. Οι νέες, πιο μαλακές λαβές έχουν πιο σπορ σχεδιασμό.
Αυτός ο εργονομικός συνδυασμός μεταφράζεται σε καλύτερη αίσθηση στη σπορ οδήγηση, διατηρώντας ταυτόχρονα ένα καλό επίπεδο άνεσης. Στην πραγματικότητα, η άνεση έχει αποτελέσει αντικείμενο μεγάλης προσοχής, προκειμένου να διατηρηθεί η καλύτερη σύνθεση χαρακτήρα της Multistrada V4 RS, ανάμεσα σε σπορ και τουρισμού.
Η νέα “Multi” V4 RS εμπλουτίζεται από τον κατάλογο Ducati Performance με αξεσουάρ που αναδεικνύουν περαιτέρω τα χαρακτηριστικά της μοτοσυκλέτας και την προσαρμόζουν στις προτιμήσεις του ιδιοκτήτη. Οι μοτοσυκλετιστές που θέλουν να αυξήσουν την ευελιξία της Multistrada V4 RS θα βρουν διάφορες επιλογές για τις αποσκευές, από πλαστικές ή αλουμινένιες πλαϊνές θήκες μέχρι τσάντες ρεζερβουάρ και τσάντες για τη σέλα συνοδηγού και ανεμοθώρακες μεγαλύτερου μεγέθους.
Για να τονίσει τη σπορ προσωπικότητά της, ο κατάλογος προσφέρει επίσης εξαρτήματα αλουμινίου billet, όπως λεβιέδες, μαρσπιέ, δοχεία λαδιού φρένων και συμπλέκτη ή καπάκια για το ρεζερβουάρ καυσίμου και το δοχείο λαδιού. Υπάρχουν επίσης πολλές λεπτομέρειες από ανθρακονήματα για να ελαφρύνουν και να κάνουν την εικόνα της Multistrada V4 RS ακόμα πιο επιθετική.
Η νέα Ducati Multistrada V4 RS θα είναι διαθέσιμη στην Ελλάδα τον Απρίλιο του 2024 σε μία και μόνη έκδοση, η οποία περιλαμβάνει στάνταρ εμπρός και πίσω ραντάρ σε χρώμα Iceberg White.
Όπως σε όλα τα μοντέλα της οικογένειας Multistrada, η Ducati προσφέρει επίσης στη Multistrada V4 RS την αποκλειστική εγγύηση «4Ever Multistrada», με ισχύ 4 ετών με απεριόριστα χιλιόμετρα,
Ducati Multistrada V4 RS
- Κινητήρας Ducati Desmosedici Stradale 1.103 cc με έλεγχο διάκενου βαλβίδων κάθε 30.000 km*
- Μονόκοκ σκελετός αλουμινίου και αλουμινένιο μονόμπρατσο ψαλίδι
- Πίσω υποπλαίσιο τιτανίου
- Λεπτομέρειες από ανθρακονήματα
- Ημιενεργή ηλεκτρονική ανάρτηση Οhlins Smart EC 2.0 με σύστημα «ανά περίσταση»
- Διαδρομή τροχού 170-170 mm
- 17" σφυρήλατες ζάντες αλουμινίου Marchesini με ελαστικά Pirelli Diablo Rosso IV Corsa, 120/70 ZR17 εμπρός και 190/55 ZR17 πίσω
- Σύστημα πέδησης Bosch-Brembo ABS 10.3ME Cornering
- Μπροστινοί δίσκοι 330 mm με ακτινικές τετραπίστονες δαγκάνες Brembo Stylema
- Προβολέας Full LED με DRL και Ducati Cornering Lights - DCL
- Έγχρωμη οθόνη TFT 6,5" με ειδικά γραφικά και οθόνη
- Αδρανειακή μονάδα μέτρησης Bosch (IMU)
- 4 Power Modes (Full, High, Medium, Low)
- 4 Riding Modes (Race, Sport, Touring, Urban)
- Τεχνολογία ραντάρ εμπρός και πίσω (Adaptive Cruise Control και Blind Spot Detection)
- Ducati Wheelie Control - DWC
- Ducati Traction Control - DTC
- (Engine Brake Control - EBC)
- Hands free κλειδί
- Ducati Connect με εφαρμογές τηλεφώνου, μουσικής και πλοήγησης χαρτών
- Ducati Quick Shift (DQS) Up&Down
- Έλεγχος συγκράτησης οχήματος (Vehicle Hold Control - VHC)