YAMAHA

Στην πόλη με το Yamaha Crypton S

Στην πόλη με το Yamaha Crypton S
Στην πόλη με το Yamaha Crypton S YAMAHA

Στη μηχανολογική "πανίδα" των "παπιών", σε αυτό το είδος δίτροχου που από όλη την Ευρώπη απαντάται μόνο στο εύκρατο κλίμα της Ελλάδας, η Yamaha επέστρεψε ολομέτωπα με το προδιαγραφών Euro4 πλέον Crypton S.

Παρά τη μεγάλη επιτυχία του παλαιότερου Crypton X, από το οποίο το σύγχρονο S είναι καλύτερο από κάθε άποψη (ειδικά με το νέο κινητήρα Euro4 και τη συνδυασμένη πέδηση CBS), η Yamaha τώρα έχει κάνει και μια στροφή της φιλοσοφίας του «παπιού» της.

Δεκάδες στοιχεία πάνω στο Crypton S, όπως ο μονόχρωμος μαύρος (ή λευκός) χρωματισμός χωρίς κανένα αυτοκόλλητο ή ο σχεδιασμός χωρίς αιχμηρές σπορ γραμμές, το ρύγχος σε στιλ scooter, ο αποθηκευτικός χώρος στην ποδιά, η άνεση της ανάρτησης και του αναβάτη, η απαλή μπάσα χροιά της εξάτμισης, καταμαρτυρούν ότι το S δεν έχει πια ούτε την προκλητική εμφάνιση ούτε τις λίγο πιο ωμές επιδόσεις της προσωπικότητας του Χ.

Στην πόλη με το Yamaha Crypton S
Στην πόλη με το Yamaha Crypton S YAMAHA


Έχει, δηλαδή, μεταμορφωθεί σε ένα «παπί» οικονομικό, με κατανάλωση που μπορεί να πέσει ακόμα και στα 2,0 λίτρα / 100 χλμ. (και σίγουρα όχι πάνω από τα 2,5 λίτρα) και με μικρότερο κόστος Σέρβις, δίνοντας έμφαση στην αστική του ολοκλήρωση, σε κάθε είδους επιλογές που μπορούν να κάνουν εύκολη τη ζωή του αναβάτη στην πόλη.

Το αρκετά μαλακό υλικό της σέλας και το ύψος της στα 775 χλστ., ο «αέρας» του χώρου για τα πόδια και η θέση του τιμονιού κάνουν ξεκούραστη τη θέση οδήγησης, τουλάχιστον για τις αποστάσεις της πόλης (που είναι και το βασικό), ενώ η μεγαλύτερη ποδιά προστατεύει περισσότερο από τον αέρα. Και για τον συνεπιβάτη, οι χειρολαβές είναι μεγάλες και εύχρηστες και τα μαρσπιέ σε βολική θέση.

Στην πόλη με το Yamaha Crypton S
Στην πόλη με το Yamaha Crypton S YAMAHA


Η μεγέθυνση της ποδιάς, επίσης, εξοικονομεί τον αποθηκευτικό χώρο στο εσωτερικό της, που χωρά ένα μπουκάλι ή ένα πλαστικό ποτήρι καφέ. Παράλληλα, ο χώρος κάτω από τη σέλα -που δεν χωρά βέβαια ένα full-face κράνος- είναι αρκετά μεγάλος και λειτουργικός, και επιπλέον ανοίγει βολικά με το στρίψιμο του κλειδιού από την κεντρική κλειδαριά.

Ένα πλαϊνό σταντ σίγουρα θα έκανε λίγο πιο εύκολη τη ζωή των αναβατών στην πόλη, και αυτή είναι μία έλλειψη του Crypton S από πλευράς λειτουργικότητας. Και μια δεύτερη ίσως είναι η λιτότητα της πληροφόρησης του -κατά τα άλλα ευανάγνωστου- πίνακα οργάνων, που έχει ταχύμετρο, δείκτη βενζίνης και τέσσερις λυχνίες για κάθε σχέση του κιβωτίου, μαζί με τις άλλες βασικές ενδείξεις.

Στην πόλη με το Yamaha Crypton S
Στην πόλη με το Yamaha Crypton S YAMAHA


Οι μεγάλοι και σε καλή θέση καθρέπτες, οι γωνίες του τιμονιού και η ανάλαφρη αίσθηση στο χειρισμό του (σε συνδυασμό με το χαμηλό βάρος, 100 κιλών) το κάνουν, επίσης, εξαιρετικά ευέλικτο στην πόλη. Και για τον ίδιο σκοπό, της άνεσης, οι αναρτήσεις -τηλεσκοπικό πιρούνι εμπρός και αμορτισέρ ρυθμιζόμενης προφόρτισης πίσω- έχουν μαλακή ρύθμιση και προσφέρουν την άνεση της εξαίρετης απορρόφησης των ανωμαλιών του δρόμου.

Ένα ακόμα στοιχείο άνεσης είναι το κιβώτιο περιστροφικού τύπου, που έχει διπλό λεβιέ για ανέβασμα / κατέβασμα σχέσεων, φυσικά χωρίς συμπλέκτη, και είναι (πλέον) αρκετά μαλακό στο χειρισμό του.

Στην πόλη με το Yamaha Crypton S
Στην πόλη με το Yamaha Crypton S YAMAHA


Ο κινητήρας των 114 κ.εκ., με οριζόντιο -ανασχεδιασμένο- κύλινδρο και αερόψυκτος, αποδίδει 9,0 ίππους και 9,1 Nm ροπής στις 5.000 σ.α.λ., και έχει ρυθμιστεί στην ίδια λογική της άνεσης στην πόλη: αντί να κυνηγά πια τις επιδόσεις, αποδίδει καλύτερα στις χαμηλές και μέσες στροφές. Πρόκειται για ένα μοτέρ ροπάτο σε όλες τις συνθήκες της καθημερινότητας, που επιπλέον δεν γεννά ενοχλητικούς κραδασμούς.

Στην πόλη με το Yamaha Crypton S
Στην πόλη με το Yamaha Crypton S YAMAHA


Παρότι μπορεί να μην έχει την ωμότητα του Crypton X, δεν του λείπει η ζωηράδα σε όλο το φάσμα των στροφών - γεγονός στο οποίο βοηθά και το βάρος των 100 κιλών (με γεμάτο ρεζερβουάρ). Ακόμα και με γρήγορο, ρυθμό, πάντως, έχοντας πια και ψεκασμό καυσίμου, η κατανάλωση δύσκολα ξεπερνά τα 2,5 λίτρα / 100 χλμ. - που σημαίνει ότι με το ρεζερβουάρ 4 λίτρων έχει αυτονομία περίπου 160 χιλιομέτρων.

Όταν οι ταχύτητες, όπως είναι λογικό, πλησιάζουν την τελική ταχύτητα των 100 χλμ./ώρα, εμφανίζονται κραδασμοί στα μαρπσιέ και κάποια νευρικότητα, η οποία όμως ελέγχεται εύκολα από τον αναβάτη. Δεν υπάρχει θέμα αστάθειας ή ανασφάλειας, και στον τελευταίο τομέα βοηθούν τα εξαιρετικά φρένα (δίσκος με δαγκάνα ενός εμβόλου εμπρός και ταμπούρο πίσω).

Στην πόλη με το Yamaha Crypton S
Στην πόλη με το Yamaha Crypton S YAMAHA


Με το πάτημα του πίσω φρένου το CBS κατανέμει μέρος της πέδησης και μπροστά, ενώ και το αυτόνομο εμπρός φρένο δύσκολα θα μπλοκάρει τον τροχό, αν δεν γλιστράει πολύ η άσφαλτος. Αυτό εντάσσεται στη γενικότερη αίσθηση ασφάλειας του χειρισμού του εμπρός μέρους.

Κατασκευασμένο στην Ταϊλάνδη, πιο ποιοτικό από ποτέ, το Crypton S επανέφερε τη Yamaha με αξιώσεις στη διαχρονική και παραδοσιακή «πανίδα» των «παπιών», και με τιμή παρεμφερή με του άμεσου ανταγωνισμού (όπως το Honda Astrea Grand 110), στα 2.450 Ευρώ.

TAGS YAMAHA ΔΟΚΙΜΗ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ