Τα Supersport και Superbikes του 2020
Τα δέκα τεχνολογικά "διαμάντια" τη χρονιάς - ισχυρότερα, ταχύτερα και πιο ηλεκτρονικά ελεγχόμενα από ποτέ.
Από τα δυσθεώρητα τεχνολογικά ύψη στα οποία έχουν φτάσει, τα Supersport και τα Superbikes του 2020 έρχονται ως ό,τι πλησιέστερο μπορεί να υπάρξει μεταξύ μιας δίτροχης αγωνιστικής κατασκευής και της έκδοσης δρόμου της.
Ισχυρότερα, ταχύτερα και ελαφρύτερα από ποτέ, με την εξέλιξη των ηλεκτρονικών τεχνολογιών της τελευταίας δεκαετίας, ειδικά της μονάδας IMU, γίνονται αντίστοιχα και πιο φιλικά από ποτέ να οδηγηθούν με αγωνιστικό ρυθμό - φυσικά μόνο στις συνθήκες ασφάλειας μιας πίστας.
Παρακάτω μπορείτε να δείτε τη δεκάδα των βασικότερων Supersport και Superbikes, που είτε πέρασαν σε εντελώς νέα γενιά είτε απλώς αναβαθμίστηκαν σημαντικά για τη χρονιά που διανύουμε:
Aprilia RS 660
Αξιοποιώντας την προηγμένη τεχνογνωσία που έχει αποκομίσει η Aprilia από τους αγώνες, το νέο τεχνολογικό διαμάντι της εταιρείας του Noale δημιουργήθηκε εν λευκώ για να αποτελέσει μια προσιτή supersport μοτοσυικλέτα μετάβασης από τα χαμηλά κυβικά στην κορυφαία RSV4. Ενδεικτικό είναι ότι υιοθετεί την ηλεκτρονική "σουίτα" APRC του RSV4 με IMU 6 αξόνων, έλεγχο σούζας AWC, traction control, quickshifter, cruise control, cornering ABS και πέντε διαφορετικά riding modes αναλόγως της χρήσης στο δρόμο ή στην πίστα. Αντίστοιχα, προηγμένη είναι η αεροδυναμική μελέτη, ενώ ο νέος δικύλινδρος κινητήρας, που είναι ενεργό τμήμα του αλουμινένιου πλαισίου, αποδίδει 100 ίππους - καθώς το βάρος της RS 660 δεν ξεπερνά τα 169 κιλά.
Aprilia RSV4 1100 Factory
Το ιταλικό supersport θηρίο των 217 ίππων και 199 κιλών, ήδη προικισμένο με την τέταρτη γενιά του πακέτου ηλεκτρονικών τεχνολογιών APRC, δέχθηκε μια ακόμα σημαντική αναβάθμιση για το 2020, στο κυνήγι του απόλυτου χρόνου στην πίστα: τις ηλεκτρονικές αναρτήσεις της Ohlins. Ο κινητήρας, το πλαίσιο και ο σχεδιασμός (κυρίως στον τομέα της αεροδυναμικής, με τα νέα πτερύγια από ανθρακονήματα) έχουν δεχθεί ορισμένες αναβαθμίσεις, όμως η μεγάλη αλλαγή βρίσκεται στην ανάρτηση. Η μονάδα Ohlins Smart EC 2.0, παίρνοντας τις πληροφορίες από την IMU 6 αξόνων, παρεμβαίνει στο πιρούνι, στο πίσω αμορτισέρ και στο σταμπιλιζατέρ, βάσει αλγορίθμου που εξέλιξαν από κοινού οι Ohlins-Aprilia. Βεβαίως, ο αναβάτης μπορεί να ρυθμίσει το πιρούνι και τα αμορτισέρ σε manual mode. Όλες οι ρυθμίσεις γίνονται μέσω του μενού OBTi (Objective Based Tuning Interface) στην οθόνη TFT 4.3 ιντσών. Νέος, επίσης, είναι και ο χρωματισμός της κορυφαίας supersport του Noale, με εντονότερο ιταλικό στοιχείο.
BMW S1000RR
Η τρίτη γενιά της εκπροσώπου της BMW στα supersport -και η ριζικότερα ανανεωμένη στη δεκαετία που μεσολάβησε από την παρουσίαση της πρώτης γενιάς- μπορεί να παρουσιάστηκε στην EICMA του 2018, αλλά στην ουσία είναι μοντέλο του 2020. Οι στόχοι ήταν τρεις: να γίνει ένα δευτερόλεπτο (!) ταχύτερη στο γύρο, 10 κιλά ελαφρύτερη και πιο εύκολη στο χειρισμό. Έτσι, εξελίχθηκε ολοκαίνουριος κινητήρας και άλλαξε όλη η γεωμετρία του πλαισίου και της ανάρτησης. Η ισχύς αυξήθηκε στους 207 ίππους, το βάρος μειώθηκε από τα 208 στα 197 κιλά, ενώ αναβαθμίστηκε το σύνολο των ηλεκτρονικών τεχνολογιών (traction, launch και wheelie control, μεταξύ άλλων) μέσω της μονάδας IMU 6 αξόνων. Οι αλλαγές σχέσης γίνονται πια μέσω Quickshifter. Ο αναβάτης έχει στη διάθεσή του τέσσερα riding modes (Rain, Road, Dynamic, Race) συν τρία εξατομικευμένα του προαιρετικού πακέτου Pro, ενώ προαιρετικά διατίθεται και η ηλεκτρονική ανάρτηση Dynamic Damping Control (DDC). Τέλος, ο φωτισμός είναι πια full LED και στα όργανα υπάρχει νέα οθόνη TFT 6,5 ιντσών.
Ducati Panigale V2
Υιοθετώντας το σχεδιασμό του τετρακύλινδρου V4, η δικύλινδρη και πιο συμπαγών διαστάσεων Panigale V2, δεν απέκτησε μόνο τα σχιστά LED της μεγαλύτερης αδερφής της, αλλά την αιχμηρή ουρά, νέα σέλα, μονόμπρατσο ψαλίδι και κοντή απόληξη της εξάτμισης κάτω από το πίσω φτερό. Πληρώντας πια τις προδιαγραφές EU5, ο κινητήρας Superquadro των 955 κ.εκ.. αποδίδει 155 ίππους και ροπή 104 Nm στις 9.000 στροφές, ενώ η ανάρτηση έχει ρυθμιστεί εκ νέου. Φυσικά η Panigale V2 καρπώνεται όλα τα ηλεκτρονικά συστήματα της V4, καθώς πέραν του traction control διαθέτει και wheelie contol, cornering ABS, καθώς και quickshifter κιβώτιο.
Ducati Panigale V4 & V4 S
Με τη συμβολή του αγωνιστικού Ducati Corse, η Ιταλίδα βασίλισσα των ανά τον κόσμο σιρκουί δέχθηκε σημαντικές αλλαγές στην αεροδυναμική, στο πλαίσιο, στα ηλεκτρονικά και στη χαρτογράφηση του ηλεκτρονικού γκαζιού ride-by-wire. Ως αποτέλεσμα, βελτιώθηκε η σταθερότητά της και η ταχύτητα εισόδου στη στροφή, προσφέροντας περισσότερη σιγουριά στον αναβάτη με τον έλεγχο του γκαζιού, ενώ οι αεροδυναμικές προσθήκες και οι αλλαγές στο πλαίσιο (με υποπλαίσιο μαγνησίου) έκαναν πιο σταθερό το εμπρός μέρος. Μέσω της IMU 6 αξόνων, τα δεύτερης γενιάς traction control (DTC) και Quickshift (DQS), το cornering ABS και τα Ducati Slide και Wheelie control συμβάλλουν στην παραπάνω "ιεροτελεστία" της οδήγησης, όπως και οι νέες ρυθμίσεις της ανάρτησης (εμπρός πιρούνι Showa 43 mm) και η μείωση του κέντρου βάρους. Ο 1.103 κ.εκ. Desmosedici Stradale, ο προερχόμενος από το MotoGP V4 με περιεχόμενη γωνία 90ο, με δεσμοδρομικές βαλβίδες, αποδίδει 214 ίππους και 12,6 χλγρ. ροπής στις 10.000 σ.α.λ. Η έκδοση S, τέλος, διαθέτει αναθεωρημένης γεωμετρίας και ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενη ανάρτηση της Ohlins, αλουμινένιους τροχούς της Marchesini και εξειδικευμένο χρώμα.
Ducati Panigale V4 25° Anniversario 916
Η "βασιλομήτωρ"! Η απόλυτη Panigale V4 γιορτάζει το "ασημένιο ιωβηλαίο" της μυθικής και παγκόσμιας πρωταθλήτριας στα Superbikes Ducati 916 (και μετέπειτα των 996 και 998) με την ειδική έκδοση 25° Anniversario 916. Θα κατασκευαστούν μόλις 500 αντίτυπα αυτής της συλλεκτικής Panigale V4, η οποία βασίζεται στη V4 S και έχει το χρωματισμό της Ducati 996 SBK - παγκόσμιας πρωταθλήτριας του 1999. Τα ξεχωριστά της στοιχεία είναι οι ζάντες μαγνησίου της Marchesini, η εξάτμιση τιτανίου της Akrapovic και μια μακρά λίστα εξαρτημάτων από ανθρακονήματα και αλουμίνιο.
Honda Fireblade CBR1000RR-R & CBR1000RR-R SP
Αξιοποιώντας την τεχνολογική αιχμή του δόρατος της Honda από το MotoGP, η CBR1000RR-R του 2020 είναι στην ουσία μια καινούρια μοτοσυκλέτα, εστιασμένη στην οδήγηση σε πίστα και ανώτερη σε πρόσφυση από ποτέ στην ένδοξη ιστορία της. Χρησιμοποιεί την πιο ισχυρό τετρακύλινδρο εν σειρά κινητήρα παραγωγής που έχει κατασκευάσει ποτέ η ιαπωνική εταιρεία, καθώς για τα 201 κιλά της μοτοσυκλέτας "επιστρατεύει" 214 ίππους και 113Nm ροπής στις 12.500 στροφές. Παράλληλα, υιοθετεί -στην καύση, στον περιορισμό τριβών, στη γεωμετρία και στα υλικά κατασκευής- τεχνολογίες του κινητήρα της RC213V του MotoGP. Το ίδιο ισχύει και για την αεροδυναμική, με την προσθήκη πτερυγίων στο ρύγχος. Το αλουμινένιο πλαίσιο είναι νέο και έχει βελτιστοποιηθεί η λειτουργία του traction control HSTC με την 6 αξόνων IMU, όπως και όλη η πλήρης "σουίτα" των ηλεκτρονικών τεχνολογιών, που προβάλλονται στη νέα έγχρωμη οθόνη TFT 5 ιντσών. Η ανάρτηση εμπρός και πίσω είναι της Showa, τα φρένα της Nissin με δισκόφρενα 330 mm και η εξάτμιση τιτανίου της Akrapovic. Η έκδοση SP, τέλος, περιλαμβάνει ακόμα πιο "εξωτικά" στοιχεία, όπως ημι-ενεργητικές αναρτήσεις της Ohlins.
Kawasaki Ninja 650
Το μεσαίου κυβισμού Ninja αναβαθμίστηκε και εκσυγχρονίστηκε για το 2020, υιοθετώντας παράλληλα περισσότερες σχεδιαστικές λεπτομέρειες της supersport "οικογένειας" της ιαπωνικής εταιρείας, καθώς και πιο άνετη σέλα. Μια από τις σημαντικές προσθήκες είναι η οθόνη TFT 4,3 ιντσών, που προσφέρει και συνδεσιμότητα με το smartphone μέσω Bluetooth, και με την εφαρμογή Rideology. Ακόμη, προστέθηκαν full LED φωτιστικά σώματα και ελαστικά πρώτης τοποθέτησης της Dunlop (Sportmax Roadsport 2). Τέλος, θα διατίθεται σε δύο νέα χρώματα, καθώς και στα χρώματα της αγωνιστικής ομάδας της Kawasaki στο παγκόσμιο πρωτάθλημα Superbikes.
MV Agusta Superveloce 800
Η εκθαμβωτική Superveloce, που είχε αφήσει άφωνους τους επισκέπτες της EICMA το 2018, παρουσιάστηκε πέρσι στο Μιλάνο στην τελική της έκδοση παραγωγής και από το 2020 περνάει στο δρόμο. Μαζί με την "βασική" έκδοση παρουσιάστηκε και η εκλεπτυσμένη και εξωτική "Serie Oro" των 27.990€ (σε σχέση με την τιμή των 19.900€ της "βασικής"). Ο μεγάλος πρωταγωνιστής του σχεδίου της Superveloce είναι το εντυπωσιακό, ρετρό φέρινγκ με τον στρογγυλό προβολέα. Κατά τα άλλα, η μοτοσυκλέτα βασίζεται στο supersport F3 800, με τη διαφορά ότι έχει νέο υποπλαίσιο, και ο τρικύλινδρος κινητήρας αποδίδει 148 ίππους (153 hp στις 13.250 σ.α.λ. στη Serie Oro) με τη βοήθεια του ηλεκτρονικού πακέτου MVICS 2.0. Η οθόνη TFT 5 ιντσών προβάλλει τις πληροφορίες από το traction control 8 επιπέδων, το Quickshifter, το Cruise Control, αλλά και της συνδεσιμότητας του smartphone μέσω Bluetooth. Το πιρούνι της εμπρός ανάρτησης της Superveloce 800 είναι της Marzocchi, τα αμορτισέρ της Sachs και τα φρένα της Brembo. Η "Serie Oro", τέλος, ξεχωρίζει μεταξύ άλλων από την κίτρινου χρώματος ζελατίνα και προβολέα, από την εξάτμιση Arrow, τα τμήματα ανθρακονημάτων και το δέρμα Alcantara στη σέλα.
Yamaha YZF R1 & R1M
Το supersport "υπερόπλο" της ιαπωνικής εταιρείας, έρχεται το 2020 σχεδιαστικά ανανεωμένο, αεροδυναμικά αναβαθμισμένο και τεχνολογικά ανώτερο από ποτέ. Τα οφέλη των σχεδιαστικών παρεμβάσεων στο φέρινγκ και τα πλαστικά βελτιώνουν την αεροδυναμική απόδοση κατά 5%, καθώς το πλατύτερο ρύγχος και τα LED φώτα εμπίπτουν πια στο νέο design του σχεδιαστικού κέντρου της Yamaha. Από πλευράς κινητήρα, η εξέλιξη του crossplane των 998 κ.εκ. και 200 ίππων φέρνει βελτιωμένη απόδοση καύσης και απόδοση στις υψηλές στροφές, σε συνδυασμό με την ανασχεδιασμένη εξάτμιση, αλλά και πληροί πια τις προδιαγραφές EU5. Το νέο R1 έχει επίσης αναβαθμισμένη ανάρτηση της Kayaba, νέο ABS δύο λειτουργιών ελέγχου φρένων (BC) και στροφών, νέο σύστημα διαχείρισης πέδησης κινητήρα (EBM) τριών λειτουργιών, βελτιστοποιημένο σύστημα ελέγχου εκκίνησης (LCS) και νέο ηλεκτρονικό γκάζι APSG "ride-by-wire". Όλα αυτά, προβάλλονται στη νέα οθόνη TFT στον πίνακα οργάνων. Μαζί με το R1 έρχεται και η περιορισμένης παραγωγής R1M, η οποία έχει επιπλέον καινούριο ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενο πιρούνι Ohlins και φέρινγκ από ανθρακονήματα, ενώ κάθε της αντίτυπο είναι αριθμημένο.