Τα Top 10 scooters του 2023
Δέκα από τα πιο αντιπροσωπευτικά scooters του 2023, που κινούνται στις σφαίρες του Adventure, των τριών τροχών, των κλασσικών προδιαγραφών - ή ακόμα και της παράδοσης.
Μετά το τρίτροχο Piaggio MP3 και το Adventure Honda X-ADV, τα scooters αρχίζουν να λαμβάνουν όλο και πιο πλούσιες μορφές, όλο και πιο πολλαπλούς χαρακτήρες, να εξελίσσονται, να ρέπουν προς τις προδιαγραφές μοτοσικλέτας και να ξεφεύγουν από τον παλιό τους ρόλο.
Όμως, με την πλειάδα των νέων μοντέλων που παρουσιάστηκαν ενόψει του 2023 -στην πρόσφατη EICMA του Μιλάνου και αλλού- και με το ακόμα μεγαλύτερος πλήθος των ανανεωμένων υπαρχόντων μοντέλων, γίνεται σαφές ότι ο πυρήνας παραμένει αναλλοίωτος: για ένα πρακτικό, άνετο, εύχρηστο, οικονομικό και εύκολο καθημερινό δίτροχο. Δέκα από αυτά, τα νέα του 2023, είναι τα παρακάτω:
- 01. Piaggio MP3 530 hpe & 400 hpe
Η νέα γενιά του scooter που έφερε την τρίτροχη επανάσταση έρχεται το 2023 με φρέσκια εμφάνιση και με μια νέα κορυφαία έκδοση, την 530 hpe, που καθιστά το MP3 το πρώτο scooter που αποκτά ραντάρ για τα συστήματα υποστήριξης του αναβάτη ARAS (Advanced Rider Assistance Systems). Συστήματα που συναντάμε στον κόσμο του αυτοκινήτου, όπως η προειδοποίηση αλλαγής λωρίδας (BLIS) και αλλαγής λωρίδας (LCDAS), χάρη στη καινοτομικό ραντάρ Imaging Radar 4D. Αυτά συμπληρώνονται με το cruise control, την όπισθεν με κάμερα οπισθοπορείας και τη συνδεσιμότητα του smartphone με πλοήγηση που απεικονίζονται στην έγχρωμη οθόνη TFT, τη μεγαλύτερη της κατηγορίας με μέγεθος 7 ιντσών και με το λογισμικό Piaggio MIA.
Ο σχεδιασμός φέρνει και νέα γεωμετρία του αναβάτη και ανασχεδιασμένο αποθηκευτικό χώρο, αρκετό για δύο full-face κράνη. Ο κινητήρας των 530 κ.εκ. στην έκδοση 530 hpe προέκυψε από τη μεγέθυνση του προηγούμενου των 500 κ.εκ., και τώρα αποδίδει 44 ίππους κκαι 50 Nm ροπής με τρία riding modes (Eco, Comfort, Sport) που ρυθμίζουν μαζί και το traction control. Το MP3 400 hpe υιοθετεί τον κινητήρα των 400 κ.εκ. από το Beverly, με 35,3 ίππους και 37,7 Nm ροπής.
- 02. Yamaha XMAX 300
Η πρώτη μεγάλη ανανέωση του ιαπωνικού sport scooter μετά την παρουσίασή του, το 2018, φέρνει το πλήρη ανασχεδιασμό σε κάθε σημείο του, καθώς και την προσθήκη της νέας έγχρωμης οθόνης TFT 4,2 ιντσών που τοποθετείται κάτω από την LCD οθόνη 3,2'' του πίνακα οργάνων. Η πρώτη ελέγχεται από διακόπτες στο τιμόνι και παρέχει συνδεσιμότητα με smartphone και σύστημα πλοήγησης της Garmin.
Το μονοκύλινδρο υγρόψυκτο Blue Core μοτέρ του έχει χωρητικότητα 292 κ.εκ. με μέση κατανάλωση 3,0 lt/100km, και συνοδεύεται από τηλεσκοπικό πιρούνι στον εμπρός τροχό 14'', δισκόφρενα και στους δύο, traction control, πλήρη φωτισμό LED, smart key και αποθηκευτικό χώρο κάτω από την -ανασχεδιασμένη- σέλα που χωρά δύο full-face κράνη. Θα είναι διαθέσιμο στη χώρα μας από το Μάρτιο του 2023.
- 03. Honda Forza 125
Υιοθετώντας στοιχεία από το Forza 750, το μικρότερο μέλος της οικογένειας premium maxi scooters της Honda έχει ανασχεδιαστεί σε μεγάλο βαθμό -ειδικά στο ρύγχος, με νέα φώτα LED- και έχει αποκτήσει καινούριο πίνακα οργάνων. Οι σημαντικές προσθήκες του 2021 συνεχίζονται φέτος με τον αισθητικό και τεχνολογικό εκμοντερνισμό του, και με την προσθήκη της νέας έκδοσης Special Edition σε γκρι μεταλλικό με κόκκινες ζάντες και λεπτομέρειες. Ως γνωστόν, διαθέτει ρυθμιζόμενη ζελατίνα με διαδρομή 18 εκατοστών, smart key, χώρο για δύο κράνη κάτω από τη σέλα, traction control, θύρα USB στην ποδιά - ενώ ο κινητήρας των 125 κ.εκ. και 14,7 ίππων έχει την τεχνολογία προσωρινής απενεργοποίησης idle stop.
- 04. SYM ADX125
Τα Adventure Scooters κερδίζουν διαρκώς έδαφος, κάθε είδους, και το ADX125 είναι η πρόταση της SYM στην κατηγορία. Με όμορφη και «περιπετειώδη» σχεδίαση και φώτα LED, έχει αυξημένο ύψος από το έδαφος, ψηλό φαίρινγκ, τιμόνι σε αυξημένο ύψος, ελαστικά χωμάτινης χρήσης στους τροχούς 13 ιντσών και ρεζερβουάρ 15 λίτρων για εκτός δρόμου αναζητήσεις. Φορά τον μονοκύλινδρο υγρόψυκτο κινητήρα των 125 κ.εκ., που αποδίδει 12,5 ίππους, και συνδυάζεται με traction control, δικάναλο ABS και δύο δισκόφρενα. Στον αρκετά πλούσιο εξοπλισμό του, τέλος, περιλαμβάνει έγχρωμη οθόνη TFT 5 ιντσών για τα όργανα, θύρα USB για τη φόρτιση συσκευών και λειτουργία keyless χωρίς τη χρήση του κλειδιού. Η διάθεσή του στη χώρα μας αναμένεται να ξεκινήσει σύντομα.
- 05. Vespa GTS
H «βασίλισσα» της οικογένειας των Vespa, από άποψη μεγέθους, κινητήρων, άνεσης και ροπής προς τον τουρισμό, ανανεώθηκε μετά από τέσσερα χρόνια. Ανανεώθηκε με σχεδιαστικό φρεσκάρισμα και φώτα LED, ηλεκτρονικές προσθήκες στο νέο πίνακα οργάνων (TFT στην έκδοση SuperTech), άνεση με νέα σέλα και το σύστημα keyless και ασφάλεια χάρη στα νέα φρένα και τις νέες αναρτήσεις για περισσότερη άνεση στην πόλη και σταθερότητα στις υψηλότερες ταχύτητες.
Εξακολουθεί να διατίθεται σε τέσσερις εκδόσεις, την κλασσική GTS, τη σύγχρονη GTS Super, τη σπορ GTS SuperSport και την προηγμένη GTS SuperTech με την επιλογή ανάμεσα στον οικονομικό κινητήρα 125 i-get και τον 300 hpe, που με 24 ίππους είναι ο ισχυρότερος στην ιστορία της Vespa. Διατίθεται σε 14 διαφορετικά χρώματα, με τιμή που ξεκινά από τα 5.499 ευρώ για τη GTS 125 και από 6.499 € για τις εκδόσεις 300 hpe.
- 06. Suzuki Burgman Street 125EX
To Burgman Street 125EX, που θα διατίθεται από τις αρχές του 2023 στη χώρα μας, φέρνει για πρώτη φορά μια καινοτομία της Suzuki: τον κινητήρα Suzuki Eco Performance Alpha (SEP-α), με λειτουργία Start-Stop, που φέρνει νέα δεδομένα οικονομίας καυσίμου στα 125 κ.εκ. και παράλληλα εξασφαλίζει αξιόλογη απόδοση με ισχύ 8,4 ίππων και ροπή 10 Nm στις 5.500 σ.α.λ. Η μέση κατανάλωση που δίνει η ιαπωνική εταιρεία είναι 1,6 lt/100km, που μεταφράζεται σε περίπου 290 χιλιόμετρα με κάθε γέμισμα 5,5 λίτρων. Παράλληλα, το Burgman Street 125EX προσφέρει φώτα LED και σύστημα συνδυασμένων φρένων, 21 λίτρα χώρου κάτω από τη σέλα, άγκιστρα και θήκες στην ποδιά με θύρα USB, ψηφιακό πίνακα οργάνων (LCD), και επίσης το σύστημα Suzuki Easy Start System για χειρισμό των πάντων με έναν διακόπτη.
- 07. KYMCO CV3 Noodoe
Το πρώτο τρίτροχο maxi scooter της Kymco έρχεται στην Ελλάδα το 2023 με τις δάφνες του ισχυρότερου και του πρώτου με δικύλινδρο κινητήρα κκαι πλαίσιο αλουμινίου. Ιδιαίτερα δυναμικό στην όψη του, υιοθετεί τα μηχανικά μέρη του mega scooter AK 550: ο δικύλινδρος εν σειρά κινητήρας G5-SC των 550cc αποδίδει 51 hp και το αλουμινένιο πλαίσιο χαρίζει κατανομή βάρους 50:50. Την ασφάλεια των τριών τροχών, στο μεταξύ, συμπληρώνουν οι προδιαγραφών μοτοσικλέτας αναρτήσεις, η συνδυασμένη πέδηση, το τρικάναλο ABS, τα τρία δισκόφρενα με διπίστονες δαγκάνες και βέβαια το σύστημα KALS (Kymco Advanced Leaning Suspension) που εξασφαλίζει την πρόσθηση ακόμα και σε ολισθηρό οδόστρωμα με κλίση ως και 40 μοιρών.
Η έγχρωμη HD οθόνη TFT 6 ιντσών περιλαμβάνει την πλατφόρμα πολυμέσων με δυνατότητα πλοήγησης και το cruise control, ενώ ο εξοπλισμός συμπληρώνεται από την keyless λειτουργία, το ρυθμιζόμενο ανεμοθώρακα, τα θερμαινόμενα γκριπ, το σύστημα Multi Fit για κάλυψη ποικίλων μεταφορικών αναγκών και τη δυνατότητα κλειδώματος του μπροστινού συστήματος που κρατάει το CV3 Noodoe σε όρθια θέση όταν ακινητοποιείται. Το νέο maxi scooter της Kymco είναι ήδη διαθέσιμο, με τιμή 13.890 ευρώ.
- 08. Voge SR125 GT
Μετά το πρώτο της maxi scooter SR4 Max, που παρουσίασε ένα χρόνο πριν στην EICMA και φέτος φέρνει και στην Ελλάδα, η Voge πέρασε τώρα και στα χαμηλά κυβικά με το SR125 GT – που αναμένεται στη χώρα μας το προσεχές καλοκαίρι. Πέραν της ευελιξίας στην πόλη και της οικονομίας του μονοκύλινδρου μοτέρ των 11 ίππων, μέσης κατανάλωσης 2,2 lt/100km, το SR125 GT έχει αρκετά ογκώδες ρύγχος για να προσφέρει και λίγη παραπάνω άνεση στις μεγάλες διαδρομές, όπου μπορεί να φτάσει μέχρι τα 109 km/h.
Κάτω από τη σέλα -που βρίσκεται στα 755 mm- προσφέρει χώρο 29 λίτρων, ενώ διαθέτει και ντουλαπάκι στην ποδιά, λειτουργία keyless, εμπρόσθια κάμερα καταγραφής της διαδρομής, φώτα LED και ψηφιακή οθόνη LCD στα όργανα με Bluetooth συνδεσιμότητα του smartphone. Στα ηλεκτρονικά του συστήματα, τέλος περιλαμβάνεται το traction control και το δικάναλο ABS
- 09. Peugeot XP400
Η Peugeot Motorcycles επέλεξε ένα scooter που βρίσκεται στον πυρήνα του εμπορικού ενδιαφέροντος, ένα εμπορικό άρμα, για να ξεκινήσει τη μεγάλη της επιστροφή. Ένα GT scooter μεσαίου κυβισμού με Adventure στοιχεία που παραπέμπει στο επαναστατικό Honda X-ADV. Το Peugeot XP400, ιδιαίτερα ενδιαφέρον σχεδιαστικά, θα διατίθεται (από τις αρχές του 2023) στην ασφάλτικη έκδοση Allure και στην πιο «χωμάτινη» GT. Η τελευταία εξοπλίζεται με ημι-χωμάτινα ελαστικά, ακτινικούς τροχούς 17 ιντσών εμπρός και 15'' πίσω, προστατευτικά κάγκελα και χούφτες. Κάτω από τη σέλα χωρά ένα κράνος, ενώ ο εξοπλισμός συμπληρώνεται από οθόνη TFT 5'' και θύρα φόρτισης USB. Όσο για τον κινητήρα του, που φιλοξενείται σε ένα ολοκαίνουριο πλαίσιο, έχει χωρητικότητα 400 κ.εκ., πληροί τις προδιαγραφές Euro5 και αποδίδει 36,7 ίππους.
- 10. Italjet Dragster 500GP
Il monstro. Ένα τερατώδες scooter 500 κυβικών και άγριας εμφάνισης επεφύλασσε η Italjet στην EICMA που μας πέρασε, αποδεικνύοντας ότι ακόμα και στα scooters δεν κινούνται όλα γύρω από την πρακτικότητα. Το Dragster 500GP προστίθεται στα 125 και 200 που σημείωσαν ιδιαίτερη εμπορική επιτυχία, με αρκετές προδιαγραφές μοτοσικλέτας και τη βοήθεια του Αντρέα Ντοβιτσιόζο στην εξέλιξή του. Με το σχέδιό του, που έχει την υπογραφή του Italjet Style Center, προσεγγίζει τα hyperscooters σπορ προδιαγραφών, καθώς το μονοκύλινδρο μοτέρ των 450 κ.εκ. αποδίδει 43 ίππους μέσω κιβωτίου 6 σχέσεων. Μετά την παρουσίασή του στην EICMA 2022, αναμένεται να βγει φέτος στην παραγωγή και να αποτελέσει μοντέλο του 2024.