Τι αλλαγές φέρνει το νέο Piaggio MP3 στην ελαφρύτερη και πιο ευέλικτη έκδοση 310
Μαζί με το νέο κινητήρα των 310 κ.εκ., που κάνει το ντεμπούτο του, το νέο Piaggio MP3 310 ανασχεδιάστηκε υιοθετόντας το σπορ στιλ των μεγαλύτερων μοντέλων 400 και 530, και -μεταξύ άλλων- εξοπλίστηκε και με το προηγμένο σύστημα συνδεσιμότητας Piaggio MIA στο βασικό εξοπλισμό.
Το σύμπαν του Piaggio MP3, του πρώτου τρίτροχου σκούτερ στον κόσμο, συνεχίζει να εξελίσσεται και να βελτιώνεται: από το 2022 που έκαναν το ντεμπούτο τους οι νέες εκδόσεις «maxi» με κινητήρες 400 και 530 κ.εκ. αντίστοιχα, το νέο Piaggio MP3 310 αποτελεί την τρίτη γενιά του ελαφρύτερου και πιο ευέλικτου οχήματος που έχει φέρει επανάσταση στην αστική μετακίνηση, θέτοντας νέα πρότυπα άνεσης και ασφάλειας.
Με την άφιξη του νέου Piaggio MP3 310, που έχει κληρονομήσει το στιλ και πλήθος τεχνολογιών από τα "μεγάλα αδέρφια" του, η σειρά MP3 είναι πλέον πιο ολοκληρωμένη για να προσφέρει μια πιο πρακτική και ασφαλή εναλλακτική λύση έναντι του αυτοκινήτου.
Κι αυτό διότι μπορεί να οδηγηθεί και με άδεια οδήγησης αυτοκινήτου, χάρη στην τρίτροχη τεχνολογία της Piaggio. Το αρθρωτό, παραλληλόγραμμο σύστημα της μπροστινής ανάρτησης και οι δύο μπροστινοί τροχοί εξασφαλίζουν μεγαλύτερη σταθερότητα στις στροφές από οποιοδήποτε άλλο scooter, καθώς και εξαιρετικό κράτημα στον δρόμο - ακόμα και σε βρεγμένο ή χαμηλής πρόσφυσης οδόστρωμα.
Το Piaggio MP3 310 είναι ένα πιο μικρών διαστάσεων, σπορ, δυναμικό scooter, που το συμπαγές του μέγεθος και ο χειρισμός του θα εκτιμηθούν ιδιαίτερα στους ελιγμούς από στάση - όπου προσφέρουν μεγάλη ευκολία στη διαδικασία στάθμευσης, αλλά και κατά την οδήγηση όπου η ευελιξία έχει βελτιωθεί σημαντικά.
Ο κινητήρας του είναι καινούριος, ο νεότερος της σειράς HPE (High Performance Engine), και φυσικά πληροί τις προδιαγραφές Euro 5+. Πιο συγκεκριμένα, το μοτέρ 310 hpe έχει αυξημένο κυβισμό (310 κ.εκ. αντί των 278 κ.εκ. του προηγούμενου) και πολλά χαρακτηριστικάτου έχουν σχεδιαστεί ειδικά για βελτίωση της εμπειρίας οδήγησης, όχι μόνο ως προς τις επιδόσεις, αλλά και ως προς την άνεση και τη συμπεριφορά. Και όλα αυτά σε συνδυασμό με μειωμένη κατανάλωση καυσίμου.
Το μπροστινό μέρος έχει ανασχεδιαστεί πλήρως, πλέον είναι φαρδύτερο, προσφέρει μεγαλύτερη προστασία και περιλαμβάνει ένα νέο οριζόντιο συγκρότημα φώτων με τεχνολογία LED. Στο κέντρο της μπροστινής ποδιάς υπάρχει μια μικρότερη, πιο σπορ εισαγωγή αέρα, η οποία χαρακτηρίζεται από μια τρισδιάστατη κυψελοειδή γρίλια.
Κάτω από αυτήν υπάρχει μια κάθετη αεροτομή, προϊόν προσεκτικής αεροδυναμικής μελέτης, σε συνδυασμό με τους ολοκαίνουριους πλευρικούς εκτροπείς αέρα, με σκοπό μαζί να ενισχύουν την σταθερότητα. Ο ανεμοθώρακας είναι επίσης νέος και το σχήμα του έχει σχεδιαστεί ειδικά, για να συνδυάζει μέγιστη προστασία με περιορισμένο όγκο.
Το MP3 310 ξεχωρίζει, επίσης, με την ενσωμάτωση μιας σειράς από τις νεότερες τάσεις στη σχεδίαση αυτοκινήτων, από το εντυπωσιακό σπορ μπροστινό μέρος μέχρι και τα φτερά, τα οποία στην περίπτωση της έκδοσης Sport διαθέτουν στοιχεία στο χρώμα του οχήματος.
Ξεχωρίζει επίσης και από τους τροχούς που διαθέτουν νέα σχεδίαση με πέντε διαχωρισμένα μπράτσα και αποτελούν μια ακόμη σαφή αναφορά στον των σπορ και πολυτελών sedan. Η ουρά είναι εξίσου κομψή και αεροδυναμική, ενσωματώνοντας τη χειρολαβή του συνεπιβάτη και ένα μοντέρνο φωτιστικό σύνολο LED.
Ο καινούριος πίνακας οργάνων του Piaggio MP3 310, με οθόνη LCD 5 ιντσών, εμφανίζει το ψηφιακό ταχύμετρο και το στροφόμετρο στο κέντρο, μαζί με τον ολικό χιλιομετρητή, τον μετρητή ταξιδιού, τη θερμοκρασία αέρα, το ψηφιακό ρολόι, τη στάθμη καυσίμου και τις ενδείξεις θερμοκρασίας του ψυκτικού υγρού, το εικονίδιο προειδοποίησης για πάγο στο οδόστρωμα και το εικονίδιο συντήρησης.
Ο πίνακας εμφανίζει ένα ευρύ φάσμα πληροφοριών σχετικά με το ταξίδι, οι οποίες μπορούν να επιλεγούν με χρήση του κουμπιού MODE στο δεξιό χειριστήριο. Περιλαμβάνονται η μέγιστη ταχύτητα, η μέση ταχύτητα, η στιγμιαία κατανάλωση, η μέση κατανάλωση, η τάση της μπαταρίας και το επίπεδο φόρτισης.
Οι προειδοποιητικές λυχνίες παρακολουθούν όλες τις λειτουργίες όπως είναι ο έλεγχος του ψεκασμού, η ρεζέρβα καυσίμου, η πίεση λαδιού, η ενεργοποίηση του ABS και το σύστημα ακινητοποίησης (immobilizer). Τα χειριστήρια του τιμονιού και του ταμπλό έχουν επανατοποθετηθεί και είναι πλέον πιο πρακτικά και λειτουργικά.
Το σύστημα συνδεσιμότητας PIAGGIO MIA ανήκει στον βασικό εξοπλισμό της έκδοσης Sport και επιτρέπει τη σύνδεση του smartphone με το ενσωματωμένο ηλεκτρονικό σύστημα του Piaggio MP3 310 μέσω Bluetooth.
Το σύστημα PIAGGIO MIA και η νέα εφαρμογή Piaggio έχουν σχεδιαστεί ειδικά για τη σύνδεση κινητών συσκευών iOS ή Android με το νέο Piaggio MP3 310 και αξιοποιούν πλήρως τις δυνατότητες που προσφέρει ο νέος ψηφιακός πίνακας οργάνων.
Αφού συνδέσετε το smartphone με το όχημα μέσω της εφαρμογής Piaggio, την οποία μπορείτε να κατεβάσετε από το App Store ή το Google Play, όλες οι ειδοποιήσεις για εισερχόμενες κλήσεις και μηνύματα εμφανίζονται στον πίνακα οργάνων.
Το σύστημα επιτρέπει επίσης, τη διαχείριση κλήσεων μέσω ενός συγκεκριμένου κουμπιού συνδεσιμότητας στο δεξί χειριστήριο, καθώς και τη χρήση μέσω φωνητικών εντολών για πραγματοποίηση κλήσεων ή αναπαραγωγή μουσικής, με την ενεργοποίηση μιας λίστας αναπαραγωγής. Και πολλές άλλες λειτουργίες, ενδείξεις και εφαρμογές.
Πάνω από τον πίνακα οργάνων υπάρχει ένα πρακτικό ντουλαπάκι με συρτάρι και θύρα USB στο εσωτερικό του, η οποία είναι ιδανική για τη φόρτιση smartphone ή οποιασδήποτε άλλης ηλεκτρονικής συσκευής.
Παραμένοντας στο θέμα της διεπαφής χρήστη, το Piaggio MP3 310 διαθέτει σύστημα keyless, το οποίο επιτρέπει την ενεργοποίηση της ανάφλεξης χωρίς τη χρήση του συμβατικού κλειδιού, απλοποιώντας όλες τις λειτουργίες ενεργοποίησης του κινητήρα, ανοίγματος της σέλας και της τάπας του ρεζερβουάρ καυσίμου, καθώς και κλειδώματος του τιμονιού.
Όλες αυτές οι ενέργειες μπορούν να γίνουν εύκολα, χωρίς να βγει το τηλεχειριστήριο από την τσέπη του αναβάτη. Ο κλασικός διακόπτης ανάφλεξης με κλειδαριά έχει αντικατασταθεί από ένα πρακτικό κουμπί. Για να εκκινήσετε το όχημα, απλώς πατήστε το κουμπί (για να ενεργοποιηθεί η λειτουργία εκκίνησης) και γυρίστε το στη θέση ΟΝ. Η ενεργοποίηση του κινητήρα ολοκληρώνεται με τον συνηθισμένο τρόπο, από το κουμπί που βρίσκεται στο δεξί χειριστήριο.
Η δύο επιπέδων σέλα διαθέτει νέα δομή αφρώδους υλικού, η οποία έχει σχεδιαστεί για βελτίωση της άνεσης και είναι διαμορφωμένη ώστε να επιτρέπει την εύκολη και ασφαλή επαφή με το έδαφος και να εγγυάται επαρκή οσφυϊκή υποστήριξη για τον αναβάτη.
Η θέση του συνεπιβάτη είναι ξεκούραστη, και χάρη στα πρακτικά αναδιπλούμενα μαρσπιέ που ενσωματώνονται στο φέρινγκ όταν είναι κλειστά. Ο χώρος αποθήκευσης κάτω από τη σέλα είναι εξαιρετικά μεγάλος και χωράει εύκολα ένα full-face κράνος ή δύο κράνη demi-jet, καθώς και άλλα αντικείμενα. Η σέλα διαθέτει ελατήριο για να διατηρείται ανοικτή όταν είναι απαραίτητο. Ένας πρακτικός, διακριτικός γάντζος τσάντας έχει ενσωματωθεί στο εσωτερικό μέρος της μπροστινής ποδιάς.
Το νέο Piaggio MP3 310 είναι εφοδιασμένο με τον ολοκαίνουριο υγρόψυκτο, 4-χρονο. 4-βάλβιδο, μονοκύλινδρο κινητήρα με ηλεκτρονικό ψεκασμό, ο οποίος είναι το αποτέλεσμα της τεχνογνωσίας του κέντρου έρευνας και εξέλιξης του Piaggio Group.
Ο κινητήρας 310 hpe είναι ο νεότερος κινητήρας της σύγχρονης οικογένειας HPE (High Performance Engines) της Piaggio. Είναι βασισμένος σε μια πολύ συγκεκριμένη φιλοσοφία και έχει σχεδιαστεί για να επιτρέπει σημαντικές βελτιώσεις στην εμπειρία οδήγησης σε όλο το εύρος των στροφών, κορυφαία άνεση στην οδήγηση, βελτιωμένη δυνατότητα ελέγχου, χαμηλότερη στάθμη θορύβου και ακόμα χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμου. Όλα αυτά συνοδεύονται από αισθητή βελτίωση στην απόδοση.
Αυτοί οι στόχοι επιτεύχθηκαν με αύξηση του κυβισμού από τα 278 κ.εκ. του προηγούμενου κινητήρα 300 HPE στα 310 κ.εκ. αυτής της έκδοσης, χάρη στη διατήρηση της διαμέτρου και την αύξηση της διαδρομής.
Έτσι ο κινητήρας έγινε πιο προοδευτικός, εστιάζοντας περισσότερο στον χειρισμό και λιγότερο στην επίτευξη της υψηλότερης δυνατής ισχύος - αν και αυτή φτάνει στους 26,4 hp στις 7.500 σ.α.λ. Η μέγιστη ροπή αγγίζει τα 27,3 Nm στις 6.000 σ.α.λ.
Η μέγιστη ταχύτητα είναι επίσης υψηλότερη και έχει επιτευχθεί εν μέρει χάρη στη βελτιωμένη αεροδυναμική του οχήματος: Από τα 120 km/h του προηγούμενου κινητήρα, η τελική ταχύτητα έχει ανέβει τώρα στα 129 km/h.
Σε σύγκριση με τον προηγούμενου κινητήρα 300 HPE, ο νέος κινητήρας διαθέτει ελαφρώς υψηλότερες τιμές μέγιστης ισχύος και ροπής, οι οποίες επιτυγχάνονται σε χαμηλότερες σ.α.λ. Αυτές οι τιμές είναι το αποτέλεσμα της μειωμένης ταχύτητας, του γνωστότερου ως downspeeding, το οποίο παρέχει μια πολύ μεγάλη βελτίωση στις επιδόσεις και τη συμπεριφορά, αλλά και στη συνολική αποδοτικότητα και την άνεση, με ουσιαστική μείωση των κραδασμών και του θορύβου.
Χάρη στις εκτεταμένες αλλαγές του κινητήρα η αυτονομία αυθξήθηκε από τα 31,2 χλμ./λίτρο σε 32,2 χλμ./λίτρο, στον κύκλο WMTC. Ο θόρυβος κατά τη φάση εκκίνησης ήταν επίσης ένας σημαντικός τομέας εστίασης, ώστε το MP3 310 να παρέχει ταχύτερη και πιο αθόρυβη εκκίνηση. Αλλά και η σχεδίαση του διαιρούμενου στροφαλοθάλαμου έχει αναθεωρηθεί, με στόχο τη μείωση του θορύβου.
Ο κινητήρας 310 hpe διαθέτει τα ίδια εντυπωσιακά επίπεδα αξιοπιστίας με τους σύγχρονους κινητήρες υψηλής απόδοσης (High Performance Engines), με προγραμματισμένη συντήρηση ανά 10.000 χλμ.
Στο δρόμο, τώρα, τα δύο μοντέλα της σειράς Piaggio MP3 310 υιοθετούν το σύστημα αντιμπλοκαρίσματος των τροχών ABS, το οποίο ενσωματώνει σύστημα ελέγχου πρόσφυσης ASR (Acceleration Slip Regulation). Το ASR (που πρώτη η Piaggio τοποθέτησε σε σκούτερ) μπορεί να απενεργοποιηθεί εύκολα και εγγυάται ασφάλεια, αποτρέποντας την ολίσθηση του πίσω τροχού σε επικίνδυνες επιφάνειες όπως είναι η βρεγμένη άσφαλτος.
Το 3-κάναλο σύστημα ABS αναπτύχθηκε σε συνεργασία με την Continental και μεγιστοποιεί την ενεργητική ασφάλεια αποτρέποντας το μπλοκάρισμα των τροχών κατά το φρενάρισμα και παρέχοντας πλήρη έλεγχο του οχήματος ανά πάσα στιγμή. Το Piaggio MP3 χρησιμοποιεί σύστημα πέδησης με δισκόφρενα και στους τρεις τροχούς. Η διάμετρος των δίσκων είναι 258 χιλ. εμπρός και 240 χιλ. πίσω. Μεγαλύτερη ασφάλεια και ακόμη πιο ομαλή οδήγηση προσφέρουν οι μεγάλοι μπροστινοί τροχοί διαμέτρου 13 ιντσών.
Το Piaggio MP3 οφείλει την επιτυχία του και στην αποκλειστική και κατοχυρωμένη με δίπλωμα ευρεσιτεχνίας τεχνολογία της Piaggio για τους δύο ανεξάρτητους μπροστινούς τροχούς υπό κλίση, οι οποίοι ρυθμίζονται από μια μοναδική ανάρτηση τεσσάρων βραχιόνων, την οποία σχεδίασε και ανέπτυξε πρώτος ο ιταλικός όμιλος.
Ο μηχανισμός κλειδώματος της μπροστινής ανάρτησης, που αποτελεί χαρακτηριστικό γνώρισμα του τρίτροχου ιταλικού σκούτερ, μετατρέπει την ισορροπία του Piaggio MP3 300 hpe από δυναμική σε στατική.
Αφού το θέσετε σε λειτουργία, το όχημα παραμένει σε ισορροπία στους τρεις τροχούς χωρίς να χρειάζεται σταντ (αν και αυτό είναι τοποθετημένο στο σκούτερ). Για να συνεχίσετε να οδηγείτε, επιταχύνετε ή χρησιμοποιήστε το ειδικό κουμπί. Αυτό σημαίνει ότι δεν χρειάζεται ποτέ να βάλετε το πόδι σας στο έδαφος και μπορείτε να σταθμεύετε το Piaggio MP3 310 οπουδήποτε, εύκολα και χωρίς να καταβάλετε προσπάθεια.
Το νέο Piaggio MP3 310 είναι διαθέσιμο σε δύο διαφορετικές εκδόσεις: το Piaggio MP3 310 και το Piaggio MP3 310 Sport. Το δεύτερο χαρακτηρίζεται από ακόμη πιο σπορ φινιρίσματα και λεπτομέρειες. Το πρώτο είναι διαθέσιμο σε δύο γυαλιστερά χρώματα, στο λευκό Bianco Luna και το ολοκαίνουριο γκρι Grigio Grafite. Και τα δύο χρώματα συνδυάζονται με νέα φινιρίσματα σε μεταλλικό, σατινέ γκρι. Η σέλα είναι ειδικά σχεδιασμένη και διαθέτει νέα υλικά και γκρι ραφή.
Το Piaggio MP3 310 Sport διατίθεται στο ματ μεταλλικό μαύρο Nero Meteora είτε στο ολοκαίνουριο γκρι Grigio Mercurio (γυαλιστερό) ή το μπλε Blu Zaffiro με ματ φινίρισμα.
Η έκδοση Sport συμπληρώνεται από σπορ μπλε λεπτομέρειες, όπως είναι η ραφή της σέλας που προκαλεί αντίθεση και τα αυτοκόλλητα των μαύρων τροχών. Τα φινιρίσματα εναλλάσσονται μεταξύ γυαλιστερού και μαύρου ματ χρώματος.
Τέλος, η νέα σειρά αξεσουάρ για το Piaggio MP3 310 περιλαμβάνει -μεταξύ άλλων- κεντρική βαλίτσα 32 λίτρων, μεγαλύτερο ανεμοθώρακα, προστασία ποδιών Comfort+ και κιτ θερμαινόμενων αξεσουάρ που μπορούν να ρυθμιστούν σε τρία επίπεδα θερμοκρασίας απευθείας από τον πίνακα οργάνων με τη χρήση έξυπνων εικονογραμμάτων.
Η γκάμα των αξεσουάρ συμπληρώνεται από ηλεκτρονικό συναγερμό, πλατφόρμα πολυμέσων Piaggio MIA, μαρσπιέ Sport με ένθετα αλουμινίου (στον βασικό εξοπλισμό της έκδοσης Sport), κουκούλα εξωτερικού χώρου και τα κράνη Piaggio Demi Jet Mirror μαζί με το μπουφάν Piaggio Parka._[Δελτίο Τύπου]
Piaggio MP3 310 - Κύρια χαρακτηριστικά
- Νέα σπορ σχεδίαση
- Νέος κινητήρας 310 hp
- Φωτισμός Full LED
- Πίνακας οργάνων με οθόνη LCD
- Νέα διεπαφή χρήστη
- Σύστημα Keyless
- Νέα, πιο άνετη σέλα
- Νέα σειρά ειδικά σχεδιασμένων αξεσουάρ
Piaggio MP3 310/310 Sport
- Κινητήρας: Piaggio HPE 4-χρονος, μονοκύλινδρος, 310 κ.εκ.
- Ισχύς: 26,4 ίπποι / 7.500 σ.α.λ.
- Ροπή: 27,3 Nm / 6.000 σ.α.λ.
- Προδιαγραφές ρύπων: Euro 5+
- Σύστημα τροφοδοσίας: Ηλεκτρονικός ψεκασμός
- Σύστημα ψύξης: Υγρόψυξη
- Ανάφλεξη: Ηλεκτρική
- Μετάδοση: Συνεχώς μεταβαλλόμενη (CVT)
- Πλαίσιο: Διπλό σωληνωτό από ατσάλι υψηλής αντοχής
- Ανάρτηση (εμπρός): Αρθρωτό παραλληλόγραμμο – Ονομαστική διαδρομή: 95 χιλ. Σύστημα ηλεκτρο-υδραυλικού κλειδώματος των αναρτήσεων
- Ανάρτηση (πίσω): Δύο υδραυλικά αμορτισέρ με ρύθμιση προφόρτισης ελατηρίου σε 1 από 4 θέσεις - Ονομαστική διαδρομή: 122 χιλ.
- Φρένο (εμπρός): Δύο δίσκοι 258 χιλ.
- Φρένο (πίσω): Δίσκος 240 χιλ.
- Σύστημα πέδησης: ABS με συνδυασμένη πέδηση στο πεντάλ φρένου
- Μήκος/Πλάτος: 2.035 χιλ. / 800 χιλ.
- Μεταξόνιο: 1.455 χιλ.
- Ύψος σέλας: 790 χιλ.
- Χωρητικότητα ρεζερβουάρ: 11 λίτρα
- Ρύποι CO2 (WMTC): 73 γρ./χλμ.
- Κατανάλωση (WMTC): 32,2 χλμ./λτ.