Το νέο BMW Concept F 450 GS δείχνει το μέλλον των Adventure
H εταιρεία του Μονάχου παρουσίασε στην EICMA του Μιλάνου το πρωτότυπο F 450 GS, το οποίο θα μετασχηματιστεί σε έκδοση παραγωγής το 2025 εισάγοντας ό,τι νέο διαθέτει η BMW για τα Adventure μεσαίων κυβικών.
Με το πρωτότυπο F 450 GS η BMW Motorrad δίνει μία πρώτη γεύση από μια προσιτή BMW GS για κατόχους διπλώματος A2 και προϊδεάζει για το πώς μπορεί να μοιάζει μια ολόκληρη νέα σειρά μοντέλων από την BMW G 310 μέχρι τις F 800/900.
Όπως και στην έκδοση Trophy της BMW R 1300 GS, έτσι και εδώ χρησιμοποιείται ο χρωματικός συνδυασμός μπλε, λευκού και κόκκινου χρώματος με το βασικό μεταλλικό χρωματισμό Racing Blue που αναδεικνύει τις επιδόσεις την ποιότητα και τον δυναμικό και εκτός δρόμου χαρακτήρα της μοτοσυκλέτας.
Ο δικύλινδρος εν σειρά κινητήρας του BMW Concept F 450 GS έχει εξελιχθεί από λευκό χαρτί. Χάρη σε μια νέα τεχνολογία ανάφλεξης που χρησιμοποιείται για πρώτη φορά είναι ιδιαίτερα εύστροφος. Εμπίπτοντας στην κατηγορία A2, αποδίδει 48 ίππους και "ροπάτος” ακόμα και στις χαμηλές στροφές.
Οι εξαιρετικά συμπαγείς διαστάσεις του κινητήρα, η κορυφαία αναλογία κυβισμού/ισχύος και το χαμηλό βάρος είναι απόρροια καινοτόμων λύσεων και χρήσης ελαφρών υλικών, όπως το μαγνήσιο.
Παράλληλα, το BMW Concept F 450 GS θέτει νέα πρότυπα σε αυτή την κατηγορία και σε ό,τι αφορά στο πλαίσιο. Συγκεκριμένα, “είναι εξοπλισμένο με πλήρως ρυθμιζόμενο ανεστραμμένο πιρούνι και ένα αμορτισέρ που προσφέρει απόσβεση ανάλογα με το φορτίο, αντλώντας τεχνολογία από τους αγώνες ράλι και enduro", σχολίασε ο Μαρκ Βέμπερ, επικεφαλής μηχανικός του BMW Concept F 450 GS.
"Μέσω της στοχευμένης χρήσης εξαρτημάτων χαμηλού βάρους και άλλων προηγμένων λύσεων, μπορούμε να δημιουργήσουμε ένα εντυπωσιακά ελαφρύ όχημα, κοντά στην ελάχιστη απαίτηση βάρους των 175 κιλών της κατηγορίας A2", πρόσθεσε.
Εμπνευσμένο από τη μεγάλη αδελφή του, την BMW R 1300 GS, το Concept F 450 GS θέτει επίσης νέα πρότυπα στους τομείς της ασφάλειας και της λειτουργικότητας στην κατηγορία του.
Τα σχετικά χαρακτηριστικά περιλαμβάνουν από το BMW Motorrad ABS Pro (ανάλογα με τη γωνία κλίσης) και τα φρένα υψηλής απόδοσης έως και τα πλήρως παραμετροποιήσιμα riding modes.
Η συνδεσιμότητα της μοτοσικλέτας και του smartphone, καθώς και άλλων αξεσουάρ, εξασφαλίζεται από το ενσωματωμένο BMW Connectivity και την TFT οθόνη των 6,5 ιντσών.
Συνεπώς, το ερώτημα που γεννάται τώρα κοιτώντας το BMW Concept F 450 GS είναι: τι θα μπορούσαμε να περιμένουμε σε μια έκδοση παραγωγής;
Ο Johann Simon, project manager του Concept F 450 GS, εξήγησε: "Σίγουρα δεν υπάρχουν συμβιβασμοί. Ακολουθώντας την πολύ σπορ off-road προσήλωση του Concept F 450 GS, θα δημιουργήσουμε μία μοτοσυκλέτα όσο το δυνατόν πιο κοντά σε αυτό το πρωτότυπο.
Θα προσαρμόσουμε μόνο το ύψος της σέλας για καλύτερη προσβασιμότητα και ευκολότερο χειρισμό. Ως εναλλακτική λύση για τους τροχούς με σταυρωτές ακτίνες (19 ίντσες μπροστά, 17 ίντσες πίσω), θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν ελαφριές αλλά υψηλής αντοχής ζάντες από χυτό αλουμίνιο στις ίδιες διαστάσεις".
Η BMW Motorrad σκοπεύει να παρουσιάσει μέσα στο 2025 το μοντέλο παραγωγής που θα βασιστεί στο Concept F 450 GS.