X

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων. Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία μας και των συνεργατών μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν από τη συγκατάθεσή σας ή να αρνηθείτε να δώσετε τη συγκατάθεσή σας. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αντιταχθείτε σε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις μας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο.

MOTOGP

Ο Τζέιμς Τόσελαντ στο SPORT 24

τοσελαντ

Ο Τζέιμς Τόσελαντ εξηγεί στο SPORT 24 πως κυλά η ζωή στη σέλα της καλύτερης μοτοσικλέτας (photos)!

Η Yamaha φημίζεται για δύο δημιουργίες: Το πιάνο και τη μοτοσικλέτα. Οι δύο κλάδοι του ιαπωνικού κολοσσού δεν είχαν ποτέ ιδιαίτερη σχέση μεταξύ τους. Μέχρι που εμφανίστηκε βέβαια ο Τζέιμς Τόσελαντ.



Ο Άγγλος αναβάτης της Tech 3 Yamaha έχει και μία διαφορετική ιδιότητα: Του πιανίστα και τραγουδιστή του συγκροτήματος Crash. Αν μη τι άλλο η πρώτη του χρονιά στο MotoGP συμπεριελάμβανε πολλές πτώσεις (σ.σ. με αποκορύφωμα τη διπλή στο Ντόνινγκτον Παρκ μπροστά στους συμπατριώτες του).



Πριν φορέσει τα δερμάτινα και το κράνος του και να διεκδικήσει τη διάκριση στην πίστα, ο 28χρονος έδινε συναυλίες με το συγκρότημα του με την ευλογία πάντοτε της Yamaha και της Dorna (σ.σ. η διοργανώτρια του πρωταθλήματος). Η φωνή του όπως θα έχετε τη δυνατότητα να παρατηρήσετε με μία πρόχειρη αναζήτηση στο ίντερνετ μόνο αηδονιού δεν είναι.



Όταν όμως είσαι πλούσιος (σ.σ. η περιουσία του ξεπερνά τα οκτώ εκατομμύρια ευρώ σύμφωνα με τους Times), επιτυχημένος (σ.σ. δύο φορές παγκόσμιος πρωταθλητής στα Superbikes), τότε όλα είναι δυνατά.



Η δισκογραφική εταιρεία Sony πρότεινε στο συγκρότημα του να ηχογραφήσει ένα δίσκο. Ο Τόσελαντ όμως εφορμούσε στην περιπέτεια του MotoGP και δεν είχε χρόνο, όπως έγραψε η εφημερίδα Motorcycle News (MCN).



Ο αναβάτης που διατήρησε ή καλύτερα "ζωντάνεψε" το ενδιαφέρον των Βρετανών για το κορυφαίο πρωτάθλημα μοτοσικλέτας εξηγεί στο

SPORT 24

τα πάνω και τα κάτω μίας διδακτικής αν μη τι άλλο σεζόν.





Τώρα που έχει περάσει αρκετός καιρός από το τελευταίο GP στη Βαλένθια και μπορείς να εκτιμήσεις την πρώτη σου σεζόν στο MotoGP, πώς κρίνεις ότι τα πήγες;


"Γνώριζα ότι με περίμενε μία πρόκληση. Στον πρώτο αγώνα στο Κατάρ ξεκίνησα από τη δεύτερη θέση στην εκκίνηση. Απίστευτο συναίσθημα όπως και το προσπέρασμα μου στον Βαλεντίνο Ρόσι στο Phillip Island. Ούτε αυτό το είχα ξανακάνει.

Τα πράγματα δυσκόλεψαν αρκετά για εμένα μετά τους πρώτους αγώνες. Έτρεχα σε πίστες που δεν είχα ξαναδεί στη ζωή μου και αποτέλεσαν δοκιμασία για μένα. Δεν παραπονιέμαι όμως. Διαθέτω μία εκπληκτική μοτοσικλέτα και τη στήριξη της Tech 3, οπότε αισθάνομαι έτοιμος για το 2009".



Θεωρητικά το MotoGP είναι καλύτερο πρωτάθλημα από το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Superbike (WSBK). Ωστόσο είναι και πιο ανέμελο. Σου λείπουν τα παλιά σου λημέρια;


"Τα πρωταθλήματα μοτοσικλέτας δεν είναι πολύ διαφορετικά μεταξύ τους. Πέρασα επτά καλά χρόνια στο WSBK και όταν βρίσκεται τόσα χρόνια σε έναν χώρο κάνεις αρκετούς φίλους. Στο MotoGP γνώριζα ήδη αρκετά άτομα πριν έρθω, αλλά δεν παύω να είναι ένας νεοφερμένος. Οπότε ναι δεν έχω πολλούς φίλους έξω από την ομάδα μου".



Η Bridgestone θα είναι η μοναδική προμηθεύτρια ελαστικών στις ομάδες το 2009. Σε αντίθεση με τους αντιπάλους σου, εσύ έχεις ζήσει με μία μονομάρκα στο WSBK. Ποιές είναι οι σκέψεις σου πάνω στο θέμα. Θα μικρύνει τη ψαλίδα μεταξύ των ομάδων;


"Νομίζω ότι η Bridgestone έχει μία μεγάλη ευκαιρία μπροστά της. Δεν νομίζω ότι η επιβολή ενός μόνο κατασκευαστή θα κάνουν ζημιά στο πρωτάθλημα. Όλοι θα έχουμε τα ίδια ελαστικά. Είναι κρίμα που η Michelin έχασε το πρωτάθλημα. Τα πήγαμε καλά στους πρώτους αγώνες. Ωστόσο ο Βαλεντίνο Ρόσι απέδειξε ότι ο συνδυασμός Yamaha και Bridgestone είναι νικηφόρος".

Λύσε μας μία απορία. Λένε ότι από όλες τις "δορυφορικές" ομάδες η Tech 3 βρίσκεται πολύ κοντά στην «εργοστασιακή» ομάδα. Πόσο… κοντά ήταν η δική σου μοτοσικλέτα με εκείνη που χρησιμοποιούσε ο Χόρχε Λορένθο (σ.σ. και οι δύο «φορούσαν» Michelin);


"Η σχέση μεταξύ των δύο ομάδων είναι στενή. Φυσικά τα νέα κομμάτια δηλαδή η εξέλιξη πηγαίνουν πρώτα στον Ρόσι, αλλά κρίνοντας από το ότι είναι πολυπρωταθλητής, αυτό είναι κατανοητό. Για να απαντήσω στην ερώτηση σας βρισκόμαστε ένα ή δύο βήματα πίσω από τη Yamaha. Το προσπέρασμα μου-αν και κράτησε λίγο- στον Ρόσι στο Phillip Island δείχνει πόσο ανταγωνιστική είναι η Tech 3 Yamaha".



Βλέπεις τον εαυτό σου πρωταγωνιστή το 2009; Τι πρέπει να κάνεις για να τα καταφέρεις;


"Νομίζω ότι μπορώ και το πιστεύω αυτό. Αν και δεν έχω δοκιμάσει ακόμα την καινούργια μοτοσικλέτα γιατί αυτή πήγε πρώτα στους «εργοστασιακούς» αναβάτες, το ότι θα μας δοθεί από τον πρώτο κιόλας αγώνα με γεμίζει αισιοδοξία για ένα καλύτερο ξεκίνημα σε σύγκριση με το 2008".

Θα διεκδικήσεις μία εργοστασιακή μοτοσικλέτα όταν ολοκληρωθεί το συμβόλαιο σου (σ.σ. το 2009) με την Tech 3 Yamaha; Έχεις δηλώσει ότι θέλεις να διεκδικήσεις τον παγκόσμιο τίτλο, αλλά πώς μπορεί να γίνει αυτό αν δεν βρίσκεσαι στη σέλα μίας εργοστασιακής μοτοσικλέτας;


"Το όνειρο κάθε αναβάτη είναι μία εργοστασιακή ομάδα. Όπως ανέφερε και παραπάνω η Tech 3 είναι εκπληκτική ομάδα και ο Χερβ Πονσαράλ είναι φοβερός ηγέτης. Η εργοστασιακή ομάδα της Yamaha δεν διαθέτουν περισσότερα «όπλα» από εμάς. Μπορούμε να φτάσουμε στην κορυφή".

Ο περσινός παγκόσμιος πρωταθλητής Κέισι Στόνερ σε κατηγόρησε ότι οδηγείς επικίνδυνα. Είχε δίκιο;

"Νομίζω ότι ο Κρις Βερμιούλεν ξεκίνησε την ιστορία. Στο Εστορίλ ο Στόνερ βγήκε και είπε ότι είχε παρακολουθήσει στο βίντεο τους δύο τελευταίους αγώνες και έκρινε ότι οδηγώ επικίνδυνα. Επιθετικός είμαι, αλλά όχι επικίνδυνος. Στην αρχή παραδέχομαι ότι μπορεί να έκανα ορισμένα λάθη. Όταν το συζήτησα με τον Κόλιν (σ.σ. Έντουαρντς) και τον Βαλεντίνο (σ.σ. Ρόσι) μου είπαν να τα… γράψω αυτά που λένε εκεί που ξέρω. Ακολούθησα τη συμβουλή τους".

Αν μπορούσες να διαλέξεις μία καριέρα ως σπουδαίος μουσικός ή ως πολυπρωταθλητής στις μοτοσικλέτες σαν εκείνη του Ντούχαν ή του Ρόσι τι θα διάλεγες;

"Αυτό είναι εύκολο. Πολυπρωταθλητής βέβαια".



Μπορείς να μας πεις ποια είναι τα πέντε πιο αγαπημένα σου τραγούδια;


"Sweet child o’ mine των Guns ‘n’ Roses, Walking in Memphis του Marc Cohn, Don’t stop believing των Journey, Livin on a prayer των Bon Jovi, Anything των AC/DC".



Κάπου διάβασα ότι η Sony σου προσέφερε δισκογραφικό συμβόλαιο. Eίναι αλήθεια;



"Μιλήσαμε, αλλά μείναμε στη συζήτηση. Δεν συμφωνήσαμε, μπορεί στο μέλλον ποιος ξέρει".







Πέντε πράγματα που πρέπει να γνωρίζετε για τον Τζέιμς


1.

Ζει στον φορολογικό παράδεισο στη Νήσο Μαν και διατηρεί εξοχικό στη Νότια Γαλλία.



2.

Την αγάπη του για το πιάνο του μετέδωσε η γιαγιά του και για τις μοτοσικλέτες ο σύντροφος της μητέρας του, ο Κεν. Το 1996 ο άνδρας αυτοκτόνησε στο γκαράζ του σπιτιού τους. Έπασχε από σχιζοφρένεια. Έξι μήνες αργότερα πέθανε η γιαγιά του.



3.

Το έπαθλο για την πρώτη νίκη του στο WSBK το 2003 ήταν ένα πιάνο Steinway αξίας 88.000 ευρώ. Αναγκάστηκε να μετακομίσει γιατί στο σαλόνι του πατρικού του στο Σέφιλντ δεν χωρούσε το πιάνο.



4.

Πόζαρε γυμνός για το περιοδικό Cosmopolitan για φιλανθρωπικό σκοπό.



5.

Έχει γράψει δύο βιβλία για τον εαυτό του: Την αυτοβιογραφία του πριν από λίγα χρόνια και τον περασμένο μήνα κυκλοφόρησε ένα ακόμα με θέμα την πρώτη χρονιά του στο MotoGP.

























































TAGS MOTOGP
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ