Αυτή είναι η υπέρ-στροφή των 547 μέτρων, με τεράστια κλίση, του νέου σιρκουί της Μαδρίτης

Οι διοργανωτές του GP της Μαδρίτης, που θα μπει στο πρόγραμμα της Formula 1 από το 2026, αποκάλυψαν το highlight του νέου σιρκουί της ισπανικής πρωτεύουσας, με την ονομασία “La Monumental”: μια παρατεταμένη δεξιά στροφή 547,82 μέτρων, με κλίση 24%, που θυμίζει αμερικανικό οβάλ.
H Formula 1 του χρόνου θα επιστρέψει στην πρωτεύουσα της Ισπανίας, τη Μαδρίτη, αλλά αυτή τη φορά όχι στη θρυλική πίστα της Χαράμα αλλά στους δρόμους του κέντρου της πόλης, σε ένα ολοκαίνουριο σιρκουί -με την ονομασία Madring- που κατασκευάζεται για τη μεγάλη πρεμιέρα του 2026.
Παρότι πολλοί είναι επιφυλακτικοί για ένα ακόμα σιρκουί πόλης, που απομακρύνει κι άλλο τη F1 από τα παραδοσιακά της αυτοκινητοδρόμια, οι Μαδριλένοι υπόσχονται ότι η διαδρομή των 5,5 χιλιομέτρων στο κέντρο της πόλης θα ευνοεί τις μάχες των μονοθεσίων, και θα είναι άκρως θεαματική.
Η πιο θεαματική από όλες τις πτυχές της θα είναι η στροφή 12, στην οποία οι οργανωτές έδωσαν το ταιριαστό μεγαλοπρεπές όνομα “La Monumental”. Είναι μια στροφή μεγαλύτερη του μισού χιλιομέτρου (547,82 μέτρων), με πλάτος 12 μέτρων και κλίση 24%.
Οι κεκλιμένες στροφές, που παραπέμπουν στο μακρινό παρελθόν της F1 (στην παλιά πίστα της Μόντσα, στην AVUS της Γερμανίας και άλλες) επανέρχονται όλο και συχνότερα στο προσκήνιο – καθώς η ολλανδική πίστα στο Ζάντβορτ έχει δύο τέτοιες.
Στο παρακάτω Video μπορείτε να δείτε την ψηφιακή απεικόνιση της “La Monumental”, καθώς και την τεράστια κερκίδα χωρητικότητας 45.000 θέσεων (όσο ένα ευμεγέθες γήπεδο ποδοσφαίρου) που θα καλύπτει όλο το τόξο της.
Οι εργασίες κατασκευής του Madring αναμένεται να ξεκινήσουν σε λίγες ημέρες, για τη διαμόρφωση του σιρκουί που θα διατρέχει τον μεγάλο χώρο της έκθεσης Ifema στο βορειο-ανατολικό τμήμα της ισπανικής πρωτεύουσας.
Το σιρκουί θα περιλαμβάνει εν μέρει δημόσιους δρόμους, αλλά στο μεγαλύτερο τμήμα του θα αποτελείται από ασφάλτινες επιφάνειες κατασκευασμένες αποκλειστικά για αυτό το σκοπό. Στις τελευταίες περιλαμβάνεται τόσο η κεκλιμένη στροφή 12, όσο και η πολύ ιδιαίτερη και πολύ γρήγορη στροφή 10 με την ονομασία ‘Valdebebas’.
Στο παρακάτω Video μπορείτε να δείτε όλη την πίστα, μέσω της ψηφιακής απεικόνισης που δημιούργησαν οι οργανωτές του αγώνα. Σε αυτό μπορούμε επίσης να δούμε τις υψομετρικές διακυμάνσεις του σιρκουί, καθώς και τα 14 δευτερόλεπτα με πλήρες γκάζι πριν οι οδηγοί φρενάρουν για τη στροφή 5 – η οποία είναι “τυφλή” και ελαφρώς κατηφορική ώστε τα μονοθέσια να περάσουν κάτω από τον αυτοκινητόδρομο Μ11.
Αξίζει να σημειωθεί, τέλος, μία ιδιαιτερότητα του σιρκουί, αντίστοιχη του Καναδά και της Τζέντα: η έξοδος των πιτς βρίσκεται μετά από το πρώτο σικείν των στροφών 1-2, και αυτό θα μειώσει το χρόνο που χάνουν οι οδηγοί κατά το πιτ-στοπ τους. Δείτε παρακάτω τον πλήρη γύρο του Madring: