FORMULA 1

Άιρτον Σένα, Οδηγός Ράλι

Άιρτον Σένα, Οδηγός Ράλι

Ο Άιρτον Σένα, ένας δημοσιογράφος και πέντε rally cars πρωταγωνίστησαν σε ένα από τα σημαντικότερα αποκλειστικά θέματα πριν από 28 χρόνια. Δείτε το video.

Ένα ερασιτεχνικό video, μια ξεχασμένη βιντεοκασέτα αποκάλυψαν ένα θρυλικό ζευγάρωμα: Τον Άιρτον Σένα να οδηγεί rally cars στα ουαλικά δάση! Σήμερα θα είχαν μοιραστεί σειρά δελτίων Τύπου, θα είχαμε φωτογραφίες, videos, δηλώσεις.

Τότε ήταν μόνο ο Βραζιλιάνος οδηγός, ένας δημοσιογράφος που ήταν στενός φίλος του και μια χούφτα άνθρωποι που έτυχε να μάθουν το "μυστικό".

Ακόμα και η ομάδα του Σένα, η Lotus, πρέπει να το έμαθε όταν κυκλοφόρησε το περιοδικό "Cars and Car Conversions". Βλέπετε ο Σένα είχε… ξεχάσει να ενημερώσει, γιατί τέτοιου είδους…. χόμπι απαγορεύονταν ρητά στο συμβόλαιο του.

Η χρονιά ήταν το 1986, ο 26χρονος Σένα βρισκόταν στη Lotus και τα "θηρία" του Group B σκόρπιζαν τον ενθουσιασμό στο παγκόσμιο πρωτάθλημα ράλι και δυστυχώς το θάνατο στην Πορτογαλία και στην Κορσική για να απαγορευθούν. Ίσως για αυτό ο Σένα να μη ζήτησε την άδεια της Lotus, τότε τα αυτοκίνητα ράλι δεν ήταν τα πειθήνια Polo WRC ή DS3 WRC ή βέβαια το Fiesta RS WRC που βλέπουμε σήμερα.

Άιρτον Σένα, Οδηγός Ράλι

Ο δημοσιογράφος Ράσελ Μπάλτζιν, ο στενός φίλος του Σένα που είχε κανονίσει το τεστ, είχε ζητήσει αυτοκίνητα από τη Ford, την Peugeot και τη Lancia. Δεν τον πίστεψαν; Το κόστος της μεταφοράς συν τους μηχανικούς ήταν μεγάλο; Πάντως δεν έστειλαν τα αυτοκίνητα τους στην Ουαλία.

Ο 26χρονος Βραζιλιάνος… βολεύτηκε με ένα Group B Metro 6R4 που είχε στείλει η Austin Rover, οδήγησε ένα RS Sierra Cosworth και ένα Ford Escort μεταξύ άλλων. Συνολικά πέντε.

Οι πρώτες του εντυπώσεις; Τυπικός Σένα ακόμα και τότε, σκέφτηκε και απάντησε με σοβαρότητα: " Δεν γνωρίζω τίποτα για τα ράλι και επίτηδες δεν επέτρεψα ποτέ σε κανέναν να μου μιλήσει για την οδήγηση. Ήθελα να το ανακαλύψω μόνος μου".

Άιρτον Σένα, Οδηγός Ράλι

Οδήγησε πρώτα το Cosworth, πήρε ανοιχτά μια στροφή και πρέπει να ανέβηκαν οι παλμοί του. Όχι από φόβο… " Λίγο έλειψε να βγω εκτός, οπότε εξεπλάγην. Πήγα να πάρω τη στροφή, όπως κάνω οδηγώντας ένα κανονικό αυτοκίνητο. Ανόητο από μέρους μου, γιατί πρέπει να το πιέσεις. Προτού μπεις στη στροφή, πρέπει να αφοσιωθείς".

Μετά τη δεύτερη... βόλτα του στα δάση είπε " μαθαίνω. Είναι δυσκολότερο να το κάνεις σωστά από ότι περιμένει κανείς. Πρέπει να γνωρίζεις πολλά τεχνικά πράγματα και φυσικά να έχεις αυτοπεποίθηση. Πρέπει να δοθούν εύσημα στους οδηγούς που τρέχουν σε ράλι για αυτά που κάνουν. Οδηγούν σε μια ειδική στο δάσος για πρώτη φορά και τα καταφέρνουν".

Άιρτον Σένα, Οδηγός Ράλι

Στο τέλος της ημέρας δεν έκρυβε τον ενθουσιασμό του, ίσως γιατί είχε κερδίσει το απαιτητικό κοινό που τον παρακολουθούσε. " Όλοι αυτοί οι άνθρωποι που μου παρείχαν τα αυτοκίνητα τους, ήταν περίεργοι για το τι επρόκειτο να συμβεί. Όπως ήμουν και εγώ. Ένιωθα πως ο καθένας περίμενε να δει πότε θα βγω εκτός δρόμου και τι θα μου συνέβαινε. Αυτό ήταν διασκεδαστικό. Ήταν άγνωστο. Όλα ήταν καινούργια για μένα, οπότε υπήρχε ένα μεγάλο ερωτηματικό. Αυτό το συναίσθημα ήταν η ανυπομονησία.

Εκτός από τους αγώνες που έκανα, δοκιμές και όλα, αυτή ήταν η καλύτερη μέρα μου από την ώρα που ήρθα στη Μεγάλη Βρετανία (σ.σ. μόνιμος κάτοικος εκείνα τα χρόνια). Αν θέλετε, με πιστεύετε. Πέρα από τους αγώνες αυτή ήταν η καλύτερη μέρα".

Τόσο καλή που ο Σένα δεν πλησίασε ξανά rally car. Άλλωστε το είχε δηλώσει στο τέλος του οκτασέλιδου ρεπορτάζ. " Θα επιστρέψεις", είχε ρωτήσει ο Ράσελ. " Όχι είναι μόνο για σήμερα. Μόνο για διασκέδαση, αυτό είναι". Ίσως το ίδιο είχε πει και ο Χένρι Τοιβονεν το 1982, τέσσερα χρόνια πριν τον θάνατο του στην Κορσική, όταν είχε οδηγήσει μια March.

Πάντως ο Σένα δεν ήταν ο μοναδικός οδηγός που επιχείρησε να δαμάσει τα αγέρωχα ουαλικά δάση. Ο Τζιμ Κλαρκ είχε σχεδόν αναδειχθεί νικητής στο Ράλι Ουαλίας το 1966!

Δείτε το video:

TAGS FORMULA 1
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ