Άλντο Κόστα: "Ο Χάμιλτον και ο Σουμάχερ είναι πιο κοντά από όσο φανταζόμαστε"
Ο Ιταλός Άλντο Κόστα, πρώην μηχανικός του Μίκαελ Σουμάχερ στη Ferrari και τεχνικός διευθυντής στη Mercedes του Λιούις Χάμιλτον, συγκρίνει τους δύο μεγάλους επτάκις πρωταθλητές της Formula 1 και εκφράζει τη δική του άποψη για το κίνητρο του Βρετανού να πάει στη Scuderia το 2025.
Οι Σουμάχερ-Χάμιλτον μπορεί να ανήκουν σε δύο εντελώς διαφορετικές εποχές της F1, είπε ο Κόστα στον διακεκριμένο Ιταλό δημοσιογράφο Λεό Τουρινί για λογαριασμό της ιταλικής ιστοσελίδας quotidiano.net, όμως συνέχισε ότι ο Γερμανός και ο Βρετανός μοιράζονται ορισμένα κοινά μεγαλειώδη αγωνιστικά στοιχεία.
“Ο Μίκαελ και ο Λιούις έχουν λιγότερη απόσταση από όση θα φανταζόταν κανείς” είπε ο Κόστα, που είναι σήμερα τεχνικός διευθυντής της εταιρείας κατασκευής αγωνιστικών σασί Dallara. “Είχαν ανέκαθεν και οι δύο πολύ αναλυτική προσέγγιση. Δίνουν πολύ μεγάλη σημασία στη λεπτομέρεια και είναι άκρως επαγγελματικοί. Γνωρίζουν ότι σε ένα συγκεκριμένο επίπεδο οι λεπτομέρειες είναι εκείνες που αλλάζουν τις ισορροπίες και καθορίζουν τα αποτελέσματα.
Ανήκουν σε κουλτούρες που δεν υπερκαλύπτει η μία την άλλη. Ο Σουμάχερ ήταν ο τελευταίος οδηγός μιας εποχής που τα αυτοκίνητα εξελίσσονταν στην πίστα, μέσω διαρκώς δοκιμών στην άσφαλτο. Και σε αυτό το έργο ήταν τρομερός, θα έλεγα μοναδικός. Ο Λιούις ανήκει στην εποχή του προσομοιωτή. Δεν ευθύνεται αυτός, οι κανονισμοί είναι που άλλαξαν”, πρόσθεσε ο Κόστα.
Και συνέχισε: “Εν ολίγοις, ο Μίκαελ ήταν διαρκώς στο τιμόνι, ο Λιούις Χάμιλτον δεν είναι σχεδόν ποτέ διότι δεν επιτρέπεται. Δεν είναι τυχαίο ότι ο Σούμι ένιωσε άβολα όταν επέστρεψε το 2010 χωρίς να έχει κάνει δοκιμές στην πίστα. Απεχθάνονταν τον προσομοιωτή.
Ο Σούμι καθόριζε την εξέλιξη των ελαστικών με δοκιμές στην πίστα, διότι μπορούσε. Στην εποχή του Χάμιλτον τα ελαστικά καθορίζονται εκ των προτέρων από τον έναν και μοναδικό προμηθευτή, και η σπουδαιότητα του οδηγού βρίσκεται στην ικανότητά του κάνει κοινά ελαστικά να αποδίδουν στο μέγιστό τους εξ αρχής. Και σε αυτό είναι ο απόλυτος δεξιοτέχνης, ακριβώς όπως ήταν ο Μίκαελ στο δικό του κόσμο”.
Ο Κόστα συμπλήρωσε λέγοντας πως πίσω από την απόφαση του Χάμιλτον να πάει στο Μαρανέλο δεν βρίσκεται το οικονομικό κίνητρο. Συγκεκριμένα, ο Ιταλός είπε ότι ο Λιούις “λειτουργεί με το ένστικτο. Ακολούθησε την καρδιά του. Δεν είναι μια στροφή του που υπαγορεύθηκε από το θεό των χρημάτων. Θα τον ακολουθήσει κανείς; Το 2013 εμφανίστηκε στη Mercedes μόνος του, και όλοι πίστευαν ότι είναι τρελός. Όμως είδαμε πώς πήγε αυτό”.
Ο Λεό Τουρινί, ωστόσο, διαφωνεί με αυτή την τελευταία φράση του Κόστα, λέγοντας ότι όντως ο Χάμιλτον αυτή τη φορά θα καλέσει έμπιστούς του μηχανικούς στη Scuderia. Με πρώτο και κύριο τον μακροχρόνιο μηχανικό του Πίτερ Μπόνινγκτον. Ο Ιταλός δημοσιογράφος γράφει πως ο επτάκις πρωταθλητής δεν θα αποδεχόταν μια τόσο τεράστια πρόκληση αν δεν είχε εξασφαλίσει πως θα μπορούσε να φέρει τους έμπιστους συνεργάτες του στο Μαρανέλο.
Καταλήγοντας, ο Τουρινί δηλώνει βέβαιος ότι ο Χάμιλτον είναι πεπεισμένος ότι η Ferrari θα μπορεί να του προσφέρει από το 2026 -με τη μεγάλη αλλαγή των κανονισμών- μονοθέσιο το οποίο θα είναι αρκετά ανταγωνιστικό για να του επιτρέψει να διεκδικήσει το όγδοο πρωτάθλημα-ρεκόρ της καριέρας του, που “δείχνει να πιστεύει ότι δεν θα μπορέσει να του δώσει η Mercedes”.
Θέλει, με λίγα λόγια, να χρησιμοποιήσει το 2025 ως προπαρασκευαστικό έτος προκειμένου το 2026 με την αλλαγή των τεχνικών κανονισμών να αξιοποιήσει ένα άκρως ανταγωνιστικό cavallino για να διεκδικήσει το πρωτάθλημα. Ακριβώς όπως έκανε και με τη Mercedes το 2013, ενόψει της μεγάλης αλλαγής των κανονισμών που συντελέστηκε το 2014 και έμελλε να κάνει τον ίδιο και τη ομάδα του Μπράκλεϊ κυρίαρχους της F1.