Αλόνσο: "Θα είμαι εδώ και το 2024"
Ο Φερνάντο Αλόνσο εξέφρασε την επιθυμία του να παραμείνει στη Formula 1 και στην Alpine για τουλάχιστον τρία χρόνια ακόμα - αλλά χωρίς να θέτει ξεκάθαρους στόχους για μια πιθανή 33η νίκη του ή ένα τρίτο παγκόσμιο πρωτάθλημα.
Ο δις παγκόσμιος πρωταθλητής Φερνάντο Αλόνσο είχε κατακτήσει τους τίτλους της Formula 1 του 2005 και '06 με τη Renault, και φέτος επέστρεψε στη γαλλική εταιρεία και την ομάδα του Ένστοουν -που πλέον ονομάζεται Alpine- μετά από τη διετή του απουσία από το σπορ.
Παρά τη δυσκολία της προσαρμογής του και της ρύθμισης της Alpine A521 στα έξι πρώτα φετινά GP της Formula 1, στα δύο τελευταία -του Πολ Ρικάρ της Γαλλίας και της Στυρίας στην Αυστρία- άρχισε να θυμίζει τον παλιό του εαυτό, με σταθερή παρουσία στη δεκάδα της εκκίνησης και του αγώνα.
Πρόσφατα η Alpine προχώρησε στην τριετή ανανέωση του συμβολαίου του έτερου οδηγού της ομάδας, Εστεμπάν Οκόν, μέχρι το τέλος του 2024 - ενώ παράλληλα άρχισε να αναπτύσσεται φημολογία με ονόματα διαφόρων άλλων οδηγών (όπως, για παράδειγμα, του Τζορτζ Ράσελ, παρά τους συνδέσμους του Άγγλου με τη Mercedes) για το έτερο κόκπιτ της ομάδας.
Ο Αλόνσο έχει συμβόλαιο με την Alpine για το 2022, αλλά όταν ρωτήθηκε στην Αυστρία που βλέπει τον εαυτό του το 2024, από την ισπανική εφημερίδα AS, απάντησε «θα είμαι εδώ, σίγουρα, δίπλα του [στον Οκόν]».
Κομβικό ρόλο στις αποφάσεις του Αλόνσο για το μέλλον θα διαδραματίσει η ανταγωνιστικότητα του μονοθεσίου της Alpine το 2022. Τα αυτοκίνητα της νέας χρονιάς θα διέπονται από ολοκαίνουριους τεχνικούς κανονισμούς, οι οποίοι πάντοτε δίνουν τη δυνατότητα σε ομάδες που υστερούν από την κορυφή να καλύψουν τη διαφορά και να πρωταγωνιστήσουν.
Αν το μονοθέσιο οποιασδήποτε ομάδας είναι ανταγωνιστικό, αυτή η νόρμα μπορεί να συνεχιστεί και για τα επόμενα χρόνια με τον βέλτιστο ρυθμό εξέλιξής του. Αν δεν είναι, τότε θα μοιάζει καταδικασμένη να βρίσκεται διαρκώς ένα βήμα πίσω και να μην διεκδικεί νίκες. Το δεύτερο είναι ένα σενάριο που δεν ακούγεται και τόσο ελκυστικό για τον Φερνάντο: να μάχεται για μια θέση στη δεκάδα, έχοντας ήδη κλείσει το 40ό έτος της ηλικίας του.
«Η επιστροφή μου πάντοτε ήταν συνδεδεμένη με τους νέους κανονισμούς [του 2022]. Θα μπορούσα να είχα επιστρέψει το 2022, αλλά ήρθα έναν χρόνο νωρίτερα για λόγους προετοιμασίας. Για να διασφαλίσω πως όλες αυτές οι μικρές αστοχίες που βλέπετε φέτος θα είναι τακτοποιημένες», εξήγησε ο Ισπανός.
Το αντίστροφο σενάριο, της αναβάθμισης της Alpine στις πρωταγωνίστριες της F1, είναι αυτό για το οποίο ο Αλόνσο επέστρεψε, για να συμβάλλει με την εμπειρία του, και την ικανότητα που δεν μοιάζει να έχει απωλέσει. Ωστόσο, δεν μίλησε για νίκες και πρωταθλήματα: «Δεν ξέρω, δεν έχω θέσει έναν τόσο συγκεκριμένο στόχο. Αλλά κάθε φορά που κατεβάζω τη ζελατίνα του κράνους μου, πιστεύω ότι αυτή μπορεί να είναι η Κυριακή που θα κερδίσω ξανά. Ακόμα και τώρα, που ξέρω ότι είναι αδύνατον, έχω αυτή τη νοοτροπία», είπε.
Τέλος, ο πρώην οδηγός των Minardi, Renault, McLaren, και Ferrari, είπε ότι η επιστροφή του στην F1 δεν θα μπορούσε να γίνει με καμία άλλη ομάδα πέραν της Alpine: «Η Mercedes είναι το φαβορί για την επόμενη χρονιά, αλλά έχουν τον [Λιούις] Χάμιλτον και για τα μελλοντικά τους πλάνα τον [Τζορτζ] Ράσελ. Η Red Bull, από την άλλη, περιστρέφεται γύρω από τον Μαξ [Φερστάπεν]. Κάθε φορά που ξεκινάς μια νέα περιπέτεια, πρέπει να βλέπεις τις πιθανότητες που υφίστανται. Η προηγούμενη συνεργασία μου με την Alpine και το αίσθημα της οικογένειας που έχουμε ήταν τα στοιχεία που με προσέλκυσαν περισσότερο», κατέληξε.