Αλόνσο: "Θα συμβουλευτώ τον Νιούι αν θα συνεχίσω μετά το 2026"
Η πιο μεγάλη ευκαιρία της καριέρας του Φερνάντο Αλόνσο, η dream team που χτίζει η Aston Martin F1 στο Σίλβερστοουν με την προσθήκη (και) του Άντριαν Νιούι, πέτυχε τον Ισπανό στη δύση της καριέρας του. Όμως, μπορεί ο “Ελ Νάνο” να μείνει στη F1 και μετά το 45ο έτος της ηλικίας του;
Με τις κολοσσιαίες επενδύσεις του Λόρενς Στρολ η Aston Martin F1 μεταμορφώνεται σε ένα μεγαθήριο της Formula 1. Μετά την κατασκευή του ολοκαίνουριου εργοστασίου στο Σίλβερστοουν, στην ομάδα θα προστεθούν μέσα στο επόμενο έτος και κορυφαία στελέχη της F1 - όπως ο Άντριαν Νιούι τον Μάρτιο και ο Ενρίκο Καρντίλε κάποια στιγμή μέσα στο 2025.
Οι Νιούι και Καρντίλε θα βρουν εκεί τον τεχνικό διευθυντή Νταν Φάλοους, πρώην “δεξί χέρι” του Νιούι στη Red Bull Racing, αλλά και τον διευθύνοντα σύμβουλο της ομάδας Άντι Κάουελ, που είχε υπογράψει τους κορυφαίους κινητήρες της Mercedes στην μετάβαση στην υβριδική εποχή της F1, το 2014 - και τώρα θα συνεργαστεί καίρια με τη Honda για τους κινητήρες της ομάδας το 2026.
Το αποτέλεσμα της δουλειάς όλων των παραπάνω θα φανεί με το μονοθέσιο του ‘26, το οποίο θα σχεδιαστεί εν λευκώ βάσει των νέων τεχνικών κανονισμών του σπορ τη χρονιά εκείνη.
Έτσι, διαμορφώνεται στο Σίλβερστοουν ένα περιβάλλον που ο Αλόνσο άξιζε σε όλη την καριέρα του, αλλά ποτέ δεν απέκτησε: το περιβάλλον μιας dream team, αντάξιας των ικανοτήτων του, που μπορεί να του προσφέρει τη δυνατότητα περισσότερων τίτλων.
Όμως, τον Ιούλιο του 2026 ο Φερνάντο θα κλείσει τα 45 χρόνια του, και αυτό είναι ένα σοβαρό εμπόδιο. “Θα έλεγα ψέματα αν έλεγα ότι δεν το σκέφτομαι αυτό”, είπε ο Αλόνσο. “Ο Άντριαν θα έρθει το Μάρτιο [2025] και θα αφοσιωθεί στο [αυτοκίνητο του] 2026, οπότε ας δούμε πώς θα νιώθω στο τέλος του 2026 και αν θα μπορώ να συνεχίσω.
Αυτή θα είναι μια απόφαση που θα λάβουμε μαζί, ως ομάδα, με τον Λόρενς [Στρολ] και με τον Άντριαν. Θα μου άρεσε το όνομά μου να μείνει για λίγο περισσότερο καιρό από τους περισσότερους άλλους οδηγούς, αλλά ξέρω ότι αυτό θα είναι υπερβολικά δύσκολο, διότι ζούμε στο παρόν και όχι στο παρελθόν. Τα πράγματα προχωρούν, αυτή είναι η φυσική ροή τους.
Γνωρίζω την κατάσταση στην οποία βρίσκομαι και ελπίζω να είμαι εδώ για να οδηγήσω το γρήγορο αυτοκίνητο που θα κατασκευάσει ο Άντριαν. Αλλά αν δεν φτάσει έγκαιρα για να προλάβω να το οδηγήσω, θα το έχω απολαύσει διότι θα είμαι μέρος της ομάδας και αυτού του συναρπαστικού ταξιδιού με την Aston Martin”, πρόσθεσε ο Ισπανός.
Ο δις πρωταθλητής επιβεβαίωσε ότι αν δεν οδηγεί για την Aston το 2027, θα παραμείνει στην ομάδα σε κάποιο άλλο ρόλο - και επίσης μοιράστηκε τη δική του συμβολή για να πειστεί ο Άντριαν Νιούι να υπογράψει στην ομάδα του Σίλβερστοουν.
“Έχω τον αριθμό του και του έστειλα μήνυμα. Έγραψα ‘τι έκπληξη! Αν ποτέ αισθανθείς ότι θα ήθελες μια καινούρια πρόκληση, θα μου άρεσε πολύ να συνεργαστώ μαζί σου μια μέρα’”, είπε ο Αλόνσο.
Η συνεργασία αυτή εντέλει θα γίνει πραγματικότητα τον ερχόμενο Μάρτιο, και πλέον ο Ισπανός μπορεί ρεαλιστικά να ελπίζει -τουλάχιστον- στην 34η νίκη της καριέρας του, πάνω από μία δεκαετία μετά την τελευταία του, στο GP Ισπανίας του 2013 με τη Ferrari. “Η νίκη είναι αναμφίβολα πιο κοντά με τον Άντριαν στην ομάδα, παρά χωρίς αυτόν”, κατέληξε ο Φερνάντο Αλόνσο.