X

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων. Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία μας και των συνεργατών μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν από τη συγκατάθεσή σας ή να αρνηθείτε να δώσετε τη συγκατάθεσή σας. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αντιταχθείτε σε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις μας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο.

ΦΕΡΝΑΝΤΟ ΑΛΟΝΣΟ

Αλόνσο: Τι συνέβη στο "θερμό επεισόδιο" με τον Χάμιλτον στην Ουγγαρία το 2007

McLaren Mercedes driver Fernando Alonso of Spain, left, and teammate Lewis Hamilton of Britain react after qualifying for the Canadian Grand Prix, Saturday, June 9, 2007 in Montreal. (AP Photo/Darron Cummings) 2007 DARRON CUMMINGS/ AP IMAGES

Δεκαέξι χρόνια μετά από το περιβόητο επεισόδιό του με τον Λιούις Χάμιλτον στις δοκιμές κατάταξης του GP Ουγγαρίας 2007, όταν ο Ισπανός και ο Βρετανός οδηγούσαν για τη McLaren, ο Φερνάντο Αλόνσο εξήγησε τη δική του εκδοχή των πραγμάτων μιλώντας στο βρετανικό BBC.

Το 2007 ήταν μια ταραχώδης χρονιά όχι μόνο για τη McLaren, αλλά και για όλη τη Formula 1. Ξεκίνησε με τη λυσσαλέα και εν πολλοίς "βρώμικη" αντιπαλότητα του Φερνάντο Αλόνσο -που ήταν ο δις πρωταθλητής των προηγούμενων ετών- και του Λιούις Χάμιλτον - του μεγάλου ανερχόμενου αστέρα που αμφισβητούσε την κυριαρχία του Ισπανού.

Και συνεχίστηκε, έπειτα, με το ξέσπασμα του σκανδάλου της μεταφοράς όλων των τεχνικών εγγράφων του μονοθεσίου της Ferrari στα χέρια της McLaren από τον "δυσαρεστημένο" μηχανικό Νάιτζελ Στέπνεϊ - συμβάν που επέφερε στην αγγλική ομάδα πρόστιμο 100 εκατομμυρίων δολαρίων και αποκλεισμό από το πρωτάθλημα του 2007.

Spain's Fernando Alonso steers his McLaren-Mercedes during a practicing session 2007 ENRIC MARTI / AP IMAGES

Ένα από τα κομβικά επεισόδια της μεγάλης αντιπαλότητας του Αλόνσο με τον Χάμιλτον σημειώθηκε στο GP Ουγγαρίας εκείνης της χρονιάς. Ήταν το περίφημο "Pitlanegate" που συνέβη στο τέλος των δοκιμών κατάταξης στο Ουγγαρόρινγκ, καθώς και οι δύο διεκδικούσαν την πολ ποζίσιον.

Οι δύο οδηγοί της McLaren μπήκαν μαζί στα πιτς για να κάνουν την τελευταία αλλαγή φρέσκων ελαστικών, ενόψει του τελευταίου γρήγορου γύρου καθενός τους στις κατατακτήριες. Πρώτος μπήκε ο Αλόνσο: η ομάδα άλλαξε τα ελαστικά του και όταν του παρουσίασε την ένδειξη να φύγει, ο Ισπανός δεν το έκανε.

O Ισπανός κράτησε τη McLaren του ακινητοποιημένη στα πιτς, για συνολικά 10 δευτερόλεπτα, παρά τις χειρονομίες των μηχανικών ότι έπρεπε να ξεκινήσει. Όταν τελικά ο Ισπανός το έκανε, ακολούθησε η αλλαγή ελαστικών στον Χάμιλτον. Επιστρέφοντας στην πίστα, ο Αλόνσο κατάφερε να ξεκινήσει τον τελευταίο του γρήγορο γύρο πριν πέσει η καρό σημαία. Ο Χάμιλτον δεν πρόλαβε.

McLaren Mercedes team principal Ron Dennis reacts during the third timed practice session for the Australian Formula One Grand Prix at the Albert Park racetrack in Melbourne, Australia. 2007 OLIVER MULTHAUP / AP IMAGES


Ο Αλόνσο πήρε την πολ ποζίσιον (που νωρίτερα κατείχε προσωρινά ο Χάμιλτον) με τον τελευταίο του γύρο. Όπως εύκολα γίνεται κατανοητό, έξαλλος ο διευθυντής της ομάδας Ρον Ντένις πέταξε τα ακουστικά του και όρμησε να βρει τον βοηθό του Αλόνσο, Φαμρπίτσιο Μπόρα, αποκαλύπτοντας για πρώτη φορά τον «εμφύλιο» που είχε ξεσπάσει ανάμεσα στους δύο οδηγούς της McLaren.

Αργότερα, ο Αλόνσο θα δεχόταν ποινή 5 θέσεων στην εκκίνηση, κι έτσι ξεκίνησε το GP Ουγγαρίας από την 6η θέση. Σήμερα, 16 χρόνια μετά, ο Ισπανός εξήγησε μιλώντας στο βρετανικό δίκτυο BBC τη δική του εκδοχή των πραγμάτων.

Είπε, επιγραμματικά, ότι η κίνησή του αυτή ήταν αποτέλεσμα της κίνησης του Χάμιλτον, στον πρώτο γρήγορο γύρο των δύο στο Q3 νωρίτερα, να μην αφήσει τον Ισπανό να είναι επικεφαλής μεταξύ των δύο παρά τις ρητές εντολές που είχε ο Βρετανός από την ομάδα για κάτι τέτοιο.

"Όσα συζητήθηκαν και δημοσιεύθηκαν σε επεισόδια έκτοτε μπορούν σίγουρα να οδηγήσουν σε παρερμηνείες", είπε ο Αλόνσο για τη σχέση του με τον Χάμιλτον το 2007, σε αυτή την πρόσφατη συνέντευξή του.

"Όπως συνέβη, για παράδειγμα, το συμβάν στην Ουγγαρία το 2007. Κανείς δεν άκουσε τη δική μου εκδοχή, ή την αλήθεια, ή τα γεγονότα. Είπα ότι ποτέ δεν θα καθυστερούσε εσκεμμένα κανέναν. Αλλά αυτοί [η McLaren] μου έβαλαν χρησιμοποιημένα ελαστικά στις δοκιμές κατάταξης.

MacLaren Mercedes driver Fernando Alonso 2007 BORIS HORVAT / AP IMAGES


Υπήρξε το αντίγραφο όσων ειπώθηκαν στη ραδιοεπικοινωνία, η απόφαση των αγωνοδικών, στην οποία γράφτηκε ότι μου επέβαλλαν μια ποινή επί ενός άρθρου που δεν υφίσταται καν. Εφμάρμοσαν την ποινή διευκρινίζοντας ότι δεν βασίζεται σε κανένα άρθρο. Τέτοια πράγματα.

Και ήταν η ομάδα μου που κατέθεσε μια διαμαρτυρία εναντίον μου, κάτι που συνέβη για πρώτη φορά στην ιστορία αυτού του σπορ. Οπότε, βάζοντας όλα αυτά μαζί και δίχως να βλέπεις τα γεγονότα, προφανώς είναι δύσκολο να ξεκαθαρίσεις ορισμένες παρανοήσεις".

Η McLaren του Ρον Ντένις ήταν εκείνη που παρακίνησε την τιμωρία του Αλόνσο, έστω κι αν δεν κατέθεσε επίσημη ένσταση στους αγωνοδίκες για τις πράξεις του Ισπανού, και η McLaren του Ρον Ντένις ήταν επίσης εκείνη που δεν επεφύλασσε την ίδια μεταχείριση στον Χάμιλτον για το γεγονός ότι νωρίτερα είχε αγνοήσει την εντολή της ομάδας να δώσει χώρο στον Ισπανό (με τα περίφημα πλέον λόγια "go f*** swivel" του άγβαλτου ακόμη Λιούις προς τον αγωνιστικό του ευεργέτη Ντένις στη ραδιοεπικοινωνία).

"Όταν είσαι 20 χρονών και σε ανταγωνιστικό επίπεδο σε κάθε σπορ πιστεύω ότι θα συμβαίνουν τέτοιου είδους επεισόδια», συνέχισε ο Αλόνσο. "Αν δούμε το τένις ή το ποδόσφαιρο ή οποιοδήποτε άλλο, με όλο το σεβασμό για τους αθλητές εκεί, ίσως το δεξί εξτέρ μιας μικρής ομάδας προκαλεί τέτοια επεισόδια και δεν τα μαθαίνει κανείς.

Αν ο Ρονάλντο ή ο Μέσι ή κάποιος άλλος μεγάλος παίκτης δεχθεί μια κίτρινη ή κόκκινη κάρτα ή [πει οτιδήποτε] σε μια συνέντευξη, ξεσπάει μια τεράστια ιστορία. Οπότε πιστεύω ότι έχω βρεθεί κι εγώ ορισμένες φορές σε τέτοιες καταστάσεις", κατέληξε ο Αλόνσο.

TAGS ΦΕΡΝΑΝΤΟ ΑΛΟΝΣΟ F1 ASTON MARTIN FORMULA 1
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ