Formula 1: Η Alpine A521 του Φερνάντο Αλόνσο
Η Alpine F1, η ομάδα με την οποία ο Φερνάντο Αλόνσο θα επιστρέψει φέτος στη Formula 1 μετά από δύο χρόνια απουσίας, παρουσίασε το μονοθέσιο Α521 για το πρωτάθλημα του 2021.
Η Renault F1, «ντυμένη» τώρα στο παραδοσιακό αγωνιστικό μπλε της Alpine, μαζί με το κόκκινο και το λευκό της γαλλικής σημαίας, μετονομάστηκε σε Alpine F1 - χωρίς να αλλάξει τίποτα άλλο σε σχέση με το εργοστάσιο του Ένστοουν ή τις μονάδες ισχύος της Renault. Και η Alpine A521 είναι μετεξέλιξη της Renault R.S.20.
Ο λόγος που ο όμιλος Renault αποφάσισε να μετονομάσει την ομάδα της, είναι ότι -βάσει την εμπορικής στρατηγικής της- επενδύει βαρέως στην ανάπτυξη της θυγατρικής της Alpine ως παρατήματος κατασκευής των σπορ αυτοκινήτων παραγωγής και των αγωνιστικών της γαλλικής εταιρείας. Και η Formula 1 είναι το καλύτερο πεδίο προβολής της.
Στη διάρκεια των τεσσάρων τελευταίων δεκαετιών, η ομάδα που ξεκίνησε ως Toleman μετονομάστηκε σε Benetton, έπειτα σε Renault, μετά σε Lotus, ύστερα ξανά σε Renault, και τώρα σε Alpine. Στην πορεία, ως Toleman, έδωσε στον Άιρτον Σένα το ντεμπούτο του στη F1 (1984), και κατέκτησε δύο πρωταθλήματα ως Benetton με τον Μίκαελ Σουμάχερ (1994-’95) και άλλα δύο ως Renault με τον Αλόνσο (2005-‘06).
Η Alpine ανήκει στον όμιλο Renault από το 1973, από την περίοδο εκείνη που πρωταγωνιστούσε στα Ράλλυ (κατακτώντας το παγκόσμιο πρωτάθλημα κατασκευαστών το ’73), αλλά και στους αγώνες πίστας - κερδίζοντας τις 24 Ώρες του LeMans το 1978. To 1995 έπαυσε τη λειτουργία της, αλλά η Renault την αναβίωσε το 2017.
Ο Φερνάντο Αλόνσο επιστρέφει φέτος στη Formula 1 μετά από δύο χρόνια απουσίας, στη θέση του Ντάνιελ Ρικιάρντο που αποχώρησε για τη McLaren. Ο «Ελ Νάνο» δεν μοιάζει να έχει χάσει ίχνος από την ταχύτητα και το κίνητρό του, στα 39 χρόνια της ηλικίας του, και με μια ομάδα πιο ανταγωνιστική από τη McLaren του 2018 τρέφει βάσιμες ελπίδες να κατακτήσει την πρώτη του νίκη σε Grand Prix μετά από οκτώ χρόνια.
Ο Ισπανός βρίσκεται ακόμα σε περίοδο αποθεραπείας του σαγονιού του, που έσπασε κάνοντας ποδήλατο πριν από τρεις εβδομάδες. Βγήκε από το νοσοκομείο στις 15 Φεβρουαρίου, και σύμφωνα με τους γιατρούς οι έξι εβδομάδες μέχρι το πρώτο φετινό GP (στο Μπαχρέιν, 28/3) είναι ο χρόνος πλήρους αποθεραπείας που προβλέπεται για τέτοιους τραυματισμούς.
Στο άλλο κόκπιτ θα βρίσκεται ο Εστεμπάν Οκόν, ο οποίος έχει το δύσκολο έργο να αναμετρηθεί με τον δις πρωταθλητή για να ανακτήσει την καλή του αγωνιστική φήμη που απώλεσε στην όχι και τόσο καλή του περσινή χρονιά, παρότι κατέκτησε μια θέση στο βάθρο, στο Μπαχρέιν.
Πέραν του Αλόνσο, μια ανάλογου διαμετρήματος αλλαγή έγινε και στη διοίκηση της ομάδας: μετά από έξι χρόνια, ο Σιρίλ Αμπιτεμπούλ άφησε τη θέση του αγωνιστικού διευθυντή της ομάδας σε έναν άνθρωπο-έκπληξη, τον Ντάβιντε Μπρίβιο. Ο Μπρίβιο ήταν διευθυντής της Suzuki στο MotoGP, καίριο πρόσωπο στη μεγάλη επιτυχία της ιαπωνικής εταιρείας πέρσι, αλλά και στο παρελθόν των επιτυχιών του Βαλεντίνο Ρόσι με τη Yamaha.
Μοιάζει ξεκάθαρο ότι στους ώμους του Αλόνσο και του Μπρίβιο, η γαλλική εταιρεία έχει εναποθέσει τις προσδοκίες επιστροφής της ομάδας, ως Alpine F1 πια, στον πρωταθλητισμό.
Photo credit: Alpine F1