Ανάλυση: Τα προβλήματα των μεγάλων
Έξι στροφές στο καλεντάρι και πολλά πράγματα δεν είναι όπως τα υπολόγιζαν ομάδες, ρεπόρτερ και οπαδοί του αθλήματος πριν τα πρώτα κόκκινα φώτα
Η κορυφή έφερε πολλά προβλήματα
Η McLaren φαινομενικά είναι η απόλυτα ευχαριστημένη και επιτυχημένη ομάδα. Σημειώνουμε το φαινομενικά γιατί ο σχεδιασμός δεν βγαίνει στην πράξη αν και το αποτέλεσμα έρχεται. Η μεταγραφή του δύο φορές παγκόσμιου πρωταθλητή στην βρετανική ομάδα τον έφερνε πρώτο οδηγό αλλά μετά το πέρας των δύο πρώτων αγώνων τα δεδομένα άλλαξαν.
Ο Χάμιλτον εξελισσόταν από ρουκι και συμπαθής έγχρωμος (ο πρώτος στην ιστορία της F1) πιλότος σε πρώτο όνομα, χωρίς όμως αυτό να έχει διάθεση να το δεχθεί ο Ισπανός και σε συνέχεια η McLaren. Οι σχέσεις των δύο πιλότων δεν είναι οι καλύτερες και στα πάντοκ της ομάδας βλέπουν το πρόβλημα να μεγαλώνει από GP σε GP.
Η αρχή έγινε με το Μονακό όταν και ο Χάμιλτον τερμάτισε δεύτερος, κάνοντας όμως μία πολύ έξυπνη κίνηση προς το τέλος του αγώνα, την οποία όλοι μας καταλάβαμε τις επόμενες ημέρες. Το συγκεκριμένο GP ο Αλόνσο το κέρδισε με μεγάλη άνεση αν και στο τέλος του ο Βρετανός μείωσε αισθητά την μεγάλη τους διαφορά.
Μέσα στην εβδομάδα όμως έσκασε η βόμβα από τον Χάμιλτον που άφησε να εννοηθεί πως του δόθηκε οδηγία στα ακουστικά του να μην περάσει τον Αλόνσο. Ο μικρός έκανε πράξη ότι του είπαν τα αφεντικά του αν και στο τέλος όπως είπαμε πριν έδειξε τι μπορούσε να κάνει και τις δυνατότητές του.
Μετά το Μονακό ήρθε ο Καναδάς. Πρώτη νίκη για τον εξαιρετικό σε όλους τους αγώνες Χάμιλτον με επίδειξη δύναμης στον ομόσταυλό του τόσο στα δοκιμαστικά όσο και στον αγώνα. Η απάντηση από τον Αλόνσο δεν άργησε να έρθει. Με δηλώσει τους την Δευτέρα 11 Ιουνίου χαρακτήρισε τυχερή τη νίκη του "μικρού", ενώ σημείωσε πως δεν αισθάνεται άνετα μέσα στην ομάδα.
Η κόντρα των πρωτοπόρων
Ο παγκόσμιος πρωταθλητής σήκωσε το γάντι που του πέταξε ο Χάμιλτον η κόντρα πλέον έχει ξεκινήσει για τα καλά, ενώ ο Αλόνσο με την δήλωση του για την νέα του ζωή στην McLaren έστειλε το μήνυμα στα υψηλά κλιμάκια της ομάδας.
" Ξέραμε όλοι τη βοήθεια και την υποστήριξη που θα υπήρχε γι΄ αυτόν. Είναι κάτι, το οποίο καταλαβαίνω και δεν παραπονούμαι. Εχω σημειώσει δύο νίκες σε έξι αγώνες, έχω ανέβει στο βάθρο σε τέσσερα γκραν πρι και έχω συγκεντρώσει 40 βαθμούς. Σίγουρα θα διεκδικήσω εκ νέου τον τίτλο στο τέλος της χρονιάς. Από την πρώτη στιγμή δεν ήμουν απόλυτα άνετος με όλα. Είμαι σε μια αγγλική ομάδα, με Αγγλο ομόσταυλο.
Ερωτηθείς για το εάν αισθάνθηκε ότι κάποιοι από τους μηχανικούς της ΜακΛάρεν πανηγύρισαν τις επιτυχίες του Χάμιλτον περισσότερο από τις δικές του, ο Αλόνσο επεσήμανε: " Το έχω αισθανθεί λίγο, αλλά το καταλαβαίνω, είναι αγγλική ομάδα".
Τέλος, ο Ισπανός πιλότος έδωσε ελάχιστη σημασία στις εκστατικές αντιδράσεις των βρετανικών ΜΜΕ αναφορικά με τη νίκη του Χάμιλτον στον Καναδά: "Δεν με ενδιαφέρουν. Ξέρουμε πως είναι και ευτυχώς οι Ισπανοί δημοσιογράφοι έχουν λίγο περισσότερο σεβασμό από τους Αγγλους συναδέλφους τους".
Η μετά (προ) Σουμάχερ εποχή
Η Ferrari είναι σίγουρα η χαμένη και η μεγάλη απογοήτευση, αφού ακόμα και η πορεία της πρωταθλήτριας Renault ήταν αναμενόμενη πριν την έναρξη του πρωταθλήματος. Το κενό του Σουμάχερ καλύφθηκε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο αφού στην ομάδα ήρθε ο ταλαντούχος Κίμι Ραϊκόνεν.
Ο Φινλάνδός πήρε μεγάλοι βάρος στις πλάτες του αλλά αυτό δεν είναι αποτελεί δικαιολογία για πιλότους τέτοιου επιπέδου. Το μόνο σίγουρο είναι πως στα πάντοκ της Ferrari μόνο ηρεμία δεν επικρατεί, αφού ο Ραϊκόνεν δεν δείχνει σε καλή κατάσταση, το μονοθέσιο είναι ανησυχητικά αργό και με πολλά προβλήματα, ενώ ο Μάσα προβαίνει στο ένα μετά το άλλο "χαζά" λάθη.
Η χρονιά μπορεί να αποβεί καταστροφική για τους Ιταλούς καθώς αυτή θα συσχετιστεί με την φυγή του Μίκαελ Σουμάχερ και τον πιθανό ερχομό ακόμα μία μεγάλης μαύρης εποχής, μετατρέποντας την μετά Σουμάχερ εποχή σε προ Σουμάχερ.
Το μονοθέσιο δεν δείχνει προς το παρόν ικανό να κερδίσει, ενώ οι Μάσα, Ραικόνεν από την πλευρά τους δεν δείχνουν διάθεση να κρύψουν αυτό το πρόβλημα με τις ικανότητες τους και με την προσωπικότητά τους.
Η ανύμπορη πρωταθλήτρια
Στο τέλος αφήσαμε την πρωταθλήτρια Renault πολύ απλά γιατί η περίπτωση της δεν αποτελεί καμία έκπληξη, αφού όλα πηγαίνουν βάση του σχεδιασμού και όσα περίμεναν οι υπεύθυνοι.
Η αλλαγή των ελαστικών επηρέασε υπερβολικά την ομάδα που ακόμα δεν μπορεί να βρει το κατάλληλο στήσιμο για το μονοθέσιο της, δεν μπορεί να εκμεταλλευθεί την top απόδοση των ελαστικών και βρίσκεται ακόμα στο ψάξιμο. Όλα αυτά όμως ήταν αναμενόμενα ακόμα και από τους ίδιους.
Τόσο οι μηχανικοί όσο και οι οδηγοί της ομάδας άλλωστε σε δηλώσεις τους πριν την έναρξη του πρωταθλήματος είχαν προετοιμάσει το έδαφος για ένα πολύ κακό ξεκίνημα και ίσως για μία χαμένη χρονιά.