Ανατροπή στο Ντακάρ, άλλαξε χέρια η πρωτοπορία μετά από επτά μέρες
Ο Σαουδάραβας Γιαζίντ Αλ Ραζί της “δορυφορικής” ομάδας Overdrive Toyota ανέβηκε στην κορυφή της γενικής κατάταξης του Ράλι Ντακάρ μετά την 9η Ειδική Διαδρομή του αγώνα της πατρίδας του, περνώντας τον Χενκ Λάτεγκαν της εργοστασιακής Toyota GR. Ο Nάσερ Αλ Ατίγια χάρισε την πρώτη νίκη Ειδικής στη Dacia, αλλά απέχει 25 λεπτά από την κορυφή.
Το Ράλι Ντακάρ 2025 επεφύλασσε ένα από τα αμέτρητα απρόοπτά του και για τον Χενκ Λάτεγκαν της Toyota Gazoo Racing: ένα κλατάρισμα κόστισε πολύτιμο χρόνο στον Νοτιοαφρικανό, με αποτέλεσμα να τον ρίξει από την κορυφή της γενικής -όπου βρισκόταν από την ΕΔ2 της περασμένης Δευτέρας μέχρι και χθες- στη 2η θέση, επτά λεπτά πίσω από τον νέο πρωτοπόρο Γιαζίντ Αλ Ραζί της Overdrive Toyota.
Τη σημερινή (14/1) ΕΔ9 -με 357 αγωνιστικά χιλιόμετρα από το Ριάντ στο Χαράντ- κέρδισε ο Νάσερ Αλ Ατίγια της Dacia, για την πρώτη επιτυχία της ιστορίας της ρουμανικής εταιρείας στον αγώνα, μετά από μονομαχία του αρχικά με τον Ματίας Έκστρομ της Ford M-Sport. Όμως, από το 100ό χιλιόμετρα και μετά ο οδηγός από το Κατάρ απομακρύνθηκε και τελείωσε την ημέρα ταχύτερος.
Ο Αλ Ατίγια παίζει τα τελευταία του “χαρτιά” για την 6η νίκη του στο Ντακάρ, όμως οι Αλ Ραζί και Λάτεγκαν αντέχουν στην πρώτη δυάδα. Αντίθετα, ο Έκστρομ απειλείται τώρα από τον πρώτο για την τρίτη θέση του βάθρου, καθώς η διαφορά τους μειώθηκε σήμερα στα 31 δευτερόλεπτα (καθώς ο Αλ Ατίγια ήταν 4’:48’’ ταχύτερος του Σουηδού).
Με το κλατάρισμά του (που του κόστισε 7 λεπτά) ο Λάτεγκαν έχασε 16 λεπτά σε σχέση με τον Αλ Ατίγια, και σχεδόν 13 λεπτά από τον Αλ Ραζί που πέτυχε τον τρίτο σημερινό χρόνο (πίσω από τον Γκιγιόμ ντε Μέβιους της Mini X-Raid).
Η ημέρα δεν ήταν καλή για την εργοστασιακή Toyota Gazoo Racing, καθώς ο Γκυ Μποτερίλ εγκατέλειψε έπειτα από σφοδρό ατύχημα στο 272ο χιλιόμετρο.
ΓΕΝΙΚΗ ΚΑΤΑΤΑΞΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ (Μετά την ΕΔ9)