X

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων. Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία μας και των συνεργατών μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν από τη συγκατάθεσή σας ή να αρνηθείτε να δώσετε τη συγκατάθεσή σας. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αντιταχθείτε σε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις μας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο.

WRC

Ανατροπή: Τα υβριδικά Rally1 παραμένουν στο WRC μέχρι το τέλος του 2026

Σεμπαστιάν Οζιέ, Toyota Yaris Rally1, Ράλι Σαρδηνίας 2024 TOYOTA GAZOO RACING MEDIA

Τα πανίσχυρα υβριδικά rallycars της κατηγορίας Rally1 θα παραμείνουν στην κορυφή του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλι μέχρι το τέλος του 2026, όπως επιβεβαιώθηκε από τη FIA, καθώς εγκαταλείφθηκε η πρόταση να αντικατασταθούν με λιγότερο ισχυρά και μη-υβριδικά το 2025.

Η απόφαση αυτή είναι οριστική, και ελήφθη την περασμένη Τρίτη (11/06) κατά τη διάρκεια της σύγκλησης του Παγκοσμίου Συμβουλίου του Motorsport της FIA στη Σαμαρκάνδη του Ουζμπεκιστάν.

Το Φεβρουάριο η τεχνική επιτροπή της FIA έκανε την εισήγησή της να αλλάξουν το 2025-’26 τα υβριδικά αυτοκίνητα Rally1 της κορυφαίας κατηγορίας του WRC. Η πρόταση αυτή περιλάμβανε την αφαίρεση του υβριδικού συστήματος, προκειμένου να κλείσει η μεγάλη διαφορά απόδοσης μεταξύ των αυτοκινήτων Rally1 και Rally2.

Παράλληλα με την αφαίρεση της μπαταρίας και του ηλεκτροκινητήρα, σύμφωνα με την πρόταση, η σύγκλιση της απόδοσης θα γινόταν επίσης με τη χρήση μικρότερης διαμέτρου περιοριστή αέρα στα θερμικά μοτέρ, καθώς και με τη μείωση της αεροδυναμικής απόδοσης των Rally1 μέσω της σμίκρυνσης της πίσω πτέρυγας.

Η πρόταση της τεχνικής επιτροπής της FIA συνέπεσε με την πρόταση των εργοστασιακών ομάδων του WRC να διαμορφώσουν ένα ειδικό kit αναβάθμισης των αυτοκινήτων Rally2, με το οποίο θα μπορούσαν και μη-εργοστασιακοί οδηγοί να μάχονται για μια θέση στο βάθρο των ράλι. Σκοπός όλων αυτών ήταν η προσέλκυση περισσότερων κορυφαίων συμμετοχών.

Όμως, οι αλλαγές στα αυτοκίνητα Rally1 δεν βρήκαν σύμφωνες τις ομάδες και τα εργοστάσια του WRC, που συνέταξαν επιστολή προς τη FIA για να εκφράσουν την αντίθεσή τους. Ο βασικός λόγος της αντίδρασής τους ήταν το πολύ στενό χρονοδιάγραμμα μέχρι τον Ιανουάριο του 2025 για να ανασχεδιάσουν, να δοκιμάσουν και να εξελίξουν τα νέα τους αυτοκίνητα.

Βεβαίως, σημαντικό ρόλο έπαιξε και το γεγονός ότι έχουν ήδη κάνει υπέρογκες επενδύσεις για την τρέχουσα γενιά των υβριδικών Rally1, τα οποία εξ αρχής ήταν προγραμματισμένα να κάνουν έναν πλήρη αγωνιστικό κύκλο για την πενταετία (2022-’26) του τρέχοντος πλαισίου κανονισμών.

Μετά από όλα αυτά, η FIA ανακοίνωσε ότι οι τεχνικοί κανονισμοί των αυτοκινήτων Rally1 και Rally2 θα παραμείνουν απαράλλακτοι στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι για τις σεζόν του 2025 και του 2026.

Παράλληλα, η Ομοσπονδία και τα εργοστάσια συνεργάζονται στενά για την οριστικοποίηση των νέων τεχνικών κανονισμών που θα ισχύσουν από το 2027. Ο φάκελος των κανονισμών αυτών θα παρουσιαστεί προς ψήφιση στο Παγκόσμιο Συμβούλιο του Motorsport στη συνεδρίαση του φετινού Δεκεμβρίου, κάτι που θα επιτρέψει στα εργοστάσια να έχουν στη διάθεσή τους δύο πλήρη χρόνια για την εξέλιξη των αυτοκινήτων του 2027.

TAGS WRC ΠΑΓΚΟΣΜΙΟ ΠΡΩΤΑΘΛΗΜΑ ΡΑΛΙ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ