Μαξ Φερστάπεν, Red Bull Racing, Δοκιμές εξέλιξης Μπαχρέιν 2025
AP Photo/Darko Bandic
Η προσπάθεια του Μαξ Φερστάπεν για τον πέμπτο του διαδοχικό τίτλο της Formula 1 δεν ξεκίνησε με τον ιδανικό τρόπο στο τριήμερο των δοκιμών του Μπαχρέιν, λόγω προβλημάτων τόσο στην ισορροπία όσο και στην αξιοπιστία της νέας Red Bull RB21.
Η RBR έθεσε στόχο με το φετινό της μονοθέσιο να λύσει τα μεγάλα περσινά προβήματα ισορροπίας και πολύ μικρού ‘παραθύρου’ ρυθμίσεων της RB20.
Σε μεγάλο βαθμό τα κατάφερε, με τη νέα RB21, όμως ο τεχνικός διευθυντής Πιέρ Βασέ λέει ότι ο αντίκτυπος των φετινών αλλαγών δεν είναι όσο μεγάλος θα ήθελε – ενώ ο Μαξ Φερστάπεν συμπληρώνει ότι η ομάδα έχει “πολλή δουλειά ακόμη”, πίσω στο Μίλτον Κινς.
Παρότι είναι πολύ δύσκολο να εξάγει κανείς συμπεράσματα για την απόλυτη ταχύτητα κάθε μονοθεσίου από τις δοκιμές του Μπαχρέιν, η Red Bull δεν είναι επουδενί στη θέση ισχύος που βρισκόταν πριν από έναν χρόνο στις ίδιες δοκιμές.
Κι επιπλέον, η RB21 παρουσίασε και προβλήματα αξιοπιστίας. Τη δεύτερη μέρα ο Λίαμ Λόσον έχασε σχεδόν όλο το πρωί με πρόβλημα στο υδραυλικό σύστημα, ενώ ο Φερστάπεν την τρίτη ημέρα περιορίστηκε σε “μόνο” 81 γύρους. Συνολικά, η RBR έκανε τους λιγότερους γύρους από κάθε άλλη ομάδα κατά το τριήμερο στο Σακίρ.
Ο Φερστάπεν είπε μετά την πρώτη ημέρα ότι η αίσθηση της νέας RB21 είναι ήδη αρκετά καλύτερη από της περσινής RB20 – αλλά στο τέλος του τριημέρου τόνισε την ανάγκη της ομάδας να δουλέψει περισσότερο πάνω στο νέο της αυτοκίνητο.
“Πιστεύω ότι ήταν αρκετά αξιοπρεπής η [τελευταία] ημέρα”, είπε ο Ολλανδός. “Είχαμε κάποια μικρά προβλήματα, αλλά γενικώς συμπληρώσαμε αρκετά από όσα θέλαμε να κάνουμε. Νομίζω ότι δεν πήγε άσχημα, αλλά την ίδια στιγμή έχουμε και δουλειά να κάνουμε.
Ήταν λίγο-πολύ ό,τι περίμενα, συνεχίζουμε να δουλεύουμε και να προσπαθούμε να βελτιωθούμε. Ελπίζω ότι θα είμαστε έτοιμοι στη Μελβούρνη, θα έχουμε μάθει περισσότερα και θα δούμε πού βρισκόμαστε.
Δεν περιμένω ότι θα είμαστε οι ταχύτεροι σε καμία περίπτωση, αλλά την ίδια στιγμή είναι δύσκολο να πούμε ποια είναι η ταχύτητα του καθενός. Αλλά εμείς έχουμε λίγη δουλειά που πρέπει να κάνουμε”, κατέληξε ο πρωταθλητής.
Ο Μαξ Φερσταπεν με τη Red Bull RB21 στις δοκιμές εξέλιξης του Μπαχρέιν
AP Photo/Darko Bandic
Την ίδια στιγμή ο τεχνικός διευθυντής της ομάδας, Πιέρ Βασέ, είπε ότι θα ήθελε να είχε δει καλύτερα αποτελέσματα από την RB21 – ειδικά με τη μεγάλη της αναβάθμιση με ανασχεδιασμένο ρύγχος και εμπρός πτέρυγα, που εισήγαγε η ομάδα κατά τη δεύτερη ημέρα των δοκιμών.
“Δεν είμαι όσο χαρούμενος θα μπορούσα, διότι το αυτοκίνητο δεν ανταποκρινόταν όπως θα θέλαμε κατά καιρούς”, τόνισε ο Γάλλος.“Όμως οδεύουμε προς τη σωστή κατεύθυνση. Απλώς η ισχύς των αλλαγών δεν είναι τόσο μεγάλη όσο περιμέναμε, και πρέπει να δουλέψουμε πάνω σε αυτό για τον πρώτο αγώνα και για την εξέλιξη της χρονιάς”.
Σχετικά με τα προβλήματα αξιοπιστίας του μονοθεσίου, δε, ο Βασέ παραδέχθηκε πως “οι δοκιμές δεν κύλησαν όσο ομαλά όσο περιμέναμε, αλλά είναι καλύτερο να βρίσκεις τα όποια προβλήματα εδώ αντί για αργότερα στους αγώνες. Για αυτό είμαστε εδώ, για να καταλάβουμε το αυτοκίνητο.
Επιπλέον, ο καιρός δεν ήταν στο πλευρό μας και δεν ήταν αντιπροσωπευτικός του αγώνα σε αυτή την πίστα. Αλλά προσπαθήσαμε να καταλάβουμε τη δυναμική του αυτοκινήτου και πώς αυτό ανταποκρίνεται στις διαφορετικές ρυθμίσεις. Πιστεύω ότι λίγο-πολύ το πετύχαμε αυτό”.
Και τέλος, σχετικά με τον ανταγωνισμό, τόνισε: “Πιστεύω ότι είναι πολύ δύσκολο να προβλέψουμε τη σειρά εκκίνησης της Μελβούρνης σε όλο το grid. Βλέπετε ότι τέσσερις ομάδες δείχνουν αρκετά γρήγορες, συμπεριλαμβανομένης της δικής μας, αλλά δεν παρατηρήσαμε και τόσο τις άλλες ομάδες – προσπαθήσαμε να αφοσιωθούμε στο δικό μας πρόγραμμα”.