Αποκάλυψη για τη νέα McLaren MCL32
Με μότο "ChangeYourGame", η McLaren F1 παρουσίασε την Παρασκευή 24/2 στο φουτουριστικό McLaren Technology Centre, στο Woking, το νέο της μονοθέσιο, την MCL32, με την οποία θα επιδιώξει να επιστρέψει εκεί που ανήκει.
Νέα ήθη και έθιμα από φέτος στην ιστορική ομάδα, μετά την αποχώρηση του Ron Dennis και την ανάληψη των ηνίων από τον Καλιφορνέζο πρώην οδηγό αγώνων Zak Brown που ηγείται του μεγαλύτερου πρακτορείου σε παγκόσμια κλίμακα που δραστηριοποιείται στο motorsports marketing.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΜΕΝΙΟΣ ΚΑΤΗΣ
ΦΩΤΟ: MCLAREN F1
Aπό τις πρώτες αλλαγές που φέρνει αυτή η νέα εποχή είναι το τέλος της χρησιμοποίησης του "MP4" στην ονομασία των μονοθεσίων που είχε καθιερωθεί επί εποχής Dennis, με το νέο αυτοκίνητο να φέρει την κωδική ονομασία MCL32.
Η άλλη σημαντική αλλαγή έχει να κάνει με τον χρωματισμό του νέου μονοθεσίου, με την ομάδα να επιστρέφει στις ρίζες της επιλέγοντας ως βασικό χρώμα το πορτοκαλί το οποίο συνδυάζει με μαύρο. Το πορτοκαλί είναι συνυφασμένο με την αγωνιστική ιστορία της εταιρείς καθώς είναι το χρώμα που χρησιμοποιούσαν τα αγωνιστικά της από το 1968 έως και το 1971 τόσο στη Formula 1 όσο και Can-Am (Canadian-American Challenge Cup), ενώ εξακολουθεί να "ντύνει" τα αγωνιστικά της που παίρνουν μέρος στους αγώνες GT.
Αξίζει να σημειωθεί πως πορτοκαλί λιβρέα είχε χρησιμοποιηθεί και σε δοκιμές το 1997 στην MP4-12 καθώς επίσης και το 2006 στην MP4-21.
Ο Fernando Alonso θα ηγηθεί των προσπαθειών της McLaren φέτος, έχοντας στο πλευρό του τον 24χρονο Βέλγο Stoffel Vandoorne. Συμβουλευτικό ρόλο θα έχει ο Jenson Button που αποφάσισε να αποχωρήσει από τη δράση έχοντας αφήσει ανοιχτό το ενδεχόμενο να επιστρέψει το 2018.
Αυτή είναι η τρίτη χρονιά από την επανέναρξη της συνεργασίας της McLaren με την Honda που ξεκίνησε με πολύ υψηλές προσδοκίες το 2015 αλλά προς το παρόν δεν έχει φέρει τα επιθυμητά αποτελέσματα. Χωρίς νίκη από τον Νοέμβριο του 2012 (Button, Interlagos), η McLaren τείνει να χάσει το DNA του νικητή. Οι αλλαγές που ισχύουν από φέτος στους τεχνικούς κανονισμούς αποτελούν μια πολύ καλή ευκαιρία για την ομάδα να επιστρέψει στο δρόμο των επιτυχιών.
"Δεν υποσχόμαστε τίποτα"
Οι επικεφαλής της ομάδας, όπως και οι οδηγοί της, παρουσιάστηκαν πολλοί προσεκτικοί στις δηλώσεις τους.
" Στόχος μας είναι να επιστρέψουμε στις νίκες και θα φτάσουμε εκεί", υποστήριξε ο Zak Brown. " Στη McLaren-Honda υπάρχει μια ξεκάθαρη αίσθηση προόδου και αλλαγής. Οι αλλαγές στους κανονισμούς αποτελούν πολύτιμη ευκαιρία για εμάς: θα μας επιτρέψουν να κάνουμε πρόοδο με την ελπίδα να κλείσουμε τη διαφορά που μας χωρίζει από της πρώτες ομάδες", είπε ο αγωνιστικός διευθυντής της ομάδας, Eric Boullier.
" Είναι μια σημαντική χρονιά για εμάς και έχουμε υψηλές προσδοκίες φέτος ότι θα επιστρέψουμε εκεί που ανήκουμε", είπε από την πλευρά του ο Fernando Alonso. " Πρέπει να μην υποσχεθούμε τίποτα ούτε στους εαυτούς μας ούτε στον κόσμο, απλά να δουλέψουμε σκληρά να κάνουμε καλές δοκιμές και πολλά χιλιόμετρα. Αν όμως βρισκόμαστε εδώ σήμερα είναι γιατί πιστεύουμε ότι μπορούμε να νικήσουμε. Ο στόχος είναι φέτος να είμαστε αξιοσέβαστοι και θέλω να πιστεύω πως θα τα καταφέρουμε", πρόσθεσε ο Ισπανός δύο φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής.
" Έχουμε επενδύσει πολλά στο φετινό μονοθέσιο. Αλλάξαμε εντελώς τη φιλοσοφία του κινητήρα, πράγμα που ναι μεν εμπεριέχει ρίσκο, αλλά ήταν απαραίτητο να γίνει, γιατί ο κινητήρας που είχαμε τα τελευταία δύο χρόνια δεν ήταν αρκετά καλός".
Ο επικεφαλής της Honda F1, Yusuka Hasegawa αναφέρθηκε στις αλλαγές που έκανε το ιαπωνικό εργοστάσιο στην κινητήρια μονάδα, οι οποίες εστιάστηκαν στη μείωση του βάρους, την αύξηση της ιπποδύναμης και το χαμηλότερο κέντρο βάρους. " Δεν υποσχόμαστε τίποτα. Στόχος μας είναι να βελτιωθούμε και να φτάσουμε τους πρώτους".
Οι τεχνικοί της Honda ακολούθησαν τα χνάρια της Mercedes-Benz σε ότι αφορά στο layout της μονάδας τους, τοποθετώντας τον κομπρέσορα μπροστά από το μοτέρ και την τουρμπίνα πίσω του.
Η ταυτότητα της McLaren F1
Ντεμπούτο στην F1: 1966
Πρωταθλήματα οδηγών: 12 (1974-Emerson Fittipaldi, 1976-James Hunt, 1984-Niki Lauda, 1985, 1986 & 1989-Alain Prost, 1988, 1990 & 1991-Ayrton Senna, 1998 & 1999-Mika Hakkinen, 2008-Lewis Hamilton)
Πρωταθλήματα κατασκευαστών: 8 (1974, 1984, 1985, 1988, 1989, 1990, 1991, 1998)
Νίκες: 182
Pole positions: 155
Παρουσίες στο βάθρο: 485
Τερματισμοί 1-2 σε αγώνα: 47
Tι έκανε το 2016: 6η θέση / 76 βαθμούς
Διαβάστε ακόμη στο Car and Driver:
Αυτή είναι η νέα Williams FW40!
Πως θα αλλάξει η Formula 1 το 2017
Αυτό είναι το νέο "πανίσχυρο θηρίο" της Mercedes AMG Petronas