Αποκλεισμός του Μάγκνουσεν από το Μπακού: Γιατί οι Αλόνσο, Γκασλί μιλούν για κατάφωρη αδικία
Ο Κέβιν Μάγκνουσεν της Haas F1 δέχθηκε δύο βαθμούς ποινής μετά το GP Ιταλίας για μια επαφή που είχε με τον Πιέρ Γκασλί της Alpine στον αγώνα της Μόντσα, με αποτέλεσμα να συμπληρώσει 12 βαθμούς και κατά συνέπεια -βάσει κανονισμών- να αποκλειστεί από τον επόμενο αγώνα, στις 13-15 Σεπτεμβρίου στο Αζερμπαϊτζάν.
Η ποινή επιβάλλεται αυτόματα για όποιον οδηγό συμπληρώσει, μετά από σειρά συμβάντων, 12 βαθμούς ποινής. Έτσι, χθες το απόγευμα στη Μόντσα η FIA ανακοίνωσε ότι αφαιρεί τη superlicence του Δανού για τον αγώνα του Μπακού.
“Δεν αλλάζει τίποτα τώρα, έχω μιλήσει τόσες φορές με τους αγωνοδίκες και ακόμα δεν καταλαβαίνω ποιοι είναι οι κανονισμοί. Φαίνεται ότι εφαρμόζονται αυθεραίτως”, είπε ο Μάγκνουσεν μετά τον αγώνα της Μόντσα.
“Επίσης, μου φαίνεται ότι δεν θέλουν να αγωνιζόμαστε. Αν αυτό που συνέβη ανάμεσα σε μένα και τον Πιέρ στη Μόντσα δεν είναι ένα αγωνιστικό συμβάν, τότε δεν ξέρω ποιο είναι. Σχεδόν δεν υπήρξε καν επαφή, δεν έγινε ζημιά σε κανένα αυτοκίνητο και κανένα κακό στους οδηγούς. Απλά χάσαμε τη στροφή - και λοιπόν; Αγωνιζόμασταν.
Μετά είδα ότι ο Ντάνιελ Ρικιάρντο ώθησε εκτός πίστας τον Νίκο Χούλκενμπεργκ με σχεδόν 300 km/h, και δεν λέω ότι το έκανε επίτηδες, αλλά εκείνος δέχθηκε ποινή 5 δευτερολέπτων και εγώ 10 δευτερολέπτων”, πρόσθεσε ο Δανός.
Ο Γκασλί, από την πλευρά του, μόλις έμαθε ότι ο Μάγκνουσεν θα δεχθεί ποινή αποκλεισμού από τον αγώνα του Μπακού, αντέδρασε σθεναρά: “Για να είμαι ειλικρινής, [το συμβάν] ήταν ένα τίποτα” είπε ο Γάλλος. “Ελπίζω κατά κάποιον τρόπο να το αλλάξουν, διότι σίγουρα θα είναι κατάφωρη αδικία. Θέλω να σταθώ στο πλευρό του. Πρέπει να περάσω μία ώρα τώρα για τον έλεγχο αντι-ντόπινγκ, και μετά θα δω τι μπορώ να κάνω”.
Οι προσπάθειες του Γκασλί δεν ευόδωσαν, και η Haas επιβεβαίωσε ότι δεν θα ασκήσει έφεση στην απόφαση του αποκλεισμού του Μάγκνουσεν από το GP του Αζερμπαϊτζάν.
Όμως, ο Μάγκνουσεν δέχθηκε τη στήριξη και του εμπειρότερου εν ενεργεία οδηγού του σπορ, Φερνάντο Αλόνσο: “Όπως έχω πει πολλές φορές, οι βαθμοί ποινής πρέπει να επιβάλλονται για επικίνδυνη [οδηγική] συμπεριφορά - για κάτι που βάζει σε κίνδυνο τους άλλους και το σπορ”, είπε ο Ισπανός.
“Πιστεύω ότι κάποιοι από τους βαθμούς ποινής που πήρε ο Μάγκνουσεν, δεν έχω τη λίστα εδώ, ήταν απλά για παραπτώματα όπως η υπερβολική ταχύτητα [στα πιτς], η παραβίαση της λευκής γραμμής, οι εκκινήσεις. Όλα αυτά είναι μέσα στους αγώνες – η ποινή είναι μια διέλευση από τα πιτς, 5 δευτερόλεπτα στα πιτς.
Καταλαβαίνω τις ποινές, αλλά τους βαθμούς ποινής για τέτοιου είδους παραπτώματα είναι δύσκολο να τους καταλάβω”, κατέληξε ο Αλόνσο.
Η Haas F1 θα ενημερώσει τις προσεχείς ημέρες για τον οδηγό που θα αντικαταστήσει τον Μάγκνουσεν στο GP του Μπακού, αλλά φαντάζει βέβαιο ότι αυτός θα είναι ο 18χρονος Όλι Μπέρμαν, που ήδη έχει ανακοινωθεί ότι θα είναι ένας εκ των δύο οδηγών της ομάδας το 2025, δίπλα στον Εστεμπάν Οκόν.