"Ασημένια βέλη" στη Μόντσα
Ο Χάμιλτον οριακά ταχύτερος του Ρόσμπεργκ στην πρώτη μέρα ελεύθερων δοκιμών, γύροι εντυπωσιασμού από τη Ferrari.
Οι δύο διεκδικητές του φετινού τίτλου της Formula 1, με τις δύο Mercedes W05, μοιράστηκαν τους ταχύτερους χρόνους -ο Λιούις Χάμιλτον το πρωί, ο Νίκο Ρόσμπεργκ το απόγευμα- των ελεύθερων δοκιμών που άνοιξαν το GP Ιταλίας, 13 (και τελευταίο ευρωπαϊκό) αγώνα του φετινού πρωταθλήματος.
Ήταν ασυνήθιστο -μιας και η άσφαλτος καθαρίζει και στρώνεται με γόμα όσο περνά η ώρα- όμως ο ταχύτερος χρόνος της ημέρας σημειώθηκε το πρωί από τον Χάμιλτον. Έτσι, ο Άγγλος τελείωσε την ημέρα ταχύτερος όλων, με διαφορά 38 χιλιοστών του δευτερολέπτου από τον Ρόσμπεργκ.
Ωστόσο, τα πράγματα δεν ήταν ρόδινα για τον Χάμιλτον. Ο Άγγλος έχασε μία ολόκληρη ώρα από τα συνολικά 90 λεπτά της δεύτερης περιόδου των ελεύθερων δοκιμών καθώς οι μηχανικοί του εργαζόταν πυρετωδώς σε ένα ηλεκτρικό πρόβλημα της W05, που δεν επέτρεπε στον κινητήρα να ξεκινήσει τη λειτουργία του.
Ο 28χρονος επέστρεψε στην πίστα με κύριο μέλημα να κάνει τις συστοιχίες γύρων που χρειαζόταν, για την κατανόηση της συμπεριφοράς των ελαστικών Δεδομένου ότι η δεύτερη περίοδος των ελεύθερων δοκιμών έγινε σε μια σπάνια περίοδο λιακάδας, σήμερα στη Μόντσα, το ίδιο προσπάθησαν να εκμεταλλευτούν όλη - δεδομένου ότι η μετεωρολογική υπηρεσία προβλέπει ηλιοφάνεια για τον αγώνα. Για το λόγο αυτό, οι σημερινοί χρόνοι έχουν ελάχιστη σημασία.
Τις δύο Mercedes ακολούθησαν οι δύο Ferrari, με τον -όλο και καλύτερο- Κίμι Ράικονεν να έχει πλησιάσει στο δέκατο και να είναι ταχύτερος του Αλόνσο, αλλά θεωρείται ότι σε μια πίστα που δίνει τόσο μεγάλη έμφαση στο πλεόνασμα ισχύος των κινητήρων της Mercedes, η Scuderia μάλλον επέλεξε να κάνει δύο γύρους εντυπωσιασμού με άδεια ρεζερβουάρ.
Μια μικροέξοδος του Ράικονεν στο τέλος ίσως να του στέρησε και κάτι καλύτερο, που θα έστελνε κύματα ενθουσιασμού στις εξέδρες. Ένα ανάλογο οδηγικό λάθος έκανε και ο Λιούις Χάμιλτον, στον προτελευταίο γύρο του.
Πίσω από τις Ferrari, τρία διαφορετικά μονοθέσια (Williams, McLaren, Red Bull) χωρίστηκαν από μόλις 4 χιλιοστά του δευτερολέπτου, με τον Βάλτερι Μπότας ταχύτερο από τους Τζένσον Μπάτον και Σεμπαστιάν Φέτελ, που σημείωσαν ακριβώς τον ίδιο χρόνο.
Στο μεταξύ, το κυριότερο είναι ότι όλοι ολοκλήρωσαν τις συστοιχίες γύρων με τη μέση και τη σκληρή γόμα - κυρίως στις πρωινές δοκιμές, που είχαν στη διάθεσή τους ένα περισσότερο σετ ελαστικών. Πολλοί είχαν εξόδους στις χαμηλές πρωινές θερμοκρασίες.
Πλην του Χάμιλτον, προβλήματα αξιοπιστίας παρουσίασε και η Red Bull RB10 ενός άλλου πρωταγωνιστή - του Ντάνιελ Ρικιάρντο. Ο Αυστραλός έκανε μόνο 12 γύρους το πρωί, καθώς έχασε 30 λεπτά με ένα πρόβλημα του κινητήρα.
GP ΙΤΑΛΙΑΣ 2014
ΕΛΕΥΘΕΡΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ 1
1. Χάμιλτον (Mercedes) 1:26.187
2. Μπάτον (McLaren-Mercedes) 1:26.810 / +0.623
3. Ρόσμπεργκ (Mercedes) 1:26.995 / +0.808
4. Αλόνσο (Ferrari) 1:27.169 / +0.982
5. Μάγκνουσεν (McLaren-Mercedes) 1:27.228 / +1.041
6. Φέτελ (RBR-Renault) 1:27.271 / +1.084
7. Ράικονεν (Ferrari) 1:27.493 / +1.306
8. Πέρεθ (Force India-Mercedes) 1:27.687 / +1.500
9. Κβίατ (Toro Rosso-Renault) 1:27.741 / +1.554
10. Χούλκενμπεργκ (Force India-Mercedes) 1:28.112 / +1.925
11. Γκουτιέρεζ (Sauber-Ferrari) 1:28.114 / +0.927
12. Μπότας (Williams-Mercedes) 1:28.148 / +1.961
13. Μάσα (Williams-Mercedes) 1:28.150 / +1.963
14. Βερν (Toro Rosso-Renault) 1:28.300 / +2.113
15. Φαν ντερ Γκάρντε (Sauber-Ferrari) 1:28.429 / +2.242
16. Ρικιάρντο (RBR-Renault) 1:28.487 / +2.300
17. Τζουνκαντέλα (Force India-Mercedes) 1:29.192 / +3.005
18. Μαλδονάδο (Lotus-Renault) 1:29.512 / +3.325
19. Τσίλτον (Marussia-Ferrari) 1:30.017 / +3.830
20. Μπιανκί (Marussia-Ferrari) 1:30.081 / +3.894
21. Πικ (Lotus-Renault) 1:30.125 / +3.938
22. Μερί (Caterham-Renault) 1:30.704 / +4.517
23. Έρικσον (Caterham-Renault) 1:30.948 / +4.761
ΕΛΕΥΘΕΡΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ 2
1. Ρόσμπεργκ (Mercedes) 1:26.225
2. Χάμιλτον (Mercedes) 1:26.286 / +0.061
3. Ράικονεν (Ferrari) 1:26.331 / +0.106
4. Αλόνσο (Ferrari) 1:26.565 / +0.340
5. Μπότας (Williams-Mercedes) 1:26.758 / +0.533
6. Μπάτον (McLaren-Mercedes) 1:26.762 / +0.537
7. Φέτελ (Red Bull-Renault) 1:26.762 / +0.537
8. Μάγκνουσεν (McLaren-Mercedes) 1:26.881 / +0.656
9. Μάσα (Williams-Mercedes) 1:26.935 / +0.710
10. Ρικιάρντο (Red Bull-Renault) 1:26.992 / +0.767
11. Πέρεθ (Force India-Mercedes) 1:27.079 / +0.854
12. Χούλκενμπεργκ (Force India-Mercedes) 1:27.227 / +1.002
13. Κβίατ (Toro Rosso-Renault) 1:27.476 / +1.251
14. Γκουτιέρεζ (Sauber-Ferrari) 1:27.840 / +1.615
15. Βερν (Toro Rosso-Renault) 1:27.929 / +1.704
16. Σούτιλ (Sauber-Ferrari) 1:28.029 / +1.804
17. Μπιανκί (Marussia-Ferrari) 1:28.659 / +2.434
18. Μαλδνάδο (Lotus-Renault) 1:28.700 / +2.475
19. Τσίλτον (Marussia-Ferrari) 1:28.786 / +2.561
20. Γκροζάν (Lotus-Renault) 1:29.085 / +2.860
21. Κομπαγιάσι (Caterham-Renault) 1:29.178 / +2.953
22. Έρικσον (Caterham-Renault) 1:29.275 / +3.050