FORMULA 1

"Ασημένια βέλη" στις δοκιμές της Μαλαισίας

"Ασημένια βέλη" στις δοκιμές της Μαλαισίας

Ο Νίκο Ρόζμπεργκ και η Mercedes ξανά ταχύτεροι, έξι οδηγοί μέσα σε 0,2 δευτερόλεπτα!

Η Mercedes με τον Νίκο Ρόζμπεργκ μετά τον «περίπατο» της Αυστραλίας εξακολούθησε και την πρώτη μέρα ελεύθερων δοκιμών του GP Μαλαισίας –ενόψει του 2ου αγώνα του φετινού πρωταθλήματος της Formula 1- να είναι ταχύτερη, ωστόσο αυτή τη φορά τον πλησίασαν πέντε οδηγοί, από τρεις διαφορετικές ομάδες, σε απόσταση μόλις δύο δεκάτων του δευτερολέπτου.

Στην πρώτη περίοδο των δοκιμών τον πρώτο χρόνο είχε σημειώσει ο Λιούις Χάμιλτον, με την έτερη Mercedes W05. Ωστόσο η σκόνη στην πίστα και ο δισταγμός των ομάδων να κάνουν πολλούς γύρους, για να προστατεύσουν τους κινητήρες από την πολύ υψηλή θερμοκρασία και υγρασία στην Κουάλα Λουμπούρ, σήμαιναν ότι οι χρόνοι το πρωί δεν ήταν τόσο καλοί όσο οι απογευματινοί.

Στην δεύτερη περίοδο, λοιπόν, τον Ρόζμπεργκ ακολούθησαν σε απόσταση μόλις λίγων χιλιοστών του δευτερολέπτου ο Κίμι Ράικονεν με τη Ferrari F14 T και ο Σεμπάστιαν Φέτελ με τη Red Bull RB10, ενώ λίγο πιο πίσω ακολούθησαν οι Χάμιλτον, Φερνάντο Αλόνσο και Φελίπε Μάσα.

Οι κορυφαίοι χρόνοι σημειώθηκαν με τη μεσαία γόμα, που είναι ταχύτερη σε σχέση με τη δεύτερη επιλογή (σκληρή), και αρκετά μονοθέσια έδειξαν να τη διαχειρίζονται αρκετά ευγενικά ώστε να την αξιοποιήσουν σε περισσότερους γύρους στον αγώνα - άλλωστε φέτος η Pirelli έχει ενισχύσει όλους τους τύπους ελαστικών της. Η RB10 του Φέτελ ήταν ένα από αυτά τα μονοθέσια.

Την ίδια στιγμή, με τη σκληρή γόμα τον καλύτερο ρυθμό στη συστοιχία γύρων -δείγμα αντιπροσωπευτικό για την ταχύτητα στον αγώνα και όχι στις δοκιμές κατάταξης- έδειξε να έχει ο Αλόνσο, καθώς η Ferrari F14 T δείχνει να έχει διατηρήσει αυτή την αρετή της προσεκτικής διαχείρισης των ελαστικών - χάρη, φυσικά, και στην παρουσία στο Μαρανέλο του Ιάπωνα πρώην αγωνιστικού διευθυντή της Bridgestone, Χιροχίντε Χαμασίμα.

Τέσσερις ομάδες, λοιπόν, έδειξαν να έχουν την ταχύτητα -αν και κανείς δεν μπορεί να βγάλει ασφαλή συμπεράσματα από τις ελεύθερες δοκιμές- και μέσα σε αυτές δεν ήταν (ή μπορεί να επέλεξε να μην είναι) η McLaren. Η αγγλική ομάδα έχει στη Μαλαισία ένα βαρέως αναβαθμισμένο αεροδυναμικό σύνολο της νέας ΜΡ4-28, που περιλαμβάνει μεταξύ άλλων ανασχεδιασμένο ρύγχος.

Η αγγλική ομάδα, επιπλέον, είχε και προβλήματα αξιοπιστίας του μονοθεσίου του Κέβιν Μάγκνουσεν: το πρωί βγαίνοντας από τα πιτς ένας σένσορας, για τη θερμοκρασία της εξάτμισης, επενέβη και διέκοψε τη λειτουργία του κινητήρα και το απόγευμα το μονοθέσιο του νεαρού Δανού φάνηκε να μην έχει απαλλαγεί από τα προβλήματα.

Παρόλα αυτά, δεδομένων των ακραίων καιρικών συνθηκών στη Σεπάνγκ, τα προβλήματα αξιοπιστίας στις ελεύθερες δοκιμές ήταν λίγα - επιβεβαιώνοντας τις εκτιμήσεις της Renault τις προηγούμενες ημέρες ότι έχει προοδεύσει σε μεγάλο βαθμό για την επίλυση των προβλημάτων της. Τουλάχιστον στη Red Bull, βέβαια, γιατί η Lotus γνώρισε άλλη μια καταστροφική μέρα.

Το πρωί η Ε22 του Ρομέν Γκροζάν σταμάτησε μετά από μόλις 2 γύρους με πρόβλημα στον ηλεκτροκινητήρα MGU-H και το απόγευμα με πρόβλημα στο κιβώτιο ταχυτήτων. Το άλλο μονοθέσιο, του Πάστορ Μαλδονάδο, το πρωί έκανε μόλις δύο γύρους λόγω αδιευκρίνιστου μηχανικού προβλήματος και το απόγευμα ούτε έναν, λόγω προβλήματος στο Turbo. Επίσης, ο Renault V6 παρουσίασε προβλήματα και στο σύστημα αποθήκευσης της κινητικής ενέργειας στην Caterham του Καμούι Κομπαγιάσι.

Από τους πρωτοπόρους μόνο η Mercedes W05 του Νίκο Ρόζμπεργκ παρουσίασε ένα πρόβλημα στο σύστημα φρένων των πίσω τροχών - αλλά έτσι κι αλλιώς αυτός είναι ένας τομέας στον οποίο οι περισσότερες ομάδες ακόμα πασχίζουν να βρουν λύσεις, σχετικά με τη συνεργασία του μηχανικού συστήματος πέδησης με το σύστημα ανάκτησης ενέργειας κατά το φρενάρισμα.

Οι ελεύθερες δοκιμές του GP Μαλαισίας δεν είχαν άλλα απρόοπτα, με εξαίρεση τις μικρές και ανώδυνες εξόδους των Χάμιλτον (πρωί) και Χούλκενμπεργκ (απόγευμα), καθώς και τα τετ-α-κε των Αλόνσο, Μάσα, Βερν, Έρικσον, Σούτιλ και Τσίλτον - για τα οποία στις περισσότερες περιπτώσεις έφταιγε η σκονισμένη άσφαλτος της Σεπάνγκ.

Οι δοκιμές κατάταξης του GP Μαλαισίας θα διεξαχθούν το Σάββατο 29/3 στις 10:00 (ώρα Ελλάδας) και το Γκραν Πρι την Κυριακή στις 11:00. Σε κάθε περίπτωση θα μεταδοθούν απ’ ευθείας από τον ΟΤΕ TV, ενώ ο αγώνας θα μεταδοθεί σε μαγνητοσκόπηση από τον Alpha TV την Κυριακή στις 15:00 το μεσημέρι.

GP ΜΑΛΑΙΣΙΑΣ

ΕΛΕΥΘΕΡΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ 1

1. Χάμιλτον (Mercedes) 1:40.691 - 19 γύροι

2. Ράικονεν (Ferrari) 1:40.843 +0.152 - 20 γύροι

3. Ρόζμπεργκ (Mercedes) 1:41.028 +0.337 - 19 γύροι

4. Μπάτον (McLaren-Mercedes) 1:41.111 +0.420 - 20 γύροι

5. Μάγκνουσεν (McLaren-Mercedes) 1:41.274 +0.583 - 18 γύροι

6. Βερν (Toro Rosso-Renault) 1:41.402 +0.711 - 15 γύροι

7. Φέτελ (Red Bull-Renault) 1:41.523 +0.832 - 9 γύροι

8. Χούλκενμπεργκ (Force India-Mercedes) 1:41.642 +0.951 - 19 γύροι

9. Μάσα (Williams-Mercedes) 1:41.686 +0.995 - 23 γύροι

10. Μπότας (Williams-Mercedes) 1:41.830 +1.139 - 22 γύροι

11. Αλόνσο (Ferrari) 1:41.923 +1.232 - 14 γύροι

12. Ρικιάρντο (Red Bull-Renault) 1:42.117 +1.426 - 20 γύροι

13. Σούτιλ (Sauber-Ferrari) 1:42.365 +1.674 - 21 γύροι

14. Κβίατ (Toro Rosso-Renault) 1:42.869 +2.178 - 21 γύροι

15. Γκουτιέρεζ (Sauber-Ferrari) 1:42.904 +2.213 - 23 γύροι

16. Μπιανκί (Marussia-Ferrari) 1:43.825 +3.134 - 18 γύροι

17. Έρικσον (Caterham-Renault) 1:45.775 +5.084 - 24 γύροι

18. Τσίλτον (Marussia-Ferrari) 1:46.911 +6.220 - 10 γύροι

19. Κομπαγιάσι (Caterham-Renault) 1:51.180 +10.489 - 5 γύροι

20. Πέρεθ (Force India-Mercedes) - 2 γύροι

21. Μαλδονάδο (Lotus-Renault) - 2 γύροι

22. Γκροζάν (Lotus-Renault) - 4 γύροι

ΕΛΕΥΘΕΡΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ 2

1. Ρόζμπεργκ (Mercedes) 1:39.909 - 30 γύροι

2. Ράικονεν (Ferrari) 1:39.944 +0.035 - 30 γύροι

3. Φέτελ (Red Bull-Renault) 1:39.970 +0.061 - 30 γύροι

4. Χάμιλτον (Mercedes) 1:40.051 +0.142 - 32 γύροι

5. Αλόνσο (Ferrari) 1:40.103 +0.194 - 29 γύροι

6. Μάσα (Williams-Mercedes) 1:40.112 +0.203 - 34 γύροι

7. Ρικιάρντο (Red Bull-Renault) 1:40.276 +0.367 - 29 γύροι

8. Μπάτον (McLaren-Mercedes) 1:40.628 +0.719 - 28 γύροι

9. Μπότας (Williams-Mercedes) 1:40.638 +0.729 - 35 γύροι

10. Χούλκενμπεργκ (Force India-Mercedes) 1:40.691 +0.782 - 34 γύροι

11. Βερν (Toro Rosso-Renault) 1:40.777 +0.868 - 33 γύροι

12. Μάγκνουσεν (McLaren-Mercedes) 1:41.014 +1.105 - 20 γύροι

13. Σούτιλ (Sauber-Ferrari) 1:41.257 +1.348 - 28 γύροι

14. Κβίατ (Toro Rosso-Renault) 1:41.325 +1.416 - 32 γύροι

15. Γκουτιέρεζ (Sauber-Ferrari) 1:41.407 +1.498 - 34 γύροι

16. Πέρεθ (Force India-Mercedes) 1:41.671 +1.762 - 25 γύροι

17. Γκροζάν (Lotus-Renault) 1:42.531 +2.622 - 14 γύροι

18. Τσίλτον (Marussia-Ferrari) 1:43.638 +3.729 - 20 γύροι

19. Μπιανκί (Marussia-Ferrari) 1:43.752 +3.843 - 29 γύροι

20. Έρικσον (Caterham-Renault) 1:45.703 +5.794 - 31 γύροι

21. Κομπαγιάσι (Caterham-Renault) - 0 γύροι

22. Μαλδονάδο (Lotus-Renault) - 0 γύροι

TAGS FORMULA 1
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ