"Άσος" στο μανίκι του Φέτελ
Οι πρωταθλητές επιβεβαίωσαν ότι θυσίασαν τις δοκιμές κατάταξης στο Σπα για να ποντάρουν σε έναν στεγνό αγώνα, με ρυθμίσεις χαμηλότερης άντωσης.
Εκείνο που εμμέσως φαινόταν από την τεράστια διαφορά 2,1 δευτερολέπτων της Mercedes W05 από τη Red Bull RB10 στις δοκιμές κατάταξης του GP Βελγίου επιβεβαιώθηκε και από τον Σεμπάστιαν Φέτελ: Οι πρωταθλητές επέλεξαν ρυθμίσεις χαμηλότερης αεροδυναμικής άντωσης, πληρώνοντάς το στις δοκιμές κατάταξης αλλά ελπίζοντας ότι θα καρπωθούν από αυτή την επιλογή στον αγώνα της Κυριακής.
Ένα σιρκουί τόσο υψηλής ταχύτητας, όπως το Σπα (καθώς και η Μόντσα, που ακολουθεί), δίνει έμφαση στους ισχυρότερους και αποδοτικότερους κινητήρες. Έτσι, η υστέρηση ιπποδύναμης της μονάδας ισχύος της Renault από εκείνη της Mercedes-Benz μεγαλώνει.
Η RBR, λοιπόν, αποφάσισε να αντιμετωπίσει το πρόβλημα μειώνοντας την κλίση της πίσω πτέρυγας, έτσι ώστε να έχει μικρότερη αεροδυναμική αντίσταση και συνεπώς υψηλότερη τελική ταχύτητα στις ευθείες. Όμως, αυτό προκάλεσε συμβιβασμούς στην πρόσφυση στις στροφές, και σε μια πίστα 7 χιλιομέτρων, και πόσω μάλλον υπό βροχή, η διαφορά από τις Mercedes σε έναν γύρο έγινε ανεξέλεγκτη.
Για τον οδηγό ενός μονοθεσίου που σε τέτοιες περιπτώσεις υστερεί σε ισχύ, είναι πιο εύκολο να υπερασπιστεί τη θέση του υστερώντας στις στροφές, παρά να γίνει -ανήμπορος να αντιδράσει- εύκολη "λεία" ενός ισχυρότερου μονοθεσίου στις ευθείες. Εκεί είναι που ποντάρει ο Φέτελ, και ο Ντάνιελ Ρικιάρντο, για το Βελγικό GP -ελπίζοντας να επιβεβαιωθούν οι πιθανότητες για έναν στεγνό αγώνα, που είναι λίγο περισσότερες από ό,τι για βροχή.
Ο Φέτελ εξηγεί: " Γνωρίζαμε ότι θα ήταν πιο δύσκολο αν οι κατατακτήριες δοκιμές ήταν βροχερές, και όντως ήταν! Ο λόγος είναι απλός: γνωρίζουμε ότι υστερούμε σε ισχύ, προφανώς η Mercedes έχει την πολυτέλεια να κάνει ρυθμίσεις για την παραγωγή λίγο περισσότερης άντωσης, πρέπει να παραδεχθούμε ότι έχουν ένα πολύ δυνατό αυτοκίνητο φέτος".
" Έχουν πολλή άντωση, αλλά παράλληλα έχουν και την πολυτέλεια (σ.σ.: λόγω περισσότερης ισχύος των κινητήρων) να ρυθμίσουν τις πτέρυγές τους ώστε να παράγουν περισσότερη στις ευθείες. Αν κάνουμε κι εμείς το ίδιο, τότε πιστεύω ότι θα έχουμε παρεμφερή ταχύτητα στις στροφές, αλλά θα είμαστε πολύ πίσω στις ευθείες, και αυτό θα μας έκανε ευάλωτους στον αγώνα".
" Αυτός είναι ο λόγος πίσω από την απόφασή μας. Στο βρεγμένο αυτό μας κόστισε λίγο περισσότερο, όμως ελπίζουμε ότι έτσι θα είμαστε λίγο πιο κοντά [στις Mercedes] από άποψη ταχύτητα στις συστοιχίες γύρων του αγώνα", είπε ο πρωταθλητής.
Ρικιάρντο: Για την 3η θέση
Την ίδια τακτική ακολούθησε και ο Ρικιάρντο. Ο Αυστραλός, που έμεινε στην 5η θέση της εκκίνησης μετά από ένα οδηγικό λάθος και μια μικροέξοδο στον τελευταίο γρήγορο γύρο του στις κατατακτήριες δοκιμές, τόνισε: " Ρεαλιστικά, στήσαμε το αυτοκίνητο για στεγνό αγώνα - οπότε, αν και είμαστε αρκετά δυνατοί στο βρεγμένο, ξέραμε ότι οι ρυθμίσεις μας θα μας έριχναν στο επίπεδο άλλων μονοθεσίων που βρίσκονται γύρω μας".
" Η απόσταση από τη Mercedes είναι αρκετά μεγάλη. Πιστεύαμε ότι θα μπορούσαμε να τη μειώσουμε λίγο στο βρεγμένο. Ήταν πολύ ταχείς αμέσως, και μας απογοητεύει λίγο, αλλά είναι εντάξει. Μια εξήγηση για τώρα είναι ότι βασιστήκαμε λίγο περισσότερο σε έναν στεγνό αγώνα αύριο και στήσαμε το αυτοκίνητο για κάτι τέτοιο".
" Με λίγα λόγια, αφαιρέσαμε άντωση. Έτσι όπως είναι η τελική μας ταχύτητα, έπρεπε να βρούμε έναν τρόπο να μπορούμε να μαχόμαστε στην πίστα ή να υπερασπιζόμαστε τις θέσεις μας και αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο ακολουθήσαμε αυτή την κατεύθυνση στις ρυθμίσεις. Είναι αρκετά καλό για την ομάδα ότι βρίσκεται στην 3η και 5η θέση της εκκίνησης. Η Mercedes είναι πολύ μπροστά και δεν μπορούμε να ενθουσιαστούμε, αλλά είναι μια καλή μέρα".
Ο Ρικιάρντο κατέληξε: " Νομίζω ότι η τρίτη θέση είναι ο στόχος μου για τον αγώνα - κι αν η Mercedes αποφασίσει να μας δώσει μια ευκαιρία, τότε θα την πάρω. Νομίζω ότι ο Σεμπ [Φέτελ], ο Φερνάντο [Αλόνσο], ο Βάλτερι [Μπότας] και εγώ μπορούμε να διεκδικήσουμε αυτή την τρίτη θέση κι ελπίζω να είμαι μέσα σε αυτή τη μάχη. Μπορούμε να ελπίζουμε επίσης ότι η Mercedes θα έχει κάποια φθορά των ελαστικών στον αγώνα, αλλά και πάλι έχει πολύ μεγάλη διαφορά στο τσεπάκι της".