Aston Martin: Κανένας λόγος να μην οδηγεί ο Αλόνσο το 2026
Μετά την Honda, και η Aston Martin δεν βλέπει λόγο να μην βρίσκεται ο Φερνάντο Αλόνσο στο κόκπιτ του βρετανικού μονοθεσίου με τους ιαπωνικούς κινητήρες το 2026 - Αλόνσο: "Κανένα πρόβλημα να αγωνιστώ ξανά για τη Honda".
Ούτε το πικρό παρελθόν του Φερνάντο Αλόνσο με τη Honda ούτε η ηλικία του, καθώς θα γίνει 45 ετών τον Ιούλιο του 2026, αποτελούν εμπόδιο για τη συνέχιση της συνεργασίας του Ισπανού με την Aston Martin-Honda, σε τρία χρόνια που θα ξεκινήσει η συνεργασία της βρετανικής ομάδας με την ιαπωνική εταιρεία προμήθειας εργοστασιακών κινητήρων.
Ο Μάικ Κρακ, διευθυντής της Aston Martin F1, είπε ότι δεν βλέπει ούτε έναν λόγο για να μην βρίσκεται ο Αλόνσο σε ένα από τα δύο αγωνιστικά κόκπιτ της ομάδας το 2026, δίπλα στον Λανς Στρολ που προφανώς έχει διαρκές συμβόλαιο με την ομάδα του πατέρα του, Λόρενς Στρολ.
Βάσει των εξαιρετικών φετινών εμφανίσεων του Αλόνσο, που έχει κερδίσει τέσσερις θέσεις στο βάθρο των πέντε μέχρι στιγμής φετινών GP της F1, και έπειτα από την ανακοίνωση της συμφωνίας της Aston Martin με τη Honda για την προμήθεια κινητήρων από το 2026, ο Μάικ Κρακ δήλωσε την απόλυτη πίστη του ότι ο Ισπανός έχει ό,τι ακριβώς χρειάζεται η ομάδα - χωρίς να θεωρεί πρόβλημα την ηλικία του.
"Πιστεύω πως δεν υπάρχει λόγος να σκεφτόμαστε ότι δεν θα είναι μαζί μας στο αυτοκίνητο το 2026. Δεν βλέπω ούτε έναν λόγο για μην βρίσκεται εδώ" δήλωσε ο γεννημένος στο Λουξεμβούργο διευθυντής της AMF1.
Στο Μονακό, ο Αλόνσο δέχθηκε την ερώτηση αν θα παρέμενε στην Aston Martin σε έναν διοικητικό, μη-οδηγικό ρόλο το 2026, και ο Ισπανός απάντησε: "Δεν ξέρω. Αυτό είναι ακόμη πολύ μακριά για να έχω την παραμικρή ιδέα, οπότε πρέπει να αφοσιωθώ στη φετινή σεζόν. Είναι πολύ συναρπαστικό αυτό που συμβαίνει στην ομάδα αυτό τον καιρό, η νέα συνεργασία με τη Honda, το καινούριο εργοστάσιο στο τέλος αυτού του μήνα.
Η ομάδα θα μεταφερθεί στο νέο εργοστάσιο, θα έχει νέα αεροσήραγγα του χρόνου, οπότε συμβαίνουν τόσα πολλά και είναι φυσιολογικό να ενθουσιάζεται κανείς και να θέλει να είναι μέλος αυτής της ομάδας για πολλά, πολλά χρόνια.
Αν είναι σε θέση οδηγού ή σε διαφορετικό ρόλο, θα είναι τιμή που μα συμμετέχω. Αλλά τώρα έχω το Μονακό στο μυαλό μου, η φετινή και την επόμενη χρονιά. Ακόμα και για το 2025 δεν είμαι σίγουρος τι θα κάνω".
Ο Ισπανός, επίσης, είπε ότι δεν θα είχε το παραμικρό πρόβλημα επανένωσης με τη Honda, παρά την πικρή τους συνεργασία στη McLaren την περίοδο 2015-'17. Ακριβώς το ίδιο δήλωσαν και οι διοικητές της Honda, μετά την ανακοίνωση της συμφωνίας με την Aston Martin.
"Αυτά είναι πολύ καλά νέα για την ομάδα, πολύ συναρπαστικά", είπε ο Αλόνσο. "Πιστεύω ότι δείχνουν την αφοσίωση της Aston Martin να κερδίζει αγώνες, να κερδίζει πρωταθλήματα στο μέλλον, να είναι ανεξάρτητη, να κατασκευάζει η ίδια το κιβώτιο και τα πάντα στο αυτοκίνητο.
Είναι πιθανότατα ο μοναδικός τρόπος να είσαι 100% σίγουρος ότι έχεις τον έλεγχο των πάντων στο αυτοκίνητό σου, και είναι μια σπουδαία ένδειξη για όλους στην Aston Martin ότι η επιθυμία και η δυναμική για να κερδίσουμε είναι εδώ".
Σχετικά με τη Honda, ο δις πρωταθλητής συμπλήρωσε: "Το να αγωνιστώ ξανά με τη Honda δεν θα είναι επουδενί πρόβλημα από την πλευρά μου. Ξέρω ότι δεν απέδωσε την τελευταία φορά, το 2015, 2016, 2017. Αλλά πιστεύω ότι τώρα αποδεικνύουν ότι διαθέτουν μια πολύ ανταγωνιστική μονάδα [ισχύος]. Κέρδισαν το πρωτάθλημα του '21, κέρδισαν το πρωτάθλημα του'22, και πιθανότατα θα το κερδίσουν και το '23. Οπότε πιστεύω ότι σίγουρα θα είναι ένα πολύ συναρπαστικό πρόγραμμα [το 2026]", κατέληξε.
Μιλώντας για το πρόγραμμα αυτό, της συνεργασίας Aston Martin-Honda από το 2026, ο Κρακ εξήγησε: "Αν δει κανείς τους κανονισμούς των μονάδων ισχύος του 2026, και τους κανονισμούς του σασί που θα προκύψουν από αυτούς, έχουν υπάρξει ήδη ορισμένες ομάδες εργασίας και εργαστήρια από τον περσινό Φεβρουάριο. Αυτό δείχνει ότι πρέπει να υπάρχει εκτεταμένη ή πλήρης αφομοίωση του σασί με τη μονάδα ισχύος, να σχεδιάζεις το σωστό σασί για τους κανονισμούς.
Με αυτά τα δεδομένα, αν έχεις μια εργοστασιακή συνεργασία, ή μια εργοστασιακή δομή, τότε είσαι πιο ανοιχτός. Μπορείς να έχεις πολύ περισσότερες πληροφορίες νωρίτερα σχετικά με τη διαχείριση της ενέργειας, για την αεροδυναμική φιλοσοφία που πρέπει να υιοθετήσεις, να θέτεις τους σωστούς στόχους. Αυτό είναι μεγάλο πλεονέκτημα για αυτούς τους νέου τύπου κανονισμούς", κατέληξε ο Κρακ.