X

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων. Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία μας και των συνεργατών μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν από τη συγκατάθεσή σας ή να αρνηθείτε να δώσετε τη συγκατάθεσή σας. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αντιταχθείτε σε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις μας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο.

FORMULA 1

Ασύλληπτη πολ ποζίσιον του Νόρις στη Μόντσα, μόλις στην 7η θέση ο Φερστάπεν

McLaren driver Lando Norris of Britain celebrates his pole position after qualifying session ahead of the Formula One Italian Grand Prix race at the Monza racetrack, in Monza, Italy, Saturday, Aug. 31, 2024. AP PHOTO/LUCA BRUNO

Σε άλλη μία επιβλητική εμφάνιση της McLaren, ο Λάντο Νόρις κατέκτησε κυριαρχικά την πολ ποζίσιον του GP Ιταλίας εμπρός από τον ομόλογό του Όσκαρ Πιάστρι. Ακολούθησαν στα χιλιοστά του δευτερολέπτου ο Τζορτζ Ράσελ της Mercedes και οι Ferrari των Σαρλ Λεκλέρ και Κάρλος Σάινθ. Μόλις στην 7η θέση ο Μαξ Φερστάπεν με αρκετά προβλήματα - και ξαφνικά η μάχη του τίτλου ετοιμάζεται να "πάρει φωτιά".

Έξι ημέρες μετά την επιβλητική τους εμφάνιση στην Ολλανδία, η McLaren και ο Λάντο Νόρις παρέμειναν κυρίαρχοι της Formula 1 και στις σημερινές δοκιμές κατάταξης του GP Ιταλίας, κερδίζοντας την πολ ποζίσιον - την ώρα που ο Όσκαρ Πιάστρι συμπλήρωσε άλλο ένα 1-2 της ομάδας του Ουόκινγκ.

Πίσω από τον Νόρις συνέβη κάτι απίστευτο, καθώς πέντε οδηγοί βρέθηκαν μέσα σε 87 χιλιοστά του δευτερολέπτου, σε μία ημέρα που ελάχιστα χώριζαν τις McLaren από τις Ferrari και Mercedes. Έτσι, πίσω από τις δύο McLaren, στη δεύτερη σειρά θα παραταχθούν οι Τζορτζ Ράσελ και Σαρλ Λεκλέρ, και στην τρίτη οι Κάρλος Σάινθ και Λιούις Χάμιλτον.

Το σημερινό αποτέλεσμα των κατατακτήριων στη Μόντσα μπορεί, πάντως, να αποδειχθεί καθοριστικό για τη φετινή μάχη του τίτλου: με πολλά προβλήματα πρόσφυσης, με το συνεχιζόμενο γρίφο της Red Bull RB20, ο Μαξ Φερστάπεν περιορίστηκε μόλις στην 7η θέση των κατατακτήριων, εμπρός μόνο από τον Σέρτζιο Πέρεζ.

Αν ο Ολλανδός δυσκολευτεί να ανελιχθεί στον αυριανό αγώνα, και ο Νόρις κερδίσει, τότε δεν αποκλείεται να μειωθεί σημαντικά το προβάδισμα 70 βαθμών που έχει σήμερα ο Ολλανδός στο πρωτάθλημα, και ενώ απομένουν 9 GP (συμπεριλαμβανομένου του ιταλικού) στη φετινή σεζόν.

Σημειώνεται ότι υπάρχει το ενδεχόμενο να επιβληθεί αργότερα σήμερα ποινή τόσο στον Πιάστρι όσο και στον Σάινθ, διότι οι McLaren και Ferrari αντίστοιχα αποδέσμευσαν τον Αυστραλό και τον Ισπανό την ώρα που διέρχονταν από τη γραμμή των πιτς ο Φερστάπεν, σε δύο ξεχωριστά συμβάντα των δοκιμών κατάταξης.

Στην πρώτη προσπάθεια στο Q3 οι Νόρις και Πιάστρι χωρίστηκαν από μόλις 35 χιλιοστά του δευτερολέπτου στην κορυφή των χρόνων, παρότι ο Αυστραλός προσέφερε το κενό αέρος στον Βρετανό στις μεγάλες ευθείες της Μόντσα.

Μετά τους πρώτους γύρους στην τρίτη περίοδο των κατατακτήριων, οι Ράσελ και Χάμιλτον με τις Mercedes βρέθηκαν στις θέσεις 3-4, και οι Σάινθ και Λεκλέρ στις θέσεις 5-6 με τις δύο Ferrari. Ο Φερστάπεν είχε ένα απότομο τίναγμα υποστροφής στην είσοδο της Παραμπόλικα, με αποτέλεσμα να μείνει στην 8η θέση, σχεδόν 7 δέκατα μακριά.

Στο δεύτερο και τελευταίο γρήγορο γύρο όλων στο Q3, ο Φερστάπεν αξιοποίησε το κενό αέρος που του πρόσφερε ο Πέρεζ, αλλά παρότι βελτίωσε το χρόνο του ανελίχθηκε μόλις κατά μία θέση στην κατάταξη, μπροστά μόνο από τον Μεξικανό ομόλογό του, που είχε επίσης μια μικροέξοδο στη δεύτερη Lesmo.

Ο Νόρις ήταν ταχύτερος από τον προηγούμενο γρήγορο γύρο του μόλις στο μεσαίο τμήμα της πίστας. Αισθάνθηκε ότι τα θαλάσσωσε, και ζήτησε συγγνώμη από την ομάδα, για να πληροφορηθεί όμως με έκπληξή του ότι είχε εξασφαλίσει την πολ ποζίσιον.

Ο Πιάστρι ήταν μεν ταχύτερος στο πρώτο τμήμα, αλλά εντέλει δεν βελτίωσε τον προηγούμενο χρόνο του και έμεινε δεύτερος. Οι δύο Ferrari εν συνεχεία κατέλαβαν τις θέσεις 3-4 βελτιώνοντας τους χρόνους τους, αλλά στο τέλος ο Ράσελ στέρησε από τη Scuderia την 3η θέση στην εκπνοή.

Την εξάδα έκλεισε ο Χάμιλτον, μόλις 87 χιλιοστά πίσω από τον Πιάστρι, αλλά με διαφορά μισού δευτερολέπτου (!) από τον Φερστάπεν στην 7η θέση.

Τη δεκάδα έκλεισαν οι Άλεξ Άλμπον και Νίκο Χούλκενμπεργκ, που έκαναν την υπέρβαση με τις Williams και Haas αντίστοιχα, αν και ο 11ος Φερνάντο Αλόνσο είπε ότι το σημερινό του αποτέλεσμα ήταν καλύτερο του αναμενόμενου για την Aston Martin.

Το ντεμπούτο του έκανε σήμερα ο Φράνκο Κολαπίντο -αντικαταστάτης του Λόγκαν Σάρτζεαντ στη Williams- και έγραψε τον 18ο χρόνο, εμπρός από τις δύο απογοητευτικές Sauber. Ο Αργεντινός, όπως και ο Κέβιν Μάγκνουσεν της Haas, είχαν μικροεξόδους στο τέλος του Q2, και αυτά ήταν τα μόνα απρόοπτα αυτών των δοκιμών κατάταξης.

Το GP Ιταλίας, 16ος από τους 24 αγώνες του φετινού πρωταθλήματος της Formula 1, θα ξεκινήσει αύριο Κυριακή (1/9) στις 16:00. Μείνετε συντονισμένοι για το καθιερωμένο LIVE του SPORT24.

TAGS FORMULA 1 F1 F1 2024 GP ΙΤΑΛΙΑΣ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ