Άθλος Τάνακ και Toyota στη Γερμανία
Ενας εξαιρετικός Οτ Τάνακ, επικράτησε στη Γερμανία για τρίτη συνεχόμενη χρονιά και πέμπτη φορά φέτος στο πρωτάθλημα.
Στους ασφάλτινους δρόμους, ο Εσθονός οδήγησε θαυμάσια το Toyota Yaris, πήρε από την Πέμπτη το βράδυ το προβάδισμα και δεν το απώλεσε μέχρι και σήμερα το μεσημέρι που ολοκληρώθηκε ο αγώνας.
Κέρδισε μόλις τις 8 ειδικές διαδρομές από τις 19 του ράλι, ωστόσο σήμερα έκοψε ρυθμό, έχοντας πάνω από μισό λεπτό διαφορά από τον δεύτερο Κρις Μικ, προκειμένου να μην ριψοκινδυνεύσει χωρίς λόγο.
Η νίκη του Τάνακ, διεύρυνε τη διαφορά του από τον Τιερί Νεβίλ, πλέον, που πέρασε τον Οζιέ στην βαθμολογία. Το αβαντάζ των 42 βαθμών κι ενώ απομένουν 4 ράλι για το φινάλε της χρονιάς, φαντάζει μεγάλο, μολονότι στον μηχανοκίνητο αθλητισμό και εν γένει στον αθλητισμό τίποτα δεν μπορείς να προδιαγράψεις αν μαθηματικά δεν έχει κριθεί.
Το αποτέλεσμα του ράλι της Γερμανίας, ήταν παράλληλα ένα άθλος για την Toyota, η οποία πέτυχε το απόλυτο, αφού δύο ακόμη οδηγοί της συμπλήρωσαν το βάθρο. Ηταν το πρώτο, τέτοιο αποτέλεσμα από το 1993 και το πρώτη μετά την επάνοδό της στο θεσμό του WRC, πριν από τέσσερα χρόνια. Εκπληκτικό, διότι πέρασε επικεφαλής και στη βαθμολογία των κατασκευαστών – ομάδων, αποκτώντας ελαφρύ πλεονέκτημα για τη συνέχεια. Μη ξεχνάμε ότι πέρυσι η Toyota αναδείχθηκε παγκόσμια πρωταθλήτρια στους κατασκευαστές.
Οσον αφορά το ράλι Γερμανία, κάποιο μικρό πρόβλημα με τα φρένα στο Yaris, δεν στάθηκαν ικανά να στερήσουν την εύκολη νίκη στον Τάνακ, αν και στην τελευταία ειδική διαδρομή που δίνει έξτρα βαθμούς, έμεινε μακριά από αυτούς. Του έφθαναν, όμως, οι 25 της νίκης.
«Αρχίσαμε να έχουμε κάποια προβλήματα στην προτελευταία ειδική διαδρομή κι έτσι δεν θα μπορούσα να πιέσω. Είχαμε μόνο ένα φρένο μπροστά. Η ομάδα έχει χάσει αρκετές φορές το 1-2-3 και δεν έπρεπε να ρισκάρουμε,» είπε ο Εσθονός.
Οι Μικ και Λάτβαλα, που τερμάτισαν δεύτερος και τρίτος, αντίστοιχα, κινήθηκαν αρκετά γρήγορα και εκμεταλλεύτηκαν τα δύο κλαταρίσματα που είχαν την Παρασκευή, πρώτα ο Νεβίλ στο Hyundai i20 και αργότερα ο Οζιέ στο Citroen C3. Το αποτέλεσμα ήταν να χάσουν πολύτιμο χρόνο και να τερματίσουν στην 5 και 8 θέση, αντίστοιχα. Πάλι καλά που πήραν ο μεν Νεβίλ πέντε έξτρα πόντους επειδή κέρδισε την τελευταία ειδική διαδρομή και ο Οζιέ, έναν επειδή έκανε τον πέμπτο χρόνο.
Ο Ντάνι Σόρντο έμεινε με το Hyundai i20 εκτός βάθρου, διότι «πλήρωσε» τη ζημιά στο κιβώτιο ταχυτήτων στην τελευταία ειδική διαδρομή της Παρασκευής, που τον έριξε χαμηλά.
Το πρωτάθλημα συνεχίζεται με το ράλι Τουρκίας, το οποίο θα πραγματοποιηθεί στο Μαρμαρίς, 12-15 Σεπτεμβρίου.
Τελική κατάταξη
1. |
|
ΤΑΝΑΚ – ΤΟΥΟΤΑ YARIS |
3:15’:29’’.8 |
2. |
|
ΜΙΚ – TOYOTA YARIS |
+20.8 |
3. |
|
ΛΑΤΒΑΛΑ – TOYOTA YARIS |
+36.0 |
4. |
|
ΣΟΡΝΤΟ – HYUNDAI I20 |
+46.6 |
5. |
|
ΝΕΒΙΛ – HYUNDAI I20 |
+58.5 |
6. |
|
ΛΑΠΙ – CITROEN C3 |
+1:42.2 |
7. |
|
ΜΙΚΕΛΣΕΝ – HYUNDAI I20 |
+1:46.2 |
8. |
|
ΟΖΙΕ – CITROEN C3 |
+1:56.3 |
9. |
|
ΓΚΡΙΝΣΜΙΘ – FORD FIESTA |
+6:22.2 |
10. |
|
ΚΑΤΣΟΥΤΑ – TOYOTA YARIS |
+8:19.2 |
Βαθμολογία οδηγών
Τάνακ 205
Νεβίλ 172
Οζιέ 165
Μικ 80
Βαθμολογία ομάδων - κατασκευαστών
Hyundai 289
Toyota 281
Citroen 216
M-Sport Ford 168
Η ΤΕΧΝΟΓΝΩΣΙΑ ΤΗΣ ΤΟΥΟΤΑ
Από το 2017 που επέστρεψε στο παγκόσμιο πρωτάθλημα, η Toyota έχει θέσει ως στόχο της κορυφή. Πέρυσι, το 2018, κατάφερε να κατακτήσει τον παγκόσμιο τίτλο στους κατασκευαστές και λίγο έλειψε να κάνει το νταμπλ και στους οδηγούς, με τον Τάνακ, που διεκδίκησε μέχρι τελευταίο ράλι τον τίτλο.
Φέτος, τo Yaris WRC του 2019 με σημαντικές βελτιώσεις σε όλα τα μηχανικά μέρη, αποδεικνύει την αξιοπιστία του, ενώ ενσωματώνει τη νοοτροπία της Toyota για συνεχή βελτίωση (ever better mobility), βάσει της οποίας εξελίσσει και τα καθημερινά αυτοκίνητα της.
Εκεί ακριβώς η Toyota διαφέρει από τους περισσότερους κατασκευαστές, καθώς έχει δώσει βαρύτητα στην υβριδική τεχνολογία, που μειώνει την κατανάλωση και τους ρύπους. Πάνω από το 50% των πωλήσεων της μάρκας στην Ευρώπη, είναι υβριδικές εκδόσεις, με Yaris, τη νέα Corolla που μόλις έφθασε στην Ελλάδα και το νέο RAV4 που επίσης πωλείται στη χώρα μας. Ειδικά η Corolla, προσφέρεται και με ένα εξαιρετικό, turbo μοτέρ βενζίνης 1.2 lt, που δείχνει να έχει μεγάλη απήχηση στην Ελλάδα και ειδικά στην 5θυρη, hatchback έκδοση.
Ολη η τεχνογνωσία της Toyota από το μηχανοκίνητο αθλητισμό περνά και στα αυτοκίνητα παραγωγής, με τρανό παράδειγμα την 5η γενιά Toyota Supra, που επανέρχεται μετά από 17 χρόνια αφότου σταμάτησε η παραγωγή της 4ης γενιάς. Διαθέτει πίσω κίνηση και 6κύλινδρο σε σειρά κινητήρα με turbo (πιστό στην παράδοση της Supra) 3 λίτρων, ο οποίος αποδίδει 340 άλογα και επιταχύνει στα 0-100 σε κάτω από 5 δευτ. Η ομάδα τεχνικών της Toyota έδωσε ιδιαίτερη βάση στην οδηγική ευχαρίστηση κάτι που προκύπτει και από την κατανομή του βάρους (50:50), αλλά και από τις ρυθμίσεις σε ανάρτηση, κινητήρα και μετάδοση. To Gazoo Racing Supra, είναι το πρώτο από μια σειρά σπορ αυτοκινήτων που θα λανσάρει η Toyota στο άμεσο μέλλον, ενώ στην Ελλάδα αναμένεται τον Ιούνιο.