Αβαντάζ Χάμιλτον στο Σπα
Ο Άγγλος έξι ολόκληρα δέκατα ταχύτερος από τον Νίκο Ρόσμπεργκ, απρόσμενα ψηλά η Ferrari και ο Αλόνσο, προβλήματα για τους Ράικονεν-Φέτελ στα ελεύθερα του βελγικού GP.
Με ασυνήθιστα μεγάλη διαφορά -έξι δεκάτων του δευτερολέπτου- από τον ομόλογό του στη Mercedes ξεκίνησε ο Λιούις Χάμιλτον το πρώτο αγωνιστικό τριήμερο της Formula 1 μετά τη θερινή διακοπή (και 12ο της χρονιάς) στο Σπα του Βελγίου.
Ο χρόνος 1:49.189 που πέτυχε στο μέσον της δεύτερης περιόδου των ελεύθερων δοκιμών στη βελγική πίστα, άφησε τον Άγγλο με διαφορά ταχύτερο σε μια μέρα που αποδείχθηκε πόσο μεγάλο είναι το προβάδισμα που χαρίζει ο κινητήρας της Mercedes στα μονοθέσια που τον φορούν: και στις δύο περιόδους δοκιμών, μόλις τέσσερις οδηγοί χωρίς κινητήρα Mercedes κατάφεραν να μπουν στην πρώτη δεκάδα.
Ο κορυφαίος εξ αυτών ήταν ο Φερνάντο Αλόνσο, ο οποίος μάλιστα ήταν ο αμέσως ταχύτερος μετά τις Mercedes και στις δύο περιόδους. Απομένει να αποσαφηνιστεί αν η Ferrari του βγήκε σήμερα στην πίστα με λιγότερα καύσιμα, ή αν απέδωσε τόσο πολύ το βαρέως τροποποιημένο αεροδυναμικό σύνολο χαμηλής άντωσης που -με επιτυχία- η Scuderia εισήγαγε στις δύο F14 T.
Και πέραν της απόλυτης ταχύτητας, πάντως, ο Ισπανός έκανε αρκετά ικανοποιητική συστοιχία γύρων και με τους δύο τύπους ελαστικών, κάτι που -εκτός από τις Mercedes- μπορεί να ειπωθεί και για τον Φελίπε Μάσα, που έγραψε τον τέταρτο χρόνο της ημέρας. Η διαφορά του Βραζιλιάνου από τον Αλόνσο ήταν στα τέσσερα δέκατα, στο ξεκίνημα ενός GP που η Williams εκτιμά ότι μπορεί ακόμα και να κερδίσει.
Μια άλλη απορία, επίσης, ενόψει των δοκιμών κατάταξης είναι αν ο Νίκο Ρόσμπεργκ δεν αποκάλυψε πλήρως σήμερα την δυναμική του ή αν όντως δεν έχει την αρτιότητα που θα ήθελε με τις ρυθμίσεις - καθώς σε μια πίστα επτά χιλιομέτρων ακόμα και μια μικρή αστοχία πληρώνεται με αρκετή διαφορά στο γύρο.
Πάντως, ο Γερμανός έκανε ένα μικρό οδηγικό σφάλμα στον τελευταίο του γρήγορο γύρο με την, ταχύτερη, μαλακή γόμα, αλλά τον περισσότερο χρόνο σε σχέση με τον Χάμιλτον τον είχε χάσει στο μεσαίο τμήμα της πίστας, που περιλαμβάνει τη συστοιχία σχετικά αργών στροφών. Ο Ρόσμπεργκ και οι μηχανικοί του φαίνεται ότι θα έχουν αρκετή δουλειά απόψε.
Με τον τέταρτο και πέμπτο χρόνο στις δύο περιόδους των σημερινών ελεύθερων δοκιμών, αρκετά ανταγωνιστικός (και πολύ ταχύτερος του Κέβιν Μάγγκνουσεν) φάνηκε εδώ και ο Τζένσον Μπάτον. Αυτό ίσως να μην οφείλεται μόνο στην ισχύ του Mercedes, αλλά και σε ορισμένες επιλογές χαμηλής άντωσης της αεροδυναμικής της McLaren που ίσως χαρίζουν ταχύτητα, αλλά κάνουν συμβιβασμούς στις συστοιχίες γύρων. Το πρωί, πάντως, ο Άγγλος είχε και μια απρόβλεπτη στιγμή άγχους, όταν έμεινε ανοικτή η πίσω πτέρυγα με πρόβλημα στο σύστημα DRS, όμως οι συνέπειες δεν ήταν σοβαρές.
Για τον εν ενεργεία «βασιλιά» του Σπα, τετράκις νικητή στη βελγική πίστα Κίμι Ράικονεν, τίποτα δεν κύλησε καλά αυτή τη φορά: στις πρωινές δοκιμές είχε ξανά προβλήματα ρυθμίσεων και θέρμανσης των ελαστικών, κάνοντας -μεταξύ άλλων- παράπονα και για σοβαρή έλλειψη πρόσφυσης του πίσω μέρους, ενώ το απόγευμα έμεινε καθηλωμένος για πολλή ώρα στο γκαράζ της Ferrari μετά από μια αστοχία του κινητήρα, και όταν μπήκε στην πίστα πρόλαβε να κάνει μόλις τον 15ο γύρο.
Τα πράγματα ήταν πολύ χειρότερα για τον Σεμπάστιαν Φέτελ. Αμέτρητα προβλήματα ταλαιπώρησαν τον πρωταθλητή: μια αστοχία του κιβωτίου, μια έξοδος στην Pouhon και μια υπερθέρμανση του συστήματος εξάτμισης του επέτρεψαν μόλις 11 γύρους το πρωί, ενώ ένα ηλεκτρικό πρόβλημα, που χρειαζόταν την αποσύνδεση του κινητήρα από τη RB10 -δίχως φυσικά να υπάρχει χρόνος για κάτι τέτοιο,- δεν του επέτρεψε ούτε έναν γύρο το απόγευμα.
Τα προβλήματα αξιοπιστίας ήρθαν ως επιστέγασμα στην δεδομένη έλλειψη ταχύτητας σε αυτό το σιρκουί, πόλων υστέρησης ισχύος της μονάδας ισχύος της Renault, όπως φάνηκε και από τον Ντάνιελ Ρικιάρντο που ήταν και στις δύο περιόδους των ελεύθερων δοκιμών στις τελευταίες θέσεις της δεκάδας (έχοντας, και αυτός, το απόγευμα επίσης ένα πρόβλημα στα φρένα).
Πέραν του ατυχήματος του Πάστορ Μαλδονάδο, που προσέκρουσε -χωρίς να τραυματιστεί- στις μπαριέρες προσεγγίζοντας την Pouhon, δεν υπήρξαν άλλα σοβαρά συμβάντα σήμερα. Στη Marussia, εντέλει αποφασίστηκε στο Βελγικό GP να αγωνιστεί ο Μαξ Τσίλτον, παρά την αρχική ανακοίνωση της ομάδας ότι θα αντικατασταθεί από τον Αλεξάντερ Ρόσι, για λόγους που φέρεται να σχετίζονται με τα συμβόλαια και τους χορηγούς των δύο οδηγών.
GP ΒΕΛΓΙΟΥ 2014
ΕΛΕΥΘΕΡΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ 1
1. Ρόσμπεργκ (Mercedes) 1:51.577
2. Χάμιλτον (Mercedes) 1:51.674 / +0.097
3. Αλόνσο (Ferrari) 1:51.805 / +0.228
4. Μπάτον (McLaren-Mercedes) 1:52.404 / +0.827
5. Ράικονεν (Ferrari) 1:52.818 / +1.241
6. Πέρεθ (Force India-Mercedes) 1:52.903 / +1.326
7. Μάγκνουσεν (McLaren-Mercedes) 1:52.922 / +1.345
8. Χούλκενμπεργκ (Force India-Mercedes) 1:52.937 / +1.360
9. Ρικιάρντο (Red Bull-Renault) 1:52.972 / +1.395
10. Μπότας (Williams-Mercedes) 1:53.172 / +1.595
11. Φέτελ (Red Bull-Renault) 1:53.369 / +1.792
12. Κβίατ (Toro Rosso-Renault) 1:53.594 / +2.017
13. Γκροζάν (Lotus-Renault) 1:53.597 / +2.020
14. Σούτιλ (Sauber-Ferrari) 1:53.703 / +2.126
15. Μάσα (Williams-Mercedes) 1:53.968 / +2.391
16. Βερν (Toro Rosso-Renault) 1:54.189 / +2.612
17. Φαν ντερ Γκάρντε (Sauber-Ferrari) 1:54.335 / +2.758
18. Μαλδονάδο (Lotus-Renault) 1:55.336 / +3.759
19. Μπιανκί (Marussia-Ferrari) 1:55.782 / +4.205
20. Ρόσι (Marussia-Ferrari) 1:57.232 / +5.655
21. Λότερερ (Caterham-Renault) 1:57.886 / +6.309
22. Έρικσον (Caterham-Renault) 1:57.977 / +6.400
ΕΛΕΥΘΕΡΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ 2
1. Χάμιλτον (Mercedes) 1:49.189
2. Ρόσμπεργκ (Mercedes) 1:49.793 / +0.604
3. Αλόνσο (Ferrari) 1:49.930 / +0.741
4. Μάσα (Williams-Mercedes) 1:50.327 / +1.138
5. Μπάτον (McLaren-Mercedes) 1:50.659 / +1.470
6. Μπότας (Williams-Mercedes) 1:50.677 / +1.488
7. Κβίατ (Toro Rosso-Renault) 1:50.725 / +1.536
8. Ρικιάρντο (Red Bull-Renault) 1:50.977 / +1.788
9. Μάγκνουσεν (McLaren-Mercedes) 1:51.074 / +1.885
10. Χούλκενμπεργκ (Force India-Mercedes) 1:51.077 / +1.888
11. Βερν (Toro Rosso-Renault) 1:51.383 / +2.194
12. Σούτιλ (Sauber-Ferrari) 1:51.450 / +2.261
13. Πέρεθ (Force India-Mercedes) 1:51.573 / +2.384
14. Γκροζάν (Lotus-Renault) 1:52.196 / +3.007
15. Ράικονεν (Ferrari) 1:52.234 / +3.045
16. Μπιανκί (Marussia-Ferrari) 1:52.776 / +3.587
17. Γκουτιέρεζ (Sauber-Ferrari) 1:53.955 / +4.766
18. Τσίλτον (Marussia-Ferrari) 1:54.040 / +4.851
19. Έρικσον (Caterham-Renault) 1:54.050 / +4.861
20. Λότερερ (Caterham-Renault) 1:54.093 / +4.904
21. Μαλδονάδο (Lotus-Renault) -
22. Φέτελ (Red Bull-Renault) -