Αυτές είναι οι μεγάλες αλλαγές του WRC για το 2027 -Νέο σύστημα βαθμολογίας το 2025
Τα κορυφαία rallycars του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλι θα επιστρέψουν στα δεδομένα της ταχύτητας που είχαν την περίοδο 2012-’16, ενώ κάθε κατασκευαστής θα είναι ελεύθερος να επιλέξει μεταξύ θερμικού, υβριδικού ή αμιγώς ηλεκτρικού συστήματος κίνησης. Καταργείται για το 2025 το πολύπλοκο βαθμολογικό σύστημα της φετινής χρονιάς.
Μετά τη συνεδρίαση του Παγκοσμίου Συμβουλίου του Μότορσπορ στη Ρουάντα η FIA ανακοίνωσε τις ριζικές αλλαγές που θα γίνουν στους τεχνικούς κανονισμούς των αυτοκινήτων του WRC το 2027 - για τα οποία θα επιβληθεί όριο κόστους στις 345.000 ευρώ.
Σκοπός της Ομοσπονδίας με τους κανονισμούς αυτούς, που θα ισχύσουν για 10 χρόνια, είναι να προσελκύσει περισσότερα εργοστάσια και ομάδες στο σπορ - καθώς το κόστος κατασκευής καθενός από τα rallycars της τρέχουσας γενιάς Rally 1 άγγιζε το 1 εκατομμύριο ευρώ.
Για να πετύχει το στόχο της μείωσης του κόστους στο περίπου 35%, η FIA επέβαλλε συγκεκριμένους περιορισμούς στη χρήση εξαρτημάτων, αντί να θέσει ένα budget cap ανάλογο εκείνου που διέπει τις ομάδες της Formula 1. Για τον ίδιο σκοπό πολλά εξαρτήματα θα σχεδιαστούν για να είναι πιο αξιόπιστα, ώστε να χρησιμοποιούνται σε περισσότερους αγώνες.
Παράλληλα, θα ληφθούν μέτρα για τον περιορισμό των λειτουργικών εξόδων των ομάδων, όπως ο περιορισμός των εργαζομένων και των μεταφορικών δαπανών των εξαρτημάτων, η διευρυμένη χρήση τοπικών εγκαταστάσεων σε κάθε αγώνα και η συνδεσιμότητα για ανταλλαγή δεδομένων που θα βοηθήσουν στην επισκευή των αυτοκινήτων μακριά από το εργοστάσιο.
Τα κορυφαία αυτοκίνητα της κατηγορίας Rally1 θα εξακολουθήσουν να έχουν το ίδιο σασί και χωροδικτύωμα, αλλά θα προσαρμοστούν ώστε κάθε κατασκευαστής να μπορεί να βασίζει σε αυτά όποιο σύστημα κίνησης επιλέξει - αμιγώς θερμικό, αμιγώς ηλεκτρικό ή υβριδικό.
Σε περίπτωση που οι κατασκευαστές επιλέξουν διαφορετικά συστήματα κίνησης, τότε η εξισορρόπηση της απόδοσής τους θα βασιστεί στην επιβολή ορίου απόδοσης ροπής.
Παράλληλα, τα εργοστάσια θα μπορούν να καλύπτουν το σασί και το χωροδικτύωμα με το αμάξωμα οποιουδήποτε αυτοκινήτου παραγωγής έχουν στη γκάμα τους. Αυτό σημαίνει ότι από το 2027, θεωρητικά, δεν θα έχουμε στο σπορ μόνο τα συμπαγή hatchback των εργοστασίων, αλλά και SUV, Sedan ή οποιουδήποτε άλλου είδους αμαξώματα - όπως στο παρελθόν.
Παράλληλα, οι κανονισμοί του WRC -εφ’ όσον υπάρξει η τελική συμφωνία- θα παραλληλιστούν με τους κανονισμούς του πρωταθλήματος FIA World Rallycross, ώστε μια ομάδα να μπορεί να συμμετέχει και στους δύο θεσμούς αλλάζοντας κινητήρα και κάνοντας μια σειρά μικρών ακόμα τροποποιήσεων, για τις ιδιαίτερες ανάγκες κάθε θεσμού.
Το νέο σύστημα βαθμολόγησης του 2025
Το σύστημα βαθμολόγησης της φετινής σεζόν δέχθηκε αρκετή κριτική, όχι μόνο για την πολυπλοκότητά του αλλά και γιατί -δίνοντας τους περισσότερους βαθμούς στην κατάταξη του Σαββάτου- μείωσε τη βαρύτητα της νίκης στην τελική κατάταξη του αγώνα.
Θυμίζουμε ότι φέτος οι πρώτοι 10 του Σαββάτου έπαιρναν 18-15-13-10-8-6-4-3-2-1 βαθμούς αντίστοιχα, με την προϋπόθεση να τερματίσουν την Κυριακή, ενώ η Κυριακή επιβράβευε σε ξεχωριστή κατάταξη τα πληρώματα με 7-6-5-4-3-2-1 για τους επτά ταχύτερους της ημέρας και επιπλέον με 5-4-3-2-1 βαθμούς για τους πέντε ταχύτερους αντίστοιχα στην τελευταία Power Stage.
Στο σύστημα βαθμολόγησης που θα ισχύσει το 2025 επιστρέφουμε ξανά στο κλασσικό μοτίβο 25-17-15-12-10- 8- 6- 4- 2-1 βαθμούς για τους πρώτους δέκα της γενικής κατάταξης στο τέλος του κάθε ράλι.
Όμως δεν είναι τόσο απλό: για να διατηρηθεί το ενδιαφέρον τις Κυριακές (όπου οι διαφορές πλέον έχουν ανοίξει και συνήθως δεν υπάρχει συναγωνισμός), η τελευταία μέρα του κάθε ράλι θα δίνει έξτρα βαθμούς στους 5 ταχύτερους της ημέρας, συν τους κλασσικούς 5-4-3-2-1 της Power Stage. Που σημαίνει ότι από το 2025 δεν θα υπάρχουν βαθμοί για την κατάταξη του Σαββάτου.
Σύμφωνα με τη FIA, το νέο σύστημα “φέρνει την απλοποίηση αφαιρώντας τους βαθμούς του Σαββάτου, περιορίζει τις πιθανότητες ο νικητής του Ράλι να σκοράρει λιγότερους βαθμούς από τον δεύτερο της τελικής κατάταξης και εξακολουθεί να ενισχύει τη δράση και την ανταγωνιστικότητα της Κυριακής.
Η δομή της ‘Super Sunday’ θα κρατήσει αυτήν ως μια κρίσιμη αγωνιστική ημέρα, ενώ η Power Stage θα παραμείνει ένα στοιχείο-κλειδί τόσο για την τηλεοπτική κάλυψη όσο και για τους θεατές”, κατέληξε η ανακοίνωση της FIA.