Bραβείο “Racecar Powertrain of the Year” για το Audi RS Q e-tron
Το Audi RS Q e-tron βραβεύτηκε στην κατηγορία για την καλύτερη αγωνιστική μονάδα ισχύος κερδίζοντας τις Mercedes (Formula E) και Toyota (Le Mans Hypercar).
Λίγες μέρες πριν τη δεύτερη συμμετοχή στο Ράλλυ Ντακάρ, η ομάδα της Audi Sport και το Audi RS Q e-tron κέρδισαν ένα από τα σημαντικότερα βραβεία που απονέμονται στη βιομηχανία του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Μετά από ένα αναγκαστικό διάλειμμα δύο ετών εξαιτίας της πανδημίας, το εξειδικευμένο περιοδικό “Race Tech” πραγματοποίησε στο Λονδίνο το Συμπόσιο Παγκόσμιου Μηχανοκίνητου Αθλητισμού, στο οποίο ειδικοί από όλο τον κόσμο ανταλλάσσουν απόψεις για τις πιο πρόσφατες τάσεις στον μηχανοκίνητο αθλητισμό.
Στο πλαίσιο της εκδήλωσης μια κριτική επιτροπή ειδικών απένειμε βραβεία στις σημαντικότερες τεχνικές εξελίξεις. Το Audi RS Q e-tron ήταν αυτό που βραβεύτηκε στην κατηγορία για την καλύτερη αγωνιστική μονάδα ισχύος “Racecar Powertrain of the Year”. Υποψήφιοι στην ίδια κατηγορία ήταν οι Mercedes (Formula E), Toyota (Le Mans Hypercar) και Swindon (BTCC Touring Cars).
Με το RS Q e-tron, η Audi Sport πανηγύρισε τέσσερις νίκες σε ειδικές διαδρομές στην πρώτη της εμφάνιση στο Ράλλυ Ντακάρ τον Ιανουάριο του 2022, ενώ τον Μάρτιο οι Στέφαν Πετερανσέλ και Έντουαρντ Μπουλανγκέρ κέρδισαν το Abu Dhabi Desert Challenge. Αυτή ήταν η πρώτη νίκη οχήματος με εναλλακτική μονάδα ισχύος και μετάδοσης σε αγώνα cross-country.
Το Audi RS Q e-tron διαθέτει ηλεκτρικό σύστημα μετάδοσης με μετατροπέα ενέργειας. Αποτελείται από έναν κινητήρα εσωτερικής καύσης και μια γεννήτρια, καθώς και από μια μπαταρία υψηλής τάσης και δύο ηλεκτροκινητήρες - έναν στον μπροστινό και έναν στον πίσω άξονα.
Στο Ράλλυ Ντακάρ του 2023 που θα διεξαχθεί από τις 31 Δεκεμβρίου 2022 έως τις 15 Ιανουαρίου 2023, η Audi θα χρησιμοποιήσει για πρώτη φορά και βιώσιμο καύσιμο χάρη στο οποίο οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα θα είναι 60% χαμηλότερες.