Χάμιλτον: "Δύσκολο να ανέβουμε θέσεις στον αγώνα"
Ο Λιούις Χάμιλτον υποστηρίζει ότι η δυσκολία στις προσπεράσεις των φετινών μονοθεσίων και η διαφαινόμενη κοινή στρατηγική με όσους είναι εμπρός του, θα κάνει πολύ δύσκολο το έργο του να ανέβει από την 11η θέση στο βάθρο του τουρκικού GP.
Ο Χάμιλτον κατέκτησε επιβλητικά την πολ ποζίσιον του αγώνα της Κωνσταντινούπολης στις κατατακτήριες δοκιμές του Σαββάτου (9/10), όμως η επιλογή της Mercedes να αλλάξει τον κινητήρα V6 Turbo της W12 του Άγγλου επέφερε ποινή 10 θέσεων στην εκκίνηση της Κυριακής (10/10).
Στον περσινό αγώνα ο Χάμιλτον είχε κερδίσει από την 6η θέση της εκκίνησης, ενώ πριν από δύο εβδομάδες ο Μαξ Φερστάπεν τερμάτισε το GP Ρωσίας στη 2η θέση έχοντας εκκινήσει από την τελευταία (λόγω αλλαγής σχεδόν όλων των εξαρτημάτων της υβριδικής του μονάδας ισχύος). Όμως, στο Σότσι ο Ολλανδός ίσως να τερμάτιζε 6ος, αν δεν ερχόταν η βροχή που άλλαξε τα πάντα στους τελευταίους γύρους του αγώνα.
Παρότι το ενδεχόμενο της βροχής είναι πολύ πιθανό και για αύριο στην πίστα της ανατολικής πλευράς του Βοσπόρου, ο Χάμιλτον εκτιμά ότι σε περίπτωση που ο αγώνας παραμείνει στεγνός το έργο του θα είναι δύσκολο - για δύο λόγους.
Ο πρώτος είναι η δυσκολία των σημερινών μονοθεσίων να μείνουν κοντά σε ένα προπορευόμενο, τουλάχιστον χωρίς να φθείρουν υπερβολικά τα ελαστικά τους - μιας και το κενό αέρος μειώνει την αεροδυναμική στήριξη του μονοθεσίου που ακολουθεί, κι έτσι η πρόσφυση αυτού επαφίεται περισσότερο στα ελαστικά.
Ο δεύτερος λόγος είναι ότι σχεδόν όλοι εμπρός από τον Χάμιλτον (πλην του Γιούκι Τσουνόντα) εκκινούν με τη μέση γόμα, όπως και ο Βρετανός. Κατά συνέπεια, ο Λιούις και η Mercedes δεν έχουν ιδιαίτερα περιθώρια να διαφοροποιήσουν τη στρατηγική τους.
"Δεν είναι ό,τι πιο εύκολο να προσπερνάς αυτή τη στιγμή, και όλοι θα έχουμε τα ίδια ελαστικά. Οπότε, φαντάζομαι ότι αύριο θα είναι δύσκολο να ανέβω στην κατάταξη", είπε ο Λιούις. "Το είδατε και στον τελευταίο αγώνα, με τον Μαξ, όταν έφτασε στην 6η θέση. Όμως, έχουμε τη μεγάλη ευθεία στο πίσω μέρος της πίστας, και θα δούμε τι μπορούμε να κάνουμε. Ελπίζω ότι θα δώσουμε στους θεατές έναν καλό αγώνα".
Πάνω σε αυτό το θέμα, ο διευθυντής της Mercedes F1, Τότο Βολφ, τόνισε: "Το θετικό είναι ότι έχουμε την πολ ποζίσιον. Το αρνητικό είναι ότι θα μπορούσαμε να είχαμε όλη την πρώτη σειρά της εκκίνησης, αλλά δεν την έχουμε. Με όλα τα αυτοκίνητα μπροστά μας -εκτός του Τσουνόντα- να εκκινούν με τη μέση γόμα, θα είναι δύσκολο. Χθες στις ελεύθερες δοκιμές, στις συστοιχείες γύρων, ήμασταν πίσω από μια Haas και μία Williams και ήταν δύσκολο ακόμα και να πλησιάσουμε".
Ο Αυστριακός συμπλήρωσε πως "η στρατηγική θα έχει μεγάλη σημασία", εννοώντας πιθανότατα ότι θα είναι πολύ κρίσιμο για την ομάδα να επιλέξει το χρονισμό της αλλαγής ελαστικών του Χάμιλτον, ώστε να τον βγάλει στην πίστα σε όσο το δυνατόν πιο καθαρό αέρα, ώστε να μην χάνει χρόνο πίσω από αργότερους συνδυασμούς.
Τέλος, μιλώντας για τις σημερινές δοκιμές κατάταξης, ο Χάμιλτον κατέληξε: "Οι κατατακτήριες δοκιμές έκρυβαν πολλές παγίδες, διότι υπήρχαν πολλά σημεία της πίστας που ήταν ακόμα βρεγμένα και δεν ήταν εύκολο να ανεβάσεις τα ελαστικά στην ιδανική θερμοκρασία για τον πρώτο γύρο. Αλλά η ομάδα έκανε αληθινά καλή δουλειά. Είμαι πολύ χαρούμενος με την απόδοσή μας, σχετικά με το χρονισμό που βγήκαμε στην πίστα. Ο αυριανός αγώνας θα είναι δύσκολος, αλλά θα τα δώσω όλα".