Χάμιλτον: "Η Mercedes δεν με άκουσε με την W14"
Ο Λιούς Χάμιλτον στράφηκε για πρώτη φορά μετά από χρόνια δημοσίως εναντίον της ομάδας του, Mercedes F1, λέγοντας πως δεν άκουσε τις απόψεις του για τη σχεδιαστική φιλοσοφία του νέου μονοθεσίου W14.
Η Mercedes F1, παγκόσμια πρωταθλήτρια επί οκτώ συνεχείς χρονιές την περίοδο 2014-'21, γκρεμίστηκε από την κορυφή του σπορ το 2022 όταν αποδείχθηκε ότι η σχεδιαστική φιλοσοφία του περσινού της μονοθεσίου -W13- ήταν προβληματική, και αναμφίβολα όχι εξίσου ανταγωνιστική με της περσινής Red Bull RB18 που κέρδισε διά περιπάτου τους τίτλους της Formula 1.
Η Mercedes δεν είχε δημιουργήσει ένα μονοθέσιο για τους ριζικά ανανεωμένους κανονισμούς του 2022 με την ίδια επιτυχία όπως οι σχεδιαστές του Μίλτον Κινς. Με τη W14 θέλησε να διορθώσει τα πράγματα, αλλά το έκανε προσπαθώντας να κάνει να δουλέψει η σχεδιαστική φιλοσοφία που είχε εισάγει με τη W13 - όχι αλλάζοντας σε ένα άλλο concept.
Τώρα, η ομάδα του Μπράκλεϊ σκέφτεται σοβαρά το ενδεχόμενο να προχωρήσει με ένα ριζικά ανασχεδιασμένο μονοθέσιο, διαφορετικής φιλοσοφίας, που εξέλισσε ταυτόχρονα με τη W14 που είδαμε στο Μπαχρέιν.
Ο διευθυντής της ομάδας, Τότο Βολφ, επιβεβαίωσε ότι το 'Β' αυτό μονοθέσιο της ομάδας έχει ήδη δοκιμαστεί στην αεροσήραγγα, και φημολογείται ότι -αν το αποφασίσει η Mercedes F1- θα κάνει το ντεμπούτο του στο GP της Ίμολα, στο τέλος Μαΐου.
Όμως, έχει ήδη χαθεί πολύτιμος χρόνος, και τίποτα δεν δείχνει αυτή τη στιγμή ότι η Mercedes θα προλάβει να εξελίξει αρκετά νωρίς οποιοδήποτε μονοθέσιο επιλέξει για να διεκδικήσει τα φετινά πρωταθλήματα της F1. Στο Μπαχρέιν ο Χάμιλτον τερμάτισε στην 5η θέση, σχεδόν ένα λεπτό μακριά από τον νικητή Μαξ Φερστάπεν.
Μιλώντας στο BBC, ο Λιούις άσκησε κριτική στην ομάδα για τις τελικές επιλογές της, λέγοντας πως οι απόψεις του για τη W14 δεν εισακούστηκαν, παρότι έχει μεγάλη εμπειρία "από όσα χρειάζεται ένα μονοθέσιο". Συγκεκριμένα, ο επτάκις παγκόσμιος πρωταθλητής είπε: "Πέρσι τους εξήγησα τα θέματα που υπήρχαν με το αυτοκίνητο. Για παράδειγμα, έχω οδηγήσει τόσα πολλά αυτοκίνητα στη ζωή μου, που ξέρω τι χρειάζεται ένα μονοθέσιο. Και ξέρω και τι δεν χρειάζεται.
Νομίζω ότι στην πραγματικότητα έχει να κάνει με την ανάληψη της ευθύνης, με το να πεις ότι 'ξέρεις, δεν σε ακούσαμε, [το αυτοκίνητο] δεν είναι εκεί που πρέπει να είναι και πρέπει να κάτσουμε να δουλέψουμε'. Πρέπει να δούμε την ισορροπία του στις στροφές, τις αδυναμίες του, και να συσπειρωθούμε ως ομάδα, αυτό είναι που κάνουμε.
Είμαστε ακόμα πολύπρωταθλητές, ξέρετε, απλώς δεν το πέτυχαν σωστά αυτή τη φορά, δεν το πέτυχαν σωστά πέρσι, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι δεν μπορούμε να τα κάνουμε πάλι όλα σωστά για να προχωρήσουμε μπροστά», πρόσθεσε ο Βρετανός.
Και κατέληξε λέγοντας ότι η W14 του θυμίζει κάποιες από τις μη ανταγωνιστικές McLaren που είχε στο παρελθόν: «Είχα πολλά αυτοκίνητα σαν κι αυτό, ειδικά τις παλιές μέρες στη McLaren, και δεν ξέρω πότε ή πώς θα αναστρέψουμε την κατάσταση. Αλλά θα πρέπει να συμβεί".