Χάμιλτον και Άλισον εκφράζουν την πίστη τους στη Mercedes W15 του 2024
Την αισιοδοξία τους ότι το νέο μονοθέσιο W15 της Mercedes για το επόμενο πρωτάθλημα της Formula 1 θα τους κάνει πιο ανταγωνιστικούς, εξέφρασαν ο Λιούις Χάμιλτον και ο τεχνικός διευθυντής της ομάδας Τζέιμς Άλισον. Τι είπαν για τα προβλήματα της φετινής W14.
Η Mercedes έχει επιβεβαιώσει από καιρό ότι με την εν λευκώ σχεδιασμένη W15 του 2024 θα εγκαταλείψει ολοκληρωτικά τη σχεδιαστική φιλοσοφία των W13 και W14, των μονοθεσίων των δύο τελευταίων ετών που άφησαν την ομάδα του Μπράκλεϊ σε μη πρωταγωνιστικό ρόλο μετά από την κατάκτηση οκτώ διαδοχικών πρωταθλημάτων κατασκευαστών την περίοδο 2014-'21.
Το νέο πλαίσιο κανονισμών, με την επιστροφή στην αεροδυναμική φιλοσοφία του ground effect (όπου η έμφαση δίνεται στην παραγωγή της άντωσης από το δάπεδο), βρήκε τη Mercedes με προβληματική σχεδιαστική φιλοσοφία, σε σχέση με τη Red Bull που μετέφρασε καλύτερα από κάθε άλλη ομάδα τους νέους κανονισμούς και κυριάρχησε την τελευταία διετία.
Η Mercedes κράτησε τη σχεδιαστική φιλοσοφία της περσινής W13 και στη φετινή W14, παραπλανημένη -όπως αποδείχθηκε αργότερα- από τη νίκη της W13 στο περσινό GP Βραζιλίας. Διότι πίστεψε, η ομάδα του Μπράκλεϊ, ότι η νίκη αυτή ήταν μια ένδειξη για τη δυναμική του σχεδίου της W13.
Όμως, από τις πρώτες κιόλας δοκιμές έγινε σαφές ότι η W14 δεν ήταν ανταγωνιστική. Και όντως, το μονοθέσιο αυτό άφησε τη Mercedes χωρίς νίκη στη σεζόν - κάτι που είχε να συμβεί από το 2011. “Κάθε χρονιά έχει σκαμπανεβάσματα”, εξήγησε ο Χάμιλτον. “Κι από την πρώτη στιγμή που οδηγήσαμε το αυτοκίνητο στο Σίλβερστοουν, και συνειδητοποιήσαμε πως πιθανότατα δεν θα διεκδικούσαμε το πρωτάθλημα, αναπροσαρμόσαμε τους στόχους μας ώστε να προσπαθήσουμε να κλείσουμε τη διαφορά [από τη Red Bull]”.
Είναι πολύ ευχάριστο ότι δεν παραδοθήκαμε ποτέ, κανείς από την ομάδα δεν παραδόθηκε. Όλοι κράτησαν θετική στάση, κι αυτό μου έδωσε πολύ θάρρος. Πλέον εκτιμούμε μια θέση στο βάθρο πολύ περισσότερο. Και πιστεύω ότι η [πολ ποζίσιον στη] Βουδαπέστη ήταν το highlight της χρονιάς μας, σε μια πίστα που ααγαπώ πολύ. Το γεγονός ότι εκθρονίσαμε τη Red Bull για μία μόνο στιγμή μας έδωσε πολλές ελπίδες, και νιώθαμε πως αν συνεχίζαμε να πιέζουμε ίσως θα φτάναμε στο στόχο μας”, πρόσθεσε ο Λιούις.
Ο τεχνικός διευθυντής της ομάδας, Τζέιμς Άλισον, εξήγησε: “Χωρίς αμφιβολία, ακολουθήσαμε ένα δρόμο με το αυτοκίνητό μας από τη μύτη του ρύγχους μέχρι την άκρη της ουράς που δεν ήταν αρκετά ανταγωνιστικός. Η πιο ορατή πτυχή του ήταν φυσικά οι πλευρικοί αεραγωγοί, αλλά σε καμία περίπτωση δεν ήταν αυτοί ο αποφασιστικός παράγοντας.
Δεν ήταν σωστό από την εμπρός έως την πίσω άκρη του, και αυτό ήταν που έπρεπε να μάθουμε και να αντιμετωπίσουμε. Αυτό μας πήρε περισσότερο χρόνο από όσο θα θέλαμε, οπότε οι πλευρικοί αεραγωγοί ήταν μάλλον συμβολικοί μιας ομάδας που χρειάστηκε καιρό να σκεφτεί ποιος δρόμος είναι ο σωστός, αλλά όχι το στοιχείο που καθόρισε τη μοίρα μας”.
Η αισιοδοξία για το 2024
Όμως, τα πράγματα αλλάζουν άρδην για τη νέα σεζόν. Η W15 είναι ένα ολοκαίνουριο μονοθέσιο, διαφορετικής φιλοσοφίας, που η Mercedes πιστεύει ότι θα είναι η σωστή - με την εμπειρία και τα δεδομένα που συνέλλεξε τα δύο τελευταία χρόνια για τις προκλήσεις του πλαισίου κανονισμών 2022-'25 με το ground effect.
Ο Χάμιλτον επισκέφτηκε τα εργοστάσια της ομάδας στο Μπράκλεϊ (σασί) και στο Μπρίξουορθ (κινητήρας), όπως κάνει στο τέλος κάθε χρονιάς για τον απολογισμό της σεζόν, και με την ευκαιρία της επίσκεψής του είδε το πρωτότυπο της W15 στην αεροσήραγγα.
Σε ερώτηση για τις εντυπώσεις του από το νέο μονοθέσιο, ο επτάκις πρωταθλητής παραδέχθηκε πως “δεν είμαι μηχανικός, ούτε σχεδιαστής, οπότε δεν είναι εύκολο” να βγάλει συμπεράσματα, όμως εξέφρασε την «πλήρη πίστη” του ότι η W15 μπορεί να κάνει και πάλι ανταγωνιστική της Mercedes το 2024.
Αυτό ακούγεται σαν κλισέ ή τυπική υπεκφυγή, όμως έχει μεγαλύτερη ουσία. Διότι ο Χάμιλτον ήταν ιδιαίτερα επικριτικός, νωρίτερα φέτος, ότι η Mercedes “δεν τον άκουσε” στις βασικές σχεδιαστικές επιλογές που έκανε η ομάδα για τη W14. Συνεπώς, μπορεί να θεωρήσει κανείς ότι ο ριζικός ανασχεδιασμός της W15 συμπορεύεται με τις σχεδιαστικές απόψεις του Λιούις.
“Αυτή είναι πάντα μια συναρπαστική στιγμή της χρονιάς, διότι βλέπεις το αυτοκίνητο στην αεροσήραγγα”, συμπλήρωσε ο 38χρονος. “Πάντα πηγαίνω στην αεροσήραγγα όταν επισκέπτομαι το εργοστάσιο, για να δω το αυτοκίνητο να εξελίσσεται προς όποια κατεύθυνση εξελίσσεται. Φεύγοντας χθες πέρασα από εκεί για να δω πού βρισκόμαστε, κι όταν επιστρέψω θα είναι ξανά διαφορετικό. Έχω πλήρη πίστη σε όσους εργάζονται σε αυτό. Κι ελπίζω ότι θα βρισκόμαστε σε πολύ πιο ανταγωνιστική θέση του χρόνου”.
Ο Άλισον φυσικά δεν αποκαλύπτει ακόμη σχεδόν τίποτα για τη W15, αλλά δεν κρύβει την ελπίδα και την αισιοδοξία του ότι θα κάνει την ομάδα πιο ανταγωνιστική του χρόνου: “Η πρόκληση για εμάς αυτό το χειμώνα, και για όλους τους τελευταίους πολλούς μήνες, στην κατασκευή του αυτοκινήτου μας για το 2024, ήταν να διασφαλίσουμε ότι δεν θα τους αφήσουμε [τη Red Bull] τόσο ελεύθερους του χρόνου. Κι είμαι αισιόδοξος πως έχουμε μάθει όσα χρειάζεται ώστε να τους βάλουμε στη μάχη”, τόνισε ο Βρετανός.