Χάμιλτον: "Θέλω να είμαι ο πιο αγνός οδηγός, έμαθα από μικρός να μιλάω στην πίστα"
Ο Λιούις Χάμιλτον μίλησε εφ' όλης της ύλης για τον τρόπο οδήγησής του, για τις μάχες του με τον Μαξ Φερστάπεν και την αγωνιστική συμπεριφορά του Ολλανδού, λίγο πριν τους δύο αγώνες που θα κρίνουν το φετινό πρωταθλητή της F1 το Δεκέμβριο.
Η μονομαχία του Λιούις Χάμιλτον με τον Μαξ Φερστάπεν, οι κατά μέτωπον μάχες τους στην πίστα και οι συγκρούσεις τους στο Σίλβερστοουν και στη Μόντσα βρίσκονται στον πυρήνα της πιο οριακής μάχης του τίτλου της Formula 1 την τελευταία μιάμιση δεκαετία.
Δύο αγώνες πριν το τέλος της χρονιάς ο Φερστάπεν βρίσκεται επικεφαλής του πρωταθλήματος με διαφορά 8 βαθμών, αλλά με δύο επιβλητικές νίκες στη Βραζιλία και στο Κατάρ η ψυχολογία έχει περάσει στην πλευρά του Βρετανού και της Mercedes.
Όμως, η μονομαχία των δύο στην πίστα αναμένεται να φτάσει στην κορύφωσή της στα τελικά GP της Σαουδικής Αραβίας (5/12) και του Άμπου Ντάμπι (12/12), που θα κρίνει αν ο Χάμιλτον θα κατακτήσει το όγδοο πρωτάθλημα-ρεκόρ της καριέρας του, ή ο Φερστάπεν το πρώτο του.
Σε αυτή την οδηγική μονομαχία, η ωριμότητα των 36 ετών του Χάμιλτον έρχεται σε αντιπαράθεση με τον παρορμητισμό των 24 ετών του Φερστάπεν. Και φαίνεται και στα λόγια του Λιούις, που επανέλαβε μια πρόσφατη δήλωσή του: ότι ο τρόπος με τον οποίο θέλει να κερδίζει είναι εξίσου σημαντικός με το αποτελέσματα.
«Έτσι με μεγάλωσε ο πατέρας μου, είπε πάντα να μιλάς στην πίστα», είπε ο Χάμιλτον. «Ήμουν θύμα bullying στα παιδικά μου χρόνια, στο σχολείο και στην πίστα, και θέλαμε να τους κερδίσουμε με το σωστό τρόπο, όχι με μια σύγκρουση. Τότε, κανείς δεν θα αμφιβάλλει ότι είσαι καλύτερος. Αν έχεις συγκρούσεις, όλοι θα λένε ότι αυτή είναι η τακτική σου. Εγώ θέλω να είμαι ο πιο αγνός οδηγός, μέσω της ταχύτητας, μέσω της σκληρότερης δουλειάς και της αποφασιστικότητας, ώστε κανείς στο τέλος να μην αμφιβάλλει για όσα έχω πετύχει».
Μιλώντας για την οδηγική τακτική του Φερστάπεν, να φτάνει συχνά τα πράγματα στα όρια, συμπλήρωσε: «Πρέπει να είσαι σε διαρκή επιφυλακή. Πιο πολύ από κάθε άλλη φορά. Αντί να δίνεις σε κάποιον το προνόμιο της αμφιβολίας, πρέπει να προβλέπεις τι θα συμβεί. Πρέπει πάντα να είσαι έτοιμος να αποφύγεις μια σύγκρουση, με κάθε κόστος, ακόμα κι αν πρέπει να ανοιχτείς, διότι στο τέλος της ημέρας θέλεις να τερματίσεις, σωστά;
»Αν είσαι πεισματάρης, και ακλόνητος, θα έχεις ατύχημα. Οπότε, αυτό προσπάθησα να κάνω, να προσπαθήσω να αποφύγω της συγκρούσεις. Πιστεύω ότι υπήρξα πολύ αξιοπρεπής στα περισσότερα σενάρια. Δεν μπορείς πάντα να το πετυχαίνεις στην εντέλεια, αλλά από την άλλη ανταγωνίζεσαι οδηγούς που είναι επιθετικοί και σέβονται με διαφορετικό τρόπο.
"Ο Φερστάπεν] δεν είναι ο μόνος οδηγός τον οποίο αντιμετώπισα με αυτό τον τρόπο. Έχω τρέξει απέναντι σε πολλούς, και ήταν διαφορετικοί στον τρόπο που συμπεριφέρονταν. Κι αυτό είναι ενδιαφέρον. Τώρα είμαι μεγαλύτερος, βλέπω λίγο βαθύτερα το χαρακτήρα τους, και λίγο από το υπόβαθρό τους. Το υπόβαθρό μας, ο τρόπος που μεγαλώσαμε, είναι ο λόγος για τον οποίο συμπεριφερόμαστε όπως συμπεριφερόμαστε, καλά ή άσχημα».
Μιλώντας συγκεκριμένα για τη σύγκρουση με τον Φερστάπεν στο Σίλβερστοουν, που κατέληξε στο σφοδρό ατύχημα του Φερστάπεν στη στροφή Copse, ο Λιούις είπε: «Στο Σίλβερστοουν ο μπροστινός τροχός μου, αν το δείτε, ήταν δίπλα στον δικό του μπροστινό τροχό, δεν ήταν πίσω του. Κι αν σε αυτό το σενάριο έκανα ότι εκείνος στη Βραζιλία, και ανοιγόμουν, και κρατούσα τη θέση μου, τι θα γινόταν εκεί; Θα κοίταζαν τους κανονισμούς;
»Δεν είμαι πολύ μεγάλος ή πολύ επιτυχημένος για να κάνω πίσω και να αφήσω μια μάχη για μια άλλη μέρα. Ξέρω ότι αυτός είναι καμιά φορά ο δρόμος που πρέπει να πάρεις. Πρέπει να είσαι ο εξυπνότερος από τους δύο. Καμιά φορά χάνεις βαθμούς με αυτό, αλλά δεν είμαι μόνος μου. Έχω 2.000 ανθρώπους πίσω μου, κι αν πάρω την εγωιστική απόφαση να στηλώσω τα πόδια μου και να κρατήσω τη θέση μου, και δεν τερματίσω, αυτό κοστίζει στην ομάδα μου πιθανά bonus στο τέλος της χρονιάς, για όλη τη σκληρή δουλειά τους. Είμαι συνειδητοποιημένος σε τέτοια θέματα».
Ο πρωταθλητής συνέχισε: «Κοιτάξτε, έχω αγωνιστεί με ανθρώπους που έχουν δείξει ένα πρόσωπο, αλλά στην ουσία αυτό είναι διαφορετικό. Είμαι 36, το κάνω αυτό πολύ καιρό, οπότε δεν είναι πρώτη φορά που αντιμετωπίζω έναν οδηγό που είναι καλός και κακός με διαφορετικούς τρόπους. Νομίζω ότι τώρα είμαι σε πολύ καλύτερο θέση να το αντιμετωπίσω αυτό. Ειδικά με τη δημοσιότητα και με τις πιέσεις αυτού του σπορ.
»Ξέρω ότι είναι σούπερ-γρήγορος, και θα γίνεται όλο και πιο δυνατός όσο ωριμάζει με το χρόνο. Είναι αναμφίβολο ότι θα το κάνει αυτό. Δείτε τον εαυτό μου όταν ήμουν 24-25. Τι λάθη έκανα τότε... Είχα την ταχύτητα, αλλά περνούσα από πολλές διαφορετικές εμπειρίες εκτός του αυτοκινήτου, με τη δημοσιότητα, την πίεση του πρωταθλητισμού. Δεν πιστεύω ότι έκανα και πολλά σωστά τότε, οπότε δεν κατηγορώ κανέναν για αυτό».
O 36χρονος Χάμιλτον είπε, τέλος, μετά τις νίκες στη Βραζιλία και στο Κατάρ, ότι έχει τώρα την καλύτερη ψυχολογία από όλη τη χρονιά - και, παράλληλα, πως έχει απαλλαχθεί από τις μακροχρόνιες επιπτώσεις του κορονοϊού, που πέρασε το Δεκέμβριο του 2020, με αποτέλεσμα να έχει και την καλύτερη φυσική κατάσταση.
«Αισθάνομαι υπέροχα. Έχω την καλύτερη φυσική κατάσταση που είχα όλο το χρόνο. Το αυτοκίνητο έχει καλύτερη αίσθηση από ποτέ, και αισθάνομαι αισιόδοξος πηγαίνοντας σε αυτούς τους δύο τελευταίους αγώνες», κατέληξε ο Χάμιλτον.