Χλιδή και ταχύτητα
Ο πέμπτος αγώνας της φετινής σεζόν θα διεξαχθεί στη διασημότερη πίστα του πρωταθλήματος, το Μονακό
Απο την άλλη οι ιθύνοντες της Ferrari τρίβουν τα χέρια τους, με τις εμφανίσεις του Φελίπε Μάσα στα δύο τελευταία γκραν πρι όπου έχει κατακτήσει τη νίκη, ενώ ελπίζουν σε κάτι καλύτερο απο το Κίμι Ραΐκόνεν. Ο Βραζιλιάνος πιλότος της "σκουντερία" δείχνει πιο ώριμος απο ποτέ και θέλει τη νίκη στο Μονακό που θα τον φέρει πιο κοντά στη κορυφή.
Αν αναλογιστείς κανείς πως ο Μάσα έχει βρεθεί στη πρώτη θέση της εκκίνησης στους τρεις απο τους τέσσερις αγώνες που έχουν διεξαχθεί, τότε καταλαβαίνει πως ο 25χρονος πιλότος έχει πλεονέκτημα, σε μια πίστα που η pole position δίνει τη νίκη. Τα δεδομένα δεν είναι ίδια και για τον έτερο οδηγό της Ferrari, Κίμι Ραΐκόνεν που δεν κατάφερε να τερματίσει στη Βαρκελώνη και μέχρι τώρα δεν έχει δείξει τα πραγματικά του προσόντα με το κόκκινο μονοθέσιο.
Στις υπόλοιπες ομάδες η BMW με τις μέχρι τώρα εμφανίσεις των Χάιντφιλντ και Κούμπιτσα, δείχνει σταθερότητα και δεν φαίνεται να έχει ουσιαστικό αντίπαλο στη μάχη για τη τρίτη θέση των κατασκευαστών. Η πρωταθλήτρια Renault συνεχίζει να απογοητεύει, Williams και Toyota μοιράζονται τη πέμπτη θέση με πέντε βαθμούς έκαστος και η Red Bull μετά την κατάκτηση των τεσσάρων πρώτων βαθμών στη Βαρκελώνη βλέπει με άλλο μάτι τη συνέχεια του πρωταθλήματος. Θλιβερή εμφάνιση μέχρι τώρα για τη Honda που δεν έχει μαζέψει ούτε ένα βαθμό, τη στιγμή που η θυγατρικής της Super Aguri, κατάφερε να κατακτήσει το πρώτο της πόντο.
Η πίστα
Το Grand Prix του Μονακό είναι το δημοφιλέστερο του παγκοσμίου πρωταθλήματος. Το παρακολουθούν τόσο από κοντά όσο και από την τηλεόραση ακόμα και άνθρωποι που δεν ασχολούνται με τον μηχανοκίνητο αθλητισμό. Οι εξέδρες θυμίζουν απονομή όσκαρ και Χόλιγουντ με την χλιδή να περισσεύει.
Η πίστα του Μονακό όμως αποτελεί πρόκληση και από αγωνιστικής πλευράς, με τους πιλότους και τους μηχανικούς να πρέπει να επιστρατεύσουν όλες τις γνώσεις και το ταλέντο τους. Ο αγώνας διεξάγεται στους κανονικούς δρόμους του κοσμοπολίτικου και παραλιακού Μόντε Κάρλο, δίπλα ακριβώς από τα γιοτ των επωνύμων.
Η ακριβής οδήγηση είναι πρωταρχικής σημασίας, αφού οι μπαριέρες δεν αφήνουν περιθώρια λάθους και, κατά συνέπεια, απαιτείται μεγαλύτερη αυτοσυγκέντρωση απ' ό,τι σε κάθε άλλη πίστα.
Οι στενοί δρόμοι με τις μπαριέρες δεν επιτρέπουν το παραμικρό οδηγικό λάθος ενώ οι μηχανικοί πρέπει να “παλέψουν” με τις αεροτομές για να παράγουν την καλύτερη κάθετη δύναμη.
Το Μονακό είναι η πιο αργή πίστα του πρωταθλήματος με μέση ωριαία ταχύτητα λίγο πάνω από τα 150 χιλιόμετρα.
Ιδιαίτερη προσοχή δίνεται στη λειτουργία του κιβωτίου ταχυτήτων αφού κατά τη διάρκεια των 78 γύρων πραγματοποιούνται περίπου 3800 αλλαγές σχέσης.
Αεροδυναμικά η διαδρομή απαιτεί ακραίες κλίσεις στις πτέρυγες, με στόχο την παραγωγή όσο το δυνατό μεγαλύτερης κάθετης δύναμης.
Ρεκόρ ταχύτερου γύρου (2004): Μίκαελ Σουμάχερ Ferrari – 1'14''439
Ρεκόρ Pole Position (2006): Φερνάντο Αλόνσο Renault - 1'13''962
Τελευταία Pole Position (2006): Φερνάντο Αλόνσο Renault - 1'13''962
Το πόντιουμ του 2006: Φερνάντο Αλόνσο – Χουάν Πάμπλο Μοντόγια - Ντέιβιντ Κούλθαρντ
Περισσότερες νίκες οδηγών: Άΐρτον Σένας(6), Γκρέιαμ Χιλ(5), Μίκαελ Σουμάχερ(5), Άλεν Πρόστ(4)
Περισσότερες νίκες κατασκευαστών: McLaren(13), Ferrari(9), Lotus(7)
Πληροφορίες
Χώρα: Μονακό
Έτος κατασκευής: 1950
Πρώτο GP: 21/5/1950
Αριθμός GP: 52
Χωρητικότητα: 120000 θεατές
Στατιστικά
Μήκος Πίστας: 3,340km
Γύροι: 78 (260,520 Km)
Αριθμός στροφών: 16 (αριστερές:6) (δεξιές:10)
Τελική ταχύτητα: 305km/h