Χωρίς αντίπαλο και το 2024 ο Μαξ Φερστάπεν, απόλυτος κυρίαρχος στο GP του Μπαχρέιν
Ο Μαξ Φερστάπεν συνεχίζει ακάθεκτος και επιβλητικός την περσινή του κυριαρχία και στο φετινό πρωτάθλημα της Formula 1. "Περίπατος" του Ολλανδού στο εναρκτήριο φετινό GP στο Μπαχρέιν, 1-2 για την διαστημική Red Bull RB20 με τον Σέρτζιο Πέρεζ, εντυπωσιακός ο Κάρλος Σάινθ κέρδισε τη μάχη του βάθρου.
Χωρίς να απειληθεί ποτέ και από κανέναν, ο Μαξ Φερστάπεν κυριάρχησε από τα πράσινα φώτα μέχρι την καρό σημαία του εναρκτήριου φετινού GP της Formula 1 στο Μπαχρέιν, επιβεβαιώνοντας τα προγνωστικά ότι είναι φέτος το απόλυτο φαβορί για την κατάκτηση του -τέταρτου διαδοχικού του- παγκόσμιου πρωταθλήματος.
Παράλληλα, ο Σέρτζιο Πέρεζ βρήκε τον παλιό καλό του εαυτό και σημείωσε με άνεση το 1-2 της Red Bull με τη νέα RB20, ενώ και η Ferrari επιβεβαίωσε τα προγνωστικά καθώς ήταν η δεύτερη ταχύτερη ομάδα. Ο Κάρλος Σάινθ κέρδισε τη μάχη του βάθρου με τον Σαρλ Λεκλέρ, έπειτα από ορισμένα προβλήματα που αντιμετώπισε αρχικά ο Μονεγάσκος με τα φρένα της SF-24.
Ένα πρόβλημα με τη μονάδα ισχύος της Mercedes W15 δεν επέτρεψε στον Τζορτζ Ράσελ να αντιμετωπίσει τις Ferrari εντέλει για τη μάχη του βάθρου, αλλά ο Βρετανός κατάφερε να μείνει μπροστά από τον Λάντο Νόρις, τον Λιούις Χάμιλτον, τον Όσκαρ Πιάστρι και τις Aston Martin των Φερνάντο Αλόνσο και Λανς Στρολ που έκλεισαν την πρώτη δεκάδα.
Τα κύρια στοιχεία του αγώνα:
- Ο Μαξ Φερστάπεν κυριάρχησε από την εκκίνηση μέχρι τον τερματισμό.
- Όλοι οι οδηγοί έκαναν δύο πιτ-στοπς και χρησιμοποίησαν τη μαλακή-σκληρή-σκληρή γόμα στα τρία stints, με εξαίρεση τις δύο Red Bull που έβαλαν φρέσκια μαλακή στο τέλος.
- Ο Σέρτζιο Πέρεζ εκμεταλλεύτηκε τον ανώτερο αγωνιστικό ρυθμό της Red Bull RB20 και σύντομα ανελίχθηκε από την 5η θέση της εκκίνησης στη 2η.
- Ο Κάρλος Σάινθ πέρασε δύο φορές τον Λεκλέρ και μία τον Ράσελ για να κερδίσει εντυπωσιακά τη θέση στο βάθρο που απέμεινε.
- Ο Σαρλ Λεκλέρ αντιμετώπισε προβλήματα στα φρένα στην αρχή και έχασε την επαφή του με τον Σάινθ και τον Ράσελ.
- Ο Τζορτζ Ράσελ είχε προβλήματα με τη μονάδα ισχύος της Mercedes και εντέλει έχασε την 4η θέση από τον Λεκλέρ, που έλυσε στο μεταξύ τα προβλήματα της Ferrari SF-24.
- O Λιούις Χάμιλτον δεν είχε τον ανταγωνιστικό ρυθμό που ήλπιζε, και αντιμετώπισε μια σειρά προβλημάτων που δεν του επέτρεψαν να είναι ανταγωνιστικός.
- Η McLaren επιβεβαίωσε ότι η πίστα του Μπαχρέιν δεν ταιριάζει στην MCL38.
- Η Aston Martin εντελώς απρόσμενα δεν είχε τον αγωνιστικό ρυθμό που ήλπιζε ότι θα είχε και ο Αλόνσο ποτέ δεν ήταν σε θέση να μαχηθεί για κάτι καλύτερο από την θέση πίσω από τις McLaren.
Η εξέλιξη του αγώνα
Εκκινώντας καθαρά, ο Μαξ Φερστάπεν αμύνθηκε στην επίθεση του Λεκλέρ στην πρώτη στροφή και έκτοτε δεν κοίταξε ποτέ πίσω, οικοδομώντας πολύ γρήγορα απόσταση ασφαλείας, την οποία διεύρυνε με απόλυτη άνεση μέχρι τα πρώτα πιτ-στοπς. Έκτοτε, κατέβασε το ρυθμό του και έκανε έναν μοναχικό αγώνα την κορυφή.
Οι πρώτοι γύροι ήταν πολύ ενδιαφέροντες στη μάχη για τη δεύτερη θέση. H Ferrari του Λεκλέρ δεν έδειχνε καμία συγκρότηση στα φρένα κι έτσι ο Μονεγάσκος δέχθηκε στον 4ο γύρο την προσπέραση από τον Ράσελ. Αλλά ήδη ο Φερστάπεν είχε οικοδομήσει διαφορά άνω των 3 δευτερολέπτων, και ο Άγγλος δεν είχε τον ρυθμό να τον καταδιώξει.
Στο μεταξύ, ο Πέρεζ πέρασε στην εκκίνηση τον Σάινθ και σύντομα κατάφερε να περάσει και τον Λεκλέρ, για να ανέβει στην 3η θέση. Με τον ανώτερο ρυθμό της RB20 έφτασε και πέρασε και τον Ράσελ, στον 14ο γύρο, διαμορφώνοντας το άνετο αποψινό 1-2 της Red Bull Racing.
Ο Πέρεζ, ωστόσο, μετά το πρώτο πιτ-στοπ (όπου όλοι άλλαξαν τη μαλακή γόμα της εκκίνησης με τη σκληρή) έδειχνε ακόμα ευάλωτος από τους Ράσελ-Σάινθ. Όμως, η μάχη αυτή τελείωσε χάρη στην ευφυή επιλογή της RBR να περισώσει ένα σετ μαλακής γόμας την Παρασκευή, στις ελεύθερες δοκιμές.
Έτσι, στο δεύτερο πιτ-στοπ οι Φερστάπεν και Πέρεζ είχαν την πολυτέλεια ενός φρέσκου σετ μαλακών ελαστικών, την ώρα που όλοι οι άλλοι έβαλαν ξανά τη σκληρή. Και παρότι θα περίμενε κανείς να πέσει η απόδοση αυτής της γόμας, που έπρεπε να βγάλει τους τελευταίους 20 γύρους, κάτι τέτοιο δεν συνέβη.
Έτσι, ο Πέρεζ ποτέ δεν απειλήθηκε από τον Σάινθ στο τέλος, που κατάφερε να περάσει τη Mercedes του Ράσελ εξαιτίας και ενός μικρού προβλήματος της μονάδας ισχύος της Mercedes. Όσο κι αν ο Ισπανός ήλπιζε ότι θα έπεφτε η απόδοση των μαλακών ελαστικών του Πέρεζ και θα είχε ο ίδιος καλύτερη πρόσφυση στους τελευταίους γύρους για να τον απειλήσει, κάτι τέτοιο δεν συνέβη ποτέ.
Με τη σκληρή γόμα, και με ορισμένες ρυθμίσεις στο σύστημα πέδησης, η Ferrari του Λεκλέρ ήταν πιο συγκροτημένη και αποδοτική στο δεύτερο μισό του αγώνα, κι έτσι ο Μονεγάσκος κατάφερε να περάσει τον Ράσελ για να φέρει τη δεύτερη Ferrari σε σχηματισμό πίσω από τον Σάινθ.
Ο Ράσελ κατάφερε να ελέγξει το πρόβλημα της W15 για να κρατήσει πίσω του τον Λάντο Νόρις της McLaren, ενώ ο Χάμιλτον με μια σειρά από προβλήματα έμεινε 7ος, χωρίς να βιώσει τον αγωνιστικό ρυθμό στον οποίο τόσο αισιόδοξα πίστευε μετά τις δοκιμές κατάταξης - έχοντας επιλέξει ρυθμίσεις εστιασμένες για τον αγώνα.
Μετά το πρώτο φετινό GP στο Μπαχρέιν, η F1 συνεχίζεται με το δεύτερο φετινό της αγώνα το αμέσως επόμενο τριήμερο με το GP Σαουδικής Αραβίας. Θυμίζουμε πως και ο αγώνας της Τζέντα θα διεξαχθεί Σάββατο, στις 9 Μαρτίου, διότι την 10η Μαρτίου ξεκινά το ραμαζάνι στην αραβική χώρα.