Χωρίς αντίπαλο ο Φερστάπεν, νέος "περίπατος" του Ολλανδού στο GP της Τζέντα
Δύο στα δύο για τον Μαξ Φερστάπεν στο φετινό πρωτάθλημα της Formula 1: ο Ολλανδός κυριάρχησε ολοκληρωτικά στο GP Σαουδικής Αραβίας, σε άλλο ένα επιβλητικό 1-2 της Red Bull με τη δεύτερη θέση του Σέρτζιο Πέρεζ. Στην τρίτη θέση του βάθρου ο Σαρλ Λεκλέρ, εντυπωσιακή 7η θέση του rookie Όλι Μπέρμαν με την έτερη Ferrari.
Ο Μαξ Φερστάπεν έφτασε στις 9 συνεχόμενες νίκες στη Formula 1 κυριαρχόντας ολοκληρωτικά και χωρίς καμία πίεση στο GP Σαουδικής Αραβίας, 2ο φετινό αγώνα της Formula 1, εμπρός από τον ομόλογό του Σέρτζιο Πέρεζ που συμπλήρωσε άλλο έναν θρίαμβο της Red Bull με την ανίκητη RB20.
Όπως αναμενόταν, η Ferrari ήταν η δεύτερη σε δυναμική ομάδα και σε αυτόν τον αγώνα, και ο Σαρλ Λεκλέρ το εκμεταλλεύτηκε για να ανέβει στο βάθρο εμπρός από τον Όσκαρ Πιάστρι της McLaren που είχε το πάνω χέρι από τις Aston Martin του Φερνάντο Αλόνσο και τη Mercedes του Τζορτζ Ράσελ, που έκλεισαν το βάθρο.
Όμως, οδηγός του αγώνα αναδείχθηκε ο μόλις 18χρονος Όλι Μπέρμαν, που κλήθηκε μόλις χθες να αντικαταστήσει τον Κάρλος Σάινθ -που υπεβλήθη χθες σε εγχείρηση σκωληκοειδίτιδας- στο κόκπιτ της Ferrari. Ο Βρετανός πρωταγωνιστής της F2 εκκίνησε από την 11η θέση αλλά κατάφερε να τερματίσει στην 7η, κερδίζοντας τον Λάντο Νόρις της McLaren και τον Λιούις Χάμιλτον της Mercedes.
Ο Νόρις και ο Χάμιλτον, βεβαίως, επέλεξαν λίγο ανορθόδοξη στρατηγική: ήταν οι μόνοι που δεν εκμεταλλεύτηκαν το όχημα ασφαλείας στον 8ο γύρο για το ατύχημα -χωρίς σοβαρές συνέπειες- του Λανς Στρολ της Aston Martin, έμειναν στην πίστα και αναγκάστηκαν να κάνουν προς το τέλος το πιτ-στοπ τους, χάνοντας αρκετές θέσεις.
Τα κύρια στοιχεία του GP Σαουδικής Αραβίας:
- Ο Μαξ Φερστάπεν ήταν επικεφαλής από την εκκίνηση μέχρι τον τερματισμό, με μόνη εξαίρεση λίγους γύρους στα πιτ-στοπς του 8ου γύρου.
- Τα πιτ-στοπς πυροδότησε η έξοδος του οχήματος ασφαλείας για το ατύχημα του Λανς Στρολ στον 8ο γύρο.
- Ο Στρολ έσπασε τον εμπρός αριστερό τροχό στην εσωτερική μπαριέρα της στροφής 22, και προσέκρουσε στην απέναντι μπαριέρα με σφοδρότητα, αλλά χωρίς σοβαρές συνέπειες.
- Οι μόνοι από τους πρωτοπόρους που δεν μπήκαν για αλλαγή ελαστικών στον 8ο γύρο (και δεν εκμεταλλεύτηκαν το όχημα ασφαλείας) ήταν οι Νόρις και Χάμιλτον.
- Οι Νόρις, Χάμιλτον έκαναν προς το τέλος το πιτ-στοπ τους, βγήκαν στην 8η και 9η θέση, αλλά παρότι έβαλαν την ταχύτερη μαλακή γόμα δεν κατάφεραν να πλησιάσουν για να απειλήσουν τον 7ο Όλιβερ Μπέρμαν.
- Ο μόλις 18χρονος Μπέρμαν κέρδισε την 7η θέση στο ντεμπούτο του στη Formula 1, όντας ο πρώτος rookie που έκανε ντεμπούτο με τη Ferrari μετά το 1972.
Η εξέλιξη του GP Σαουδικής Αραβίας
Το σιρκουί της Τζέντα προέβαλλε λίγο διαφορετικές συνθήκες για τις ομάδες -ρυθμίσεις χαμηλής άντωσης, χαμηλότερη φθορά των ελαστικών- όμως δεν άλλαξε η ισορροπία στην κορυφή: η Red Bull παρέμεινε σε άλλο γαλαξία, η Ferrari παρέμεινε δεύτερη δύναμη του σπορ, και η μόνη διαφορά ήταν πως σε ρυθμό αγώνα εδώ η McLaren είχε ένα μικρό προβάδισμα από τις Aston Martin και Mercedes.
Στην εκκίνηση -όπου σχεδόν όλοι είχαν τη μέση γόμα, πλην του Μπέρμαν που ξεκίνησε με τη μαλακή- δεν άλλαξε τίποτα: ο Φερστάπεν διατήρησε την πρώτη θέση από τα φώτα μέχρι την πρώτη στροφή, ενώ ο Λεκλέρ αμύνθηκε από την επίθεση του Πέρεζ. Όμως, στον 4ο γύρο ο Μεξικανός της Red Bull αξιοποίησε το DRS για να περάσει τη Ferrari για τη δεύτερη θέση, ενώ λίγο νωρίτερα ο Πιάστρι πέρασε τον Αλόνσο για την 4η θέση.
Στον 8ο γύρο, από τους 50, ο Λανς Στρολ χτύπησε με τον αριστερό εμπρός τροχό την εσωτερική μπαριέρα της στροφής 22, έσπασε την ανάρτηση και έμεινε επιβάτης της Aston καταλήγοντας στην απέναντι μπαριέρα. Ο Καναδός βγήκε υγιής από το κόκπιτ, αλλά φυσικά ήρθε στην πίστα το όχημα ασφαλείας για να καθαριστεί η πίστα από το κατεστραμμένο πράσινο μονοθέσιο.
Φυσικά ακολούθησε καταιγισμός σχεδόν όλων των οδηγών στα πιτς, για να εκμεταλλευτούν το όχημα ασφαλείας ώστε να κάνουν με ελάχιστο κόστος χρόνου τη μία και μοναδική τους αλλαγή ελαστικών για απόψε. Οι μόνοι από τους πρωτοπόρους που δεν το έκαναν ήταν οι Λάντο Νόρις και Λιούις Χάμιλτον.
Ως αποτέλεσμα, ο Νόρις έμεινε για λίγους γύρους επικεφαλής του αγώνα, πριν αρχίσει να χάνει θέσεις λόγω της φθαρμένης μέσης γόμας του σε σχέση με τη φρέσκια σκληρή των υπόλοιπων, που έβαλαν στον 8ο γύρο. Αντίστοιχα ο Χάμιλτον έμεινε για λίγο στην 3η θέση, αλλά άρχισε επίσης να πέφτει στην κατάταξη.
Έτσι, οι Πέρεζ, Λεκλέρ, Πιάστρι και Αλόνσο καθιερώθηκαν στις θέσεις πίσω από τον Φερστάπεν, όλοι με ίδια στρατηγική. Όταν πια οι Νόρις και Χάμιλτον έκαναν το πιτ-στοπ τους, περίπου 12 γύρους πριν το τέλος, ήλπιζαν ότι με τη μαλακή γόμα θα μπορούσαν να εκμεταλλευτούν την ανώτερή τους πρόσφυση και να ανελιχθούν στην κατάταξη.
Δεν συνέβη. Στο σιρκουί της Τζέντα η μαλακή γόμα απλώς δεν απέδιδε, κι έτσι οι Νόρις και Χάμιλτον έμειναν στην 8η και 9η θέση στις οποίες επέστρεψαν μετά το πιτ-στοπ τους. Βεβαίως, χρειάστηκε και ο Μπέρμαν να κάνει έναν αλάνθαστο αγώνα στην 7η θέση, ειδικά όταν ο Νόρις αύξανε το ρυθμό και την πίεσή του στον 18χρονο.
Μετά από τη δυάδα των πρώτων φετινών GP της Formula 1 στην Αραβία, στο Μπαχρέιν και τη Σαουδική Αραβία, τώρα το σπορ θα περάσει ένα κενό Σαββατοκύριακο πριν ταξιδέψει στην Αυστραλία για τον 3ο φετινό γύρο του, στις 22-24 Μαρτίου.