ΡΑΛΙ ΝΤΑΚΑΡ

Dakar Classic - 4η ημέρα: Μια πολύ καλή μέρα για το ελληνικό πλήρωμα, αλλά χωρίς αντίκρισμα

Dakar Classic - 4η ημέρα: Μια πολύ καλή μέρα για το ελληνικό πλήρωμα, αλλά χωρίς αντίκρισμα
Dakar Classic 2023 / Βαγγέλης Μπερσής – Φώτης Κουτσουμπός DAKAR GREEK RALLY TEAM

Οι Μπερσής – Κουτσουμπός κινήθηκαν γρήγορα όπου μπορούσαν, συγκρατημένα όπου χρειάστηκε και ανέβηκαν πολλές θέσεις στη γενική κατάταξη. Ωστόσο η μέρα ακυρώθηκε από τους οργανωτές λόγω άσχημων καιρικών συνθηκών. Εκκρεμεί ένσταση από αρκετά πληρώματα, μεταξύ των οποίων και το ελληνικό.

Η τέταρτη μέρα (3/1) του Dakar Classic διεξήχθη σε εδάφη γεμάτα ιστορία. Ο αγώνας ξεκίνησε από την Alula, ένα από τα κέντρα του πολιτισμού των Ναβαταίων και είχε προορισμό το Ha'il, το οποίο αποτελούσε σταυροδρόμι εμπορικών διαδρομών που συνέδεαν την Ευρώπη με την Ασία,

Το αυτοκίνητο του ελληνικού πληρώματος επισκευάστηκε πλήρως και ήταν έτοιμο για να ριχτεί ξανά στη μάχη. Η διαδρομή είχε συνολικό μήκος 619 km, από τα οποία τα μισά σχεδόν (308 km) ήταν ειδικές διαδρομές.

Η πρόκληση περιλάβανε προσεκτική πλοήγηση εκτός από ταχύτητα και αντοχή, καθώς τα πληρώματα έπρεπε να αντιμετωπίσουν κατά διαστήματα καταρρακτώδεις καιρικές συνθήκες διασχίζοντας τα μαγευτικά φαράγγια που περιβάλλουν τις αμμώδεις και μερικές φορές βραχώδεις διαδρομές. Η πρώτη απλή διαδρομή προμήνυε τις απαιτητικές καιρικές συνθήκες που θα επικρατούσαν. Ξεκίνησε με απλή βροχή που σταδιακά δυνάμωνε σε καταιγίδα με δυνατές ριπές αέρα.

Η 1η ειδική περιλάμβανε μια μίξη αμμώδες εδάφους με στενά και πετρωτά τμήματα. Το βρόχινο νερό είχε καλύψει τα πάντα και σε κάποια σημεία τα έκανε να φαίνονται σαν μια τεράστια λίμνη. Ήδη στα πρώτα χιλιόμετρα οι Βαγγέλης Μπερσής – Φώτης Κουτσουμπός συνάντησαν 7-8 αυτοκίνητα που αντιμετώπιζαν το κάθε ένα διαφορετικό πρόβλημα. Άλλο είχε κολλήσει, άλλο είχε μηχανικό πρόβλημα, άλλο κλατάρισμα. κ.ο.κ.. Το τέλος της 1ης ειδικής, υπό καταρρακτώδη βροχή, βρήκε τον Βαγγέλη και τον Φώτη στην 27η θέση της γενικής κατάταξης, με 81 βαθμούς ποινή.

Ο βροχερός καιρός, το λασπωμένο τερέν και οι κοφτερές πέτρες που καραδοκούσαν, ανάγκασαν το ελληνικό πλήρωμα να οδηγήσει μυαλωμένα και με ασφαλή ρυθμό ώστε να μη ρισκάρουν κάποια έξοδο ή κάποιο μηχανικό πρόβλημα. Σημειώστε πως το αυτοκίνητο είναι εξοπλισμένο με competition λάστιχα ειδικά για αμμώδεις επιφάνειες. Δεν έχουν δηλαδή πέλμα με βαθύ τακούνι ώστε να διώχνει την λάσπη. Απαιτούν ιδιαίτερη προσοχή στην οδήγηση σε βρεγμένο, ώστε να μην γλιστρήσουν ή κολλήσουν σε κάποιο σημείο με μαζεμένη λάσπη, ή φυσικά να μην χάσουν εντελώς την πρόσφυση (aquaplaning) σε λιμνασμένα νερά.

Η παροχή βοήθειας σε έναν αγωνιζόμενο που είχε κολλήσει σε ένα χαντάκι, καθυστέρησε σημαντικά το πλήρωμα, οπότε ο Φώτης έδωσε το ελεύθερο στον Βαγγέλη να πιέσει μέχρι το τέλος. Το γκάζι στο πάτωμα λοιπόν και τα χαμογελά ήρθαν, όχι τόσο από την κάλυψη του χαμένου χρόνου, αλλά από την αδρεναλίνη και την οδηγική ευχαρίστηση που πήρε ο οδηγός μετά από την απογοήτευση της προηγούμενης ημέρας.

Στο τέλος της 2ης ειδικής το ελληνικό πλήρωμα ήταν στην 32η θέση Γενικής, όταν κατά την σφράγιση του καρνέ διαπιστώθηκε μια μικρή διαρροή αέρα από ένα λάστιχο. Στα μέσα της 3ης ειδικής πάρθηκε η απόφαση από την οργάνωση, μιας και ο καιρός χειροτέρευε συνεχώς, να ακυρωθεί η ειδική και από εναλλακτική διαδρομή τα πληρώματα να οδηγηθούν στο Bivouac.

Όμως η οργάνωση θεώρησε σωστό να ακυρωθεί όλη η ημέρα και τα πληρώματα να μην πάρουν καθόλου βαθμούς. Κάτι που φυσικά αδικεί όσα πληρώματα ολοκλήρωσαν τις ειδικές ενώ κάποια άλλα ευνοούνται, που ενώ δεν ολοκλήρωσαν τις ειδικές, δεν πήραν καμία ποινή. Κατατέθηκε ένσταση από κάποια πληρώματα (και το δικό μας), οπότε και περιμένουμε εξελίξεις για την απόφαση των αγωνοδικών.

ΠΗΓΗ: Dakar Greek Rally Team

Dakar Classic - 4η ημέρα: Μια πολύ καλή μέρα για το ελληνικό πλήρωμα, αλλά χωρίς αντίκρισμα
Dakar Classic 2023 / Βαγγέλης Μπερσής – Φώτης Κουτσουμπός DAKAR GREEK RALLY TEAM
TAGS ΡΑΛΙ ΝΤΑΚΑΡ DAKAR CLASSIC
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ