Dakar Classic - 7η ημέρα: Καλή επίδοση σε μια δύσκολη μέρα για το Ελληνικό πλήρωμα
Το έκτο σκέλος του αγώνα, που περιελάμβανε 934 km και είχε τελικό προορισμό το Ριάντ, επεφύλασσε μια δυσάρεστη έκπληξη στους Βαγγέλη Μπερσή – Φώτη Κουτσουμπό. Ευτυχώς, όλα πήγαν καλά.
Η έβδομη μέρα του Dakar Classic (6/1) τροποποιήθηκε λόγω των καιρικών συνθήκων που έπλητταν την περιοχή Al Duwadimi. Έτσι, το χτεσινό σκέλος ήταν συνολικά 934 km και περιελάμβανε ειδική διαδρομή μήκους 130 km. Τελικός προορισμός το Ριάντ.
Το Ελληνικό πλήρωμα εκκινούσε στις 4:26 το πρωί, που σημαίνει ξύπνημα τουλάχιστον στις 3:00 για τις απαραίτητες προετοιμασίες και φυσικά τακτοποίηση των πραγμάτων για την μετακίνηση από το ένα bivouac στο επόμενο. Τα χειρότερα όμως έπονται...
Αμέσως μετά την εκκίνηση, στα 5 km από το service, το αυτοκίνητο έμεινε από φρένα! Το πεντάλ έπεσε στο πάτωμα και οι Βαγγέλης Μπερσής - Φώτης Κουτσουμπός αναγκάστηκαν να σταματήσουν και να ελέγξουν τι συμβαίνει. Στον έλεγχο ο έμπειρος Φώτης διαπίστωσε πως υπάρχει διαρροή από έναν ταχυσύνδεσμο στην πίσω δεξιά δαγκάνα. Έτσι, επέστρεψαν στο bivouac για επισκευή, όπου διαπιστώθηκε πως ο ταχυσύνδεσμος στο πίσω σωληνάκι, ήταν μεν καινούριος αλλά από κάποια αστοχία υλικού είχε διαρροή. Αλλάχθηκε αμέσως, μπήκαν νέα υγρά φρένων και πλέον ο Βαγγέλης πάτησε τέρμα γκάζι για να προλάβουν τον χρόνο της απλής διαδρομής, αφού είχαν 377 km για να διανύσουν.
Η ειδική της ημέρας ήταν μικρή (για τα δεδομένα του Dakar) με δυο regularity sections. Πολύ γρήγορα τμήματα με κυμαινόμενες μέσες ωριαίες ταχύτητες που δυσκόλευαν τους συνοδηγούς και ειδικά εκείνους που όπως και ο Φώτης υπολογίζουν τους χρόνους με το “χέρι” και όχι με κάποιο ηλεκτρονικό όργανο. Ενδεικτικά, ενώ η μέση ωριαία στο 1ο section ήταν 71,41 km/h, για λόγους ασφαλείας η οργάνωση την άλλαξε σε 30 km/h σε ένα μικρό τμήμα του δρόμου (300-400 μέτρα) που είχε καταρρεύσει.
Ο Φώτης, ο οποίος πρέπει να υπολογίσει σε πόση ώρα ακριβώς πρέπει να βγει το αγωνιστικό από την ειδική όταν έχει μέση ταχύτητα 71,41 km/h και ανάλογα να επιβραδύνει ή να επιταχύνει τον οδηγό του, θα πρέπει να λάβει υπόψη του και αυτή την αλλαγή! Διαφορετικά, όποιος έκανε το λάθος να συνεχίσει με την ταχύτητα που είχε υπολογίσει και δεν έκοβε ρυθμό σε εκείνο το σημείο, η ζημιά στο αυτοκίνητο θα ήταν γεγονός. Χρειάζεται λοιπόν μυαλωμένη και ασφαλής οδήγηση, κάτι που το Ελληνικό πλήρωμα εφαρμόζει συνεχώς.
Η επόμενη απλή διαδρομή των 430 km ήταν από μόνη της μια πρόκληση. Η απίστευτη κίνηση στους δρόμους γύρω από το Ριάντ καθώς και τμήματα δρόμων 2 κατευθύνσεων με 2 λωρίδες, που για κάποιο λόγο ενώνονταν σε μια λωρίδα, δυσκόλεψε απίστευτα την επιστροφή. Μόλις και μετα βίας οι Βαγγέλης και Φώτης προλάβαν τον απαιτούμενο χρόνο κάλυψης της απλής, και σφράγισαν καρνέ 5 λεπτά πριν την λήξη του. Στα αποτελέσματα της ημέρας, σημείωσαν τον 42ο χρόνο και βρίσκονται στην 52η θέση της γενικής κατάταξης.
Το bivouac στο Ριάντ ήταν για μια ακόμη φορά, λίμνη. Οι μηχανικοί κατέβαλαν υπεράνθρωπες προσπάθειες για να μπορέσουν να επιδιορθώσουν τα αγωνιστικά αφού τα πάντα ήταν πλημμυρισμένα. Επιπλέον, έπρεπε να εφοδιάσουν το αυτοκίνητο με ό,τι ανταλλακτικά μπορεί να μεταφέρει για το σημερινό marathon stage. Αυτό σημαίνει πως τα αυτοκίνητα στο τέλος της ειδικής, δεν θα έχουν τη δυνατότητα επισκευών από τους μηχανικούς τους. Τα πληρώματα επιτρέπεται να επισκευάσουν οι ίδιοι ότι μπορούν, με ανταλλακτικά που φέρουν μαζί τους ή που θα δανειστούν από άλλους αγωνιζόμενους από την ίδια κατηγορία.
Η σημερινή μέρα ξεκίνησε για το Ελληνικό πλήρωμα στις 04.26 και απαιτεί σωστή διαχείριση του ρυθμού ώστε να αποφευχθεί οποιαδήποτε ζημιά στο αυτοκίνητο καθώς οι επισκευές με τα ανταλλακτικά που έχουν μαζί τους είναι περιορισμένες, αλλά και για τη σωστή στρατηγική σε ότι αφορά στη φθορά των ελαστικών, καθώς έχουν μαζί τους μόνο 2 ρεζέρβες στο αυτοκίνητο, για 2 αγωνιστικές ημέρες.
ΠΗΓΗ: Dakar Greek Rally Team