Δεύτερο συνεχόμενο νταμπλ για Renault - Αλόνσο. Επιβλητική η Ferrari. Αντίο από Σουμάχερ.
Δεύτερο συνεχόμενο νταμπλ για τη Renault παρά την επιβλητική παρουσία της Ferrari και του Μάσα στην Βραζιλία. Διαβάστε τα αφιερώματα στον πρωταθλητή Αλόνσο και τον Μίκαελ Σουμάχερ...
Ο αγώνας ξεκίνησε με πολλές εγκαταλήψεις και τις δύο Ferrari να δείνουν από μτην αρχή πως είναι πολύ ταχύτερες των υπολοίπων. Το παιχνίδι όμως χάθηκε για τον Σουμάχερ όταν το ελαστικό του κλάταρε και μαζί οι όποιες ελπίδες για τον τίτλο.
Ο Γερμανός όμως δεν τα παράτησε και με ρεσιτάλ οδήγησης πέρασε όποιον βρήκε μπροστά του, τερμάτισε στην τέταρτη θέση κάνοντας σχεδόν σε κάθε πέρασμα ταχύτερο γύρο και γνώρισε την αποθέωση από τους Βραζιλιάνους φιλάθλους.
Τελευταίο ταγκό
Όταν τα κόκκινα φώτα έσβησαν ο Μίκαελ Σουμάχερ έκανε ίσως την καλύτερη φετινή του εκκίνηση κερδίζοντας δύο θέσεις στην τρίτη στροφή. Η συνέχεια όμως δεν ήταν το ίδιο καλή για τον Γερμανό. Στον δέκατο γύρο και ενώ πίεζε τον Φιζικέλα το μπροστά αριστερό ελαστικό του κλάταρε με αποτέλεσμα να αναγκαστεί να γυρίσει αργά προς τα pit.
Η ατυχία του Σουμάχερ έφερε γκίνια σε όλο τον αγώνα αφού από τον εντέκατο γύρο άρχισε ο χωρός των εγκαταλείψεων. Διπλή καταστροφή για Williams στους πρώτους γύρους (έφερε το SC για τρεις γύρους στην πίστα), διπλή και για την Τoyota που την έριξε από την πέμπτη θέση της γενικής βαθμολογίας.
Ο Σουμάχερ επέστρεψε στην πίστα στην 17η θέση (τελευταία) και με επίθεση διαρκείας και με οδηγικό στυλ που θα μας λείψει έφτασε να τερματίσει στην τέταρτη. Ο τελευταίος αγώνα του Γερμανού απλά αντικατροπτίζει την ιστορία του.
Η Ferrari μπορέι να μην κατάκτησε το πρωτάθλημα αλλά έδειξε τη δύναμη της αφού εκτός από τον Σουμάχερ ο Μάσα έκανε περίπατο στην κορυφή, αν και ο Αλόνσο δεν ξέρουμε αν πίεσε το μονοθέσιό του. Αξίζει να σημειωθεί πως στα μισά του αγώνα ο Σουμάχερ γυρνάγε στο 1:12.507 και ο Μάσα που είχε σηκώσει το πόδι από το γκάζι στο 1:13.269, ενώ όλοι οι άλλοι οδηγοί είναι πάνω από το 1:14!
Εκπληκτικός αγώνας και από τον Μπάτον που ξεκίνησε από την 14η θέση και τελικά ανέβηκε στο podium. Απογοητευτική ήταν για μία ακόμη φορά η McLaren καθώς όσο και αν προσπαθούσαν Ντε λα Ρόσα και Ραϊκόνεν δεν μπορούσαν να πετύχουν αυτό που ήθελαν.
Σε έναν τέτοιο αγώνα με τόσες ιδιαιτερότητες δεν θα ασχοληθούμε με την ανάλυση γύρο με γύρο, άλλωστε υπάρχει το Live λίγο πιο κάτω. Εμείς απλά θα σημειώσουμε μερικά πράγματα που πρέπει να θυμάστε από αυτό το GP.
1ον Η νίκη του Μάσα έφερε Βραζιλιάνο στην κορυφή του αγώνα της πατρίδας του 13 χρόνια μετά.
2ον Ο Αλόνσο με το δεύτερο σερί πρωτάθλημα ξεκινάει το δικό του θρύλο.
3ον Ίσως το πιο σημαντικό... Ο μηχανοκίνητος αθλητισμό χάνει έναν τεράστιο πιλότο. Η οδήγησή του και το πάθος του Σουμάχερ στον GP της Βραζιλίας είναι απλά ασύλληπτα. Σε ευχαριστούμε για όλα...
Οι δέκα πρώτοι στην Βραζιλία:
1. Φελίπε Μάσα 1:31:53.751
2. Φερνάντο Αλόνσο +18.658
3. Τζένσον Μπάτον +19.394
4. Μίκαελ Σουμάχερ +24.094
5. Κίμι Ραϊκόνεν +28.503
6. Τζιανκάρλο Φισικέλα +30.287
7. Ρούμπενς Μπαρικέλο +40.294
8. Πέδρο ντε λα Ρόσα +52.068
9. Ρόμπερτ Κούμπιτσα +1:07.642
10.Τακούμα Σάτο + γυρο
LIVE Αγώνα:
ΤΕΛΟΣ ΑΓΩΝΑ ΚΑΙ ΠΡΩΤΑΘΛΗΜΑΤΟΣ
Ο Μάσα νικητής του αγώνα
Ο Αλόνσο παγκόμσιος πρωταθλητής
Η Renault παγκόσμια πρωταθλήτρια
71ος γύρος:
Ταχύτερος γύρος από τον Σουμάχερ.
70ος γύρος: Ο Σουμάχερ περνάει στην πρώτη στροφή της πίστας τον Ραϊκόνεν και βρίσκεται πλέον στην τέταρτη θέση. Ο Μπάτον συνεχίζει να πιέζει τον Αλόνσο.
69ος γύρος: Πολύ έξυπνα Ραϊκόνεν κλείνει την πόρτα στην πρώτη στροφή και δεν επιτρέπει την προσπέραση στον Σουμάχερ. Μεγάλη και πολύ όμορφη μάχη μεταξύ του ανθρώπου που φεύγει και αυτού που έρχεται...
67ο γύρος: Και πάλι στην πρώτη στροφή ο Σουμάχερ προσπαθεί να περάσει τον Ραϊκόνεν χωρίς όμως να τα καταφέρνει. Ο Μπάτον συνεχίζει την πίεση στον Αλόνσο για τη δεύτερη θέση.
66ος γύρος: Η κίτρινη σημαία δεν επιτρέπει στον Σουμάχερ να περάσει τον Ραϊκόνεν.
65ος γύρος: Τρίτο Pit stop για τον Γιαμαμότο.
64ος γύρος: Επόμενος στόχος για τον Γερμανό ο Ραϊκόνεν. Ο Σουμάχερ γυρνάει 1 δευτερόλεπτο πιο γρήγορα από τον Φινλανδό.
63ος γύρος: Ο Σουμάχερ παίρνει την πέμπτη θέση από τον Φιζικέλα στην πρώτη στροφή.
62ος γύρος: Ο Σουμάχερ προσπαθεί να περάσει τον Φιζικέλα στην πρώτη στροφή αλλά δεν τα καταφέρνει.
61ος γύρος: Στο χορτάρι ο Άλμπερς μετά από οδηγικό του λάθος που όμως δεν τον έβγαλε εκτός αγώνα.
59ος γύρος: Ο Φιζικέλα αντέχει στην πίεση του Σουμάχερ. Αν τα πράγματ μείνοουν ως έχουν η Ranult κάνει το νταμπλ. 13 γύροι για το πέσιμο της καρό σημαία.
57ος γύρος: Ο Μάσα συνχίζει να ανοίγει τη διαφορά του από τον Αλόνσο. 27.5 δευτερόλεπτα αυτή τη στιγμή. την ώρα που ο Σουμάχερ έχει βάλει στο μάτι τον Φιζικέλα.
55ος γύρος: Στα pit o Αλόνσο που επιστρέφει στην δεύτερη θέση.
53ος γύρος: Στην έκτη θέση ο Σουμάχερ 1 δευτερόλεπτο πίσω από τον Φιζικέλα.
50ος γύρος: Νέος ταχύτερος γύρος από τον Σουμάχερ.
48oς γύρος: Ο Σουμάχερ μπαίνει στα pit βγαίνει στα 7.7 δευτερόλεπτα και βρίσκεται στην 8η θέση!!!
47ος γύρος: Ο Μπαρικέλο ανοίγει το παράθυρο για το δεύτερο pit stop.
ΑΠΙΣΤΕΥΤΟ: Ο Σουμάχερ γυρνάει στο 1:12.507 και ο Μάσα που έχει σηκώσει το πόδι στο 1:13.269. Όλοι οι άλλοι οδηγοί είναι πάνω από το 1:14!
45ος γύρος: Ο Σουμάχερ κυνηγάει τον Μπαρικέλο και τους παίρνει δύο δευτερόλπετα σε ένα γύρο! Στα δέκα η διαφορά τους.
43ος γύρος: Ο Μπάτον ψάχνει τον τρόπο να περάσει τον Αλόνσο που δεν μπορεί να ακολουθήσει τον Μάσα.
42ος γύρος: Νέο πρόβλημα για τον Σουμάχερ που ελαττώνει ταχύτητα, ο Κούμπιτσα τον περνάει αλλά αμέσως μετά ο Γερμανός επανέρχεται και παίρνει πίσω τη θέση του.
41ος γύρος: Απίστευτο αλλά ο Μάσα έχει 23 δευτερόλεπτα διαφορά από τον δεύτερο Αλόνσο!
40ος γύρος: Στην έβδομη θέση ο Μίκαελ Σουμάχερ που πέρασε τον Κούμπιτσα στη μεγάλη ευθεία εκκίνησης-τερματισμού.
39ος γύρος: Μάχη μεταξύ Μπάτον και Αλόνσο για την δεύτερη θέση.
38ς γύρος: Ταχύτερος γύρος από τον Μίκαελ Σουμάχερ.
37ος γύρος: Επιτέλους ο Ντε λα Ρόσα μπαίνει στα Pit, σίγουρα βρίσκεται σε στρατηγική ενός Pit stop.
37ος γύρος: Ο Σουμάχερ περνάει και τον Χάιντφιλντ. Στην 8η θέση ο εφτά φορές παγκόσμιος πρωταθλητής.
34ο γύρος: Ακομα δύο θέσεις κερδισμένες για τον Μίκαελ Σουμάχερ που δεν τα παρατάει, 10ος ο Γερμανός.
Ο Κούλθαρντ δήλωσε πως ένα πρόβλημα στο κιβώτιο ταχυτήτων τον οδήγησε στην εγκατάλειψη.
33ος γύρος: Παρά τις άτυχες στιγμές ο Σουμάχερ συνεχίζει να μάχεται. Αυτή τη στιγμή βρίσκεται στην 12η θέση.
31ος γύρος: Ο Κούμπιτσα έχασε το μπροστινό του φτερό!
30ος γύρος: Ο Ντε λα Ρόσα είναι ο μόνος από τους... μεγάλους που δεν έχει κάνει Pit stop, με αποτέλεσμα να είναι στην δεύτερη θέση.
29ος γύρος: Ο Αλόνσο περνάει τον Ραϊκόνεν και βρίσκεται πλέον στην τρίτη θέση. Στα Pit o Σάτο.
28ος γύρος: Κούμπιτσα και Γιαμαμότο στα pit.
27ος γύρος: Στα Pit ο Αλόνσο και ο Μάσα μπαίνει και πάλι επικεφαλής του αγώνα. Στην πεμπτη θέση βγήκε ο Ισπανός.
25ος γύρος: Ο Αλόνσο αυτή τη στιγμή οδηγεί τον αγώνα, χωρί όμως να έχχει κάνει Pit stop.
24ος γύρος: Ο Μάσα κάνει το πρώτο του pit stop στα 8.3 δευτερόλπετα. On Fire και η μηχανικοί της Ferrari.
23ος γύρος: Απίστευτος αγώνας από τον Μάσα που κάνει νέο ταχύτερο γύρο. Στην έβδομη θέση βγήκε ο Ραϊκόνεν μετά το Pit stop.
22ος γύρος: Στα pit Ραϊκόνεν, Φιζικέλα και Μπαρικέλο με τους δύο τελευταίους σχεδόν να ακουμπούν μέσα στο Pit lane.
21ος γύρος: Νέος ταχύτερος γύρος από τον Μάσα με τη Ferari να πετάσει την πίστα. 10.6 δευτερόλεπτα η διαφορά του από τον Ραϊκόνεν.
19ο γύρος: Στο 1 δευτερόλεπτο η διαφορά των δύο Honda στις θέσεις 5-6. Πολύ καλός αγώνας για την Ιαπωνική ομάδα.
17 γύρος: Εκπληκτικός αγώνας από τον Μπάτον που ξεκίνησε από την 14η θέση και τώρα είναι στην έκτη. Στην 17η θέση (τελευταίας) βρίσκεται ο Μίκαελ Σουμάχερ.
16ος γύρος: Στα δέκα δευτερόλεπτα η διαφορά του Μάσα από τον Ραϊκόνεν. Στην τρίτη θέση ο Αλόνσο έχει πλησιάσει το Φινλανδό στα 1.5 δευτερόλεπτα.
15ος γύρος: Ο Κούλθαρντ βρίσκεται στα pit με πρόβλημα στο μονοθέσιο του...
Η διπλή εγκατάλειψη της Toyota φέρνει την BMW στην πέμπτη θέση των κατασκευαστών!
14ος γύρος:
Ο Αλόνσο περνάει μπροστά από τον Φιζικέλα και πλέον βρίσκεται στην τρίτη θέση 11 δευτερόλεπτα πίσω από την Ferrari του Μάσα.
13ος γύρος: Ο Φελίπε Μάσα συνεχίζει να κάνει ταχύτερους γύρους εχοντας ήδη 7.5 δευτερόλεπτα διαφορά από τον δεύτερο Ραϊκόνεν.
12ος γύρος: Καταστροφικό GP για την Toyota. Ο Ραλφ Σουμάχερ εγκατααλείπει αφού πρώτα έμεινε τρεις γύρους στα Pit της ομάδας του!
11ος γύρος: Αγώνας εγκαταλείψεων στην Βραζιλία. Αυτή τη φορά εκτός αγώνα ο Τρούλι.
10ος γύρος Ο Σουμάχερ προσπαθεί να περάσει τον Φιζικέλα αλλά το αριστερό μπροστινό ελαστικό τον προδίδει. Στα πιτς ο Σούμι αλλάζει ελαστικά και βάζει καύσιμα σε 11 δευτερόλεπτα .
8ος γύρος: Ταχύτερος γύρος από τον Φελίπε Μάσα.
7ος γύρος: Ο Σουμάχερ έφτασε στην πέμπτη θέση! και πιέζει τον Φιζικέλα που... προστατεύει τον Αλόνσο.
6ος γύρος: Ο αγώνας ξεκιννάει και πάλι.
Η σύγκρουση των δύο Williams έχει γεμίσει θράυσματα την πίστα από το μονοθέσιο του Ρόσμπεργκ
5ος γύρος: Με το αυτοκίνητο ασφαλείας στην πίστα η κατάταξη έχει ως εξής: Μάσα, Ραϊκόνε, Τρούλι, Αλόνσο, Φιζικέλα, Σουμάχερ, Μπαρικέλο, Ρ Σουμάχερ, Κούμπιτσα, Μπάτον.
3ος γύρος: Εκτός του Ρόσμπεργκ εγκαταλείπει και ο Μαρκ Ουέμπερ. Στην κορυφή ο Μάσα είχε ήδη 1.5 δευτερόλεπτα διαφορά από τον Κίμι Ραϊκόνεν. Αυτή την ώρα στην πίστα βρίσκεται το αυτοκίνητο ασφαλείας.
Ο Νίκο Ρόσμπεργκ σταματέι πάνω στα προστατετικά λάστιχα και εγκαταλείπει τον αγώνα. Το αυτοκίνητο ασφαλείας μπαίνει στην πίστα την ώρα που ο Φελίπε Μάσα έδειχνε διατεθειμένος να κάνει τη δική του διαφορά στην κορυφή.
Ο αγώνας ξεκίνησε και ο Μίκαελ Σουμάχερ δείχνει τα δόντια του προσπερνόντας στον πρώτο γύρο τις δύο BMW Sauber που ήταν μπροστά του!
Οι μηχανικοί απομακρύνονται για να αρχίσει ο γύρος σχηματισμού.
Οι πρωταθλητές
Ο Μίκαελ Σουμάχερ είναι ο απόλυτος κυρίαρχος στην ιστορία της Formula 1 με ρεκόρ που μοιάζουν άπιαστα. Εφτά παγκόσμια πρωταθλήματα έναντι πέντε του Φάτζιο, ενώ κατέχει και το ρεκόρ συνεχόμενων πρωταθλημάτων (5). Τρίτος έρχεται ο Αλέν Προστ με τέσσερις κατακτήσεις. Τέλος, στα 56 χρόνια που διεξάγεται το πρωτάθλημα της Formula 1, το έχουν κατακτήσει 28 διαφορετικοί πιλότοι.
Έτος Πιλότος Ομάδα
1950 Τζουζέεπε Φαρίνα Alfa-Romeo
1951 Χουάν Μανουέλ Φάτζιο Alfa-Romeo
1952 Αλμπέρτο Ασκάρι Ferrari
1953 Αλμπέρτο Ασκάρι Ferrari
1954 Χουάν Μανουέλ Φάτζιο Maserati Mercedes
1955 Χουάν Μανουέλ Φάτζιο Mercedes
1954 Χουάν Μανουέλ Φάτζιο Ferrari
1957 Χουάν Μανουέλ Φάτζιο Maserati
1958 Μάικ Χόθορν Ferrari
1959 Τζακ Μπράμπαμ Cooper
1960 Τζακ Μπράμπαμ Cooper
1961 Φιλ Χιλ Ferrari
1962 Γκρέιαμ Χιλ BRM
1963 Τζιμ Κλάρκ Lotus
1964 Τζον Σέρτις Ferrari
1965 Τζιμ Κλάρκ Lotus
1966 Τζακ Μπράμπαμ Brabham
1967 Ντένι Χιούλμ Brabham
1968 Γκράχμ Χιλ Lotus
1969 Τζάκι Στιούαρτ Matra
1970 Γιόχεν Ριντ Lotus
1971 Τζάκι Στιούαρτ Tyrrell
1972 Έμερσον Φιτιπάλντι Lotus
1973 Τζάκι Στιούαρτ Tyrrell
1974 Έμερσον Φιτιπάλντι McLaren
1975 Νίκι Λάουντα Ferrari
1976 Τζέιμς Χαντ McLaren
1977 Νίκι Λάουντα Ferrari
1978 Μάριο Αντρέτι Lotus
1979 Τζόντι Σέκτερ Ferrari
1980 Άλαν Τζόουνς Williams
1981 Νέλσον Πικέ Brabham
1982 Κέκε Ρόσμπεργκ Williams
1983 Νέλσον Πικέ Brabham
1984 Νίκι Λάουντα McLaren
1985 Άλεν Πρόστ McLaren
1986 Άλεν Πρόστ McLaren
1987 Νέλσον Πικέ Williams
1988 Άιρτον Σένα McLaren
1989 Άλεν Προστ McLaren
1990 Άιρτον Σένα McLaren
1991 Άιρτον Σένα McLaren
1992 Νάιτζελ Μάνσελ Williams
1993 Άλεν Προστ Williams
1994 Μίκαελ Σουμάχερ Benetton
1995 Μίκαελ Σουμάχερ Benetton
1996 Ντέιμον Χιλ Williams
1997 Ζακ Βιλνέβ Williams
1998 Μίκα Χάκινεν McLaren
1999 Μίκα Χάκινεν McLaren
2000 Μίκαελ Σουμάχερ Ferrari
2001 Μίκαελ Σουμάχερ Ferrari
2002 Μίκαελ Σουμάχερ Ferrari
2003 Μίκαελ Σουμάχερ Ferrari
2004 Μίκαελ Σουμάχερ Ferrari
2005 Φερνάντο Αλόνσο Renault
2006 Φερνάντο Αλόνσο Renault