Ducati, η νέα μεγάλη πρόκληση του Lorenzo
Yamaha και Ducati επισημοποίησαν αυτό που εδώ και καιρό είναι γνωστό: ότι δηλαδή από το 2017 ο Jorge Lorenzo θα ενταχθεί στο δυναμικό της ιταλικής εταιρείας.
Mε δύο λιτές ανακοινώσεις τη Δευτέρα (18/4), Yamaha και Ducati επισημοποίησαν αυτό που εδώ και καιρό είναι γνωστό: ότι δηλαδή από το 2017 ο Jorge Lorenzo θα ενταχθεί στο δυναμικό της ιταλικής εταιρείας.
Ο Ισπανός αναβάτης υπέγραψε διετές συμβόλαιο συνεργασίας με τη Ducati με τις συνολικές απολαβές του να ανέρχονται σε 25 εκατομμύρια ευρώ. Ένα ποσό τεράστιο που τον καθιστούν τον πιο ακριβοπληρωμένο αναβάτη στην ιστορία του σπορ.
" Το πλάνο μας ξεκίνησε πριν από λίγα χρόνια. Είχαμε πει ότι όταν η Ducati καταφέρει να φτιάξει μια μοτοσυκλέτα ανταγωνιστική που να αντιμετωπίζει στα ίσια τις Honda και τις Yamaha, τότε θα κινηθούμε για την απόκτηση ενός κορυφαίου αναβάτη ώστε να φέρουμε το Πρωτάθλημα ξανά στο Borgo Panigale", ανέφερε ο αγωνιστικός διευθυντής του Ducati Corse, Paolo Ciabatti, στην πρώτη του συνέντευξη μετά την επίσημη ανακοίνωση της συμφωνίας με τον Ισπανό αναβάτη.
αι όπως είπε ο Ιταλός δεν ήταν δύσκολο να τον πείσουν οι άνθρωποι της Ducati να αποδεχθεί την πρότασή τους.
« Θα έλεγα πως πάντα σε αυτές τις περιπτώσεις η διαπραγμάτευση είναι αρκετά περίπλοκη, αλλά καταφέραμε να φτάσουμε σε συμφωνία σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα». Αποκάλυψε παράλληλα πως υπήρξαν επαφές και με τον Marc Marquez...
Με την Yamaha που του άνοιξε την πόρτα της μεγάλης κατηγορίας πίσω στο 2008, ο "Por Fuera" ανδρώθηκε στα MotoGP έχοντας κατακτήσει μέχρι τώρα τρία Παγκόσμια Πρωταθλήματα (2010, 2012, 2015).
Στους 141 αγώνες που έχει αγωνιστεί οδηγώντας μια YZR-M1 έχει σημειώσει 41 νίκες, ενώ έχει ανέβει 99 φορές στο βάθρο. Και μέχρι να κλείσει το κεφάλαιο Yamaha τα παραπάνω στατιστικά θα έχουν αλλάξει.
Μόλις πέντε από τους 26 Πρωταθλητές τα κατάφεραν...
Ο 28χρονος Lorenzo κάνει, λοιπόν, το μεγάλο βήμα στην καριέρα του. Παίρνει μια απόφαση που αν του βγει σε καλό τότε θα μπει στο κάδρο των κορυφαίων όλων των εποχών.
Ελάχιστοι είναι αυτοί που έχουν καταφέρει να στεφθούν Πρωταθλητές στη μεγάλη κατηγορία με διαφορετικές εταιρείες. Για να ακριβολογούμε, μόλις πέντε από τους 26 συνολικά Πρωταθλητές της μεγάλης κατηγορίας τα κατάφεραν.
Πρώτος ήταν ο Geoff Duke που κατέκτησε τίτλους με την Norton και την Gilera.
Ακολούθησε ο Giacomo Agostini που μετά τους συνεχόμενους τίτλους με την MV Agusta, άφησε την ιταλική φίρμα αποδεχόμενος την πρόκληση της Yamaha. Και δικαιώθηκε.
Το έκανε και ο Eddie Lawson που μετά τους τρεις τίτλους με τη Yamaha, μετακόμισε στη Honda με την οποία πανηγύρισε άλλο ένα Πρωτάθλημα.
Για να έρθουμε στις πιο πρόσφατες περιπτώσεις του Valentino Rossi και του Casey Stoner. Μετά τα τρία σερί Πρωταθλήματα με τη Honda, o Doctor μετακόμισε το 2004 στη Yamaha την οποία και αναγέννησε επαναφέροντάς την στο δρόμο των επιτυχιών και των τίτλων.
Ο τελευταίος αυτού του μικρού, πολύ ξεχωριστού γκρουπ, είναι ο Stoner. Ο πρώτος Παγκόσμιος Πρωταθλητής της Ducati στη μεγάλη κατηγορία των GP στέφθηκε Πρωταθλητής και με την Honda το 2011. Αυτή είναι η μεγάλη πρόκληση του Lorenzo.
O παράγοντας dall' Igna
Πέρα από τους πακτωλούς χρημάτων που του προσφέρει η Ducati και που σίγουρα έπαιξαν ρόλο στην απόφασή του, η ιδέα του να πετύχει εκεί που απέτυχε ο Valentino Rossi, αποτέλεσε ίσως το μεγαλύτερο δέλεαρ για να κάνει το μεγάλο βήμα.
H Ducati, μετά την άφιξη του Gigi Dall' Igna το 2014 έχει μπει πλέον στο σωστό δρόμο. Ο Ιταλός έχει βάλει μια τάξη στο εσωτερικό της ομάδας έχοντας λύσει το βασικό πρόβλημα που τόσα χρόνια την ταλαιπωρούσε: την επικοινωνία ανάμεσα στην ομάδα και στο εργοστάσιο.
Η παρουσία του 50χρονου μηχανικού έπαιξε και αυτή ρόλο στην απόφαση του Lorenzo καθώς μαζί έχουν συνεργαστεί την εποχή που ο Ισπανός αγωνιζόταν στα 250cc με την Aprilia κατακτώντας μάλιστα δύο συνεχόμενους τίτλους το 2006 και το 2007. Ο dall' Igna ήταν τότε τεχνικός διευθυντής και υπεύθυνος εξέλιξης των περίφημων 250 RSA.
Τώρα η Ducati διαθέτει πια και μια σαφώς πιο ανταγωνιστική μοτοσυκλέτα που μπορεί να πρωταγωνιστεί. Αυτό που της λείπει πλέον είναι η νίκη. Μια νίκη που ψάχνουν εδώ και χρόνια στην ομάδα, από την εποχή του Stoner.
O Αυστραλός είναι ο τελευταίος αναβάτης που νίκησε με Ducati, πίσω, στο μακρινό 2010 και συγκεκριμένα στις 17 Οκτωβρίου εκείνης της χρονιάς, στο αγαπημένο του Phillip Island.
Στη Ducati ευελπιστούν ότι η πρώτη επαφή του Lorenzo με τη μοτοσυκλέτα τους θα γίνει στις δοκιμές εξέλιξης στη Valencia αμέσως μετά το τέλος του Πρωταθλήματος, αλλά αυτό θα εξαρτηθεί από τη διάθεση της Yamaha.
Ποιος Andrea-ς θα μείνει;
Το ερώτημα πλέον που τίθεται είναι ποιος από τους Andrea Iannone - Andrea Dovizioso θα είναι ο παρτενέρ του Lorenzo στη Ducati.
" Δεν έχουμε αποφασίσει ακόμα τίποτα. Προτεραιότητά μας ήταν να ολοκληρώσουμε αυτή τη συμφωνία. Τώρα θα ασχοληθούμε με αυτό το θέμα. Θα μας πάρει λίγο χρόνο για να κατανοήσουμε ποιος από τους δύο θα μείνει. Είναι μια δύσκολη απόφαση γιατί πρόκειται για δύο εξαίσιους οδηγούς που βρίσκονται μαζί μας εδώ και τέσσερα χρόνια. Προσπαθούμε να κατανοήσουμε ποιος μπορεί να είναι ο καλύτερος αναβάτης για την ομάδα του 2017», είπε ο Ciabatti ο οποίος τόνισε πως ο Lorenzo δεν έχει κάποια προτίμηση: « Μιλήσαμε με τον Jorge και μας είπε ότι δεν έχει καμία σημασία γι' αυτόν ποιος θα είναι ο συνοδηγός του στην ομάδα. Σέβεται τόσο τον Dovizioso όσο και τον Iannone".
Δημοσιεύματα στον ιταλικό Τύπο, πάντως, αναφέρουν πως ο Ισπανός όχι μόνο δεν ενδιαφέρεται, αλλά πως έχει ενημερώσει πως θα ήθελε για παρτενέρ του τον Dovizioso. Ωστόσο, όπως σημειώνουν τα ρεπορτάζ, η Audi στην οποία ανήκει η Ducati, επιθυμεί την παραμονή του Iannone.
Η επόμενη μέρα στη Yamaha
Με το κεφάλαιο Lorenzo να κλείνει, η Yamaha βγαίνει στην αγορά για να βρει τον παρτενέρ του Valentino Rossi. Η αλήθεια είναι ότι τον έχει βρει αν πιστέψουμε όλα όσα γράφονται στον ιταλικό και τον ισπανικό Τύπο εδώ και καιρό. Ο Maverick Vinales, της Suzuki, είναι ο εκλεκτός της εταιρείας των "τριών διαπασών".
Ο 21χρονος θεωρείται από τα μεγαλύτερα ταλέντα του σπορ και στο πρόσωπό του οι άνθρωποι της Yamaha βλέπουν τον μελλοντικό Παγκόσμιο Πρωταθλητή. Εκτός αυτού ο νεαρός Ισπανός έχει και τις ευλογίες του Rossi με τον οποίο διατηρούν πολύ καλή σχέση.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ ΣΤΟ CAR AND DRIVER
GP Austin - QP: O Marquez και πάλι στην pole!
O Rossi και τα... cojones του Lorenzo
Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Enduro στα Γρεβενά!
#Yamaha and @lorenzo99's partnership is to end after the 2016 MotoGP season. #RevsYourHeart https://t.co/91Lrs3OzFk pic.twitter.com/RELgvTvl35
— yamaha racing (@yamaharacingcom) April 18, 2016
Jorge Lorenzo teams up with Ducati in MotoGP for 2017 and 2018 https://t.co/zUTJ9DVlNF #forzaducati @lorenzo99
— Ducati Motor (@DucatiMotor) April 18, 2016