FORMULA 1

Δύο πολύ θετικές ενδείξεις για τη Ferrari στις δοκιμές της Βαρκελώνης

SCUDERIA FERRARI PRESS OFFICE
SCUDERIA FERRARI PRESS OFFICE

Η Scuderia βρέθηκε στο Μονμελό για δύο ημέρες δοκιμών των ελαστικών της Pirelli, και με την ευκαιρία εξέτασε μια σημαντική λύση της για το μεγάλο περσινό μειονέκτημα της διαχείρισης των ελαστικών. Οι ενδείξεις την άφησαν αισιόδοξη για τη νέα SF-24.

Τους δύο προηγούμενους χειμώνες η Scuderia ξεκινούσε τις νέες σεζόν της Formula 1 με την αισιοδοξία ότι το νέο της μονοθέσιο θα ήταν ικανό να διεκδικεί νίκες και τίτλους - όμως τα δύο προηγούμενα χρόνια καμία από τις ελπίδες αυτές δεν ευοδόθηκε, χάρη στην αδιαμφισβήτητη ανωτερότητα των Red Bull RB18 και RB19.

Τώρα η Scuderia δεν μιλά για νίκες και τίτλους, και η παρουσίαση της νέας SF-24 (στις 13 Φεβρουαρίου) θα γίνει σε κλειστό κύκλο μέσα στο εργοστάσιο του Μαρανέλο (πιθανώς λόγω και των εξελίξεων με τον Λιούις Χάμιλτον), ωστόσο ο ιταλικός Τύπος διαρρέει διαρκώς πληροφορίες ότι η SF-24 δείχνει να αποτελεί μια αρκετά αποδοτική κατασκευή, τόσο που δίνει στην ιταλική ομάδα συγκρατημένη αισιοδοξία για τη σεζόν του 2024.

Η πιο πρόσφατη από τις πληροφορίες αυτές προέρχεται από τα συμπεράσματα της Scuderia από το διήμερο των δοκιμών της προηγούμενης εβδομάδας στη Βαρκελώνη, όπου η Ferrari συμμετείχε στις δοκιμές εξέλιξης των ελαστικών του 2025 για λογαριασμό της Pirelli, με την περσινή SF-23.

Με την ευκαιρία, όμως, έστειλε στο Μονμελό και για προπέρσινη F1-75, με σκοπό να προπονηθούν και πάλι στο αγωνιστικό ρυθμό οι Σαρλ Λεκλέρ και Κάρλος Σάινθ - και αφ' ετέρου για να δοκιμάσει ορισμένες από τις παραμέτρους που εισάγει στο νέο της, φετινό μονοθέσιο SF-24.

Η βασικότερη από τις παραμέτρους αυτές αφορά σε όσες αλλαγές έχει κάνει για να βελτιώσει την περσινή της “αχίλλειο πτέρνα”, που ήταν η φθορά και η διαχείριση όλων των τύπων ελαστικών στις συστοιχίες γύρων του αγώνα. Ήταν ένα μειονέκτημα που την έκανε μη ανταγωνιστική στα GP, παρότι την προηγούμενη μέρα στον έναν γύρο των δοκιμών κατάταξης συχνά διεκδικούσε -και ενίοτε κέρδιζε- την πολ ποζίσιον.

Σύμφωνα με τον ιταλικό Τύπο, τα συμπεράσματα από τις δοκιμές της διαχείρισης των ελαστικών στις τέσσερις γωνίες της F1-75 του 2022 ήταν αρκετά ενθαρρυντικά για τους μηχανικούς της Scuderia. Σε αυτό βοήθησε το γεγονός ότι οι καταλανικές αρχές απαγόρευσαν στην Pirelli να πλημμυρίσει τεχνητά την πίστα (λόγω της λειψυδρίας των ημερών στην περιοχή), προκειμένου να εκτελέσει το πρόγραμμα των νέων “βρόχινων” ελαστικών της.

SCUDERIA FERRARI PRESS OFFICE
Ο Σαρλ Λεκλέρ στο γκαράζ της Scuderia Ferrari, GP Ισπανίας 2023 SCUDERIA FERRARI PRESS OFFICE

Στον πυρήνα των δοκιμών της ιταλικής ομάδας ήταν η ηλεκτρονική διαχείριση του υβριδικού συστήματος της μονάδας ισχύος, με τη συνεισφορά του μηχανολόγου Ντέιβιντ Τζορτζ που αποτέλεσε πέρσι μια σημαντική μεταγραφή της Ferrari από τη Red Bull. Πιο συγκεκριμένα, στο επίκεντρο βρέθηκε η βελτίωση της διάθεση της ισχύος του ηλεκτροκινητήρα MGU-K, που παίρνει την ενέργειά του από την πέδηση.

Η νέα ρύθμιση της καμπύλης απόδοσης του MGU-K εστιάστηκε στη μείωση της “έκρηξης” ισχύος στην έξοδο των στροφών, και στη μεγιστοποίησή της στις ευθείες. Μαζί με τον περιορισμό του “σκαλοπατιού” του τρόπου που ξεδιπλώνεται η δύναμη λίγο πριν το σημείο φρεναρίσματος.

Η βελτίωση αυτή δεν έχει να κάνει μόνο με την απόλυτη ταχύτητα του αυτοκινήτου, αλλά κυρίως με τη διαχείριση των ελαστικών: με την προστασία τους μέσω του περιορισμού της 'έκρηξης' ισχύος στην έξοδο της στροφής. Έτσι, η Scuderia παρατήρησε ότι ο ρυθμός της ήταν πιο σταθερός στη διάρκεια ενός stint, δηλαδή μιας αγωνιστικής συστοιχίας γύρων ανάμεσα σε δύο πιτ-στοπς.

Δεδομένου ότι οι μονάδες ισχύος δεν έχουν αλλάξει (δραματικά) από το 2022, η νέα χαρτογράφηση του τρόπου διάθεσης της ισχύος της MGU-K στην F1-75 μπορεί κάλλιστα να εφαρμοστεί και στην SF-24. Είναι κάτι που επιτρέπουν οι κανονισμοί, υπό τον γενικό -και λίγο ασαφή- όρο ότι επιτρέπονται οι βελτιώσεις αξιοπιστίας, και όχι ενίσχυσης, των κινητήρων μέχρι το τέλος του 2025.

Αυτή είναι μία από τις βελτιώσεις που αναμένεται να δούμε στη νέα Ferrari SF-24, σε έναν πολύ ευαίσθητο και κρίσιμο τομέα, τη νέα σεζόν. Και εντάσσεται στο γεγονότερο πλάνο του τεχνικού διευθυντή Ενρίκο Καρντίλε να κάνει το καινούριο cavallino πιο σταθερό σε απόδοση, πιο εύκολο στη ρύθμιση και στην οδήγηση σε σχέση με την περσινή SF-23 που είχε πολύ μικρό 'παράθυρο' ρυθμίσεων και γινόταν νευρικό και ασταθές στην οποιαδήποτε παρέκλιση από αυτό, όπως επιβεβαίωσαν πολλάκις οι Λεκλέρ και Σάινθ πέρσι.

Προς το παρόν η Ferrari διατείνεται ότι ο βασικός στόχος της δεν είναι να κερδίσει τους τίτλους του 2024 από την ανίκητη Red Bull, αλλά να μειώσει το χάσμα απόδοσης σε σχέση με τη νέα RB20 και να είναι εκεί για να κερδίζει όποιες νίκες θα επιτρέψουν οι όποιες περιστάσεις. Εξάλλου, ήδη διαμορφώνεται στο Μαρανέλο μια αίσθηση ότι το 2024 είναι ένα προπαρασκευαστικό έτος προετοιμασίας για την έλευση του Λιούις Χάμιλτον το 2025.

Σίγουρα θα μάθουμε αρκετά περισσότερα για την SF-24 την ημέρα της παρουσίασής της, την άλλη Τρίτη 13 Φεβρουαρίου, και ειδικά μετά τα 200 χιλιόμετρα που θα κάνει το μονοθέσιο την ίδια μέρα στην πίστα του Φιοράνο. Μέχρι τότε συντηρείται και μια άλλη συζήτηση, των χρωμάτων του νέου μονοθεσίου, για τα οποία η Ferrari μας έδωσε έναν μικρό υπαινιγμό με το παρακάτω ποστάρισμα στο Twitter/X, όπου ο Κάρλος Σάινθ μιλά για επιστροφή του άσπρου χρώματος στη θέση του μαύρου:

TAGS FORMULA 1 F1 F1 2024 SCUDERIA FERRARI
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ