Δύο στα δύο για τον Τάνακ με τη νίκη στο Ράλι Υπρ του Βελγίου
Μετά το θρίαμβό του στη Φινλανδία, ο Οττ Τάνακ της Hyundai διπλασίασε τις νίκες του μέσα σε δύο εβδομάδες στους ισάριθμους τελευταίους αγώνες του WRC κερδίζοντας και το Ράλι Βελγίου - έπειτα και από τα ατυχήματα του Κάλε Ροβάνπερα την Παρασκευή και του Τιερί Νεβίλ το Σάββατο.
Ο Εσθονός παγκόσμιος πρωταθλητής του 2019 έδωσε μία ακόμη "τονωτική ένεση" στη Hyundai, αντέχοντας μέχρι τέλους με το i20N Rally1 στην επίθεση που εξαπέλυσε ο Έλφυν Έβανς στον 9ο φετινό γύρο του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλι. Ο Ουαλός ηγούνταν της επίθεσης της Toyota μετά το ατύχημα που έθεσε εκτός μάχης τον Ρονάβπερα στο πρώτο σκέλος της Παρασκευής.
Καθώς ο Τάνακ σημείωσε την τρίτη του φετινή νίκη με διαφορά 5 δευτερολέπτων από τον Έβανς, και με την κακοτυχία του Νεβίλ, απέμεινε ως ο πλησιέστερος αντίπαλος του Ροβάνπερα για τη φετινή μάχη του τίτλου. Ο Ροβάνπερα, που κέρδισε τους 5 βαθμούς της νίκης στην Power Stage για να περισώσει, τουλάχιστον, κάτι από αυτόν τον αγώνα, παραμένει φυσικά το αδιαφιλονίκητο φαβορί, με διαφορά 72 βαθμών, τέσσερις αγώνες πριν το τέλος της σεζόν.
Ο Ροβάνπερα ήταν επικεφαλής μετά την πρώτη Ειδική, αλλά στη δεύτερη του αγώνα -λόγω "υπεραισιόδοξων σημειώσεων", όπως είπε- βγήκε από το δρόμο και το Yaris Rally1 ανετράπη πολλαπλά και βίαια - μένοντας με εκτενείς ζημιές. Παρόλα αυτά, οι μηχανικοί της Toyota κατάφεραν να τις επιδιορθώσουν, ώστε ο Φινλανδός να επιστρέψει στον αγώνα το Σάββατο.
Μετά το ατύχημα του 21χρονου, το προβάδισμα πήρε ο Τιερί Νεβίλ, που διεκδικούσε με το Hyundai i20N Rally1 τη δεύτερη διαδοχική νίκη στην πατρίδα του. Στη διακυντέρευση της Παρασκευής ο Τάνακ, όμως, ήταν μόλις 2,5'' πίσω του.
Στο δεύτερο σκέλος, του Σαββάτου, ο Εσθονός ανέβηκε για λίγο στην κορυφή, αλλά ο Νεβίλ απάντησε με μια σειρά κορυφαίων χρόνων για να ανακτήσει το προβάδισμα. Ο Βέλγος είχε κερδίσει οκτώ Ειδικές, και σε συνδυασμό με ένα μικρό πρόβλημα στο σύστημα μετάδοσης του Hyundai του Τάνακ, είχε οικοδομήσει διαφορά 18 δευτερολέπτων.
Όμως, στην προτελευταία Ειδική του Σαββάτου, ο Νεβίλ βγήκε από το δρόμο σε μια αριστερή στροφή, με αποτέλεσμα να χάσει την πρωτοπορία του αγώνα και κάθε ελπίδα για το βάθρο. Έκτοτε, και μέχρι τον τερματισμό, ο Τάνακ οδήγησε αλάνθαστα για να κερδίσει, αποκρούοντας τις επιθέσεις του Έβανς - που βρήκε πιο αργά από όσο θα ήθελε τις ιδανικές ρυθμίσεις για το Yaris Rally1.
Ενδεχομένως ο Ουαλός -που παρόλα αυτά κέρδισε 5 Ειδικές- να είχε περισσότερες ελπίδες για τη νίκη, αν νωρίτερα δεν είχε χάσει χρόνο λόγω ενός κλαταρίσματος, και έπειτα 10 δευτερόλεπτα σε ένα σημείο ελέγχου χρόνου λόγω σφάλματος χρονομέτρησης του συνοδηγού του.
Το βάθρο έκλεισε, επίσης οδηγώντας αλάνθαστα αλλά ποτέ με ρεαλιστικές βλέψεις νίκης, ο Εσαπέκα Λάπι με το τρίτο εργοστασιακό Toyota, δύο εβδομάδες μετά το βάθρο που επίσης κατέκτησε με τη δεύτερη θέση του στο Ράλι Φινλανδίας.
Πίσω του, ο Νορβηγός Όλιβερ Σόλμπεργκ διέσωσε το γόητρό του μετά το ατύχημά του στην πρώτη στροφή του Ράλι Φινλανδίας σημειώνοντας το καλύτερό του αποτέλεσμα στο WRC -την 4η θέση- αποφεύγοντας τα λάθη στα οποία υπέπεσαν οι μισοί από τους 10 αγωνιζόμενους της κατηγορίας Rally1. Ο γιός του Πέτερ Σόλμπεργκ είχε σε όλη τη διάρκεια του αγώνα μια ενδιαφέρουσα μάχη με τον Αντριέν Φουρμό της M-Sport Ford, που έληξε στην προτελευταία Ειδική με το ατύχημα -χωρίς σοβαρές συνέπειες- του Γάλλου.
Ήταν το επιστέγασμα ενός καταστροφικού τριημέρου για την ομάδα της Κούμπρια. Ξεκίνησε με τη σοβαρή ζημιά που προκάλεσε ο Γκας Γκρίνσμιθ στον πίσω αριστερό τροχό του Puma Rally1 μετά από έξοδο στην 10η Ειδική. Και λίγα λεπτά αργότερα, στην ίδια Ειδική, συνεχίστηκε με το λάθος του Κρεγκ Μπριν σε μια αριστερή στροφή, το οποίο προκάλεσε ένα σφοδρό ατύχημα πολλαπλών ανατροπών πριν το αυτοκίνητο προσγειωθεί ανάποδα.
Το ατύχημα του Μπριν, μάλιστα, προκάλεσε και τη διακοπή της Ειδικής αυτής, το πρωί του Σαββάτου, καθώς ο Γκρίνσμιθ που ακολουθούσε σταμάτησε να βοηθήσει τον Μπριν, και τόσο ο Ιρλανδός όσο και οι θεατές που βρισκόταν στο σημείο χρειάστηκε στη συνέχεια να σβήσουν τη φωτιά που προκλήθηκε σε χαμηλή βλάστηση εξαιτίας του συμβάντος. Ήταν το τρίτο ατύχημα του Μπριν στους ισάριθμους τελευταίους αγώνες.
Μετά από όλα αυτά, την πεντάδα των Rally1 έκλεισε ο Τακαμότο Κατσούτα της Toyota, που είχε χάσει αρκετά λεπτά την Παρασκευή λόγω προβλήματος στο κιβώτιο ταχυτήτων. Αξίζει, τέλος, να σημειωθεί ότι στο Ράλλυ Υπρ έτρεχε και ο πρώην οδηγός της F1 Γιος Φερστάπεν, πατέρας του Μαξ, που -στο ντεμπούτο του στο WRC- ήταν επικεφαλής της κατηγορίας Masters Cup μέχρι να βγει από το δρόμο στην 13η Ειδική.