ΡΑΛΙ ΝΤΑΚΑΡ

Έγραψε ιστορία ο 19χρονος Βαριάουα κερδίζοντας την 3η Ειδική του Ράλι Ντακάρ

MCH PHOTO / TOYOTA GAZOO RACING
Saood Variawa, Toyota Gazoo Racing, Dakar Rally 2025 MCH PHOTO / TOYOTA GAZOO RACING

O Νοτιοαφρικανός Σαούντ Βαριάουα, γεννημένος το 2005, έγινε ο νεαρότερος νικητής Ειδικής Διαδρομήw του Ράλι Ντακάρ κερδίζοντας την ΕΔ3 του φετινού αγώνα με το Hilux T1+ της εργοστασιακής Toyota Gazoo Racing - η οποία διατήρησε και την πρωτοπορία της γενικής κατάταξης με τον Χενκ Λάτεγκαν, 7’:17’’ εμπρός από τον Νάσερ Αλ Ατίγια της Dacia.

Σε μια μέρα που είδε τον Σεμπάστιαν Λεμπ να δέχεται ένα ισχυρό πλήγμα για τις βλέψεις του να κερδίσει φέτος την πρώτη του νίκη στο Ράλι Ντακάρ, λόγω του ατυχήματος που είχε στο 12ο χιλιόμετρο της 3ης Ειδικής Διαδρομής, οι αγωνιζόμενοι κάλυψαν 327 αγωνιστικά χιλιόμετρα στη δοκιμασία από την Μπίστα στην Αλ Χενακίγια.

Η εργοστασιακή Toyota ήταν η απόλυτη κυρίαρχος, καθώς οι οδηγοί της βρίσκονταν σταθερά στις πρώτες θέσεις. Αρχικά ήταν επικεφαλής ο Αμερικανός Σεθ Κιντέρο, έπειτα πρώτος ανέβηκε ο Λούκας Μοράες και ο Κιντέρο αντεπιτέθηκε - ώσπου ξαφνικά οι δύο τους άρχισαν να χάνουν τον ρυθμό τους, επιτρέποντας στον ρούκι του αγώνα Βαριάουα να γράψει τον ταχύτερο χρόνο στον τερματισμό.

Ο Νοτιοαφρικανός κατάφερε στο τέλος να αποκρούσει την επίθεση του Γκερλέν Σιτσερί της Mini X-Raid, κι έτσι σε ηλικία 19,5 ετών έγινε ο νεαρός οδηγός της ιστορίας του Ράλι Ντακάρ που έχει κερδίσει Ειδική Διαδρομή στην κατηγορία των αυτοκινήτων.

Ο Κιντέρο εντέλει έπεσε στην 4η θέση στον τερματισμό, 1’:48’’ πίσω από τον Βαριάουα, ανάμεσα στα άλλα δύο Mini της X-Raid, με οδηγούς τους Γκιγιόμ ντε Μέβιους και Ζοάο Φερέιρα. Ο Αλ Ατίγια, με το εργοστασιακό Dacia Sandrider, δεν ήταν σε θέση να ακολουθήσει το ρυθμό των Toyota και Mini και έγραψε τον 6ο χρόνο, χάνοντας τριάμισι λεπτά από τον Βαριάουα.

Ωστόσο, το σημαντικό για τον Αλ Ατίγια ήταν ότι ο Λάτεγκαν σημείωσε σήμερα μόλις τον 12ο χρόνο, κι έτσι έκοψε 4 λεπτά από την υστέρησή του από τον Νοτιοαφρικανό στην κορυφή της γενικής κατάταξης.

Ο Ματίας Έκστρομ -που φέρει πια τις ελπίδες της Ford μετά την εγκατάλειψη του Κάρλος Σάινθ και τα προβλήματα του Νάνι Ρόμα- ήταν μόλις 7ος σήμερα, χάνοντας σχεδόν 4 λεπτά από την κορυφή. Ο Μοράες, χειρότερα από τον Κιντέρο, έπεσε στο τέλος στην 9η θέση, χάνοντας 5 λεπτά.

Για την Overdrive Toyota η σημερινή δεν ήταν τόσο καλή ημέρα, καθώς ο Γιαζίντ Αλ Ραζί και ο Τόμπι Πράις έχασαν 14’:31’’ και 16΄:01’’ αντίστοιχα, τελειώνοντας την ημέρα στην 17η και 18η θέση. Έτσι, ο Σαουδάραβας έπεσε στην 4η θέση της γενικής (πίσω από τον Έκστρομ) και ο Αυστραλός στην 6η, πίσω από τον Μοράες.

Όσο για τον Λεμπ, το ατύχημά του κόστισε πάνω από μία ώρα και τον άφησε στην 81η θέση της κατάταξης της ημέρας, με αποτέλεσμα ο Γάλλος να πέσει στην 16η θέση της γενικής, 1:14’:45’’ πίσω από την κορυφή.

ΓΕΝΙΚΗ ΚΑΤΑΤΑΞΗ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΩΝ (Μετά την ΕΔ3)

DAKAR.COM
Ράλι Ντακάρ 2025, Γενική Κατάταξη μετά την ΕΔ3 DAKAR.COM
TAGS ΡΑΛΙ ΝΤΑΚΑΡ ΡΑΛΙ ΝΤΑΚΑΡ 2025 MOTORSPORTS
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ