Ο Έκλεστοουν είπε τι έπρεπε να είχαν κάνει Μάσι και Mercedes στο φινάλε του GP στο Άμπου Ντάμπι
Ο πρώην ισχυρός άνδρας της Formula 1, ο 91χρονος σήμερα Μπέρνι Έκλεστοουν, εξήγησε πώς θα έπρεπε να είχε χειριστεί ο Μάικλ Μάσι το δραματικό φινάλε του Άμπου Ντάμπι, αλλά και το απλό "κόλπο" ώστε η Mercedes να διασφαλίσει τον τίτλο του Λιούις Χάμιλτον.
Στους τελευταίους πέντε γύρους του αγώνα της Μέσης Ανατολής, όπου το ατύχημα του Νίκολας Λατίφι της Williams έβγαλε το όχημα ασφαλείας, ο χειρισμός της κατάστασης από τον αγωνιστικό διευθυντή των GP Μάικλ Μάσι γύρισε τη ζυγαριά του τίτλου από τη μεριά του Λιούις Χάμιλτον προς εκείνη του Μαξ Φερστάπεν.
Ο Μάσι πήρε την απόφαση απομάκρυνσης του οχήματος ασφαλείας παράτυπα, έναν γύρο πριν το τέλος, για μια τελική μάχη των διεκδικητών του τίτλου - που όμως δεν έγινε επί ίσοις όροις, διότι ο Φερστάπεν άδραξε την ευκαιρία να μπει στα πιτς και να επιστρέψει στην πίστα με φρέσκα, μαλακά ελαστικά, που είχαν τεράστια διαφορά απόδοσης από την παλιά σκληρή γόμα του Χάμιλτον.
Ο Μπέρνι Έκλεστοουν είπε, κατ' αρχή, ότι ο Μάσι θα μπορούσε να είχε σώσει τον εαυτό του από την κατακραυγή που ακολούθησε επιλέγοντας, τη στιγμή του ατυχήματος του Λατίφι, να βγάλει τις κόκκινες σημαίες και να διακόψει τον αγώνα.
Με μια τέτοια απόφαση, οι Χάμιλτον και Φερστάπεν θα επέστρεφαν στα πιτς, θα έβαζαν και οι δύο φρέσκα ελαστικά, και θα μονομαχούσαν για πέντε γύρους επί ίσοις όροις για την ανάδειξη του πρωταθλητή - σε μια μονομαχία που θα έμενε στην ιστορία του σπορ με θετικό πρόσημο, αντί του αρνητικού που εντέλει προέκυψε με τις αποφάσεις του Μάσι.
Πέραν αυτού, με τον τρόπο που η κατάσταση τελικά διαμορφώθηκε, η Mercedes -σύμφωνα με τον Έκλεστοουν- έχασε μια ευκαιρία που θα μπορούσε να είχε διασφαλίσει ότι ο Χάμιλτον δεν θα έχανε το πρωτάθλημα, με ένα πολύ απλό κόλπο: με μια εντολή στη ραδιοεπικοινωνία του Βάλτερι Μπότας.
Συγκεκριμένα, η Mercedes θα μπορούσε να έστελνε στον Μπότας το μήνυμα να ακινητοποιήσει το μονοθέσιο στην άκρη της πίστας, για «την προστασία του κινητήρα εξαιτίας κάποιου μηχανικού προβλήματος». Με τη W12 του Φινλανδού στην άκρη της πίστας, η περίοδος του οχήματος ασφαλείας θα επεκτείνονταν, ο τελευταίος γύρος δεν θα γινόταν ποτέ σε αγωνιστικό ρυθμό και ο Φερστάπεν δεν θα αποκτούσε ποτέ την ευκαιρία να περάσει τον Χάμιλτον.
"Αυτό θα ήταν πολύ έξυπνο, θα ήταν ιδανικό για να παρέμενε στην πίστα το όχημα ασφαλείας, και ο αγώνας δεν θα επανεκκινούσε ποτέ. Αυτό βέβαια θα αναστάτωνε πολλούς ανθρώπους, αλλά δεν θα υπήρχε κάποια αλλαγή στο τελικό αποτέλεσμα», τόνισε ο Έκλεστοουν. «Και τώρα δεν ξέρω αν ο Τότο Βολφ, που έχει το ένα τρίτο των μετοχών της ομάδας, είναι ακόμα σε εξίσου ισχυρή θέση όσο προηγουμένως. Αλλά θα το μάθουμε κάποια στιγμή".
Αξίζει να σημειώσουμε ότι η Red Bull έκανε ακριβώς αυτή τη σκέψη με τον Σέρχιο Πέρεθ. Το μονοθέσιο του Μεξικανού παρουσίαζε κάποιο πρόβλημα πίσω από το όχημα ασφαλείας, και η ομάδα τον κάλεσε στα πιτς για να εγκαταλείψει ακριβώς για να μην μείνει ακινητοποιημένος στην πίστα και προκαλέσει την περαιτέρω παραμονή του οχήματος ασφαλείας στην πίστα.