ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις, 2η μέρα: Ροβάνπερα μαινόμενος
Με τέσσερις επιβλητικές νίκες στις ισάριθμες πρώτες από τις έξι σημερινές Ειδικές Διαδρομές του ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις, ο Κάλε Ροβάνπερα της Toyota άνοιξε διαφορά ασφαλείας 30,8 δευτ. από τον Οττ Τάνακ και 40.2’’ από τον Σεμπαστιάν Οζιέ - που μάχονται για τη 2η θέση. Πρώτοι Έλληνες στην 19η θέση οι Κεχαγιάς-Τσαούσογλου.
Στα 20 του χρόνια ο Κάλε Ροβάνπερα έκανε ένα μεγάλο βήμα για να προσθέσει το όνομά του στην ένδοξη λίστα των νικητών του ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις και για να πετύχει τη δεύτερη νίκη της καριέρας του στο WRC, με ένα οδηγικό ρεσιτάλ στις τέσσερις πρωινές και μεσημεριανές Ειδικές της δεύτερης μέρας του 9ου φετινού γύρου του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος.
Ο Κάλε επέλεξε περισσότερες σκληρές γόμες αντί μαλακές για τις πρώτες δύο Ειδικές, στην Παύλιανη και την Γραβιά, σε αντίθεση με τους Τάνακ και Οζιέ. Επίσης, αξιοποίησε τέλεια την πολυτέλεια της εκκίνησής του από το τέλος της δεκάδας - καθώς οι οδηγοί εξέφρασαν την άποψη ότι ακόμα και σε αυτές τις πίσω θέσεις το στεγνό και σκονισμένο τερέν άλλαζε πρόσφυση με το πέρασμα κάθε αυτοκινήτου.
Έτσι, έγραψε τον πρώτο χρόνο και στις τέσσερις και οικοδόμησε από τον Τάνακ διαφορά σχεδόν 40 δευτερολέπτων πριν το μεσημβρινό Σέρβις της Λαμίας - ενώ την ίδια ώρα ο Σεμπαστιάν Οζιέ έκανε σαφές ότι είχε αποφασίσει να συμβιβαστεί με την τρίτη θέση, μιας και οι βασικοί του αντίπαλοι για το πρωτάθλημα βρίσκονται μόλις στην 7η (Έλφυν Έβανς) και 10η θέση (Τιερί Νεβίλ) μετά τα προβλήματα στο κιβώτιο του Yaris WRC και στο σύστημα διεύθυνσης του i20 WRC την Παρασκευή.
Στις τέσσερις αυτές Ειδικές του πρωινού-μεσημεριανού loop, ο Ροβάνπερα χρειάστηκε μόνο μία φορά τη βοήθεια της τύχης: στην τρίτη από αυτές και ΕΔ9 του αγώνα, στους Βωξίτες. Σε ένα μια άγρια έξοδό του έξω από τα περιθώρια του δρόμου, είχε την τύχη να μην συναντήσει κανένα εμπόδιο - αποφεύγοντας ένα ατύχημα που ο ίδιος είπε ότι "θα μπορούσε να ήταν τεράστιο".
Μετά το μεσημεριανό Σέρβις, απέμεναν μόνο δύο ακόμη Ειδικές - τα δεύτερα περάσματα από την Παύλιανη και το Ελευθεροχώρι (που διακόπηκε το μεσημέρι, στο πρώτο πέρασμα, μετά τους εργοστασιακούς οδηγούς, λόγω των επικίνδυνων θέσεων στις οποίες βρίσκονταν ορισμένοι θεατές).
Ο Ροβάνπερα, ίσως συνειδητοποιώντας ότι έπρεπε να ακολουθήσει λίγο πιο συντηρητικό ρυθμό, ίσως επειδή ήταν ο μόνος που έφερε το βάρος και δεύτερου εφεδρικού τροχού ή ίσως επειδή δεν του βγήκαν ορισμένες ρυθμίσεις στο Σέρβις, έχασε 7,8’’ δευτ. από τον Τανακ σε αυτές τις δύο Ειδικές. Όμως, μικρή σημασία είχε αυτό: η διαφορά μισού λεπτού είναι σημαντική, καθώς απομένουν μόνο τρεις Ειδικές αύριο (12/9).
"Στο απογευματινό loop κάναμε κάποιες αλλαγές για να προστατεύσουμε το αυτοκίνητο, αλλά χάσαμε λίγη πρόσφυση", είπε στο τέλος της ημέρας ο 20χρονος Φινλανδός. "Οπότε, το απόγευμα ήταν λίγο πιο δύσκολο - αλλά, και πάλι, πήγε αρκετά καλά. Ποτέ δεν είναι καλό να είσαι λίγο αργός, αλλά κινηθήκαμε έξυπνα, δεν κάναμε κάτι ανόητο, κι αυτό ήταν το βασικό. Η αυριανή μέρα είναι μεγάλη, και είναι πάντα καλό να έχεις όσο μεγάλη διαφορά μπορείς".
Μετά το Σέρβις του μεσημεριού ο Οζιέ, μάλλον απρόσμενα, ανέβασε ραγδαία το ρυθμό του στη δεύτερη Παύλιανη, πέτυχε τον πρώτο χρόνο και μείωσε τη διαφορά του στα 2,5” από τον Τάνακ. Ο Εσθονός, που ίσως εξεπλάγη και αυτός, απάντησε στην τελευταία ΕΔ της ημέρας -στο δεύτερο Ελευθεροχώρι- παίρνοντας 6,9’’ από τον πρωταθλητή και αυξάνοντας τη διαφορά τους στη μάχη της τρίτης θέσης στα 9,4 δευτερόλεπτα.
Ο Τάνακ, πάντως, είπε ότι μόλις στο μεσημβρινό Σέρβις της Λαμίας σήμερα κατάφερε να βρει κάποιες λίγο καλές ρυθμίσεις του Hyundai i20 WRC, που βελτίωσαν λίγο την -ανύπαρκτη, τις προηγούμενες μέρες- αίσθησή του από αυτό. Επίσης, τον βοήθησε η επιλογή δύο μαλακότερων ελαστικών, σε σχέση με τα σκληρά που είχαν διαλέξει οι Ροβάνπερα και Οζιέ.
Είπε ο Οζιέ, στο τέλος της ημέρας: "Θα έλεγα ότι ήταν ένα καλό loop, το απογευματινό. Καλύτερο από το πρωινό, τουλάχιστον. Το πρωί έχανα πολύ χρόνο, αλλά είναι προτιμότερο αυτό από το να πήγαινα πιο γρήγορα και να ρίσκαρα ένα λάθος. Ο βασικός μου στόχος είναι ακόμα στο χέρι μας και αν πετύχουμε αυτό το βάθρο αύριο, θα είναι άλλο ένα βήμα προς τον τίτλο".
Ο Τάνακ, από την πλευρά του, τόνισε: "Δουλεύουμε σκληρά προσπαθώντας να βρούμε ορισμένες λύσεις. Δεν είμαι σίγουρος ότι βρήκαμε κάτι ιδιαίτερο με το αυτοκίνητο, αλλά τουλάχιστον κρατήσαμε το ρυθμό μας κοντά στου Σεμπ. Μέχρι στιγμής αυτό ήταν το μέγιστο που μπορούσαμε να κάνουμε".
Προβληματισμένος για ποιο λόγο είναι τόσο αργός ο ρυθμός του, ο Ντάνι Σόρδο κάνει μοναχικό αγώνα στην 4η θέση, όπως και το δίδυμο των Αντριέν Φουρμό και Γκας Γκρίνσμιθ της M-Sport Ford στην ουρά της εξάδας. Μετά το πρόβλημα της Παρασκευής ο Έβανς είναι στην 7η θέση, αλλά πολύ μακριά (2:20’’) από τον Γκρίνσμιθ, ενώ ο Νεβίλ καταδιώκει τους Μπουλάσια και Μίκελσεν με τα δύο λιγότερο ισχυρά Skoda Fabia R5, για να ανέβει 8ος και να περισώσει όποιες τελευταίες μαθηματικές ελπίδες του απομένουν για τον φετινό τίτλο.
Πρώτοι Έλληνες, επίσης με Skoda Fabia R5, είναι οι Γιώργος Κεχαγιάς και Μάριος Τσαούσογλου - με αρκετά καλή απόδοση μέχρι στιγμής, στη 19η θέση της γενικής κατάταξης. Ακολουθούν στην 21η θέση οι Κύπριοι Γαλαταριώτης-Ιωάννου.
ΡΑΛΛΥ ΑΚΡΟΠΟΛΙΣ 2021 - ΗΜΕΡΑ 2
1. Ροβάνπερα (Toyota) 2:36:52.8
2. Τάνακ (Hyundai) +30.8
3. Οζιέ (Toyota) +40.2
4. Σόρδο (Hyundai) +2:09.4
5. Φουρμό (M-Sport Ford) +3:19.2
6. Γκρίνσμιθ (M-Sport Ford) +3:35.0
7. Έβανς (Toyota) +5:51.9
8. Μπουλάσια (Skoda) +7:09.0
9. Μίκελσεν (Skoda) +7:09.8
10. Νεβίλ (Hyundai) +7:47.6
19. Κεχαγιάς (Skoda) +17:57.1