ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις Ανασκόπηση του 2ου Σκέλους του Σαββάτου (10/9)
Με πολλές εγκαταλείψεις και προβλήματα, τη μεγαλύτερη ειδική του αγώνα και ανατροπή στη γενική κατάταξη κύλισε η τρίτη μέρα του ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις 2022.
Το ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις απέδειξε σήμερα τον απαιτητικό του χαρακτήρα με δραματικό τρόπο. Ούτε λίγο ούτε πολύ, στο δεύτερο σκέλος είδαμε μια πλήρη ανατροπή στη γενική κατάταξη του αγώνα.
Η Hyundai, όπως αναμενόταν, αντεπιτέθηκε, και μάλιστα κατάφερε να δρέψει τους καρπούς αυτής της επιλογής της, με τους Τιερί Νεβίλ, Οτ Τάνακ και Ντάνι Σόρντο να καταλαμβάνουν τις τρεις πρώτες θέσεις, μόλις τρεις ειδικές διαδρομές πριν από τη ράμπα του τερματισμού.
Οι σκληρές, τεχνικές ειδικές του σημερινού σκέλους καταπόνησαν και πάλι πληρώματα και αυτοκίνητα. Το “Ράλλυ των Θεών” δεν ήταν, άλλωστε, ποτέ απλή υπόθεση. Στη δυσκολία του οδοστρώματος προστέθηκε η υψηλή - ακόμα και πάνω από τους 35 βαθμούς Κελσίου - θερμοκρασία στις περιοχές του αγώνα, στοιχεία που συνδυαστικά έφεραν ανθρώπους και μηχανές στα όριά τους - ιδιαίτερα τα υβριδικά συστήματα των αυτοκινήτων Rally1.
Ενδεικτικό της κατάστασης είναι το γεγονός πως πολλοί οδηγοί έκαναν πολύ σύντομες ή καθόλου δηλώσεις μετά το πέρας των ειδικών διαδρομών, ώστε να μην παραμείνουν σε στάση, θέλοντας να επιτύχουν ταχύτερα ψύξη στα υδραυλικά και ηλεκτρικά συστήματα των αυτοκινήτων τους.
Η μέρα ξεκίνησε με την αντεπίθεση των Hyundai, και συγκεκριμένα με τον Τάνακ αποφασισμένο να κερδίσει θέσεις στη γενική κατάταξη του αγώνα, σημειώνοντας τον ταχύτερο χρόνο στην πρώτη ειδική διαδρομή της ημέρας και μεγαλύτερη του Ράλλυ (Πύργος, 33,20 χλμ.).
Ο Σεμπάστιαν Λεμπ που προηγούταν εκείνη τη στιγμή στον αγώνα κινήθηκε επίσης γρήγορα και κατάφερε να παραμείνει στην κορυφή ακόμα και μετά το τέλος της ειδικής. Στην απλή διαδρομή ωστόσο και πηγαίνοντας προς τη δεύτερη ε.δ. του σκέλους (Περιβόλι 1), η τύχη τον εγκατέλειψε, αφού αναγκάστηκε να εγκαταλείψει εξαιτίας προβλήματος στον ιμάντα του δυναμό.
Όλα τα πληρώματα πάντως αντιμετώπισαν μικρά ή μεγαλύτερα προβλήματα. Ένα κλατάρισμα στην ε.δ. 9 (Περιβόλι 1) έβαλε φρένο στην πορεία του Πιέρ Λουί Λουμπέ, που με τις επιδόσεις του κέρδισε τις εντυπώσεις στο πρώτο σκέλος. Στην ίδια ειδική διαδρομή ο Κάλε Ροβάνπερα είχε μια έξοδο προκαλώντας ζημιά στο πίσω μέρος του αμαξώματος του Yaris, χάνοντας έτσι περισσότερα από 6 λεπτά.
Ο Εσαπέκα Λάπι, από την πλευρά του, έχασε την ελπίδα διεκδίκησης μίας θέσης στο βάθρο, έπειτα από πρόβλημα στην αντλία καυσίμου στην ε.δ. 12 (Περιβόλι 2) και την αναπόφευκτη εγκατάλειψη στην απλή διαδρομή.
Αντίθετα, ο καλός ρυθμός και οι σωστές επιλογές στησίματος και ελαστικών ωφέλησαν τον Τιερί Νεβίλ, που τέθηκε επικεφαλής μετά την ε.δ. 9 και κατάφερε να παραμείνει έτσι μέχρι το τέλος της ημέρας, χάρη σε τρεις ταχύτερους χρόνους σε διαδοχικές ειδικές διαδρομές.
Σε απόσταση 27,9’’ από την κορυφή αναρριχήθηκε χάρη στην οδηγική του συνέπεια -και παρά κάποια προβλήματα με το διαφορικό- ο Τάνακ, ακολουθούμενος από τον Ντάνι Σόρντο, ολοκληρώνοντας ένα εμφατικό 1-2-3 για τη Hyundai. Ο Ισπανός μπορεί να μην ήταν από τους ταχύτερους στον αγώνα, αλλά με τη σταθερότητα που τον χαρακτηρίζει βρέθηκε στο τέλος της ημέρας να φλερτάρει για ακόμα μία φορά με το βάθρο, εκμεταλλευόμενος την εγκατάλειψη του Λάπι.
Αυτό δε σημαίνει πως μπορεί να επαναπαυτεί, αφού σε απόσταση μόλις 7,1’’ ακολουθεί ο Έλφιν Έβανς με το Toyota GR Yaris. Πολύ πιο πίσω ως προς τη διαφορά χρόνου βρίσκονται οι Λουμπέ, Κρεγκ Μπριν (αμφότεροι με M-Sport Ford Puma Rally1) και Τακαμότο Κατσούτα (Toyota Yaris Rally1). Στις κυριότερες εγκαταλείψεις της ημέρας συμπεριλαμβάνονται και αυτές των Γκας Γκρίσμιθ και Ιορδάνη Σερδερίδη, αμφότερων με Ford Puma Rally1.
Οι Top-5 στην κατάταξη του ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις 2022, μετά το δεύτερο σκέλος
- Τιερί Νεβίλ – Μάρτιν Βίνταγκε (Hyundai Shell Mobis WRT)
- Οτ Τάνακ – Μάρτιν Γιαρβεόγια (Hyundai Shell Mobis WRT) +27,9’’
- Ντάνι Σόρντο – Καντίτο Καρέρα (Hyundai Shell Mobis WRT) +52,9’’
- Έλφιν Έβανς – Σκοτ Μάρτιν (Toyota Gazoo Racing WRT) +1’ 00,0’’
- Πιερ Λουί Λουμπέ – Βίνσεντ Λαντέ (M-Sport Ford WRT) +2’ 40,1’’
WRC2
Στην κατηγορία WRC 2, ο Εμίλ Λίντχολμ (Skoda Fabia Evo) κατάφερε να διατηρηθεί στην κορυφή, έχοντας μάλιστα και μια διαφορά ασφαλείας. Η ατυχία χτύπησε την πόρτα του Τίμου Σούνινεν (Hyundai i20 N Rally2), ο οποίος στην τελευταία ειδική αναγκάστηκε να εγκαταλείψει από πρόβλημα στην αντλία καυσίμου.
Έτσι, ο Νικολάι Γκρεϊζίν (Skoda Fabia Evo) σκαρφάλωσε δεύτερος, μπροστά από τον Γιόχαν Ρόσελ (Citroen C3 Rally2), ο οποίος έχασε χρόνο από ένα κλαταρισμένο ελαστικό. Τις εντυπώσεις κέρδισε ο Αλέξανδρος Τσουλόφτας. Ο Κύπριος με σταθερό ρυθμό κατάφερε να αναρριχηθεί με το Volkswagen Polo GTI Rally2 στην 4η θέση της κατηγορίας!
Οι Έλληνες
Στην άτυπη ελληνική κατάταξη, ο Λάμπρος Αθανασούλας με τον Νίκο Ζακχαίο (Hyundai i20 N Rally2) παραμένουν στην πρώτη θέση, καταβάλλοντας ωστόσο μεγάλη προσπάθεια, εξαιτίας προβλήματος που αντιμετωπίζει στο πόδι ο Έλληνας οδηγός. Οι Βασίλης και Γιάννης Βελάνης (Skoda Fabia Evo Rally2), ακολουθώντας τη δική τους στρατηγική, βρίσκονται μία θέση πίσω, ενώ την (ελληνική) τριάδα συμπληρώνουν οι Νάσος Καρανικόλας-Γιάννης Κακαβάς με το Ford Fiesta Rally3, οι οποίοι βρίσκονται στη δεύτερη της κατηγορίας τους!!
Ανάμεσα στις σημαντικότερες εγκαταλείψεις της ημέρας συγκαταλέγονται αυτές των Γιώργου Κεχαγιά-Δημήτρη Σαΐνη (Skoda Fabia Evo Rally2) και Χρυσόστομου Καρέλλη-Λεωνίδα Μαχαίρα (Citroen C3 Rally2), από πρόβλημα στην πεταλούδα γκαζιού και έξοδο, αντίστοιχα.
Junior WRC
Στο JWRC η μάχη μαίνεται, με τον Ρόμπερτ Βίρβες να παραμένει στην κορυφή της κατάταξης, αλλά τον Βρετανό Τζον Άρμστρονγκ να μειώνει τη μεταξύ τους διαφορά σημαντικά. Στο θεσμό των μελλοντικών Πρωταθλητών του WRC, όπου θυμίζουμε πως όλοι οι συμμετέχοντες οδηγούν Ford Fiesta Rally3, ο τίτλος κρίνεται στα ελληνικά χώματα, και είναι λογικό ότι η αγωνία χτυπάει κόκκινο για τους δύο διεκδικητές του τίτλου! Ο Ιρλανδός Γουίλιαμ Κρέιτον συμπληρώνει την πρώτη τριάδα.
Η Κυριακή, τελευταία ημέρα του αγώνα μπορεί φαινομενικά να είναι η μικρότερη (45,06 αγωνιστικά χιλιόμετρα), αλλά παραμένει το ίδιο απαιτητική. Άλλωστε, ποτέ δεν μπορεί κανείς να είναι σίγουρος για το αποτέλεσμα στο ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις, παρά μόνο φτάνοντας στη ράμπα του τερματισμού.
Οι δηλώσεις των πρωταγωνιστών μετά το δεύτερο σκέλος.
#69 Κάλε Ροβάνπερα – Γιόνε Χάλτουνεν (Toyota Gazoo Racing WRT)
«Είμαστε συγκεντρωμένοι. Η σημερινή μέρα χαρακτηρίστηκε από ένα λάθος. Αν το είχαμε αποφύγει, θα μπορούσαμε να διεκδικήσουμε κάποιους βαθμούς. Θα προσπαθήσουμε, αλλά δεν πιστεύω πως έχουμε ελπίδες για βαθμούς στην Power Stage. Δεν είμαστε εκεί που θα θέλαμε σε επίπεδο ταχύτητας».
#8 Οτ Τάνακ – Μάρτιν Γιαρβεόγια (Hyundai Shell Mobis WRT)
«Ήμουν λίγο απογοητευμένος, επειδή είχαμε κάποια προβλήματα τα οποία έκοψαν το ρυθμό μας. Αλλά δεν εγκαταλείψαμε. Η ομάδα κατέβαλε μεγάλη προσπάθεια για να κρατήσει το αυτοκίνητο αξιόμαχο. Δεν πιστεύω πως ο Thierry θα μου παραχωρήσει τη θέση του. Είναι υπερβολή να ζητήσω κάτι τέτοιο…».
#11 Τιερί Νεβίλ – Μάρτιν Βίνταγκε (Hyundai Shell Mobis WRT)
«Η ταχύτητά μας ήταν εντάξει. Έπρεπε να διαχειριστώ τα ελαστικά μου. Αντιμετώπισα κάποια μικρά προβλήματα με το αυτοκίνητο και αγχώθηκα, αλλά τελικά βρισκόμαστε εδώ. Το πρόβλημα στην υβριδική μονάδα ήταν μεγαλύτερο σε σχέση με των υπολοίπων. Στόχος είναι να ανεβούν τα τρία Hyundai στο podium».
#33 Έλφιν Έβανς – Σκοτ Μάρτιν (Toyota Gazoo Racing WRT)
«Αντιμετωπίσαμε πρόβλημα με το υβριδικό σύστημα στο ξεκίνημα της ΕΔ13 και χρειάστηκε να το επανεκκινήσουμε. Το απόγευμα ήταν καλύτερο, οι χρόνοι μας βελτιώθηκαν. Θα πρέπει να διατηρήσουμε την πίεση για να διεκδικήσουμε μία θέση στο podium».
#18 Τακαμότο Κατσούτα – Άαρον Τζόνστον (Toyota Gazoo Racing WRT New Generation)
«Προσπαθούμε να βρούμε κάτι. Δεν αισθάνομαι άνετα με το αυτοκίνητο. Δεν είναι εύκολο. Ακόμα και να μείνουμε στο δρόμο είναι δύσκολο. Αλλά βρισκόμαστε εδώ και πρέπει να μείνουμε συγκεντρωμένοι για την αυριανή μέρα. Αυτές οι θερμοκρασίες καταπονούν σώμα και αυτοκίνητο».
#42 Κρεγκ Μπριν - Πολ Ναγκλ (M-Sport Ford WRT)
«Περίεργο που δεν αντιμετωπίσαμε προβλήματα σήμερα. Είναι λυπηρό αυτό που συνέβη χθες. Η θερμοκρασία στο εσωτερικό του αυτοκινήτου ήταν τρελή. Δε θα έχουμε άσχημη σειρά εκκίνησης και τα πράγματα θα είναι καλύτερα αύριο».
#6 Ντάνι Σόρντο – Καντίτο Καρέρα (Hyundai Shell Mobis WRT)
«Ήμουν κάπως καλύτερος σήμερα. Όχι πραγματικά γρήγορος, αγχωμένος να μην κάνω κάποιο λάθος, γιατί θα είναι τέλειο να κάνουμε το “1-2-3”. Τα ελαστικά μου ήταν σε κακή κατάσταση και αντιμετώπισα πρόβλημα με την υβριδική μονάδα, αλλά καταφέραμε να γυρίσουμε πίσω».
#7 Πιερ Λουί Λουμπέ – Βίνσεντ Λαντέ (M-Sport Ford WRT)
«Ήταν πολύ δύσκολο το απόγευμα. Αντιμετωπίζαμε μικρά προβλήματα όλη την ώρα. Κάποια στιγμή είχα το νου μου στον κινητήρα και έχασα τα φρένα, με αποτέλεσμα να βγω από το δρόμο. Πίστευα πως θα μπορούσαμε να πάρουμε ένα φοβερό αποτέλεσμα σε αυτό το ράλλυ. Αλλά με το κλατάρισμα χάσαμε την ευκαιρία. Αύριο θα πιέσουμε ώστε να πάρουμε την καλύτερη δυνατή θέση».
#25 Εμίλ Λίντχολμ – Ρίτα Χαμαλάινεν (Skoda Fabia Evo)
«Απαιτητική, αλλά και όμορφη μέρα. Οι ειδικές ήταν πολύ μεγάλες με πάρα πολλές στροφές. Είχαμε όμως μια καλή μέρα, το διασκεδάσαμε. Αύριο θα συνεχίσουμε με τον ίδιο τρόπο και θα δούμε τι θα γίνει».
#49 Λάμπρος Αθανασούλας - Νίκος Ζακχαίος (Hyundai i20 N Rally2)
«Τι να πούμε; Είμαστε εδώ, μόνο αυτό. Χάσαμε την υδραυλική υποβοήθηση τα τελευταία 15 χλμ., και εγώ λιποθυμούσα από πριν!»
#50 Αλέξανδρος Τσουλόφτας – Ρος Γουίτοκ (Volkswagen Polo GTI Rally2)
«Δύσκολη ημέρα, με δύο κλαταρίσματα. Οδηγούμε με ασφαλή ρυθμό και έχουμε στόχο να διατηρήσουμε τη θέση μας. Η αυριανή μέρα είναι σχετικά εύκολη, με μόλις τρεις ειδικές διαδρομές και θα ακολουθήσουμε τον ίδιο ρυθμό».
#53 Βασίλης Βελάνης - Γιάννης Βελάνης (Skoda Fabia Rally2 Evo Rally2)
«Ήταν μια δύσκολη μέρα και σίγουρα θέλω να δώσω συγχαρητήρια στον συνοδηγό μου. Οι ειδικές είχαν ξεκάθαρα ακροπολικό χαρακτήρα. Είδαμε ότι ήταν δύσκολες συνθήκες και καταφέραμε να επιβιώσουμε. Αύριο είναι μια καινούργια μέρα».
#54 Θέμης Χαλκιάς / Ανδρέας Βίγκος (Skoda Fabia Evo Rally2)
«Το συναίσθημα του να αγωνίζεσαι μπροστά σε τόσο κόσμο στις ειδικές διαδρομές είναι υπέροχο. Πάμε σε έναν ωραίο ρυθμό, χωρίς να ρισκάρουμε, αλλά απολαμβάνοντας την οδήγηση και προσφέροντας θέαμα στον κόσμο όπου μπορούμε».
#65 Νώντας Καρανικόλας - Γιώργος Κακαβάς (Ford Fiesta Rally3)
«Δύσκολη μέρα, με πολύ υψηλές θερμοκρασίες. Δεν αντιμετωπίσαμε προβλήματα. Προσπαθούμε για το καλύτερο. Αύριο έχουμε τρεις ειδικές και ελπίζουμε να τερματίσουμε».
To SPORT24 ζει το εμβληματικό EKO Acropolis Rally παρέα με την ΕΚΟ, τη μεγαλύτερη ελληνική εταιρεία εμπορίας στην κατηγορία της και μέγα χορηγό της διοργάνωσης αλλά και της Υπερ-Ειδικής Διαδρομής "EKO Super Special Stage" στο ΟΑΚΑ.