ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις: Μάχη κορυφής Νεβίλ-Οζιέ, έχασε έδαφος το απόγευμα ο Ροβάνπερα
Οι Τιερί Νεβίλ της Hyundai και Σεμπαστιάν Οζιέ της Toyota χωρίζονται από 2,8'' στην κορυφή του ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις μετά την πρώτη μέρα του αγώνα, ενώ ο Κάλε Ροβάνπερα με τη δυσμενή του πρώτη θέση εκκίνησης έχασε πάνω από από 20'' το απόγευμα στη Λιβαδειά και την Ελάτεια.
Μετά το εναρκτήριο πρώτο σκέλος του ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις, 10ου αγώνα του WRC 2023, ξεχώρισαν δύο μάχες δύο ταχυτήτων: εκείνη του Τιερί Νεβίλ με τον Σεμπαστιάν Οζιέ για τη νίκη, και εκείνη των δύο διεκδικητών του τίτλου Κάλε Ροβάνπερα και Έλφυν Έβανς της Toyota -στην οποία μπήκε και ο Εσαπέκα Λάπι της Hyundai- για το τρίτο σκαλί του βάθρου.
Πάντως, με δεδομένο ότι ο Ροβάνπερα πλήρωσε ακριβά σήμερα (8/9) το απόγευμα την πρώτη θέση της εκκίνησής του στη Λιβαδειά και την Ελάτεια και την επιλογή 4 σκληρών ελαστικών, χάνοντας πάνω από 20'' από τον Νεβίλ, δεν αποκλείεται το ερχόμενο διήμερο να κλείσει τη διαφορά του από τους Νεβίλ-Οζιέ καθώς θα εκκινεί από πιο ευνοϊκή θέση. Το ίδιο μπορεί να κάνει και ο Έβανς, αν βρει λίγο καλύτερες ρυθμίσεις για το Toyota Yaris Rally1.
Ο Νεβίλ έχει την πρωτοπορία παρότι κέρδισε μόνο μία Ειδική σήμερα, την πρώτη της ημέρας στο Λουτράκι. Ωστόσο, το απόγευμα στη Λιβαδειά έκανε μία ιδιαίτερη πειστική επίδοση -ρισκάροντας με τέσσερα μαλακά ελαστικά- που του χάρισε τη μεγάλη διαφορά από τον Ροβάνπερα.
Τον πρώτο χρόνο και στις δύο απογευματινές Ειδικές πέτυχε ο Οτ Τάνακ της M-Sport Ford, αξιοποιώντας την καλή του θέση στη σειρά εκκίνησης ειδικά στα στενά τμήματα του δρόμου, προσπαθώντας να καλύψει λίγο από το χαμένο έδαφος από το "καπέλο" 3:40 λεπτών που δέχθηκε μετά τα Πίσσια λόγω προβλήματος στην τρόμπα νερού του Ford Puma Rally1.
Ο Οζιέ στη Λιβαδειά έχασε λίγο έδαφος από τον Νεβίλ, και η διαφορά τους αυξήθηκε στα 7,4'', αλλά έπειτα στην τελευταία ΕΔ της ημέρας -Ελάτεια- πήρε 4,8'' από τον Βέλγο σημειώνοντας το δεύτερο χρόνο πίσω από τον Τάνακ. Στην ίδια Ειδική ο Έλφυν Έβανς με τον ταχύτερο χρόνο πλησίασε τον Ροβάνπερα στα 5,5'' για τη μάχη τού. Ωστόσο, τόσο ο Οζιέ όσο κι ο Έβανς τελείωσαν την Ελάτεια χωρίς τη μισή πίσω πτέρυγά τους, χωρίς να γνωρίζουν το λόγο.
Πάντως, ούτε ο Νεβίλ δεν έμεινε μακριά από τους μπελάδες. "Έχουμε κάποιο μηχανικό πρόβλημα πίσω. Δεν μπορούσα να κάνω κάτι παραπάνω" είπε μετά το τέλος της Ελάτειας. Στο τέλος της Λιβαδειάς είχε πει πως η επιλογή τεσσάρων μαλακών ελαστικών ήταν δύσκολη, και πως "ό,τι κερδίσουμε σήμερα σε χρόνο θα μας φανεί χρήσιμο αύριο".
Ο Οζιέ, από την πλευρά του, είπε μετά τη Λιβαδειά: "Τα μαλακά ελαστικά ήταν η ενδεδειγμένη λύση για την ειδική, αλλά έχουμε ακόμα δρόμο μπροστά μας και δεν έχουμε αρκετά ελαστικά. Είναι θέμα στρατηγικής". Και μετά την Ελάτεια συμπλήρωσε πως "η διαφορά είναι μικρή, θα είναι έτσι όλο το Σαββατοκύριακο και αύριο θα είναι μεγάλη μέρα".
Ο Κάλε Ροβάνπερα βρήκε στην ΕΔ5 "φρικτή, με πολύ μπόσικο χώμα, σαν να πήρε η βροχή το χώμα και να άφησε μόνο πέτρες". Παρότι κινήθηκε λίγο ταχύτερα στην Ελάτεια, που ακολούθησε, ο Φινλανδός παραδέχθηκε πως "δεν ήταν ιδανικά για εμάς. Δεν μπορώ να κάνω κάτι παραπάνω". Όσο για τον Έβανς, τόνισε πως "δεν ξέρω τι έφταιξε, προσπαθήσαμε αλλά θα πρέπει να δοκιμάσουμε κάτι διαφορετικό".
Ο Λάπι πλησίασε τον Έβανς στο δευτερόλεπτο παρότι είχε μια διαρροή νερού από το ψυγείο και δήλωσε πως δεν είναι πολύ ευχαριστημένος με το Hyundai i20 N Rally1. Πίσω του, ο Τακαμότο Κατσούτα με το τέταρτο Yaris Rally1 διατήρησε προβάδισμα 6,9'' από τον Ντάνι Σόρδο της Hyundai - εκμεταλλευόμενος και το στολάρισμα του κινητήρα του Ισπανού που του κόστισε 10 δευτερόλεπτα. Ωστόσο, ο Σόρδο είναι αρκετά ικανοποιημένος με τις ρυθμίσεις του για να μπει αύριο στη μάχη του βάθρου.