ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις: Πού να πάτε, τι να δείτε την Παρασκευή
H δράση του ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις περνά από την πρωτεύουσα στα βουνά την Παρασκευή, για το πρώτο πλήρες σκέλος του αγώνα. Διαβάστε ποια είναι η διαδρομή της πρώτης πλήρους μέρας του αγώνα και ποιες είναι οι Ειδικές Διαδρομές που μπορείτε να παρακολουθήσετε.
Μετά την πανηγυρική εκκίνηση στην Ακρόπολη και την Υπερειδική Διαδρομή στην Πλατεία Νερού του φαληρικού Δέλτα, τα πληρώματα του ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις -10ου φετινού γύρου του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλι- θα ξεκινήσουν το πρωί της Παρασκευής την πρώτη πλήρη ημέρα του αγώνα.
Είναι μια ημέρα-πρόκληση για όλους τους αγωνιζόμενους, καθώς θα αγωνιστούν σε πέντε Ειδικές Διαδρομές -μήκος 101,98 χιλιομέτρων- χωρίς τη δυνατότητα για Σέρβις πριν φτάσουν το ίδιο απόγευμα στο κέντρο του αγώνα, στη Λαμία.
Αρχικά θα κατευθυνθούν προς το Λουτράκι για την ομώνυμη πρώτη Ειδική της ημέρας. Θα παραμείνουν στην περιοχή για να αγωνιστούν έπειτα στην ΕΔ Πίσσια και πάλι στην ΕΔ Λουτράκι, πριν κατευθυνθούν βορειότερα για τις δύο υπόλοιπες δοκιμασίες της ημέρας: δύο κλασσικές "ακροπολικές" Ειδικές, τη Λιβαδειά και την Ελάτεια. Ας δούμε τις ΕΔ βάσει του επίσημου προγράμματος του αγώνα:
ΕΔ2-4: Λουτράκι
Ωράριο κλεισίματος διαδρομής 05:23 / Ωράριο πρώτου αυτοκινήτου 08:23
Στα 18,10 χιλιόμετρά της η ΕΔ Λουτράκι είναι αρκετά τεχνική. Η αφετηρία της βρίσκεται μέσα στον οικισμό "Νέα Πολιτεία", πάνω στην άσφαλτο. Μετά από περίπου 1,40 χλμ. σκληρού οδοστρώματος φτάνει στη γνωστή διασταύρωση των "δέντρων", όπου συνεχίζει αριστερά, ανηφορικά.
Σε 3 χλμ. φτάνει στη διασταύρωση προς Πράθι, όπου στρίβει δεξιά, σε ένα εξαιρετικά φαρδύ και ευχάριστο οδηγικά κομμάτι μήκους 3.60 χλμ., μέχρι να "μπει" σε άσφαλτο. Μετά από 2,8 πολύ γρήγορα κατηφορικά ασφάλτινα χιλιόμετρα, μπαίνει ξανά στο χώμα για το τελευταίο, ιδιαίτερα κλειστό κομμάτι μέχρι τον τερματισμό, στην αρχή της ασφάλτου, αμέσως μετά την είσοδο του «ΧΥΤΑ». Σημειώστε ότι μεταξύ του πρώτου (ΕΔ2) και του δεύτερου (ΕΔ4) περάσματος ο δρόμος θα παραμείνει κλειστός.
ΕΔ3: Πίσσια
Ωράριο κλεισίματος διαδρομής 06:26 / Ωράριο πρώτου αυτοκινήτου 09:26
Η Ειδική Πίσσια των 16.43 χλμ. ξεκινάει από την έξοδο του χωριού Πίσσια προς την "Παναγία Φανερωμένη". Τα πρώτα 3.35 χλμ., μέχρι την εκκλησία της Φανερωμένης, είναι ανηφορικά,
στενά και με αλλεπάλληλες στροφές. Από εκεί ξεκινάει ένα γρήγορο κατηφορικό κομμάτι μήκους 8 χλμ., μέχρι το ποτάμι, όπου στρίβει δεξιά. Ακολουθούν 6 χλμ. σε πορεία άλλοτε παράλληλη και άλλοτε μέσω της κοίτης του ποταμού, μέχρι τον τερματισμό.
Προσοχή: 1)Από την πλατεία του χωριού (όπου εκκλησία) και μέχρι την εκκίνηση της ειδικής, για την απρόσκοπτη διέλευση των αγωνιστικών αυτοκινήτων, ο δρόμος θα είναι κλειστός στην κυκλοφορία, καθώς είναι πολύ στενός.
2) Η πρόσβαση από την αφετηρία της ειδικής "Χαρβάτι" του 2022 θα παραμείνει κλειστή από την ΕΛ.ΑΣ. καθώς είναι δρόμος διαφυγής ασθενοφόρου.
ΕΔ5: Λιβαδειά
Ωράριο κλεισίματος διαδρομής 12:12 / Ωράριο πρώτου αυτοκινήτου 15:12
Τα πρώτα 5,6 χλμ. είναι γνωστά από την παλιά ειδική διαδρομή "Ευαγγελίστρια". Αυτό το τμήμα έχει πολύ καλό οδόστρωμα, ωστόσο, επειδή στην πορεία έχει ασφαλτοστρωθεί, η ΕΔ στρίβει αριστερά και περνώντας μέσα από δύο παλιά λατομεία μαρμάρου φτάνει και διασχίζει την άσφαλτο της Αγ. Άννας.
Από εκεί ξεκινάει ένα φαρδύ και γρήγορο κομμάτι, που μετά από 4,2 χλμ. στρίβει δεξιά σε δασικό και πιο στενό δρόμο. Μετά από άλλα 4,2 χλμ. τερματίζει σχεδόν 1,7 χλμ. πριν από το χωριό του Ελικώνα.
ΕΔ6: Ελάτεια
Ωράριο κλεισίματος διαδρομής 13:45 / Ωράριο πρώτου αυτοκινήτου 16:45
Μια κλασική Ακροπολική διαδρομή, σε νέα χάραξη. Ξεκινώντας με το γνωστό φαρδύ ανηφορικό κομμάτι της Ελάτειας για 10,52 χλμ., πριν το χωριό Ζέλι στρίβει αριστερά, για να ακολουθήσει ένα σχετικά στενό και μέτριας σκληρότητας κομμάτι, μέχρι τη διασταύρωση στο 21,96 χλμ. όπου συνεχίζει αριστερά.
Μετά από 1 χλμ. συνδέεται με την Ελάτεια όπως χρησιμοποιήθηκε το 2022 και μετά από 730 μ., αφού περάσει από τα γνωστά "νερά" συνεχίζει με ένα κατηφορικό κομμάτι με αρκετές φουρκέτες μέχρι τον τερματισμό.
Πρώτα από όλα η ασφάλεια
Πρώτη και κύρια προτεραιότητα όλων είναι η ασφαλής θέαση του ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις. Επιλέγετε τις προκαθορισμένες από τη διοργάνωση θέσεις θεατών ή επιλέξτε μία θέση που να απέχει αρκετά από το δρόμο της ειδικής διαδρομής - θυμηθείτε ότι ένα αγωνιστικό αυτοκίνητο μπορεί να βγει ανά πάσα στιγμή εκτός πορείας, και μπορεί να εκσφενδονίσει πέτρες.
Είναι απαραίτητο να ακολουθείτε όλα τα μέτρα ασφαλείας και τις υποδείξεις των κριτών. Σεβαστείτε τη σήμανση και την οριοθέτηση χώρων με κορδέλες ασφαλείας και για κανένα λόγο μην επιλέξετε να παρακολουθήσετε από σημείο όπου υπάρχουν απαγορευτικές πινακίδες.
Στην επίσημη ιστοσελίδα του αγώνα (acropolisrally.gr/2023/el/theates/xartes) έχουν αναρτηθεί αναλυτικοί χάρτες με τις ασφαλείς προσβάσεις σε κάθε Ειδική Διαδρομή. Οι προσβάσεις αυτές δεν επηρεάζουν τη διεξαγωγή του αγώνα, σε αντίθεση με πιθανούς άλλους δρόμους οι οποίοι ενδέχεται να προκαλέσουν αναστάτωση στην κυκλοφορία των αυτοκινήτων της οργάνωσης ή και των ασθενοφόρων.
Επίσης, παρκάρετε με ασφάλεια με τη φορά που θα φύγετε και μην μπλοκάρετε το δρόμο, καθώς ενδέχεται να είναι δρόμος περάσματος ασθενοφόρου. Θυμηθείτε ότι οι ΕΔ κλείνουν για τα πολιτικά αυτοκίνητα 3 ώρες πριν το πέρασμα του πρώτου αγωνιστικού αυτοκινήτου και ότι δεν πρέπει να περπατάτε στις ειδικές διαδρομές 30 λεπτά πριν από το πέρασμα του πρώτου αυτοκινήτου.
Σεβαστείτε το περιβάλλον, και μην ανάψετε φωτιά για κανέναν λόγο. Και αν τύχει να σταματήσει ένα υβριδικό αυτοκίνητο της κορυφαίας κατηγορίας Rally1 του WRC στο σημείο που βρίσκεστε, πρέπει πάντα να ελέγχετε για το πράσινο φως (στο παρ-μπριζ και στις δύο πλαϊνές κολόνες) πριν το αγγίξετε, καθώς μόνο αυτό υποδεικνύει ότι το αυτοκίνητο είναι ασφαλές. Ένα κόκκινο φως που αναβοσβήνει, μαζί με ήχο συναγερμού, σημαίνει ότι το αυτοκίνητο δεν είναι ασφαλές. Χωρίς φως, σημαίνει ότι δυνητικά είναι μη ασφαλές.