EKO ΡΑΛΛΥ ΑΚΡΟΠΟΛΙΣ

ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις: Προβάδισμα Οζιέ, προβλήματα για τον Νεβίλ, εκτός μάχης ο Έβανς

Colin McMaster/McKlein / TOYOTA GAZOO WRT
Serbastien Ogier, Acropolis Rally 2024 COLIN MCMASTER/MCKLEIN / TOYOTA GAZOO WRT

Επικεφαλής του ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις τέθηκε ο Σεμπαστιάν Οζιέ της Toyota στο πρωινό loop των τριών Ειδικών Διαδρομών της πρώτης ημέρας του αγώνα, εμπρός από τους Αντριέν Φουρμό και Οττ Τάνακ. Με μηχανικά προβλήματα ο Τιερί Νεβίλ έχασε 35 δευτερόλεπτα και ο Έλφυν Έβανς σχεδόν 9 λεπτά.

Μετά το επεισοδιακό ξεκίνημα του φετινού ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις -10ου αγώνα του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλι- στην Άνω Παύλιανη 1, με τα ατυχήματα των Λάμπρου Αθανασούλα και Πιέρ-Λουί Λουμπέ, στις ΕΔ Δάφνη 1 και Ταρζάν 1 που ακολούθησαν ο Σεμπαστιάν Οζιέ τέθηκε επικεφαλής της γενικής κατάταξης πριν το μεσημεριανό Σέρβις στη Λαμία.

Ο Γάλλος οκτώ φορές παγκόσμιος πρωταθλητής έχει αναπτύξει προβάδισμα 5,9 δευτερολέπτων από τον Αντριέν Φουρμό της M-Sport Ford και 9,8 δευτερολέπτων από τον Οττ Τάνακ της Huyndai, ενώ ακολουθούν οι Ντάνι Σόρδο (+19,4’’) και Τιερί Νεβίλ (+35,7’’) της Hyundai.

Ο Οζιέ, που διαμαρτυρήθηκε έντονα στην αρχή της ημέρας για τη στάσιμη σκόνη και ζήτησε από τους οργανωτές να αυξήσουν από 3 σε 4 λεπτά το διάστημα εκκίνησης κάθε αυτοκινήτου (κάτι που μετέπειτα συνέβη), κέρδισε την ΕΔ1 με 0,6’’ από τον Τάνακ.

Στην αμέσως επόμενη, όμως, ο Εσθονός της Hyundai -παρότι όχι απόλυτα ικανοποιημένος με την ισορροπία του i20 N Rally1- τέθηκε επικεφαλής της γενικής καθώς ήταν 2,0’’ ταχύτερος του Οζιέ (αν και την ΕΔ Δάφνη 1 κέρδισε ο Τακαμότο Κατσούτα της Toyota).

Ευτυχώς πήραμε τετράλεπτο, ευχαριστούμε γι’ αυτό. Ακόμα κι έτσι, είχαμε σκόνη. Είναι δύσκολη ειδική και καθαρίζαμε το δρόμο. Οι επόμενοι θα σημειώσουν καλύτερους χρόνους, σημείωσε ο Οζιέ.

Παρόλα αυτά, στην ΕΔ3 Ταρζάν ο Γάλλος έκανε την αντεπίθεσή του, πήρε 11,2’’ από τον Τάνακ και ανέβηκε και πάλι στην κορυφή της γενικής. “Κάναμε διαφορετική επιλογή ελαστικών. Δεν ήταν καλή η αίσθηση, αλλά δούλεψαν καλά. Δεν μπορούσαμε να κάνουμε κάτι καλύτερο, δεδομένης της σειράς εκκίνησης” είπε ο Οζιέ στον τερματισμό του πρωινού αυτού loop.

Την ίδια ώρα, με το δεύτερο χρόνο στην ΕΔ3 ο Φουρμό πέρασε επίσης τον Τάνακ, για τη δεύτερη θέση στη γενική - παρά το γεγονός ότι ο Γάλλος είχε σε όλο το loop προβλήματα με την υβριδική μονάδα ισχύος του Ford Puma Rally1, και έχανε χρόνο από τη σκόνη του Έβανς.

Ο Τιερί Νεβίλ, πρωτοπόρος της βαθμολογίας, περίμενε ότι η σημερινή ημέρα θα ήταν δύσκολη, δεδομένου ότι εκκινεί πρώτος στις Ειδικές και χρονοτριβεί σε πιο σαθρό έδαφος, καθαρίζοντας το δρόμο για τους υπόλοιπους.

Αυτό που δεν περίμενε ο Βέλγος ήταν ένα πρόβλημα στον κινητήρα, που τον άφηνε κατά διαστήματα με 3 κυλίνδρους. Έτσι, στην ΕΔ1 έχασε 10,6’’, στην ΕΔ2 άλλα 14,6’’ και τέλος στην ΕΔ3 12,6’’, με αποτέλεσμα τώρα να είναι πάνω από μισό λεπτό μακριά από την κορυφή.

Δε λύσαμε το πρόβλημα. Πήγαμε με 3 κυλίνδρους στη μισή Ειδική. Καθαρίζουμε το δρόμο. Δεν είχαμε χρόνο να αλλάξουμε ελαστικά πριν από την Ειδική” είπε ο Νεβίλ μετά το τέλος της ΕΔ2. Και στο τέλος της ΕΔ3 συμπλήρωσε: “Είχαμε τεχνικά προβλήματα, καθαρίζαμε δρόμο, ήταν μια καταστροφή. Προσπάθησα να πιέσω λίγο περισσότερο σε αυτή την Ειδική, ο κινητήρας δουλεύει κάπως καλύτερα”.

Τα πράγματα, ωστόσο, κύλησαν πολύ χειρότερα για τον έτερο διεκδικητή του φετινού τίτλου, Έλφυν Έβανς. Ο Ουαλός είχε κλατάρισμα μέσα στην ΕΔ1, που τον ανάγκασε να χάσει 2’ για να αλλάξει τροχό, αλλά αργότερα η υβριδική μονάδα ισχύος του Toyota Yaris Rally1 παρουσίασε σημαντικά προβλήματα. Όλα μαζί του κόστισαν 9 λεπτά, και πλέον έχει να ελπίζει σε ελάχιστους βαθμούς, κυρίως από την τελευταία Power Stage.

Μετά το τέλος της ΕΔ1, στην απλή διαδρομή ο Έβανς προσπαθούσε εναγωνίως να λύσει το πρόβλημα του αυτοκινήτου. Παρά τις τεχνικές του γνώσεις, αυτό δεν κατέστη εφικτό. “Έχουμε χάσει την ισχύ [του κινητήρα]. Δεν είμαστε σίγουροι τι είναι. Ίσως να είναι κάτι τέτοιο [σπασμένο Turbo] αλλά δεν ξέρουμε την αιτία” είπε. Ο Ουαλός ελπίζει η ομάδα του να λύσει το πρόβλημα τώρα στο Σέρβις της Λαμίας.

Με τη νίκη του στην ΕΔ2 ο Κατσούτα πλησίασε στα 0,2’’ την κορυφή της γενικής, λέγοντας πάντως πως «δεν πίεσα πολύ, γλιστρούσε σε κάποια σημεία. Είχαμε, όμως καλό ρυθμό. Μέχρι στιγμής πάει καλά».

Όμως, στην αμέσως επόμενη ΕΔ, στο πρώτο πέρασμα από τον “Ταρζάν”, ο Ιάπωνας είχε πρόσκρουση με βράχο και έχασε έναν από τους τροχούς του Yaris Rally1. Σταμάτησε μέσα στην Ειδική, και προς το παρόν παραμένει άγνωστο πότε θα επιστρέψει στο Σέρβις Παρκ.

Αναμφίβολα, το συμβάν έθεσε τον Κατσούτα εκτός μάχης, και έφερε μέσα στην πρώτη εξάδα τον επικεφαλής της κατηγορίας WRC2, Γιοχάν Ροσέλ, με Citroen C3 Rally2. Ο Γάλλος εκμεταλλεύτηκε τους μπελάδες που είχε και ο Γκρεγκουάρ Μουνστέρ με το έτερο Ford Puma Rally1 της M-Sport, με διάφορα τεχνικά προβλήματα του κιβωτίου, του χειροφρένου και άλλα.

Μετά το μεσημβρινό Σέρβις στη Λαμία, το Ράλι Ακρόπολις συνεχίζεται σήμερα με το δεύτερο loop των ίδιων τριών Ειδικών: Άνω Παύλιανη 2, Δάφνη 2 και Ταρζάν 2. Δείτε εδώ το αναλυτικό πρόγραμμα και τις προσβάσεις στις Ειδικές Διαδρομές της ημέρας.

WRC.COM
ΕΚΟ Ράλλυ Ακροπολις 2024, Γενική κατάταξη μετά την ΕΔ3 WRC.COM
TAGS EKO ΡΑΛΛΥ ΑΚΡΟΠΟΛΙΣ ΕΚΟ ΡΑΛΛΥ ΑΚΡΟΠΟΛΙΣ 2024 ΡΑΛΛΥ ΑΚΡΟΠΟΛΙΣ RALLY ACROPOLIS 2024 WRC WRC 2024
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ