X

Σεβόμαστε την ιδιωτικότητά σας

Εμείς και οι συνεργάτες μας αποθηκεύουμε ή/και έχουμε πρόσβαση σε πληροφορίες σε μια συσκευή, όπως cookies και επεξεργαζόμαστε προσωπικά δεδομένα, όπως μοναδικά αναγνωριστικά και τυπικές πληροφορίες που αποστέλλονται από μια συσκευή για εξατομικευμένες διαφημίσεις και περιεχόμενο, μέτρηση διαφημίσεων και περιεχομένου, καθώς και απόψεις του κοινού για την ανάπτυξη και βελτίωση προϊόντων. Με την άδειά σας, εμείς και οι συνεργάτες μας ενδέχεται να χρησιμοποιήσουμε ακριβή δεδομένα γεωγραφικής τοποθεσίας και ταυτοποίησης μέσω σάρωσης συσκευών. Μπορείτε να κάνετε κλικ για να συναινέσετε στην επεξεργασία μας και των συνεργατών μας όπως περιγράφεται παραπάνω. Εναλλακτικά, μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση σε πιο λεπτομερείς πληροφορίες και να αλλάξετε τις προτιμήσεις σας πριν από τη συγκατάθεσή σας ή να αρνηθείτε να δώσετε τη συγκατάθεσή σας. Λάβετε υπόψη ότι κάποια επεξεργασία των προσωπικών σας δεδομένων ενδέχεται να μην απαιτεί τη συγκατάθεσή σας, αλλά έχετε το δικαίωμα να αντιταχθείτε σε αυτήν την επεξεργασία. Οι προτιμήσεις μας θα ισχύουν μόνο για αυτόν τον ιστότοπο.

WRC

ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις: Τα Top10 info που πρέπει να γνωρίζετε για τα υβριδικά αγωνιστικά του WRC

Munster Grégoire (NDL), Louka Louis (BEL) are seen performing during the World Rally Championship Sardinia in Alghero, Italy on 31 May, 2024 JAANUS REE / RED BULL CONTENT POOL

Βρισκόμαστε στην τρίτη χρονιά των υβριδικών αυτοκινήτων Rally1 του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλι, που θα μπορείτε να δείτε το προσεχές τριήμερο (6-8/9) στα ελληνικά βουνά και στο ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις. Διαβάστε τα 10 σημαντικότερα στοιχεία που πρέπει να ξέρετε για τα κορυφαία rallycars του πλανήτη.

Το 2022 ήταν η χρονιά που το WRC πέρασε στη νέα, υβριδική του εποχή. Τα αγωνιστικά της κορυφαίας κατηγορίας ακολουθούν πλέον τις προδιαγραφές Rally1, αντικαθιστώντας τα World Rally Cars (WRC) με βασική αλλαγή την ενσωμάτωση υβριδικής τεχνολογίας. Ας δούμε τα 10 βασικά στοιχεία τους:

  • Στον πυρήνα του υβριδικού συστήματος βρίσκεται ένα θερμικό μοτέρ βενζίνης 1.600 κυβικών με turbo. Η υβριδική μονάδα είναι ίδια για όλες τις ομάδες και προσθέτει μία “ένεση ισχύος” 136 ίππων και 180 Nm ροπής, με αποτέλεσμα η μέγιστη απόδοση να μπορεί να φτάνει στιγμιαία έως και τους 530 περίπου ίππους και η ροπή να ξεπερνά τα 500 Nm.
  • Με βάρος 95 κιλά, το υβριδικό σύστημα ψύχεται με υγρό και αέρα και βρίσκεται μέσα σε ένα εξαιρετικά ανθεκτικό περίβλημα για να αντέχει τόσο στην πρόσκρουση όσο και στις δυνάμεις g που αναπτύσσονται σε περίπτωση ατυχήματος.
Ο Σεμπαστιάν Οζιέ με το Toyota Yaris Rally1 Hybrid στο Shakedown του ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις 2024 TOYOTA GAZOO RACING WRT
  • Το σύστημα αποθηκεύει την ενέργεια που συλλέγει κατά το φρενάρισμα (ή με απευθείας φόρτιση στο Σέρβις Παρκ) σε μπαταρία χωρητικότητας 3.9 kWh, και μέσω ενός ηλεκτροκινητήρα οι οδηγοί μπορούν να έχουν επιπλέον ώθηση διάρκειας τριών δευτερολέπτων περίπου σε συγκεκριμένα σημεία μέσα στις ειδικές διαδρομές.
  • Τα αυτοκίνητα της κατηγορίας Rally1 εξακολουθούν να είναι τετρακίνητα, χωρίς ωστόσο να διαθέτουν κεντρικό διαφορικό, ενώ το σειριακό κιβώτιο ταχυτήτων είναι πλέον 5 σχέσεων, με πιο απλοποιημένη τεχνολογία για χαμηλότερο κόστος.
  • Τα Rally1 μπορούν να κινούνται αποκλειστικά με ηλεκτρική ενέργεια, όταν π.χ. διασχίζουν κατοικημένες περιοχές στις απλές διαδρομές, καθώς και μέσα στο Σέρβις Παρκ. Η φόρτιση της μπαταρίας γίνεται σε εξωτερικούς φορτιστές κατά τη διάρκεια του service, ενώ για μια πλήρη επαναφόρτιση χρειάζονται περίπου 25 λεπτά.
Οττ Τάνακ, Hyundai i20 N Rally1 Hybrid HYUNDAI MOTORSPORT GMBH / AUSTRAL
  • Τα αυτοκίνητα Rally1 μπορούν να χρησιμοποιούν 100% βιώσιμα καύσιμα στον θερμικό κινητήρα, απαλλαγμένα από ορυκτά. Με έναν βιώσιμο συνδυασμό συνθετικών και βιοκαυσίμων, αυτά τα καύσιμα είναι τα πρώτα του είδους που χρησιμοποιούνται σε παγκόσμιο πρωτάθλημα μηχανοκίνητου αθλητισμού της FIA.
  • Με τις αλλαγές στους κανονισμούς το πλαίσιο του αυτοκινήτου είναι ένα χωροδικτύωμα που προσφέρει αυξημένη προστασία ασφαλείας για τον οδηγό και τον συνοδηγό σε σύγκριση με τα προηγούμενα αμαξώματα. Η ανάρτηση των αυτοκινήτων Rally1 είναι επίσης καινούρια, και έχει περιοριστή η διαδρομή των αμορτισέρ σε σχέση με τα περασμένα χρόνια.
  • Εξωτερικά, ορισμένα από τα αεροδυναμικά χαρακτηριστικά που εμφανίστηκαν στα World Rally Cars μεταξύ 2017 και 2021 έχουν απαγορευτεί για τον έλεγχο του κόστους. Παρ' όλα αυτά, στοιχεία όπως οι ποδιές στα πλάγια και οι μεγάλες πίσω αεροτομές παραμένουν για να παρέχουν σταθερότητα, ενώ αεραγωγοί μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την ψύξη εξαρτημάτων, συμπεριλαμβανομένης της υβριδικής μονάδας ισχύος.
  • Οι ομάδες έχουν να επιλέξουν ανάμεσα σε τρεις διαφορετικούς τύπους ελαστικών, αναλόγως των συνθηκών στην επιφάνεια των Ειδικών Διαδρομών - και η επιλογή του σωστού τύπου γόμας είναι σε κάθε αγώνα μια πολύ κρίσιμη. Στους χωμάτινους αγώνες χρησιμοποιούνται ελαστικά 15 ιντσών και στους ασφάλτινους 18 ιντσών. Κάθε πλήρωμα έχει 28 ελαστικά στη διάθεσή του για όλο τον αγώνα.
  • Οι προδιαγραφές και οι ρυθμίσεις των αυτοκινήτων διαφέρουν σε κάθε αγώνα. Εκτός των ελαστικών, αλλάζουν τα πάντα και στις αναρτήσεις και στα φρένα αναλόγως αν ένας αγώνας διεξάγεται σε χωμάτινο, ασφάλτινο ή χιονισμένο τερέν. Στους ασφάλτινους αγώνες το ύψος από το έδαφος μένει χαμηλά, ενώ στους χωμάτινους αυξάνεται. Κι αν αλλάξουν οι καιρικές συνθήκες στη διάρκεια ενός αγώνα, οι προδιαγραφές των αυτοκινήτων τροποποιούνται στο Σέρβις Παρκ.
TAGS WRC WRC 2024 TOYOTA WRC HYUNDAI WRC ΠΑΓΚΟΣΜΙΟ ΠΡΩΤΑΘΛΗΜΑ ΡΑΛΙ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ